Отиди на
Форум "Наука"

Конската опашка


Recommended Posts

  • Потребител

Аз не тълкувам. Споделям неопровержими факти.

Българите са били народ храбър в бран, живял и воювал на коне.

За знаме му служела конската опашка.

Мъжете, особено тези от знатен род, си бръснели главите, като си оставяли

единични кичури коса (чембас).

Вярвали в бог Тангра, символизиращ небето и имали за жертвено животно

кучето.

Нещо невярно, грешно или лошо до тук?

Много точно ,си го казал ,че не тълкуваш,а повтаряш измислени и фалшиви тези(отхвърлени)

В този текст ,никъде не пише ,че става въпрос за българи,ханове и именици!

Име като Аспарух няма!

За коне,и то "звездни" изобщо не става на въпрос!

За знамена също ,камо ли за конски опашки!

Тези прически са били на мода ,нещо като самураите,хехехе

За Тангра,пък абсолютно нищо не се казва в този надпис!

За кучета и жертви ,тоже :post-20645-1121105496:

Нищо вярно ,всичко е измислено от някой или някои ,зле с комуникацията!(този уваров надпис е зле скалъпен от руски и гръцки писачи на стари хроники,хехе ако се направи стилистичен анализ ,ще се убедите в добавките и грешките в годините ,(ще потърся статията на един профи,беше доста интересно!!!)

Лошото е ,че не отговаряш на въпроси,а пък искаш дискусия!

Не не искаш ,нищо :crazy_pilot:

Ти си в категорията на интервентите! :post-70473-1124971712:

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 161
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Много точно ,си го казал ,че не тълкуваш,а повтаряш измислени и фалшиви тези(отхвърлени)

В този текст ,никъде не пише ,че става въпрос за българи,ханове и именици!

Име като Аспарух няма!

За коне,и то "звездни" изобщо не става на въпрос!

За знамена също ,камо ли за конски опашки!

Тези прически са били на мода ,нещо като самураите,хехехе

За Тангра,пък абсолютно нищо не се казва в този надпис!

За кучета и жертви ,тоже

Нищо вярно ,всичко е измислено от някой или някои ,зле с комуникацията!(този уваров надпис е зле скалъпен от руски и гръцки писачи на стари хроники,хехе ако се направи стилистичен анализ ,ще се убедите в добавките и грешките в годините ,(ще потърся статията на един профи,беше доста интересно!!!)

Лошото е ,че не отговаряш на въпроси,а пък искаш дискусия!

Не не искаш ,нищо

Ти си в категорията на интервентите!

Еми ти токущо отписа българската история до 863 г.

Я прочети какво е отговорил Папа Николай I на запитването на българския владетел

дали да продължат да носят конска опашка като знаме...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Я прочети какво е отговорил Папа Николай I на запитването на българския владетел

дали да продължат да носят конска опашка като знаме...

Аспарух с оня знак отзад, аркадаш, имам чувството, че от четене на папата, не ти е останало време да прочетеш написаното по темата до този момент. Ако ти прави впечатление, именно това писание на папата се дискутира тук от самото начало. Така че твоето "преотриване" в този момент ми изглежда малко странно. :post-20645-1121105496:

Относно "бръснатите глави". Вервам нямаш предвид скинхедите?! Щото в източниците, както забеляза и КГ125, се говори за "стригани (остригани)" глави. Дали това означава бръснати или подстригани нула номер, с бритон, без бритон, на черта или ала франга, не мога да ти кажа.

Факт е, че за "бръснене" и берберлък никой никъде не говори.

Между другото, като казах "берберлък" се сетих: В съвременна Турция вече няма "бербери", всички бръснари се наричат по фрацузки "коафьори"! :crazy_pilot: Виж, дали при прабългарите е имало коафьори, не знам, а и това не е по темата, аркадаш.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Енодий никога не е споменавал в съчиненията си, речите и писмата си думата "българи".

Навсякъде говори за хуни, гепиди и вандали.

Обявявам награда от три хиляди евро на този, който открие и покаже някакъв писмен документ, удостоверяващ споменаване на етнонима bulgar (българи) писан преди средата на седми век.

