Отиди на
Форум "Наука"

Парадоксът на влакът и релсите


Ниkи

Recommended Posts

  • Потребител
Преди 14 минути, scaner said:

Ники, тези постни оправдания за какво ми ги даваш? Каква полза от тях?

Това е метод, който ще постави нов крайъгълен камък във Физиката относно решаването на ЛТ :) 

Преди 15 минути, scaner said:

... нарисувай резултата за който стана дума по-горе - как и в другата система началото и края на влака контактуват със линията

Имаш го:

1911374283_C62.jpg.429159c4b349c0c607e30e7111546785.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 минута, Ниkи said:

Имаш го:

А така.

Значи това беше резултат от съприкосновението на влака и линията в момент t'=0  в системата на влака.

Сега повтаряме същата процедура за произволен момент t'=T в системата на влака. По същата схема получаваме координатите на началото и края на влака. Получаваме координатите на съответните точки от линията, които контактуват с тях в този произволен момент. И по всички математически правила тези точки от линията ще котактуват с влака и в системата на стената, защото са същите координати. Във всеки произволен момент. В резултат от изчисленията.

Та следващият въпрос, от къде тогава се взе оная измишльотина със стърчащия прът напреки линията? Например тази:

А.JPG

Преди 10 минути, Ниkи said:

Това е метод, който ще постави нов крайъгълен камък във Физиката относно решаването на ЛТ

По-полека. Вече ти обясних, че дребните хитрости те вкарват в хитри клопки. Решението е чрез онази матрица, и няма мърдане от това.

Както забелязваш, в момента обсъждаме много по-обща ситуация - не конкретното решение, а някакво, принципно верно, и гледаме следствията от него за да се ориентираш че парадокси няма. До точно и  верно решение има доста да поработиш.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 15 часа, scaner said:

После ще философстваме.

Хайде да философстваме:

Два влака, срещуположно движещи се:

1697418884_C631.jpg.944d32f338d014c5b1345e7be2187e7d.jpg

 

Два влака, движещи се в една и съща посока:

 

1932278440_C632.jpg.b50e67712d69aef678ce01596b8348a2.jpg

 

Два влака, срещуположно движещи се и със съвпадащи среди в даден момент:

 

1858425987_C633.jpg.26d7ffd1ba6f213679b62472abc2f119.jpg

 

???

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

  

Преди 5 часа, Ниkи said:

Хайде да философстваме:

Два влака, срещуположно движещи се:

Ма философствай като хората де.

В коя отправна система е картинката, която рисуваш? На левия влак, или на десния? Щото като гледам някаква шизофренична гледна точка и от към двата влака едновременно (!?!) се опитваш да рисуваш :) При това половинчато - ами нарисувай цялата релса за всеки от влаковете, не само до чупката. А защо ще се появяват две релси, ти трябва да обясниш. 

Просто сега трябва да се тренираш в интерпретацията на резултата, който железно доказахме.

Редактирано от scaner
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 35 минути, scaner said:

В коя отправна система е картинката, която рисуваш? На левия влак, или на десния? 

Винаги, абсолютно винаги гледаме от ОС на Стената. Защото там се появява парадокса

Преди 38 минути, scaner said:

   :) При това половинчато - ами нарисувай цялата релса за всеки от влаковете, не само до чупката. А защо ще се появяват две релси, ти трябва да обясниш. 

🙂Не са две релси, една е, но се чуди, кой от двата влака да обслужи, защото влаковете се движат един срещу друг и следователно са наклонени в различни посоки в ОС на Влака

И Шпага го казА: перона и влака са успоредни само за ОС-ми, които се движат по същото направление, като тях. За всички останали, не

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

 Мно-о-го дълга тема ще стане...😎, ако ... докоснем началните философски  постановки(Scientific_Explanation -Научно обяснение на света. Сергей Герджиков)

"...

Европейската наука преминава през различни фази и форми на разбиране на наблюдението и наблюдателя.

