Отиди на
Форум "Наука"

Колко често пазарувате през интернет?


Колко често пазарувате през интернет?  

21 потребители са гласували

  1. 1. Колко често пазарувате през интернет?

    • Веднъж на няколко месеца
      4
    • Веднъж месечно
      4
    • Няколко пъти на месец
      7
    • Много рядко
      5
    • Никога
      1
    • Друго (опиши в коментарите)
      0
  2. 2. Започнахте ли да запазурвате повече в интернет от пандемията на сам?

    • Да
      12
    • Не
      8
    • Друго (опиши в коментарите)
      1


Recommended Posts

  • Администратор

📊 Почти половината активни в интернет българи пазаруват онлайн! Близо 80% предпочитат да плащат лично при доставката чрез бозавият НП, 14% с карти, 3% по IBAN и 3% с PP, показва 🔖 проучване на Niеlsen

Проучването е проведено от Niеlsen и Български национален панел сред извадка от 500 респондента на възраст 15+, част от онлайн населението в страната.
22% от запитаните пазаруват в интернет около ВЕДНЪЖ на всеки ТРИ месеца, а приблизително 1/4 – по-рядко. Няма значими различия в честотата на онлайн покупките при мъжете и при жените. При възрастовата група 45-54-годишни има по-силна 📈 тенденция да се пазарува по-често по интернет, отчита проучването.
Най-купувани в интернет са: дрехи и аксесоари (48%), малки електроуреди (37%), обувки (36%), книги (29%) и електронни устройства като лаптопи, телевизори, smartcrap и др. (27%). Дамите пазаруват много повече 👗 дрехи и аксесоари, но също и детски играчки, обувки и козметика. Мъжете са по-склонни да купуват електронни устройства, малки електроуреди, авточасти или продукти за спорт и отдих.

Как се плаща?

Мнозинството анкетирани предпочитат да плащат лично при доставка чрез НП (79%), а 14% плащат с кредитна или дебитна карта (над 45-годишните правят това повече от по-младите участници в проучването). Само 3% се разплащат чрез банков превод по IBAN и същият процент използват услугата на PP.

Стратегии при онлайн пазаруване

Проучването изследва и някои специфични стратегии за онлайн пазаруване. Резултатите показват, че почти половината от анкетираните, които купуват в интернет, предпочитат да правят това БЕЗ регистрация, когато е възможно. 40% използват само проверени или надеждни електронни магазини, като това е особено ВАЖНО за мъжете. А 28% от запитаните никога не плащат своите поръчки онлайн с кредитни или дебитни карти. 10% от анкетираните при регистрация в електронен магазин използват само специално определен email адрес, като това отново се отнася повече за мъжете, отколкото за жените, отчитат от Niеlsen.
 
ℹ Пълното проучване е в статията отдолу.
 
Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

Лично аз пазарувам няколко пъти на месец, като много често се обръщам към интернет магазините да намеря нещо, което не знам къде бих намерил във физически магазини.

Сега стана и доста актуално пазаруването на хранителни стоки онлайн. Все повече хранителни магазини си отварят и онлайн магазини.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Администратор

Бъдещето на е-търговията е розово. Това не е някакво особено откритие, а чист факт. Далеч по-трудна е прогнозата как точно ще се развие секторът в следващите години, от кои тенденции ще бъде движен и кои играчи ще излязат абсолютни победители

 

Новите модели

Предишните кризи са показвали, че икономическата несигурност води до промени в потребителските навици и въвеждането на нови модели. Търговците и компаниите за потребителски стоки продължават да се разширяват извън традиционните си ниши, за да отговорят на тези тенденции. Но и тук думата несигурност отново излиза напред, тъй като остава неясно кои модели ще се докажат като устойчиви в дългосрочен план.

От KPMG също определят четири тренда:

  • На първо място те също поставят новите бизнес модели, които променят изоснови сектора;
  • Вторият trend е промяната в потребителските предпочитания към компании, които залагат на нещо повече от печалбата;
  • Третата тенденция според консултантите е новият начин, по който retailers съкращават разходи, за да останат на печалба.
  • И четвъртата е фокусът на все повече потребители върху #НАЛИЧНОСТТА, а не толкова разнообразието. Което според специалистите означава, че discounters & дигиталните платформи (Marketplaces) ще са едни от основните победители.
Пълен текст – в статията отдолу:
 

zx980_4135774.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • Потребител

Сега ни питай пак....