Magnus Felix Ennodius

Panegyricus regi Theoderico

1 Illi, princeps venerabilis, in laudibus tuis perscribat professio, illum a praeconiis propositi repellat consideratio, quem a defensione tua aliquod subtraxit officium. refundat tibi generalitas rebus obligata sermonem, dum inaequalis vicissitudo conpensat laudibus, quod adepta est de sudore. armis tuis libertas obnoxia, quod solum potest, hilaritatem didicit adnuntiare praeconiis. tuum est, inclyte, devotioni, pretium dare, quam intellegis vires subditorum non posse transcendere. erit dispensationis sacrae de famulis aestimare quid exigas, in quibus agnoscis totum tibi militare quod praevalent. propriis maiestas tua oblationem litterariam dignetur altaribus, quia ne senescat claritudo oprum, advocanda sunt linguarum exercitia. quid egeris, ne vetustas sibi vindicet, obliget catena referentum; disciplinarum enim quietem vos tribuetis, per quas vobis continget aeternitas. nihil amplius caelestis dispensator arcani ab humanis poscit ingeniis, nisi ut intellegant, quo veniat auctore quod sapiunt. inter deo proximos agnovisse qui praestitit reddidisse est beneficium. quod descendit a superis, sola hymnorum licet mercede taxari. fabricator mundi ad potiora munera modulatis inde sacrario mundi pectoris laudatio debet principalis effluere, nec solum linguae nitorem postulat conmemoratio numinis tui bono adserenda conscientiae. in divinis obsequiis feriato ore peragit mens serena sacrificium; aetuum munitus claritate in aetherio cultu etiam mutus obsequitur. ergo et me titulus, qui obstare putabatur, invitat. utinam mundior professio habeat concordiam eum secretis nec dissentiat splendor cordis a corpore...

Имаме и източниците от ГИБИ (скоро бях представил линк към страница за свалянето им, в която страница се дава, описва и съдържанието на всеки том), имаме ЛИБИ, - т.е имаме много десетки антични и средновековни латиноезични и гръкоезични автори от гръцки, готски, алански,сирийски произход (завчера пък четох историята на Захарий Ретор във "восточноя литература"); Имаме ранносредновековни Арменски източници (М. Хоренаци); ..и дори имаме ранносредновековни източници от арабски или персийски произход (по спомените ми - Ал Табари ги цитира, когато пише за разоренията на Армения от Алани, Абхази и Българи в началото на шести век)..

Така че давай парите на Маготин, или ги приготви да ги дариш на първото българско семейство около теб което роди българче..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Има и още един интересен момент.

Бих искал да чуя вашите идеи и предположения относно цвета на конската опашка, която са използвали нашите предци като военен символ.

Смятам, че в случая символът е имал точно определен цвят.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Еми ти токущо отписа българската история до 863 г.

Я прочети какво е отговорил Папа Николай I на запитването на българския владетел

дали да продължат да носят конска опашка като знаме...

Да,прав си !!!

Аз съм я отписал ,тая (измислената и фалшифицираната)история на Българите!

та като каза за тоя папа ,се сетих ,че той е казал много интересни неща ,като това например:

първото което е ,че няма споменат владетел(по късно е добавен)а отговорите са до българите!

Въпрос/отговор 72 "

„Вие попитахте позволено ли е да ви се постави Патриарх...”.

Ако са ни покръстили(нас българите) през 865, то през 866 защо питаме за Патриарх,логично е да Го получим от Кръстника?!?!!

Пък за опашката ,кажи кой е въпроса да го видя ,малко ми е труден латинския (аз все пак не съм професионал)!

Малко бавно действувам!

п.п.

ако имаш данни за това дето съм отписал ,сподели !(може пак да ги запиша!)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
ако имаш данни за това дето съм отписал ,сподели !

Въпрос (33): До сега, когато сме ходили на битка, вместо знаме носили сме конска опашка. Сега какво знаме трябва да носим?

Отговор: Какво друго ще носите, ако не кръстът Господен.

Въпрос (17): Дали сме съгрешили, гдето сме погубили главните предводители на бунтовниците, които бяха се възбунтували против християнството, заедно с децата им?

