Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор

http://mediapool.bg/show/?storyid=161413&srcpos=11

Лично аз дълбоко се съмнявам в достоверността на тези класификации. Сторежът на века е атомната централа, а не Димитровград...

А статията дърпа завесата на българското заслепение.

"....Когато през 1979 г. група ОФ - деятели с интерес към историята започват бегли опити за развитие на науката "генеалогия", която е свързана с родословни дървета и родова памет, те биват жестоко порицани от ЦК, а в "Работническо дело" излиза статия от Владимир Топенчаров, който ги обвинява в буржоазен реакционизъм. Родословието е вредно за социалистическото общество, защото създава предпоставки за социално разслоение на трудещите се и е опит за преразглеждане на ролята работническо-селската класа...."

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
http://mediapool.bg/show/?storyid=161413&srcpos=11

Лично аз дълбоко се съмнявам в достоверността на тези класификации. Сторежът на века е атомната централа, а не Димитровград...

А статията дърпа завесата на българското заслепение.

"....Когато през 1979 г. група ОФ - деятели с интерес към историята започват бегли опити за развитие на науката "генеалогия", която е свързана с родословни дървета и родова памет, те биват жестоко порицани от ЦК, а в "Работническо дело" излиза статия от Владимир Топенчаров, който ги обвинява в буржоазен реакционизъм. Родословието е вредно за социалистическото общество, защото създава предпоставки за социално разслоение на трудещите се и е опит за преразглеждане на ролята работническо-селската класа...."

Това е класация, а не класификация :) и тя не цели достоверност - просто отразява мнението на гласувалите. Аз също смятам, че строежът на века е АЕЦ "Козлодуй"!

П.П. КГ явно много си бързал да пуснеш темата, защото си я пуснал в подфорум Средновековие :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Струва ми се, смисълът на тази класация е да се изтъкнат мащабите на един процес, не дали има смисъл, хубав ли е, или не, и тн.

Затова според мен Димитровград заслужено спечели. Не е толкова трудно да се построи АЕЦ, при положение, че реакторите са готови, не е много сложно да се поставят. Заслугите за АЕЦ са първо на американските учени (или немски) избягали в САЩ, и открили принципа, и след това на руснаците, направили реакторите.

Но друго нещо е да построиш един цял град. Това не е една сграда, а стотици. И десетки хиляди хора, работещи едновременно. Затова по мащаби на дейността, Димитровград според мен засенчва АЕЦ. Само по мащаби обаче.

Статията, която си посочил, е инсинуативна, некоректна, и в своята същност, невярна. направо, една псевдостатия. Възмутен съм. Абе кой я е писал? И как може такива неща да се публикуват?

Сега наострям перото и отивам директно на блога на автора. Трябва да му се обърне внимание на няколко основни постановки.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
[

П.П. КГ явно много си бързал да пуснеш темата, защото си я пуснал в подфорум Средновековие :)

Вай, наистина:)) Сега като не знам и как да я местя, ще трябва да диря помощ.

ПП

Абе мирише ми на нагласяне на резултати.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Димитровград събра 60,69% от гласовете на зрителите. На второ място беше класирано построяването на АЕЦ "Козлодуй" с 7,98%, а на трета позиция остана Софийският университет с 5,50%.........

Най-значимото българско политическо събитие за XX век е 09.09.1944 г. Изборът на зрителите бе определен с 24,29 %. На второ място зрителският вот постави Спасяването на българските евреи с 22,03 %. Независимостта на България 1908 г. бе подредена трета с 13,87 %............

Зрителите определиха чушкопека за битовата революция на XX век с 25.51 процента. На второ място те поставиха електричеството с 16.17%, а на трето място с 13.44% са класирани телевизията и радиото...............

http://vek.bnt.bg/

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Струва ми се, смисълът на тази класация е да се изтъкнат мащабите на един процес, не дали има смисъл, хубав ли е, или не, и тн.

Затова според мен Димитровград заслужено спечели. Не е толкова трудно да се построи АЕЦ, при положение, че реакторите са готови, не е много сложно да се поставят. Заслугите за АЕЦ са първо на американските учени (или немски) избягали в САЩ, и открили принципа, и след това на руснаците, направили реакторите.

Но друго нещо е да построиш един цял град. Това не е една сграда, а стотици. И десетки хиляди хора, работещи едновременно. Затова по мащаби на дейността, Димитровград според мен засенчва АЕЦ. Само по мащаби обаче.

Статията, която си посочил, е инсинуативна, некоректна, и в своята същност, невярна. направо, една псевдостатия. Възмутен съм. Абе кой я е писал? И как може такива неща да се публикуват?