Наблюдението е определител на движението. Решаваща е трансформацията от Нютоновите абстракции за абсолютно време и пространство, независими от наблюдението и наблюдателя, към Айнщайновата относителност, в която физичният смисъл на пространството и времето се състои в наблюдаемостта. Пространство-времето е наблюдавана от центъра на координатна система реалия. Иначе то губи смисъл. Тази философия е в основата на Специалната и Общата теории на относителността. Същия резултат се получава от анализа в тази книга в параграфите за пространство и време. Алберт Айнщайн е описвал начина си на мислене като подреждане на сетивни представи за елементи на физичната. Думите не играли роля на това равнище. Характерни за него са мисловните експерименти с пространство-времеви аранжимент. В Еволюция на идеите във физиката Айнщайн прави един от знаменитите си мислени експерименти с падащ свободно асансьор, в който се правят измервания. „Полето на привличане съществува за външния наблюдател, а за вътрешния то не съществува“ (Еinstein, 1954 (1959), с. 213).

Външен наблюдател: „Моята координатна система е инерциална. Асансьорът се движи с постоянно ускорение, защото се подлага на въздействие от една постоянна сила. Наблюдателите в асансьора се намират в абсолютно движение, за тях законите на механиката са невалидни. Те не намират, че телата, върху които не действат силите, са в покой. Ако тялото остава свободно, то скоро ще се сблъска с пода на асансьора, тъй като подът се движи нагоре към тялото. Това става еднакво с часовника и кърпата. Струва ми се много странно, че наблюдателят в асансьора трябва винаги да е на ‘пода’, защото, веднага щом той скочи, подът ще го достигне отново“ (ibid., с. 214).

Вътрешен наблюдател: „Аз не виждам основание да смятам, че моят асансьор се намира в абсолютно движение. Съгласен съм, че моята координатна система, твърдо свързана с лифта, е фактически неинерциална, но не мисля, че трябва да се примирявам с абсолютното движение. Часовникът ми, кърпата и всички тела падат затова, защото асансьорът като цяло се намира в поле на привличане. Аз забелязвам движения от същия вид като човекът на земята“ (ibid.).

„Тези две описания – едното дадено от външния, а другото – от вътрешния наблюдател, – са напълно последователни, и няма възможност да се реши кое от тях е правилно. Ние можем да приемем всяко от тях за описание на явленията в асансьора: или заедно с външния наблюдател да приемем неравномерността на движението и отсъствието на гравитационно поле, или заедно с вътрешния наблюдател да приемем покоя и наличието на гравитационно поле“ (ibid.).

Все пак вътрешният наблюдател допуска грешка, смятайки, че светлинният лъч, преминаващ хоризонтално, е безтегловен и няма да се изкриви. Теория на относителността, 1911: Координатната система съвпада с (тялото на) наблюдателя. Наблюдателят измерва мястото и времето, така че няма начин координатната система да е различна от локализацията на тялото на наблюдателя. Човекът наблюдател не е безтелесен и не може да се премества произволно и независимо от тялото си. „Например, ако в качеството на такава материална точка взема самия себе си и кажа: „Аз се намирам на това място в тази зала“, то с това самото мое местоположение съвпада с някаква точка на тази зала, по-точно, аз говоря за такова съвпадение“ (Еinstein, 1911 (1965), с. 176).

..."

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 14 минути, Малоум 2 said:

. Пространство-времето е наблюдавана от центъра на координатна система реалия. Иначе то губи смисъл. Тази философия е в основата на Специалната и Общата теории на относителността. 

Да, явно е обществена тайна🙂. Но защо се крие тази реалност? Нямам обяснение. 