Отговор: Съгрешили сте, особено в това, гдето сте избили невинни деца и въобще сте постъпили жестоко; но понеже това сте направили от ревност и от незнание, то, ако се покаете, ще Ви се прости.

Въпрос: У нас има такъв обичай, щото господарят, преди да почне сражението, праща верен человек да прегледа оръжието, конете и всичко, що е нужно за бой, и, ако се случи у някого всичко това да не е в добър ред, тогава той бива наказван със смърт. Сега какво да правим?

Отговор: Нашият съвет е да се обърнете от телесния поход към духовния и както сте преглеждали оръжията срещу видимите неприятели, тъй и сега да се преглежда духовното оръжие срещу невидимите врагове.

Въпрос (86): Според нашите обичаи, когато се хване разбойник или престъпник и той не рачи доброволно да признае извършеното престъпление, тогава съдията го бие с тояга по главата и боде с железни шила по бедрата до тогава, до гдето признае; как да постъпваме сега?

Отговор: Това не трябва да правите никак; признанието трябва да бъде доброволно.

Въпрос (25): Според нашите обичаи, при нас всякога има стража по границите, и ако някой, бил той роб или свободен, побегне през граничните бразди, тогава стражарите го убиват. Какво мислите за това Вий, Папо?

Отговор: Вижте в законите, какво трябва да правите в тоя случай; но както до сега сте убивали лесно всякого, тъй пък сега сте длъжни, колкото е възможно, да помилвате и да оставяте да живеят.

Въпрос (49): Можем ли да дадем на жените си, както и преди, мираз: в злато, сребро, волове, коне и др.?

Отговор: Можете.

Въпрос (51): Могат ли да се държат две жени, а ако не може, то какво да правим с тия що имаме?

Отговор: Тия, които имат две жени, трябва да останат с първата си жена и при това да се очистят с покаяние.

Въпрос (13): Ние желаем да получим от Вас - Папата - граждански закони.

Отговор: Нужните за това книги ний с драга водя бихме Ви пратили, ако имаше человек, който би ги разтълкувал. А книгите за гражданския закон, които сме предали на нашите посланици, не трябва да останат при Вас да не би някой да ги тълкува погрешно или да им изопачи нарочно съдържанието и смисъла.

Въпрос (42): Когато нашият господар, според обичая, сяда да яде на стол, на маса (in sedili ad mesam), то с него никой не сяда, даже нито жена му, нито децата му, а ние сядаме по-далеч на малки столовци (in sellis) и ядем доле на подът. Какво да правим сега?

Отговор: Тоя обичай не се касае до църковните дела, но не е добър обичай.

Въпрос (59): Трябва ли да носим долни дрехи (гето femoralia - гащи, шалвари)?

Отговор: Тоя въпрос не се касае до нас; но ако искате да се изравните с християните във всичките вънкашни ситници, то Ви казваме, че, според нашия обичай, тия дрехи носят мъжете, а не жените. А Вий работете както Ви е угодно.

Въпрос (77): В гърците има обичай да врачуват, т.е. турят дървено парченце в затворена книга, па после я отворят; добро ли е?

Отговор: Не е.

Въпрос (6):Гърците казват, че в сряда и петък не трябва да се отива на баня (balneari); това истина ли е?

Отговор: Не е. Можете.

Въпрос (66): Гърците ни забраняват да влизаме в църква с платнена връзка, която носим на главите си. Така ли е?

Отговор: Имат право.

Въпрос (54): Гърците говорят, че е грешно да стоим в църква с нескръстени ръце; истина ли е?

Отговор: Не е, това няма значение.

Въпрос (55): Гърците ни забраняват да се причестяваме без пояс; това тъй ли е?

Отговор: Това няма никакво значение.

Въпрос (94): Гърците ни казват, че святото миро се прави у тях и разпраща се по всичката земля. Истина ли е?

Отговор: Не е.

Въпрос (41): Какво да се прави с ония, които продължават да принасят жертва на идолите и да им се кланят?

Отговор: Трябва да се съветват, но не да ги принуждавате насилствено да преминат в християнство; не трябва да се мешате с тях.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Добре ,много добре ,само ,че посочи всичките въпроси,и колкото по стари(като източници) по добре!