Сега наострям перото и отивам директно на блога на автора. Трябва да му се обърне внимание на няколко основни постановки.

Наостри, наостри ти, да ми хвалиш комунистите!

Кой е чувал за Димитрвоград в България? Само пенсионерите. Те като гледам се скъсват от СМС-си и носене на джиесеми. ;)

Освен това, не може да се сравни просто с АЕЦ. Ако някой истински харесва модернизацията, истински усеща духа на прогреса, не може да не оцени именно атомните централи.

А не някакви изкуствено построени градове, днес известни главно с пазара на стари коли и развъдниците на чалги.

Статията е коректна, директна, правдива и точна. Не се възмущавай, а мисли!

За да съм коректен няма да омаловажа строежа на цял град, но първо, не са стотици хиляди, баща ми е бил там. Второ той представлява това:

(напиши Димитровград на гугъла и виж, че дори снимки няма на Изображения...)

Той е просто един комунистически символ...

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Наостри, наостри ти, да ми хвалиш комунистите!

Кой е чувал за Димитрвоград в България? Само пенсионерите. Те като гледам се скъсват от СМС-си и носене на джиесеми. ;)

Освен това, не може да се сравни просто с АЕЦ. Ако някой истински харесва модернизацията, истински усеща духа на прогреса, не може да не оцени именно атомните централи.

А не някакви изкуствено построени градове, днес известни главно с пазара на стари коли и развъдниците на чалги.

Статията е коректна, директна, правдива и точна. Не се възмущавай, а мисли!

Смисълът на класацията е мащабността на акцията.

Кое е по-мащабно - да постоиш цял град, или да построиш един завод?

А, въобще не хваля комунягите. Но, направо е изключително некоректно за ЧАЛГИЗАЦИЯТА да се обвинява комунизма. Абе какви са тея глупости?

Изобщо, това е една крещящя политическа провокация, обагрена в тъмно синьо, предвид десебарския сайт, на който виси. В стила на пропаганда и подвеждане, типични за комунизма. Което не ме учудва.

Не знам дали е уместно тук да се отговори на всичките глупости, които са написани. Все пак не сме в подходящия раздел, и не искам да спамя.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Димитровград събра 60,69% от гласовете на зрителите. На второ място беше класирано построяването на АЕЦ "Козлодуй" с 7,98%, а на трета позиция остана Софийският университет с 5,50%.........

Най-значимото българско политическо събитие за XX век е 09.09.1944 г. Изборът на зрителите бе определен с 24,29 %. На второ място зрителският вот постави Спасяването на българските евреи с 22,03 %. Независимостта на България 1908 г. бе подредена трета с 13,87 %............

Зрителите определиха чушкопека за битовата революция на XX век с 25.51 процента. На второ място те поставиха електричеството с 16.17%, а на трето място с 13.44% са класирани телевизията и радиото...............

http://vek.bnt.bg/

Тука нещо адски не е наред. АЕЦ е в новините от 10 години като национална ценност. Димитровград се чу сега. И 60%. Лъжат!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Смисълът на класацията е мащабността на акцията.

Кое е по-мащабно - да постоиш цял град, или да построиш един завод?

А, въобще не хваля комунягите. Но, направо е изключително некоректно за ЧАЛГИЗАЦИЯТА да се обвинява комунизма. Абе какви са тея глупости?

Изобщо, това е една крещящя политическа провокация, обагрена в тъмно синьо, предвид десебарския сайт, на който виси. В стила на пропаганда и подвеждане, типични за комунизма. Което не ме учудва.

Не знам дали е уместно тук да се отговори на всичките глупости, които са написани. Все пак не сме в подходящия раздел, и не искам да спамя.

ного си е прав автора. Но обърни, може пък да научим нещо :))

Мога да ти обясня как комунизма докара чалгата. По два начина:

а/ Като уби националното в изкуството. Като остави Аспарух Лешников и изобщо цялата българска градска култура встрани; като уби живия фолклор с различните ансамбли. То се получи хубаво нещо, но ... изчезна българската музика от дома на хората... и през 70-тте дойде сръбщината.

Сегашното поколение не знае откъде и защо например идва лафа "бой, ... и сръбска музика"... Ирландците слушаха в кръчмите си ирландски песни, гърците гръцкси, сърбите сръбски, българите... и те сръбски.

Ето оттука дойде първата чалга.

б. Втората дойде, като след 1993 г. пак съмнителни мутренски структури наводниха България с ориенталски мелодии и просташки текстове.