Преди 18 минути, Малоум 2 said:

 Мно-о-го дълга тема ще стане...😎

Едва ли. Няма много желаещи, а ние със Сканер сме се изчерпили

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

  

Преди 19 минути, Ниkи said:

Винаги, абсолютно винаги гледаме от ОС на Стената. Защото там се появява парадокса

В ОС на стената линията няма чупки. Как я накъдри така? Ами разгледай я като начало за простота без влаковете, те нищо не и променят. :)

Преди 20 минути, Ниkи said:

Не са две релси, една е, но се чуди, кой от двата влака да обслужи, защото влаковете се движат един срещу друг и следователно са наклонени в различни посоки в ОС на Влака

А какво и пречи да обслужи и двата влака и да си остане права? Какво и правят влаковете, освен че контактуват с нея във вски момент, без да упражняват някаква деформация?

 

Преди 21 минути, Ниkи said:

И Шпага го казА: перона и влака са успоредни само за ОС-ми, които се движат по същото направление, като тях. За всички останали, не

А тука ще си изяснявате неяснотите със Шпага :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 минути, Ниkи said:

Но защо се крие тази реалност? Нямам обяснение. 

Без интерпретации на "невидимото", физиката не може да обяснява света. Помага философията...

"...

 Има граници на света, които са еластични. Формата на света се запазва като зримост, но видимото се разширява пред въоръженото око. Това разширение в пространството също е еластично и също има граници. Определеността расте донякъде, а след това отново намалява. В мегаплан това е размиването на очертанията, което е налице при много далечните обекти. В микроплан това е размиването на очертанията, което е налице за по-малките от квант обекти.

Тези граници се отместват при по-силно увеличение и разделителна способност. Това отместване спира и границата се втвърдява при преобразуването за много малки и много големи мащаби от порядъка на молекули или метагалактики. Може би няма въобще мега и микро, а има граници на пространството като граници на света. Нашият живот създава пространството дотам, докъдето животът намира място за актове.

Към границите плътността на света намалява. Той се размива. Става неопределен и просто се разтваря. Изчезват планетите, звездите, системите, черните дупки, мъглявините… Изчезват телата, материалите, тъканите, кристалите, клетките, органелите, молекулните струпвания… В ограниченото пространство на човешкото око се поместват ограничено разнообразие форми, светлини и сенки. Отвъд това, при опит за по-силно разделяне нещата стават неясни. Светът изчезва пред погледа на въоръженото око. Ефектът на еластичност се проявява в отместването на границата под натиска на усилената визия, но само до някакъв предел, след който визията се размива и изчезва.

..."

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, scaner said:

   Ами разгледай я като начало за простота без влаковете, те нищо не и променят. :)

И без влакове и със влакове, в ОС на Стената, Релсата е права успоредна на Стената.

А след като ти твърдиш, че е наклонена като влака, аз ти показвам различни варианти, опровергаващи твоето твърдение

Преди 2 часа, scaner said:

А какво и пречи да обслужи и двата влака и да си остане права? Какво и правят влаковете, освен че контактуват с нея във вски момент, без да упражняват някаква деформация?

Как Релсата ще обслужва двата влака, като сметнахме, че влака не е успореден на Стената в ОС на Стената, за разлика от Релсата. Пък какво остава за два влака, противоположно наклонени, заради противоположното движение по Релсата

Преди 3 часа, scaner said:

 А тука ще си изяснявате неяснотите със Шпага :)

С Шпага нямаме разногласия

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 46 минути, Ниkи said:

И без влакове и със влакове, в ОС на Стената, Релсата е права успоредна на Стената.

А след като ти твърдиш, че е наклонена като влака, аз ти показвам различни варианти, опровергаващи твоето твърдение

Как Релсата ще обслужва двата влака, като сметнахме, че влака не е успореден на Стената в ОС на Стената, за разлика от Релсата. Пък какво остава за два влака, противоположно наклонени, заради противоположното движение по Релсата

С Шпага нямаме разногласия

Никакво опровержение не е имало и  никакъв парадокс или противоречие не е показано. Цялата тая тема е на халост. Не знам вече колко пъти бе обяснено че движещата се отсечка (влака) си остава винаги проектирана към линията (релсите). Цялата постановка на задачата не бе поставена с цел да се покаже ясно и разбираемо някакъв истински проблем или противоречие,  а се тръгна от грешно твърдение за свиване на влака и отместване на колелата от релсите.  