Ще ми е доста интересно,досега не съм ги виждал всичките и преведени !

Ако ги имаш ,посочи -ще съм ти много благодарен!!

поздрав

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Добре ,много добре ,само ,че посочи всичките въпроси,и колкото по стари(като източници) по добре!

Ще ми е доста интересно,досега не съм ги виждал всичките и преведени !

Ако ги имаш ,посочи -ще съм ти много благодарен!!

поздрав

Отговорите на папа Николай по допитванията на българите са включени във ІІ том на ЛИБИ, стр. 65-125.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Има и още един интересен момент.

Бих искал да чуя вашите идеи и предположения относно цвета на конската опашка, която са използвали нашите предци като военен символ.

Смятам, че в случая символът е имал точно определен цвят.

Значи няма предположения по въпроса?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Ами естествен. Черен?

Не червено-бял, като едно голяма мартеница :-). Но това е само конската опашка носена от кана. Всяко племе си е имало отделен цвят - кутригурите - син, кучи булгар - розов, дучи булгар - жълт, оногундурите на Аспарух - бяло, зелена, червена с един IYI, а на Куберовите българи, известни като македонодури - черена с един вентилатор.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Въпрос (33): До сега, когато сме ходили на битка, вместо знаме носили сме конска опашка. Сега какво знаме трябва да носим?

Отговор: Какво друго ще носите, ако не кръстът Господен.

Въпрос (17): Дали сме съгрешили, гдето сме погубили главните предводители на бунтовниците, които бяха се възбунтували против християнството, заедно с децата им?

Отговор: Съгрешили сте, особено в това, гдето сте избили невинни деца и въобще сте постъпили жестоко; но понеже това сте направили от ревност и от незнание, то, ако се покаете, ще Ви се прости.

Въпрос: У нас има такъв обичай, щото господарят, преди да почне сражението, праща верен человек да прегледа оръжието, конете и всичко, що е нужно за бой, и, ако се случи у някого всичко това да не е в добър ред, тогава той бива наказван със смърт. Сега какво да правим?

Отговор: Нашият съвет е да се обърнете от телесния поход към духовния и както сте преглеждали оръжията срещу видимите неприятели, тъй и сега да се преглежда духовното оръжие срещу невидимите врагове.

Въпрос (86): Според нашите обичаи, когато се хване разбойник или престъпник и той не рачи доброволно да признае извършеното престъпление, тогава съдията го бие с тояга по главата и боде с железни шила по бедрата до тогава, до гдето признае; как да постъпваме сега?

Отговор: Това не трябва да правите никак; признанието трябва да бъде доброволно.

Въпрос (25): Според нашите обичаи, при нас всякога има стража по границите, и ако някой, бил той роб или свободен, побегне през граничните бразди, тогава стражарите го убиват. Какво мислите за това Вий, Папо?

Отговор: Вижте в законите, какво трябва да правите в тоя случай; но както до сега сте убивали лесно всякого, тъй пък сега сте длъжни, колкото е възможно, да помилвате и да оставяте да живеят.

Въпрос (49): Можем ли да дадем на жените си, както и преди, мираз: в злато, сребро, волове, коне и др.?

Отговор: Можете.

Въпрос (51): Могат ли да се държат две жени, а ако не може, то какво да правим с тия що имаме?

Отговор: Тия, които имат две жени, трябва да останат с първата си жена и при това да се очистят с покаяние.

Въпрос (13): Ние желаем да получим от Вас - Папата - граждански закони.

Отговор: Нужните за това книги ний с драга водя бихме Ви пратили, ако имаше человек, който би ги разтълкувал. А книгите за гражданския закон, които сме предали на нашите посланици, не трябва да останат при Вас да не би някой да ги тълкува погрешно или да им изопачи нарочно съдържанието и смисъла.

Въпрос (42): Когато нашият господар, според обичая, сяда да яде на стол, на маса (in sedili ad mesam), то с него никой не сяда, даже нито жена му, нито децата му, а ние сядаме по-далеч на малки столовци (in sellis) и ядем доле на подът. Какво да правим сега?

Отговор: Тоя обичай не се касае до църковните дела, но не е добър обичай.

