Отиди на
Форум "Наука"

Смяна на вярата


Recommended Posts

  • Потребител
Преди 42 минути, cucumerario said:

забраната, за почитане на християнски светци, на база националистически или расов принцип, е абсолютно недопустимо в християнството и директно го дистанцира...

Ами не са прави. Това си е директна смяна на вяра. Държавата забранява примерно да се вярва в Ал. Невски. Кои икони изхвърлят новите варвари?

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 412
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Преди 34 минути, Втори след княза said:

По подобие- протестантите са различни от католиците. Протестантите не приемат властта, а и представителството на божеството чрез папата. Аналогично в Украйна, държавата не приема върховенството и авторитета на Московския патриарх. 

Да де, а мишките са различни от котките :)

Какви подобия имаме в случая? Нали търсим някаква конкретика? Ти твърдиш нещо, но не можеш да го защитиш и увърташ на други приказки. В резултат, освен долната проп;аганда, в казаното от тебе нищо друго не остава.

Как намесваш московския патриарх във вярата в Исус? Това че отхвърлят този кагебист, с какво променя вярата? Защо ли питам...

Що така?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 34 минути, Втори след княза said:

Държавата забранява примерно да се вярва в Ал. Невски. Кои икони изхвърлят новите варвари?

Други фантазии по повод смяна на вярата ще споделиш ли?

Някакъв ирационален страх ви затресе вас, русофилите? :)

Редактирано от scaner
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 9 минути, scaner said:

Други фантазии по повод смяна на вярата ще споделиш ли?

Някакъв ирационален страх ви затресе вас, русофилите? :)

Ако действително се премахват икони, това си е смяна на вярата. Лично мен страх не гони, не съм християнин, пък и както е написано в темата, не става дума за религия, а за научен поглед към религията. 

Отбелязвам, че Украйна е съвременен пример за промяна на вярата чрез държавна намеса. Иронията ти не е аргумент.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 минути, Втори след княза said:

Ако действително се премахват икони, това си е смяна на вярата. Лично мен страх не гони, не съм християнин, пък и както е написано в темата, не става дума за религия, а за научен поглед към религията. 

А ако не се премахнат? Както  не се и премахват в ПЦУ? Тогава, цялата ти приказка е формирана за пропаганда, целта е натрапване на омраза към украинците. Къде тук е някакъв научен поглед, под цялата тая гмеж от произволни предположения?

Преди 6 минути, Втори след княза said:

Отбелязвам, че Украйна е съвременен пример за промяна на вярата чрез държавна намеса. Иронията ти не е аргумент.

Не бъркай фантазиите с реалността. Нищо реално не отбелязваш, освен предпооложения тип "колко хубаво може да стане ако се закваси морето"...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, scaner said:

Не ме мисли мене в това отношение.

Добре, спирам да те мисля и приемам, че неадекватността в изказванията ти по темата, винаги са били случайни.

Сега вече спокойно можем да обсъдим думите на Сергий Петрович Думенко, т.н. Епифаний, митрополит на Киев и папа на Украйна, същия който бе кандидат да става руски патриарх, които са дословно:

"Украинците трябва да се отрекат от името на светеца, с което са кръстени, ако този светец има връзка с Руската Православна Църква или Русия"... 

Предлагам, да започнем с това, а после, когато се изясни проблема има и продължение... ;)

 

Редактирано от cucumerario
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 9 минути, cucumerario said:

Сега вече спокойно можем да обсъдим думите на Сергий Петрович Думенко, т.н. Епифаний, митрополит на Киев и папа на Украйна, които са дословно:

"Украинците трябва да се отрекат от името на светеца, с което са кръстени, ако този светец има връзка с Руската Православна Църква или Русия"... 

Тъй, и това изпълнява ли се? От кога се изпълнява, или само се опитваме да тълкуваме думите с някаква изгода?

Не мислиш ли, че украинското паство не е с такъв робски манталитет както руското, и дали ще търпи подобни забрани? Изобщо, как административното обявяване на някой за светец (печатат ги като пощенски картички) засяга вярата в Христос и християнството?

Всичко все още е в рамките на предположенията. А самият факт, че има страх не от действията, а от предположенията, говори сам по себе си.

Редактирано от scaner
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 22 минути, scaner said:

Тъй, и това изпълнява ли се? От кога се изпълнява, или само се опитваме да тълкуваме думите с някаква изгода?

Не мислиш ли, че украинското паство не е с такъв робски манталитет както руското, и дали ще търпи подобни забрани? Изобщо, как административното обявяване на някой за светец (печатат ги като пощенски картички) засяга вярата в Христос и християнството?