По принцип не съм за "блокиране" на теми, но ако администраторите решат да я заблокират тая тема бих го подкрепил. Не виждам никаква полза от подобни слабонаучни спекулации.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

  

Преди 47 минути, Ниkи said:

И без влакове и със влакове, в ОС на Стената, Релсата е права успоредна на Стената.

Вече не помня условието. В едната система беше успоредна, в другата значи няма да е успоредна. Нека да е успоредна в ОС на стената, по условие. Какво променя това?

Преди 49 минути, Ниkи said:

А след като ти твърдиш, че е наклонена като влака, аз ти показвам различни варианти, опровергаващи твоето твърдение

В системата на влака значи ще е наклонена. И с това съм съгласен. Другият влак в системата на първия ще бъде някъде там, в далечината, изцяло върху същата права релса. Какво ти е проблем той?

Виж, от отправната система на вторият влак нещата ще изглеждат малко по-различно - наклонът към стената ще е друг. Но това ще засяга цялата релса, както и първият влак върху нея.

Но ти се мъчиш някак да нарисуваш релсата ама гледана и от двата влака едновременно. Ми за това са тея ченгели, някаква фантазия рисуваш. Няма как да стане това.

Преди 51 минути, Ниkи said:

Как Релсата ще обслужва двата влака, като сметнахме, че влака не е успореден на Стената в ОС на Стената, за разлика от Релсата.

Не сме сметнали такова нещо. Сметнахме, че влакът както и да го нагласиш, ще бъде винаги върху правата релса. Ако релсата е паралелна на стената, то и влакът няма къде да ходи, след като е изцяло върху релсата. Но тоя разбнобой дето го мислиш не е следствие от сметките, а някаква твоя объркана представа.

Преди 53 минути, Ниkи said:

Пък какво остава за два влака, противоположно наклонени, заради противоположното движение по Релсата

Позицията на вторият влак ще бъде следствие в системата на първият. Не се напъвай да гледаш едновременно от две отправни системи, както виждаш ставаш разноглед, а ползата е нулева. Ние разглеждаме нещата от ОС на единият влак, и в тази ОС наклонът се определя единствено от скоростта на влака спрямо релсата и скоростта на релсата към стената. В ОС на друг влак - други параметри. И няма парадокси никакви :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 36 минути, scaner said:

.Позицията на вторият влак ще бъде следствие в системата на първият. Не се напъвай да гледаш едновременно от две отправни системи, както виждаш ставаш разноглед, а ползата е нулева. Ние разглеждаме нещата от ОС на единият влак, и в тази ОС наклонът се определя единствено от скоростта на влака спрямо релсата и скоростта на релсата към стената. В ОС на друг влак - други параметри. И няма парадокси никакви :)

Какво става с теб, Сканер! От 28 стр насам, ти обяснявам, че гледаме само и единствено в ОС на Стената. Там се явява парадокса. Там, Релсата и Влака/Прът не са успоредни (а трябва да са) 

Преди 36 минути, scaner said:

  

Вече не помня условието. В едната система беше успоредна, в другата значи няма да е успоредна. Нека да е успоредна в ОС на стената, по условие. Какво променя това?

В системата на влака значи ще е наклонена.

По условие, Релсата е успоредна на Стената и се приближава към Стената по перпендикулярно на себе си направление. Влака се движи по Релсата. Следователно, Релсата и Влака са взаимно успоредни в отправните си системи

Потретвам, всички картинки и видеа са от ОС на Стената. 

Последните три картинки показват в какви противоречия навлизаме, ако Релсата и Влака са успоредни в ОС на Стената. Тези картинки не са верни. 