Тъй то ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

ного си е прав автора. Но обърни, може пък да научим нещо :))

Мога да ти обясня как комунизма докара чалгата. По два начина:

а/ Като уби националното в изкуството. Като остави Аспарух Лешников и изобщо цялата българска градска култура встрани; като уби живия фолклор с различните ансамбли. То се получи хубаво нещо, но ... изчезна българската музика от дома на хората... и през 70-тте дойде сръбщината.

Сегашното поколение не знае откъде и защо например идва лафа "бой, ... и сръбска музика"... Ирландците слушаха в кръчмите си ирландски песни, гърците гръцкси, сърбите сръбски, българите... и те сръбски.

Ето оттука дойде първата чалга.

б. Втората дойде, като след 1993 г. пак съмнителни мутренски структури наводниха България с ориенталски мелодии и просташки текстове.

Тъй то ...

абсолютно невярно. ако комунизмът води до чалга, обясни:

- защо в гърция и турция има чалга, а това са страни, напълно недокоснати от социализма.

-защо в полша, чехия и унгария няма чалга, а това са страни, напълно засегнати от социализма.

Цялата българска градска култура е изключително непопулярна в България преди 9-ти, защото 90% от населението е селско, и градската култура му не е позната. Позната му е селската такава.

Айде да говорим логично и да оставим празните приказки.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Хайде сега и ти, градската култура на България била непопулярна преди 1944-та, т.е. т нар. "стари градски песни" и пр.... Недей тъй.

Гърция и Турция имат чалга, защото имат ориенталски дух... Полша няма, защото при нея намесата във културата на соц държавата не беше така агресивна. А и полската национална култура се развива по-малко на фолклорна база и повече на "Шопенова" такава. На полската соц държава освен да организира добри симфонични оркестри какво други й оставаше...

А нашата заменяше Великден с "Празник на шареното яйце".... :hmmm:

Нали се сещаш когато институционалната среда на едно общество му натрапва такива пошлости докъде се стига.

Падаш си по културологията, ще видиш сам.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Хайде сега и ти, градската култура на България била непопулярна преди 1944-та, т.е. т нар. "стари градски песни" и пр.... Недей тъй.

Гърция и Турция имат чалга, защото имат ориенталски дух... Полша няма, защото при нея намесата във културата на соц държавата не беше така агресивна. А и полската национална култура се развива по-малко на фолклорна база и повече на "Шопенова" такава. На полската соц държава освен да организира добри симфонични оркестри какво други й оставаше...

А нашата заменяше Великден с "Празник на шареното яйце".... :hmmm:

Нали се сещаш когато институционалната среда на едно общество му натрапва такива пошлости докъде се стига.

Падаш си по културологията, ще видиш сам.

добре де, стратие градски песни са популярни в града. А останалото 90% селско население как ги слуша? Да не случайно да ходи на театър и опера?

Значи признаваш фактът, направо това си е постижение

че чалгизацията е свързано ПРЕДИМНО, ОСНОВНО, ГЛАВНО, ПРЕДИ ВСИЧКО с нивото на ориентализация на една култура и социализмът няма абсолютно нищо с това.

А я кажи, ориенталският дух в Гърция и Турция от комунизма ли се наложи?

Аз доколкото знам, държавата в България не субсидираше чалга певачки, а най-изтъкнатите за всички времена естрадни музиканти на България, и провеждаше международни фестивали на поп музиката.

Ако някой някъде през соца е слушал сръбска музика, то е било, защото така му се иска, такава му е ориенталската култура, втълпена столетия назад.

А от държавното радио и телевизия се слушаше Лили Иванова. Точно обратното на това, което е днес.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Много схематично гледаш нещата. Първо, населението не е 10/90, а около 35/65 в градовете. Второ, има взаимнопроникване между градовете и селата. Казва се национална култура. Ти как виждаш едно българско село от 30-тте, като не знаещо къде се намира ли? Хайде сега, на всички бабите знаеха и едните песни и другите.

Иде реч са това, че соцдържавата пресече това (отначало впрочем не, просто дава простор на народните песни и затъква устата на градската "буржоазна" песен - бай Аспарух Лешников чак през 1964 г. видя бял свят по телевизията, и то заради "отпускането" от този период, само ей с това изпълнение...

) ;) После обаче създава големите ансамбли и почти унищожава народната песен. За щастие това бързо свършва, но щетата е нанесена.