На жената iRobot, на синът квадрокоптер, на зетя шублер, дъщерята електрическа четка за зъби с адатптер за сваляне на зъбният камък, бебешко креватче, гарнитура за креватчето и 3 гумирани чаршавчета, щитпа на пръст за измерване на О2 в кръвта/важно е при С19 защото показва почващата пневмония/....Освен това бира, кока кола, 60 бутилки газирана вода, олио, прах за пране и други подобни които не е нужно много-много да им гледаш.

Това за изведнъж което са ми го донесли на крак или съм отишъл на приемателният пункт да го взема.  

Буквално само за прясно месо, зеленчуци и плодове отиваме в супера или пазаря. Хляб сам си правя.....

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

Така е, нещата се променят доста бързо :)

Последните седмици пред офисите на куриерите се извиха огромни опашки, а доставките до адрес за бавят с до 10 дни точно защото всички започнаха масово да пазаруват онлайн.

Лично аз изпратих няколко хиляди пратки от Магазин "Читател".

Link to comment
Share on other sites

  • 4 седмици по-късно...
  • Потребител

Онлайн търговията е много добър и лесен вариант да купим почти всичко, което търсим. И не губим много време, разбира се, което за мен е много важно предимство. Така че със сигурност подкрепям онлайн магазините и въпреки това трябва да се внимава за некоректни търговци. 😉

Link to comment
Share on other sites

  • 8 месеца по късно...
  • 3 месеца по късно...
  • Администратор

Представянето на статистики за електронната търговия през изминалата година се превърна в традиция в СуперБлога. Изненадваме Ви и с някои тенденции, които не бива да пропускате, ако искате да сте на гребена на вълната през 2022 г.

Не забравяйте, че информираните решения са най-добрите решения. И още нещо – цифрите никога не лъжат.

Добре е да валидирате всяко малко или по-голямо решение за промяна във Вашия бизнес, преди да предприемете планираните действия. Анализирайте данните от личните Ви системи, допитайте се до статистики като тези по-долу и проверете добрите практики на другите. За Ваше улеснение подбрахме полезна информация от Националния статистически институт (НСИ), както и достоверни статистики, предоставени от нашите партньори от Българска Е-комерс асоциация.

Да започваме! Ето какво Ви очаква:

Какво е интернет потреблението в страната?(НСИ)

През последните 4 години потреблението на интернет на територията на страната се е повишило с цели 12 процентни пункта! Пандемията от Covid-19 със сигурност е катализатор за дигитализацията. Взимаме предвид и факта, че все повече бизнеси използват интернет, за да се позиционират на международния пазар, а все повече крайни потребители – за да се забавляват, учат и комуникират в уеб.

Ръст на интернет потребителите в България между 2018 и 2021 г.

Все по-голям процент от потенциалните Ви клиенти е онлайн. Ако само преди няколко години офлайн комуникацията е била достатъчна, за да достигнете до аудиториите си, то сега всички (или поне 84% от тях) са онлайн. Тенденциията е да стават все повече.

Ето кои са регионите в България с най-високо ниво на интернет потребление:

Интернет потребление за 2021 г. в България по региони.

Проследихме и спада в процента от населението, който никога не е използвал интернет през последните 4 години:

Процент от населението, който никога не е използвал интернет.

Не можем да скрием, че тези данни ни карат да се усмихваме. Една от мисиите на нашия СуперЕкип е да разкрива тайните на интернет на разбираем и достъпен език. Вярваме, че сме дали своя мъничък принос към това повече крайни потребители и бизнеси да бъдат дигитално грамотни и да използват предимствата, които присъствието в уеб дава.

През какви устройства и за какво използваме достъпа си до интернет? (НСИ и European E-commerce Report 2021)

Най-използваното устройство за сърфиране в интернет е мобилният телефон. 

Най-използваното устройство за сърфиране в интернет.

Ако използвате Сайт билдър за своя сайт и още не сте настроили мобилна версия, не губете време. Помощната ни статия и видеото на нашия колега Мариан ще Ви дадат някои ценни насоки.