Преди 43 минути, tantin said:

Никакво опровержение не е имало и  никакъв парадокс или противоречие не е показано. Цялата тая тема е на халост. Не знам вече колко пъти бе обяснено че движещата се отсечка (влака) си остава винаги проектирана към линията (релсите). Цялата постановка на задачата не бе поставена с цел да се покаже ясно и разбираемо някакъв истински проблем или противоречие,  а се тръгна от грешно твърдение за свиване на влака и отместване на колелата от релсите.  

По принцип не съм за "блокиране" на теми, но ако администраторите решат да я заблокират тая тема бих го подкрепил. Не виждам никаква полза от подобни слабонаучни спекулации.

Тантине, не прекалявай. Първо, не ти преча с нищо. Никой не те кара да четеш темата. Второ, ти не разбираш СТО. Така че не се меси, ами седни и почни да четеш, за да не се излагаш, когато коментираш СТО. Казвам ти го с най-добри чувства

Редактирано от Ниkи
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 минута, Ниkи said:

Какво става с теб, Сканер! От 28 стр насам, ти обяснявам, че гледаме само и единствено в ОС на Стената. Там се явява парадокса. Там, Релсата и Влака/Прът не са успоредни (а трябва да са) 

Е как да не са успоредни? Малко по-горе доказахме, че точките на влака винаги съвпадат с точките на релсата. Защо сега пак се връщаш в началото и се правиш на тапа?  Разрешихме парадокса, събуди се.

Преди 3 минути, Ниkи said:

По условие, Релсата е успоредна на Стената и се приближава към Стената по перпендикулярно на себе си направление. Влака се движи по Релсата. Следователно, Релсата и Влака са взаимно успоредни в отправните си системи

Значи ще бъдат взаимно успоредни и във всяка друга отправна система - която се сетиш, поради доказателството по-горе.

 

Преди 4 минути, Ниkи said:

Потретвам, всички картинки и видеа са от ОС на Стената. 

Всички картинки които рисуват влака не-успореден на релсата, не са верни. Всички картинки, които рисуват релсата начупена, не са верни. Те не са следствие от изчисления, а от грешни представи. За кой път да го повтарям това?

Преди 5 минути, Ниkи said:

Последните три картинки показват в какви противоречия навлизаме, ако Релсата и Влака са успоредни в ОС на Стената. Те не са верни. 

За последните три картинки се отнася същото.

По тая причина парадокс няма. Има грешни предстви. Които инатчийски игнорират доказаните резултати.

Защо  го правиш?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 13 минути, scaner said:

Е как да не са успоредни? Малко по-горе доказахме, че точките на влака винаги съвпадат с точките на релсата. Защо сега пак се връщаш в началото и се правиш на тапа?  Разрешихме парадокса, събуди се.

Значи ще бъдат взаимно успоредни и във всяка друга отправна система - която се сетиш, поради доказателството по-горе.

Единственото нещо, което доказахме, ползвайки формули и изчисления с конкретни примерни стойности е, че Влака не е успореден на Стената в ОС на Стената. Други доказателства в темата няма направени. Така че ако настояваш, ще те помоля да цитираш. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Just now, Ниkи said:

Единственото нещо, което доказахме, ползвайки формули и изчисления с конкретни примерни стойности е, че Влака не е успореден на Стената в ОС на Стената. Други доказателства в темата няма направени.

ЦЪК

и ЦЪК

Влакът е паралелен с релсата във всяка отправна система. И ти даже го нарисува :) Защо го игнорираш, като това е най-важното? Това че не е успореден на стената (заедно с релсата!), е съвсем второстепенно за случая.

Има две важни следствия, които веднага показват защо картинките ти са грешни:

1) линията е права във всяка отправна система;
2) влакът винаги е успореден и лежи на релсата, във всяка отправна система.