">
" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">

"Как ще живеем без легенди", ако позволиш да те перифразрам :)

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Много схематично гледаш нещата. Първо, населението не е 10/90, а около 35/65 в градовете. Второ, има взаимнопроникване между градовете и селата. Казва се национална култура. Ти как виждаш едно българско село от 30-тте, като не знаещо къде се намира ли? Хайде сега, на всички бабите знаеха и едните песни и другите.

Иде реч са това, че соцдържавата пресече това (отначало впрочем не, просто дава простор на народните песни и затъква устата на градската "буржоазна" песен - бай Аспарух Лешников чак през 1964 г. видя бял свят по телевизията, и то заради "отпускането" от този период, само ей с това изпълнение...

) ;) После обаче създава големите ансамбли и почти унищожава народната песен. За щастие това бързо свършва, но щетата е нанесена.

Дали е 65/35 или не, зависи коя година гледаш. Фактите са, че:

- доминира селското население

- огромна част от населението на градовете е дошло от провинцията и селата, и е запазило подчертано селската си култура, точно както и днес. София е 8 хил. през 1879, до 1930 става към 200 000. Тези хора откъде са дошли? И всичките са носили фракове, знаели са английски и френски ли?

Добре, само Аспарух лешников ли ще ми дадеш за пример? И в Чехия и Полша са избити много интелектуалци, в Русия също, но чалга не се появи.

Добре, да примем, че с огрмоните ансамбли, които обиколиха света, държавата е задушила народната музика.

Но тя успешно я замени с ЕСТРАДА, която се роди именно през социализма.

Аз не знам през соца да са пускали гадни некадърни чалгарки да пеят. Точно обратното. Създадоха се най-големите имена на българската музика, чиито професионализъм е неоспорим - Лили Иванова, Васил Найденов, Борис Годжунов, Паша Христова, Ирина Чмихова, и тн.

За композиторите пък да не говоря.

Ето това е държавната политика.

А това че някой селяндурник, при тая култура и музика, субсидирана от държавата,

и пуската непрекъсанато по радио и телевизия,

избира да слуша сръбско и турско,

държавата тука няма нищо общо. Има общо ориентализацията на обществото ни, наложена векове преди това. Това е нещо, идващо отвътре на българина.

КГ, айде остави празните приказки, порфа, не ти отива.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

При все, че народната устна култура и фолклор, би се унищожил напълно в условия на урбанизация и единственият начин да се запази все още жив, и да се стимулира интересът към него, вкл. и извън страната, е да се запази жив - чрез ансамбли например.

Интересно ми е също, какво е това гръцко, сръбско и турско. Нали е все гадна, долна ориенталска чалга. Докато гърците слушат гръцко, тярците турско, сърбите сръбско, какво слушаме ние тука?

Отговор - музика, наречена ЕСТРАДА, на светлинни години от ориента, и напълно непозната в гръцко, турско и сръбско.

И въпреки усилията на българската държава от онова време, да наложи на сила имена като Лили Иванова, Емил Димитров и още десетки даровити композитори, като масов вкус, по-близък до френския шансон и италианската мелодична песен, отколкото до турския гюбек

очевидно не успя да отучи българина от вкоренения му столетия наред ориентаризъм. А усилията хич не бяха малки - държавата ги събираше всичките накуп - това Лили, Паша, Борис, Ирина, и тн. айде сите у рейса на турне из страната. И най-талантливите български ПОП изпълнители, събсидирани и пратени насила от държавата обикаляха села и паланки, и най-големите селяндурници знаеха що е хубава музика.

Чудя се изобщо защо ли споря за такива очевадности. Призовавам все пак, за кой ли път,

хайде да мислим логично

научно

и да оставим политическата пристрастност настрана.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ами преди да мислиш научно, запознай се с емпириката, с фактите, демек. Това ще те предпази от теоритични въздушни кули, като тази конструкция за българските неуки и диви селяни, дето не знаели кое какво е. Схематично разделяш нацията, а знаеш, че една национална култура не е като канализирана река, а по-скоро нещо като устието на река в езеро - водите се смесват..

Аспарух Лешников не е убит, просто не е изнясял представление 20 години.

Естрадата да, ама вече под държавно дирижиране - макар да имаше постижения, голямата част беше халтура, именно защото го нямаше живото слово и свободното авторство...

Политическа пристрастност няма, когато чисто и просто посочва човек фактите. Ако те са нелицеприятни за една останала в историята политика, толкова по-зле за политиката.

Нямам намерение да оправдавам никого, след като не го е заслужил с нищо.

Голяма глупост си написал с това за селяндурника, на който държавата му поднесла култура. Точно НЕМУ тя не поднесе и той отиде да слуша сръбските простотии на кака ти Лепа Брена. Процес, започнал през 70-тте години...