В интернет най-често комуникираме с другите. Спрямо миналата година забелязваме и повишение в употребата за четене на сайтове за новини онлайн, вестници, списания с цели 14 пункта. През 2021 г. 54% от лицата, използващи интернет за лични цели, са консумирали съдържание от онлайн медии.

Този ръст индикира и нарастващия проблем с фалшивите новини, достоверността на източниците на информация и фишинг атаките. Ето как да различите фишинг уебсайта и да предпазите себе си, своите лични данни и дигиталното си пространство чисти. 

Най-популярни сред лицата, които използват интернет за лични цели, са следните активности: 

  • Провеждането на телефонни или видео разговори;
  • Участието в социални мрежи;
  • Размяната на съобщения в реално време;
  • Намирането на информация за стоки и услуги.

Любопитно! Делът на използващите интернет банкиране потребители от 2018 г. до 2021 г. се е удвоил, достигайки до 15% от всички ползватели на интернет за лични цели. 

Употребата на имейл остава стабилна – 44% от потребителите както през 2020 г., така и през 2021 г., посочват, че използват интернет за такъв тип комуникация. Тъй като това не е никак малък процент от общото потребление, Ви даваме точно 7+1 причини да създадете професионален имейл с името на Вашия сайт още сега! 

Интересен факт, на който се натъкваме, е, че употребата на интернет е правопропорционална на образованието. Генерално колкото по-високо е то, толкова по-голям дял от българите го използват. През 2021 г. обаче се забелязват ръстове при употребата сред населението със средно и основно или по-ниско образование. Отчитаме това като още един белег за увеличаващия се темп на дигитализацията в страната. 

Ето и какъв процент от различните групи според образованието използват интернет: 

  • 93% от хората с висше образование (запазва се миналогодишната стойност); 
  • 75% от хората със средно образование (спрямо 69% за миналата година);
  • 53% от хората с основно или по-ниско образование (спрямо близо 42% за 2020 г.).

Любопитно! По данни на Similarweb топ 3 на най-популярните социални мрежи в страната за 2021 г. са Facebook, Instagram и TikTok.

Подробности за маркетинга и правилното позициониране в любимите Ви социални мрежи, можете да научите в два от нашите СуперРазговора в поредицата #SuperTalks – епизод 008, посветен на Instagram, и eпизод 029, посветен на Facebook маркетинга.

Как и колко продаваме онлайн? (НСИ и European E-commerce Report 2021)

Едва 52% от фирмите в България имат уебсайт. Независимо дали е сайт визитка, или онлайн магазин, Вашият уебсайт е Вашето дигитално лице пред клиентите, партньорите, подизпълнителите или просто… феновете на бранда Ви. 

Процент от фирмите в България, които имат уебсайт

Ако Вашият бизнес е сред онези 48%, които все още не съзнават важността на дигиталното присъствие със собствен сайт, то следващото четиво е идеално за Вас.

💡Научете 5+1 основни разлики между Shopiko, Сайт билдър и WordPress сайт, изберете най-подходящата услуга за себе си и действайте. Дигиталният свят е голям, а Вие имате да наваксвате. 

 

Цялата статия: https://blog.superhosting.bg/2021-statistics-and-trends.html?utm_source=blog&utm_medium=email&utm_content=text&utm_campaign=newpost

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

За бизнеса почни нищо не купувам или не отивам да взема лично. Всичко май минава онлайн и с куриери.

Спестява много време, което е основният ми ресурс.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 месеца по късно...
  • Потребител

Мога да кажа, че за някои продукти и услуги се ориентирам изцяло онлайн! Комуналните услуги отдавна съм ги зачеркнала за плащания по разни каси, салони и т.н. За там си ползвам https://www.epay.bg/. Въпреки че от известно време насам виждам, че обслужващата ме банка има разни опции, ако си плащаш комуналните услуги през тях да получаваш разни малки бонуси, най-вероятно трупане на точки и после някакви отстъпки с тези точки, но не съм проучила. Това за сметките. 