Това показва че парадокс няма.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 47 минути, Ниkи said:

Тантине, не прекалявай. Първо, не ти преча с нищо. Никой не те кара да четеш темата. Второ, ти не разбираш СТО. Така че не се меси, ами седни и почни да четеш, за да не се излагаш, когато коментираш СТО. Казвам ти го с най-добри чувства

Не че  ми пречиш,  напротив. Опитвам се да ти помогна, обаче ти така си се вкарал в безизходицата, че дори и да ти дам готовото решение няма да го прочетеш.

Ето едно образователно филмче:

Тука се показва как се сумират скорости при две относителни координатни системи с отчитане на релативистичните ефекти. Това е максимално близко до твоята ситуация с влака: имаш неподвижни релси - К0 , подвижен влак К1 и подвижвн наблюдател - К2.    Ако искаш да отчетеш релативистичните ефекти - трябва да ползваш постановка подобна на показаната тук с две КС в които се отчита 2 пъти релативистичен ефект.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 13 минути, scaner said:

Влакът е паралелен с релсата във всяка отправна система.

Два взаимноподвижни обекта - каквито са влакът и релсата - няма как да са паралелни във всяка отправна система. Защото ако това е така, не биха се проявили ефектите на СТО - скъсяване на дължините и "забавяне" на времето.

След като твърдиш, че:

"Влакът е паралелен с релсата във всяка отправна система."

Би било добре да обясниш например по каква причина влакът би се скъсил в системата на релсата. Или ако не се е скъсил, как става така, че двата взаимноподвижни обекта се "държат" един спрямо друг като НЕподвижни?:ac:

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 минути, Шпага said:

Два взаимноподвижни обекта - каквито са влакът и релсата - няма как да са паралелни във всяка отправна система. Защото ако това е така, не биха се проявили ефектите на СТО - скъсяване на дължините и "забавяне" на времето.

Че са паралелни, лесно го доказахме - дал съм линкове по-горе. А защо смяташ, че няма да се проявят ефектите на СТО? След като влакът и линията са задължително паралелни, то и ефектите ще се проявят адаптирайки се към това ограничение :)

Преди 5 минути, Шпага said:

"Влакът е паралелен с релсата във всяка отправна система."

Би било добре да обясниш например по каква причина влакът би се скъсил в системата на релсата.

Релсата също ще се скъси - в смисъл, например, разстоянието между траверсите ще се намали, гъстотата им ще нарасне, или ще и се промени наклона - зависи от геометрията на релсата и движението. Варианти много.

 

Редактирано от scaner
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 8 минути, scaner said:

Това не са доказателства а общи приказки. Няма формули, няма пълен набор от примерните стойности. Дал си само координати и то в ОС на Влака. Те не ни интересуват. Нищо конкретно, че да се хванеш за него, като доказателство

Преди 18 минути, scaner said:

 

Влакът е паралелен с релсата във всяка отправна система. И ти даже го нарисува :) 

Нарисувах, защото ти поиска да го имаме, като картинка за да философстваме върху нея. Не се прави на "дръж ми шапката" 🙂

Но после, нарисувах още три подобни, за да видиш къде е абсурда. 

Пак повтярям. По условие, Релсата е успоредна на Стената в ОС на Стената. На база на това условие ти доказа, че Влака не е успореден на Стената, в същата ОС. Какво още има да спорим. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 15 минути, scaner said:
 
Цитирай

 

 Преди 10 минути, Шпага said:

"Влакът е паралелен с релсата във всяка отправна система."

Би било добре да обясниш например по каква причина влакът би се скъсил в системата на релсата.

 

 

Релсата също ще се скъси - в смисъл, например, разстоянието между траверсите ще се намали, гъстотата им ще нарасне, или ще и се промени наклона - зависи от геометрията на релсата и движението. Варианти много.