ПП

То пък като слушам днешната чалга, по добре сръбско, господ да ни е на помощ :annoyed:

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
При все, че народната устна култура и фолклор, би се унищожил напълно в условия на урбанизация и единственият начин да се запази все още жив, и да се стимулира интересът към него, вкл. и извън страната, е да се запази жив - чрез ансамбли например.

Аха, нали като в Ирландия щеше да се унищожи :))

Поздрав от мене за тебе специално с великия Рони Дрю, който, Бог да го прости, не беше и чувал думата "Концертна дирекция" и правилото за не повече от 4 такта в китарното соло, което комисията искаше, преди да пусне парчето.

">
" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">

Ето ТОВА загубихме, и мисля, че е завинаги.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Ами преди да мислиш научно, запознай се с емпириката, с фактите, демек. Това ще те предпази от теоритични въздушни кули, като тази конструкция за българските неуки и диви селяни, дето не знаели кое какво е. Схематично разделяш нацията, а знаеш, че една национална култура не е като канализирана река, а по-скоро нещо като устието на река в езеро - водите се смесват..

Аспарух Лешников не е убит, просто не е изнясял представление 20 години.

Естрадата да, ама вече под държавно дирижиране - макар да имаше постижения, голямата част беше халтура, именно защото го нямаше живото слово и свободното авторство...

Политическа пристрастност няма, когато чисто и просто посочва човек фактите. Ако те са нелицеприятни за една останала в историята политика, толкова по-зле за политиката.

Нямам намерение да оправдавам никого, след като не го е заслужил с нищо.

Голяма глупост си написал с това за селяндурника, на който държавата му поднесла култура. Точно НЕМУ тя не поднесе и той отиде да слуша сръбските простотии на кака ти Лепа Брена. Процес, започнал през 70-тте години...

ПП

То пък като слушам днешната чалга, по добре сръбско, господ да ни е на помощ :annoyed:

Пак общи приказки без доказателства. А аз искам аргументи.

АЙде дай данни какъв е делът на градското и селското население преди 1944.

Каква е грамотността,

посещаемостта на театри

говоренето на чужди езици

нивото на общата култура

и тн.

Убеди ни всичките тук, че българите преди 1944 са били високо образовани и културни.

Ако смяташ, че естрадата е халтура, значи сериозно се притеснявам за теб. Сериозно. Наистина.

Държавата поднесе на селяните Лили Иванова, Емил Димитров, и тн. Това халтура ли е?

Непримирим съм към търкалянето на общи приказки и откровени манупулации.

Ето ти халтура:

http://vbox7.com/play:8658aa28

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Аха, нали като в Ирландия щеше да се унищожи :))

Поздрав от мене за тебе специално с великия Рони Дрю, който, Бог да го прости, не беше и чувал думата "Концертна дирекция" и правилото за не повече от 4 такта в китарното соло, което комисията искаше, преди да пусне парчето.

">

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Само да уточним. Нали не наричаш банда разхайтени пройдохи дядовците на линковете?

:) Не разбира се.

Визирам други рокаджии.

Признавам, не си падам по рока.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

А, добре... защото аз за негативни изказвания за Дъблинърс банвам до три живота :))))))))

Сега - ще ми се да обърнем внимание на публиката на стария певец, за който тая песен ако не е последната, е една от последните - има старци, средна възраст, младежи и момичета и ръкоплясканията накрая показват голямо, ма много голямо уважение...

Нарича се национална култура и ако нещо може да я убие, то е когато държавата не я подкрепя, а й се меси включително с правила за правене на инструментални сола....

Впрочем Азнавур и французите са другият учебникарски икласически пример за национална музика.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
А, добре... защото аз за негативни изказвания за Дъблинърс банвам до три живота :))))))))

Сега - ще ми се да обърнем внимание на публиката на стария певец, за който тая песен ако не е последната, е една от последните - има старци, средна възраст, младежи и момичета и ръкоплясканията накрая показват голямо, ма много голямо уважение...

Нарича се национална култура и ако нещо може да я убие, то е когато държавата не я подкрепя, а й се меси включително с правила за правене на инструментални сола....

Лошо е да има правила в правенето на музика. Факт.

Но въпреки това, факт е също, че през социализмът държавата наложи една достатъчно висока обща музикална култура, достъпна за обикновения човек. И нито грам чалга.

Дори и със цялото вмешателство и ограничения, ето какво се създаде. http://vbox7.com/play:c32242f1

Нали?

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...