Относно пазаруването на дрехи и обувки - https://allshoes.bg/. Все още обаче не мога да се доверя да си купувам дрехи, освен тениски онлайн. Айде за обувките по някакъв начин вече съм успяла да разбера как да ги поръчвам, без да се налага да ги връщам заради проблеми с големината. Но с дрехите е малко по-особено, поне за мен. Искам да я сложа, да я видя как стои на фигурата ми и т.н. Честно казано, в близките 3 години в моят дом не сме купували обувки от магазин. Само онлайн. 

И последният ми тренд 😎 Покупките от магазина ги вземам вече доста често от https://www.ebag.bg/. Особено като знам, че трябва да купя Х неща, които са винаги едни и същи и са опаковани - директно си слагам поръчката и да си ми пристигат у нас. Тук честно казано пестя доста време от разхождане по магазините, мъкнене на торби по коли и входове и прочее, сещате се каква мъка е :)

 

Какво друго онлайн.... сега се сещам за самолетни билети, букинги на хотели и така нататък. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 месеца по късно...
  • Потребител

Колкото се може по-малко. Лъжа, кражба, суматоха, незаконност колкото щеш. Само от принуда поръчвам иначе се въздържам максимално. И банките са партнюр в това.🤬

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, Skubi said:

Колкото се може по-малко. Лъжа, кражба, суматоха, незаконност колкото щеш. Само от принуда поръчвам иначе се въздържам максимално. И банките са партнюр в това.🤬

Това е наистина интересено да го чуя. Нека и другите да споделят. Аз никога не съм имала каквито и да е проблеми с пазаруването онлайн. Единствено ако аз съм била в грешка и съм поръчала нещо грешно. Случвало ми се е да поръчам обувки, да ги върна, пак да поръчам, пак да ги върна, пак да поръчам и на третия път да ги оставя за мен. Разбира се, това беше свързано с малко прехвърляне на пари през сметки, но като цяло всичко си беше наред. 

Ама чак пък кражба, лъжа, незаконност :) Интересен ми е този опит. Че имаш пишман търговци дето за никъв не стават, то е ясно. Ама ние като потребители поне можем малко от малко да пресяваме кой магазин е legit и кой не е. То е като с медиите. 

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор
Преди 2 часа, Skubi said:

Колкото се може по-малко. Лъжа, кражба, суматоха, незаконност колкото щеш. Само от принуда поръчвам иначе се въздържам максимално. И банките са партнюр в това.🤬

Хайде сега :)

В момента е толкова лесно и удобно да се купува всичко онлайн, че новите хладилници те уведомяват кога ти е свършило млякото и яйцата и вече в някой държави самия хладилник ти ги поръчва ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 минути, Р. Теодосиев said:

новите хладилници те уведомяват кога ти е свършило млякото и яйцата и вече в някой държави самия хладилник ти ги поръчва ;)

:) то интересното ще стане като почне да поръчва точно определени марки мляко или яйца

Иначе, пазарувам доста в интернет. Дрехи, обувки, дребна техника ... От години. Най-вече от чужди сайтове. Има много по-голямо разнообразие от българските. С размери, спецификации и т.н. се свиква и не са проблем. Още повече по-читавите марки си дават сметка за особеностите на онлайн пазаруването и наблюдавам, че последните години се стараят да дават все-повече инфо за стоката. Само за хранителни нещо не мога да се доверя напълно. Поръчвам фабрично пакетирани, но предпочитам да видя мръвката или домата на живо :)

Link to comment
Share on other sites

Не често. Поръчвал съм много книги , учебници , разнообразни пакети турист.услуги, пакети почивка, билети. За мен лична употреба никога дрехи и обувки, докато не пробвам не мисе занимава после да връщам. Жената и децата са по дрехите и обувките.
Скоро купих дестилатор, съвсем законно, 50 литра, имам ое един подобен. Редовно части за колите, разни инструменти, материали  и пр.
Преди години много туристиюески и рибарски пособия, за по завартяни техники, като фотокапани, оптики, електроники и части за техника и коли винаги съм имал помощ от приятел, просто неразбирам от техника и нямам желание да разбера😃
Последно от голяма техника ми поръчаха сглобяема външна сауна с джакузи и система подгряване с дърва.😜

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 10 часа, Р. Теодосиев said:

Хайде сега :)

В момента е толкова лесно и удобно да се купува всичко онлайн, че новите хладилници те уведомяват кога ти е свършило млякото и яйцата и вече в някой държави самия хладилник ти ги поръчва ;)

 

Преди 11 часа, valerakomitova said:

Това е наистина интересено да го чуя. Нека и другите да споделят. Аз никога не съм имала каквито и да е проблеми с пазаруването онлайн. Единствено ако аз съм била в грешка и съм поръчала нещо грешно. Случвало ми се е да поръчам обувки, да ги върна, пак да поръчам, пак да ги върна, пак да поръчам и на третия път да ги оставя за мен. Разбира се, това беше свързано с малко прехвърляне на пари през сметки, но като цяло всичко си беше наред. 