Всичко все още е в рамките на предположенията. А самият факт, че има страх не от действията, а от предположенията, говори сам по себе си.

Не ме карай да започвам пак да те мисля...:)

Темата напоследък занимава изключително православните среди и личното ти мнение в случая няма никакво значение. Имах в предвид да обсъдим, това действие, от християнска гледна точка, а не какво си мислиш ти или колко те засяга. ;)

Дадени са и ясни инструкции, как трябва да бъде извършено "отрицанието", което в никакъв случай не е в сферата на предположенията. 😊

Редактирано от cucumerario
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 минути, cucumerario said:

Темата напоследък занимава изключително православните среди и личното ти мнение в случая няма никакво значение. Имах в предвид да обсъдим, това действие, от християнска гледна точка, а не какво си мислиш ти или колко те засяга. 

Какво има да го обсъждаме? Светците са вътрешен въпрос на всяка поместна църква, и в провъзгласяването им има повече политика, отколкото някакви благочестиви постъпки случили се приживе. Самият Александър Невски например е бил и католик, и мюсулманин, и е загробил Русия под робство за векове. И когато една църква се оттегли от някаква територия, дали действията на такъв светец са обър пример за паството, или изборът му е бил повече идеология, може да бъде преразгледан. Всяка поместна църква не само го прави това нещо, тя е длъжна да го направи. И това до голяма степен го определя самото паство. Така работи християнството, и това не променя вярата която проповядва църквата - в Бог. Просто териториално си отива една организация със свои идоли.

Вярата е в Исус, а той не е задължавал да се почитат светци - напротив, всички молби към Бог трябва да се отправят само чрез него. От там нататък, как християнството го спохожда упадък и се появяват всякакви допълнителни правила касаещи вярата, е съвсем друг въпрос.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 17 минути, scaner said:

Какво има да го обсъждаме?

...

В тази връзка, нямаме нищо за обсъждане...

Но ако имаш нещо, по въпросите за "вярата" и "верските канони", сфиркай! ;)

Преди 5 часа, scaner said:

забранява ли се нещо свързано с вярата, променят ли се верските канони?

Редактирано от cucumerario
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 минута, scaner said:

Така де. Всичко се прави само за да мине пропагандата :)

Така е, съгласен. Ако в пропагандата няма истина, няма да хваща дикиш. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 часа, Втори след княза said:

Не е руска, а цитиране на мнение на българин в подкрепа на една от страните.

И какво като е българин, не може да репликира руска пропаганда ли?. То и ти си българин, ама..........Руската пропаганда не се разпространява само от руснаци.

Преди 5 часа, Втори след княза said:

Фактът, че в Украйна се случва нещо, което се отнася до смяна на вярата в неоспоримия авторитет и връзка с божеството е именно по темата и неправилно го адресирате към пропагандата.

Именно това е "краставицата на Мирча Кришан". 

Санкциите  засягат вярващите в Русия и се отнасят до смяната на вярата. Оръжието което изпращаме в Украйна убива религиозни руснаци. 

На теб всичко ти прилича на краставица.

Корелацията не предполага причинно-следствена връзка "Post hoc, ergo propter hoc".

Това е основна заблуда на конспиративно мислещите.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 41 минути, scaner said:

Какво има да го обсъждаме? Светците са вътрешен въпрос на всяка поместна църква, и в провъзгласяването им има повече политика, отколкото някакви благочестиви постъпки случили се приживе. Самият Александър Невски например е бил и католик, и мюсулманин, и е загробил Русия под робство за векове. И когато една църква се оттегли от някаква територия, дали действията на такъв светец са обър пример за паството, или изборът му е бил повече идеология, може да бъде преразгледан. Всяка поместна църква не само го прави това нещо, тя е длъжна да го направи. И това до голяма степен го определя самото паство. Така работи християнството, и това не променя вярата която проповядва църквата - в Бог. Просто териториално си отива една организация със свои идоли.

Вярата е в Исус, а той не е задължавал да се почитат светци - напротив, всички молби към Бог трябва да се отправят само чрез него. От там нататък, как християнството го спохожда упадък и се появяват всякакви допълнителни правила касаещи вярата, е съвсем друг въпрос.

 

Изцяло потвърждаваш тезата ми. Дразни те само, когато го казвам аз. 

За да избегнеш реалната промяна на вярванията под натиск на държавата, изключваш вярата в светци, а това е също вяра, за което става дума в темата. Във всички случаи, смятам за потвърдено, че държавата, използвайки лостовете си може да смени вярата. Прим. Хелигабал, Юлиан, Константин в Рим, а в Украйна- съответните по- горе. В Македония също- Иван Рилски не е светец за тях след стремежа за откъсване от БПЦ.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 14 минути, Втори след княза said:

Изцяло потвърждаваш тезата ми. Дразни те само, когато го казвам аз. 