Сканер, опомни се:hypnosis: Как в системата на релсата - т.е. в системата, в която влакът се движи, а релсата е неподвижна, тя ще се скъси?! Как неподвижната релса ще се промени по какъвто и да е начин в системата, в която тя е неподвижна? Баба ти Яга ли ще свърши тази работа, или любимото ти Спагетено чудовище?:D

 

Редактирано от Шпага
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 15 минути, Ниkи said:

Това не са доказателства а общи приказки. Няма формули, няма пълен набор от примерните стойности. Дал си само координати и то в ОС на Влака. Те не ни интересуват. Нищо конкретно, че да се хванеш за него, като доказателство

Напротив, Ники, трябва да се научиш да различаваш доказателства от общи приказки.

Има формули - тези за трансформациите. При това произволни трансформации, няма ограничения с ЛТ или ГТ. Стойностите - вземаш произволни точки от влака, без ограничения, в даден момент. Преобразуваш ги в новата система. Вземаш съответните точки от линията, които контактуват с влака. И получаваш същите координати, което казва, че влакът контактува с линията и в новата система (която и да е тя). И това е верно за всеки момент, за който повториш тези действия. И ако линията е права, влакът задължително ще бъде паралелен с линията, лежейки на нея. Имаме максимално общо доказателство, не ти трябва някаква конкретика. Това му е великото, максимална общност имаме ! :)

Тази общост само казва, че каквито и конкретни числа да вземеш и да повториш схемата, ще получиш вече обявеният резултат. Това не са общи приказки, нали?

Преди 20 минути, Ниkи said:

Нарисувах, защото ти поиска да го имаме, като картинка за да философстваме върху нея. Не се прави на "дръж ми шапката"

Нямам нищо против. Най-после да се появи една картинка, отразяваща истинското състояние на нещата.

Преди 20 минути, Ниkи said:

Но после, нарисувах още три подобни, за да видиш къде е абсурда.

А как ти хрумна, че така трябва да ги рисуваш? Защо линията в новата отправна система е гърчава, а не права линия?

Преди 21 минути, Ниkи said:

Пак повтярям. По условие, Релсата е успоредна на Стената в ОС на Стената. На база на това условие ти доказа, че Влака не е успореден на Стената, в същата ОС. Какво още има да спорим.

Махни гурелите от очите. Това което доказах е, че влакът ще бъде винаги успореден на релсата. Ако релсата е успоредна на стената, следствието е че и влакът ще е успореден на стената.

Преначаваш думите ми. Аман от каруцарски номера.

 

Преди 11 минути, Шпага said:

Сканер, опомни се:hypnosis: Как в системата на релсата - т.е. в системата, в която влакът се движи, а релсата е неподвижна, тя ще се скъси?!

Това че конкретно в тази система няма да се скъси, противоречи ли с нещо на законите налагани от СТО?

Какво отношение има това към невярното твърдение "Два взаимноподвижни обекта - каквито са влакът и релсата - няма как да са паралелни във всяка отправна система. "?  Или "Би било добре да обясниш например по каква причина влакът би се скъсил в системата на релсата. "? Какъв е проблемът с влака?

За какво става дума всъщност?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Предлагам заключване на темата като най-непродуктивното хабене на енергия и време... 30 страници изписани и разговора не е мръднал ни на стъпка от началната постановка. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 23.12.2021 г. at 9:51, tantin said:

 

image.png.570fa976ac248750c09c6207f7c47961.png

Да уточним още нещо от гледна точка на наблюдателя:
-вече обяснявах по-горе как се нарушава успоредността по отношение на релсите при движещ се наблюдател.
Сега нека да разгледаме статичен наблюдател.  Успоредността по релсите я запазваме.. Но все пак се появява друго нарушение в успоредността спрямо траверсите.  Причината е в забавянето на светлината от по-отдалечените участъци на влака.  Показал съм го на схемата. 

Тантин, успя ли вече да проумееш защо "забавянето на светлината" няма никакво значение в случая?

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...