Въпрос (59): Трябва ли да носим долни дрехи (гето femoralia - гащи, шалвари)?

Отговор: Тоя въпрос не се касае до нас; но ако искате да се изравните с християните във всичките вънкашни ситници, то Ви казваме, че, според нашия обичай, тия дрехи носят мъжете, а не жените. А Вий работете както Ви е угодно.

Въпрос (77): В гърците има обичай да врачуват, т.е. турят дървено парченце в затворена книга, па после я отворят; добро ли е?

Отговор: Не е.

Въпрос (6):Гърците казват, че в сряда и петък не трябва да се отива на баня (balneari); това истина ли е?

Отговор: Не е. Можете.

Въпрос (66): Гърците ни забраняват да влизаме в църква с платнена връзка, която носим на главите си. Така ли е?

Отговор: Имат право.

Въпрос (54): Гърците говорят, че е грешно да стоим в църква с нескръстени ръце; истина ли е?

Отговор: Не е, това няма значение.

Въпрос (55): Гърците ни забраняват да се причестяваме без пояс; това тъй ли е?

Отговор: Това няма никакво значение.

Въпрос (94): Гърците ни казват, че святото миро се прави у тях и разпраща се по всичката земля. Истина ли е?

Отговор: Не е.

Въпрос (41): Какво да се прави с ония, които продължават да принасят жертва на идолите и да им се кланят?

Отговор: Трябва да се съветват, но не да ги принуждавате насилствено да преминат в християнство; не трябва да се мешате с тях.

Що за волна програма?

Българските въпроси не са запазени въобще - за тях само се догадаваме по папските отговори. А в този текст и отговорите не са цитирани никак точно, никак! Откъде въобще се взе това писанийце, колега?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не червено-бял, като едно голяма мартеница :-). Но това е само конската опашка носена от кана. Всяко племе си е имало отделен цвят - кутригурите - син, кучи булгар - розов, дучи булгар - жълт, оногундурите на Аспарух - бяло, зелена, червена с един IYI, а на Куберовите българи, известни като македонодури - черена с един вентилатор.

Добро чувство за хумор:))

Страхотно е, КГ125! Смях се до насиране. :biggrin:

Все така го давайте момчета, повече смях и радост да има. Как беше онова за "мекодонодурите" на Ка40 с вентилатор на дзадника!!!

Ой леле, смех. Шъ мъ удорите, бе пичове.

На това му викам стойностен форум с добри модератори. Так держать!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Колкото за цвета на конската опашка, като боен символ на прабългарите, смятам, че става дума за конска опашка с БЯЛ цвят.

Аргументите за това са косвени:

1. Именно бялата конска опашка е била боен символ в миналото на руските казаци от Южна Украйна и Русия. Срещал съм мнението, че руските казаци в много голяма степен са съхранили начина на водене на бойни действия на древните индоевропейски народи, включително и на прабългарите, населявали района през Античността и Средновековието. Бялата конска опашка се носи на копие с позлатен край - това може да е златно острие или златна топка. В самата бяла конска опашка може да бъдат втъкани златни нишки.

2. Предположението, че прабългарите са отдавали предпочитание, поради някаква причина, именно на белите коне. (Свързано е с един от възможните преводи на името на Аспарух).

Поздрави

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Предположението, че прабългарите са отдавали предпочитание, поради някаква причина, именно на белите коне.

Имаш ли най бегла представа, какви коне са яздили конните народи чергарували в причерноморските степи?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Колкото за цвета на конската опашка, като боен символ на прабългарите, смятам, че става дума за конска опашка с БЯЛ цвят.

Аргументите за това са косвени:

1. Именно бялата конска опашка е била боен символ в миналото на руските казаци от Южна Украйна и Русия. Срещал съм мнението, че руските казаци в много голяма степен са съхранили начина на водене на бойни действия на древните индоевропейски народи, включително и на прабългарите, населявали района през Античността и Средновековието. Бялата конска опашка се носи на копие с позлатен край - това може да е златно острие или златна топка. В самата бяла конска опашка може да бъдат втъкани златни нишки.