За да избегнеш реалната промяна на вярванията под натиск на държавата, изключваш вярата в светци, а това е също вяра, за което става дума в темата. Във всички случаи, смятам за потвърдено, че държавата, използвайки лостовете си може да смени вярата. Прим. Хелигабал, Юлиан, Константин в Рим, а в Украйна- съответните по- горе. В Македония също- Иван Рилски не е светец за тях след стремежа за откъсване от БПЦ.

А ти какво мислиш за последния ми коментар в темата? Където направих аналогия, но с България и Сърбия. Тогава какво е твоето мнение в пример като моя? 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 11 минути, Втори след княза said:

За да избегнеш реалната промяна на вярванията под натиск на държавата, изключваш вярата в светци, а това е също вяра, за което става дума в темата. Във всички случаи, смятам за потвърдено, че държавата, използвайки лостовете си може да смени вярата. Прим. Хелигабал, Юлиан, Константин в Рим, а в Украйна- съответните по- горе. В Македония също- Иван Рилски не е светец за тях след стремежа за откъсване от БПЦ.

Първо дефинирай какво разбираш под "промяна на вярата". Демек сега в какво се вярва, каква е разликата с християнството, и в какво се предлага да се вярва. Докато не можеш да направиш това, няма смисъл да се въртиш на шиша.

 

Преди 13 минути, Втори след княза said:

В Македония също- Иван Рилски не е светец за тях след стремежа за откъсване от БПЦ.

Защо Иван Рилски трябва да е светец за някакво паство? След като назначаването на светци е въпрос, засягащ само поместните църкви. Опитите за разширяване на това правомощие  е насилие над вярващите.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 8 минути, scaner said:

Първо дефинирай какво разбираш под "промяна на вярата".

Моля, обърни се към автора на темата. Не бъди предубеден към мен лично. Щях да се почувствам длъжен, ако темата беше моя, но сега просто ще махна с ръка. :) 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 4 минути, Втори след княза said:

Моля, обърни се към автора на темата. Не бъди предубеден към мен лично. Щях да се почувствам длъжен, ако темата беше моя, но сега просто ще махна с ръка.

Остави го авторът на темата. Ти плачеш за някаква смяна на вярата в конкретният случай, към тебе е въпросът.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 часа, Втори след княза said:

Отбелязвам, че Украйна е съвременен пример за промяна на вярата чрез държавна намеса. Иронията ти не е аргумент.

Ако църквата се меси в делата на държавата (работи за врага по време на война), защо държавата
да не се меси в делата на църквата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 4 минути, gmladenov said:

Ако църквата се меси в делата на държавата (работи за врага по време на война), защо държавата
да не се меси в делата на църквата.

Именно заради това са процесите срещу католическите свещеници през 1950. ТУК 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, scaner said:

Първо дефинирай какво разбираш под "промяна на вярата". Демек сега в какво се вярва, каква е разликата с християнството, и в какво се предлага да се вярва. Докато не можеш да направиш това, няма смисъл да се въртиш на шиша.

 

Не ми е ясно, какво още не ти е ясно? :)

Чисто научно, може ли да е християнство, нещо което не може да е християнство? Съответно научната разлика може, да е само като м/у християнство и нехристиянство

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 минути, cucumerario said:

Чисто научно, може ли да е християнство, нещо което не може да е християнство? Съответно научната разлика може, да е само като м/у християнство и нехристиянство

Дрън-дрън. Опитай се да се измъкнеш от тая виртуалност, става дума за съвсем конкретен случай.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Just now, scaner said:

Дрън-дрън. Опитай се да се измъкнеш от тая виртуалност, става дума за съвсем конкретен случай.

Нали разгледахме конкретния случай?

Ако искаш да разгледаме и начина и инструкциите по който украинците, ще трябва да се отричат от християнските си имена, според украинската националистическа църква...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

По скорошен виц:

"Лекция в училище по маркетинг и мениджмънт:

- Никога не подценявайте силата на провокативната реклама! Ето пример:

- Убеждаваш половин свят че има Бог, разказвайки историята на двама нудисти, които си общуват с говореща змия. "

...

...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 15 минути, Малоум 2 said:

По скорошен виц:

"Лекция в училище по маркетинг и мениджмънт:

- Никога не подценявайте силата на провокативната реклама! Ето пример:

- Убеждаваш половин свят че има Бог, разказвайки историята на двама нудисти, които си общуват с говореща змия. "

...

...

Като странична реакция породена от людмиложивковизма, изглежда твърде много хора живеят в този виц. ;)

Редактирано от cucumerario
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...