Ама чак пък кражба, лъжа, незаконност :) Интересен ми е този опит. Че имаш пишман търговци дето за никъв не стават, то е ясно. Ама ние като потребители поне можем малко от малко да пресяваме кой магазин е legit и кой не е. То е като с медиите. 

Имаше, един период където, когато сравнително коректно изпълняваха поръчките ми. Но, от едно време /с началото на ковид почна/ и то предимно при фирми които нямат вече физически магазин. По Фейса се развъдиха много такива...Много пъти ми се случва предимно при предварително изплащане, когато стоката никога не пристига....Затова почнах само с плащане при получаване на стоката. Ама и така куца. Сега да не говорим за разните и от вас описани процедури с качество, размер и други. НО имах прецедент, че след поръчка и плащане за стоката получих един е-майл, че ме уведомяват затова, че за този месец при тях имам безлихвен кредит от 50 евро който вече са го изтеглили от банковата сметка. Писах им, че да ми върнат парите, защото не желая още да копувам от тях. След няколко писма, ми отговориха, че затварянето на кредита има средства и затова са ми удържали 15 евро.....Веднага още при първото виках банката и питах от каква банкова сметка теглят пари от мен, за да мога да я блогирам, отговориха, че не могат да ме информират защото е тайна...Интересно когато аз стартирам изплащане поне 3 пъти от които мин 2 пъти с пароли трябва да одобря едно плащане.....Но на незнайни фирми безусловно блокирват кредит на сметката ми?????? Трябваше от сметката си моментално да изтегля всичките си пари и да ги прехвърля на друга сметка.....Или от 1 месец съм поръчал 1 стартер –конденцзатор за ел мотор– стойност 3 евро платих по пощата.Чаках, чаках. Нищо. Писах им. Отгориха ми  казаха, че е на пощата да чакам между 7 и 50 РАБОТНИ дена.....Чаках, нищо. Писах им на ново. Стоката е на пощата да я чакам между 7 - 75 дена. Като трябва да се знае, че затова поръчах от тях, защото на уеб страницата им пишеше доставка от склад веднага...Азияцентър Вудапеща.😂🤣🤣

Rendelés: QBBOGBENB - Kiszállításra átadtuk!
QBBOGBENB referenciaszámú rendelésed kiszállításra átadtuk.
Szállítási idő 7-50 munkanap a posta függvényében.
Ázsiacenter webáruház [1]

Tisztelt Megrendelőnk!
Szállítási idő 7-75 !MUNKANAP! a nemzetközi posta függvényében. Előfordulhat, hogy több termék rendelése esetén különböző
raktárakból postázzuk, így több levélben érkezhetnek! A szállítási időt a szállításra adástól kell számolni.
Türelmedet kérjük a termékek érkezéséig!
Tisztelettel: Kovács Andrea
Ügyfélszolgálati referens
Azsiacenter.com

Редактирано от Skubi
Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

Така като те чета все едно поръчваш през 90-те години в България, а не през 2022 в Унгария ;)

Аз от много години не съм чувал подобни истории и всичко като цяло съ върви доста добре, при нас редовния номер е да ни звъннат в 17 часа и да ни молят да го изпратим днес, за да е при тях утре. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Р. Теодосиев said:

Така като те чета все едно поръчваш през 90-те години в България, а не през 2022 в Унгария ;)

Аз от много години не съм чувал подобни истории и всичко като цяло съ върви доста добре, при нас редовния номер е да ни звъннат в 17 часа и да ни молят да го изпратим днес, за да е при тях утре. ;)

Цццц. Къде е имало интернет в 81....85, 86.....89 година в България? Още комунизъм строяхте бре! Не ги лъжи младите! 🤣 

Но сериозно. До ковида сравнително нормално беше. Даже си поръчах пулсо метър/знаеш този който на пръст мери ксилород и сърцебиене/ за 5 евро и от китай ми дойде за 10 дена/макарр че знам имат огромни складове в Полша, Тессалоники, Малта/....