2. Предположението, че прабългарите са отдавали предпочитание, поради някаква причина, именно на белите коне. (Свързано е с един от възможните преводи на името на Аспарух).

Поздрави

Ще ме извиняваш много обаче не може да е била бяла.

1. Бялото много лесно се цапа и непрекъснато би трябвало да я перат, което е доста непрактично, а прабългарите са били общо взето практично хора.

2. сравнието с казаците е неуместно, един бог знае колко народи са участвали в техния етногенез.

3. В традиционната българската култура е бялото е символ на смъртта и цвят с който се изразява траура, черното като символ на смъртта е сравнително ново явление.

4. във връзка с 3. е ясно защо във фолклора имаме юнак, който язди "враня коня", а не "бял кон".

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Ще ме извиняваш много обаче не може да е била бяла.

Бялото много лесно се цапа и непрекъснато би трябвало да я перат, което е доста непрактично, а прабългарите са били общо взето практично хора.

За какво пране говориш, това е бил конен народ, бойците със седмици не слизали от коня...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

За какво пране говориш, това е бил конен народ, бойците със седмици не слизали от коня...

И аз това имам предвид - не може прабългарите да развяват някаква мърлява бяла конска опашка. Всъщност, тя като се изцапа, вече няма да е бяла, а сива или на петна. Затова си мисля, че по-скоро е била кафява или черна. А може би дори на петна - от петнист кон.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

И аз това имам предвид - не може прабългарите да развяват някаква мърлява бяла конска опашка. Всъщност, тя като се изцапа, вече няма да е бяла, а сива или на петна. Затова си мисля, че по-скоро е била кафява или черна. А може би дори на петна - от петнист кон.

Най-вече на петна, нъл тъй... :bigwink:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Най-вече на петна, нъл тъй... :bigwink:

С нетърпение очаквам Н. Овчаров в най-скоро време да намере на Перперакион прабългарска конска опашка и това да реши веднъж завинаги спора. :bigwink:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

А защо не бяла? За еднократна употреба, тъй да се каже. Цапаш, хвърляш, туряш нова. :biggrin:

Ако никаде не е упоменато изрично опашките да са от един-единствен цвят за мен е нормално да се приеме, че са използвали различни на цвят.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
А защо не бяла? За еднократна употреба, тъй да се каже. Цапаш, хвърляш, туряш нова. :biggrin:

Ако никаде не е упоменато изрично опашките да са от един-единствен цвят за мен е нормално да се приеме, че са използвали различни на цвят.

При това положение, всички прабългарски коне биха останали без опашки! Ако са били 100 000 война, и на всеки 100 е имало поне едно копие с конска опашка - стават 1000, ако средният живот на една бяла конска опашка докато се изцапа е примерно 1 седмица и после да се хвърля, то излиза, че всеки месец на 4000 бели коня били рязани опашките, което за година прави 48 000 коня. Струва ми се че е невъзможно да са имали толкова бели коне. Освен това кой уважаващ себе си войн ще язди кон без опашка? Интересен е въпросът какво са правили с коня след като му отрежат опашката - дали са му отрязвали и главата и е ставал на "атчорбасъ"?

Въобще въпросът за цвета на конската опашка е толкова безумен, колко и въпросът с коя ръка е държал мечът кана сюбиги Аспарух - с лявата или дясната.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

При това положение, всички прабългарски коне биха останали без опашки! Ако са били 100 000 война, и на всеки 100 е имало поне едно копие с конска опашка - стават 1000, ако средният живот на една бяла конска опашка докато се изцапа е примерно 1 седмица и после да се хвърля, то излиза, че всеки месец на 4000 бели коня били рязани опашките, което за година прави 48 000 коня. Струва ми се че е невъзможно да са имали толкова бели коне. Освен това кой уважаващ себе си войн ще язди кон без опашка? Интересен е въпросът какво са правили с коня след като му отрежат опашката - дали са му отрязвали и главата и е ставал на "атчорбасъ"?

Въобще въпросът за цвета на конската опашка е толкова безумен, колко и въпросът с коя ръка е държал мечът кана сюбиги Аспарух - с лявата или дясната.

Безумен, но коментарите тъдява по таз тема са безумно забавни... :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...