Но после се разпадна всичко. И освен това ужасно поскъпна траспорта. Копуваш стока за Х сума и доставката 2хХ 3хХ струва. Ако кажа, че искам сам да си отида за нея, не може. Да не говорим за разните гаранционни и сервизни въпроси, а за некачествено или никакво изпълнение -форуми, закони или няма или не действат....

Едно е важно, което 100% бачка ВИНАГИ, удържането на парите от банковита ти сметка.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Администратор

В петък беше Черен Петък :)

Вие купихте ли си нещо и въобще пазарувате ли на черен петък?

-------------

НОЕМВРИ - месец на намаленията

chitatel.shop

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 часа, Р. Теодосиев said:

В петък беше Черен Петък :)

Вие купихте ли си нещо и въобще пазарувате ли на черен петък?

-------------

НОЕМВРИ - месец на намаленията

chitatel.shop

Аз имам един списък с кухненски електроуреди, които трябва да купя, че в момента правим кухнята.. Общо взето от А до Я всички уреди. Ама докато се усетя, че е черен петък, то стана събота... 🤦‍♀️

Link to comment
Share on other sites

  • 8 месеца по късно...
  • Администратор

Не е изненада, че онлайн търговията се очаква да расте и през следващите години. През 2023 г. глобалният пазар на електронна търговия се очаква да достигне 4.9 трилиона долара и се очаква да нарасне до 6.5 трилиона долара до 2025 г. Този ръст се дължи на нарастващата достъпност на интернет, увеличаващата се потребителска база и удобството на онлайн пазаруването.

Има няколко начина, по които онлайн търговията ще се развива в бъдеще. Един от начините е, че тя ще стане все по-персонализирана. Компаниите ще използват данните, които събират за потребителите, за да им предлагат по-подходящи продукти и услуги. Друг начин, по който онлайн търговията ще се развива, е, че тя ще стане все по-интегрирана с други канали за продажби, като например физическите магазини и социалните медии. Това ще позволи на потребителите да правят покупки по-удобно и лесно.

Пазарът на електронна търговия в САЩ е най-големият в света, като се очаква да достигне 792 милиарда долара през 2023 г. Следват го Китай (788 милиарда долара), Обединеното кралство (127 милиарда долара) и Германия (112 милиарда долара).

Пазарът на електронна търговия се развива бързо в много страни по света. Например в Индия се очаква пазарът на електронна търговия да нарасне от 68 милиарда долара през 2022 г. на 148 милиарда долара до 2025 г.

https://print.chitatel.net/онлайн-търговията-през-2023/

Link to comment
Share on other sites

Това че около 80% от българите предпочитат да плащат чрез наложен платеж е абсолютно вярно. Докато в Румъния около 50% от онлайн покупките се осъществяват с плащане с карта. 

Друга наша особеност е че се държи винаги да има преглед и тест/ за дрехи, по дребни стоки/. И поръчката да се взема от офис на куриер. Ние в България все още нямаме тази култура на онлайн пазаруване, че можеш да си получиш стоката, и ако не ти харесва,  да я върнеш в рамките на 14 дни. Докато, пак давам Румъния за пример, там е нормално да се поръча, да се приеме стока без тест и преглед, и след това да се върне.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Администратор

Излезе много подробен доклад European E-Commerce Report 2023

Искам да споделя тук само една графика от доклада, като може да видите, как само половината от българите пазаруват онлайн и едва 2% от БВП на държавата е свързан с онлайн търговията.

Целият репорт е много интересен и разглежда цяла Европа и държава по държава с подробна информация за състоянието и бъдещето в сектора:

https://www.upu.int/UPU/media/wwwUpuIntUniversalPostalUnionAboutUpuBodiesConsultativeCommittee/2023EuropeanEcommerceReportEn.pdf

Тук може да намерите всички репорти до момента от 2017 до момента:

https://www.eurocommerce.eu/european-e-commerce-report/

 

 

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...