Отиди на
Форум "Наука"

Двигател с пневматично задвижване


Recommended Posts

  • Модератор Инженерни науки

Една от пречките (ако не е главната) за монтиране на електромотор в главината на колеото е липсата на елдвигатели с такива качества - лек, здрав и висок въртящ момент

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

То се спрягаха едни кондензаторни акумулатори, които да се зареждам за секунди. Но какво стана с тях не знам.

Електромобила за ходене на работа е супер и реалната цена не е повече от нормален автомобил с ДВГ. След като инсталацията е около 10 000лв , която сложиха от транспортното училище, ако и толкова е цената на новия ДВГ двигател значи реално си е да са на една цена двата автомобила, другото е лакомия.

А предвид прокарването на нов продукт е нормално да е по-евтин рекламно , тъй-като още няма ток-станции. А трябва всеки да си има такава пред дома и дори и на работа.

Т.е. купувайки сега електромобил сте се набутали с него.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Високо температурни има, но това значи 90 Келвина (което в C значи 90-273= -183 °С), а не на стайна температура :) но са оста неудобни

Иначе пръстен от такова е индуктивен акумулатор с не лош капацитет

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Супер (улртакондензаторите) побират 1/3 по-малко енергия в edinica obem от Pb акумулатор и това надделява над предимствата - отнотсително неограничени цикли, бърз заряд и mnogo по-широк температурен интервал на работа

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

То проблема е и времето на заряда. Иначе стигаш на 100км и отсядаш с нощувка защото нормално зареждане 12 часа. Което е апсурд.

Ако се зарежда бързо , може докато си купиш кафе да е заредено и да продължиш.

Но пак не е удобен за извън градско, въпреки, че метаните бяха точно така. Сега имат повече бутилки и изкарват 200км.

За колко време се зареждат тези супер кондензатори.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Щеше да е революция. Гарантирам ти че засега няма, иначе другото за което си гошорим са керамики, да.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Но ако измисли някой как може да сгъсти въздуха с много по-малко енергия от тази която после връща, ще е световно.....

MDI например....

:crazy_pilot: :crazy_pilot: :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Направих си труда да сметна много набързо и грубо един пример за това което пишеш. За да копираме характеристиките на една семейна кола то двигателя трябва да работи примерно 5 часа без да се налага презареждане. Поправи ми сметките, ако съм сбъркал, друга е основната ами област, но дадения от теб пример за двигател с мощност 30 киловата за да работи 5 часа без презареждане има нужда от акумулатори с капацитет около 2000 амперчаса. Като вземем едни примерни данни за наличните в търговската мрежа акумулатори, виждаме че за да постигнем такъв капацитет трябва да имаме акумулатори с тегло 600 килограма, които да заемат около 0.4 кубични метра полезен обем. Зареждането на тези акумулатори ще ти струва само около 45 лева за вкараната в тях енергия (интересен въпрос е какъв е КПД на зарядните станции). Така че само за енергия цената на едно зареждане ще ти е от порядъка на цената на бензина и малко на цената на газта нужна за един и същи пробег. В добавка самите акумулатори са консуматив и се сменят на 2-3 години според запознати с материята. Цифрите са много грубо сметнати и чисто ориентировъчни, но сам виждаш че на този етап използването на електромобили в качеството на семейна кола дори не е комично. Естествено винаги можеш да кажеш че с литиево йонни батерии и с използване на карбонова конструкция характеристиките значително могат да се повишат. Е да но една семейна кола не се очаква да е на цената на совалка. :)

Всъщност за работа на максимална мощност ни е нужна батерия с 12500 Ач капацитет при 12 В напрежение... :unsure: Фантастика, към днешния момент!

"Семейния" автомобил, както и търговските превози засега са "женени"за ДВГ, но ако се започне сериозна работа в направление електрически градски автомобил масово производство, това ще доведе и до появата на нови батерии и горивни клетки, и до понижаване на цената на тази техника! В момента всичко е "екзотика" именно поради достъпността на изкопаемите горива и тяхната ниска цена, което много скоро ще започне да се променя... А после?

ДВГ е неикономичен и неефективен метод за трансформация на енергия и в това е проблема... :hmmm:

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Всъщност за работа на максимална мощност ни е нужна батерия с 12500 Ач капацитет при 12 В напрежение... :unsure: Фантастика, към днешния момент!

"Семейния" автомобил, както и търговските превози засега са "женени"за ДВГ, но ако се започне сериозна работа в направление електрически градски автомобил масово производство, това ще доведе и до появата на нови батерии и горивни клетки, и до понижаване на цената на тази техника! В момента всичко е "екзотика" именно поради достъпността на изкопаемите горива и тяхната ниска цена, което много скоро ще започне да се променя... А после?

ДВГ е неикономичен и неефективен метод за трансформация на енергия и в това е проблема... :hmmm:

Виждам, правилно си го сметнал - за 6ч този акумулатор ще върти 25 KW мотор. Мисля обаче че в нормален режим на каране (без да ускоряваш, като за ускоренията се предвиди маьовик или суперкондензатор) ще кара на половин или 1/3 от тази мощност (което пак е много към настоящият момент). Това означава, ще можем да редуцираме капацитета и от там теглото (obema) на батериите. Като направим и корпуса от композитни материали и ако разполагаме с някви по-напредничави мотори (в колелетата :)) movem още да редуцираме до 1/2 батериите или пък да ги оставим и да имаме 2 пъти по-добри показатели. Електромоторит в главините могат да действат като регенеративни спирачки, когато искаме да убие скорост или преди (нормално) да спрем. Такъв електромобил става възможен, но съм заложил редуциране на границите на сегашните технически възможности. И ще изглежда като малолитражка.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Тоеаст как виждам електромобил без горивни клетки, само с акумулатори. Малко е клиширано, но все пак:

- Шаси от композитни материали;

- Фарове - LED или подобни икономични разработки;

- Елмотори - 4 бр, във всяко колело, здфрави, компактни, високомоментни с електронно управление;

- Акумулатор - ако се съчетаят горните при подходяща инфрасртуктура (на 100 км зарядни станции или за смяна на акмулатора) електромобилът с известни неудобства ще става и за семейна кола. Обаче има и малко по-необикновени акумулатори акумлатори - проточни - електролитите (реактивите) се държат в отделни съдове, които ще се препомпват през малко устройство дето е йонообменната мембрана, течна батерия - Na - S чиито електролит и електроди са стопилка... И едно по-обикновено - Обратима цинково въздушна батерия... Всичко това е добре да се подсили със суперкондензатор.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Не съм съгласен с концепцията за олекотяване и композити. Принципно не е правилна. За индивидуално транспортно средство може да е подходяща, но само до нивото на хоби моделите. За ежедневна работна машина трябва да се използват по-добре усвоени, по-евтини и по-дълготрайни технологии с голяма товароподемност. А от композитите бягат всички които очакват редовни поражения по конструкцията естествени примерно за един натоварен трафик. Имаше някаква разработка на макларън с рециклируема канструкция от полимери, която по-има бъдеще (смолите които се използват при композитите са много по-трудно рециклируеми и като принцип изключително крехки). Така че има какво да се работи и по новите материали, но теглото категорично не трябва да се редуцира много под това на съвременните коли. Дори и сега при по-силен вятър има затруднения. Не ми се иска да ставаме свидетели как при една буря колите летят във въздуха. :)

Ми тогава другото направление - няма да олекотяваме, а добавяме (или не намаляваме) от акумулаторите. Съгласен. За композитните материали - ясно, обаче има и други начини за постигане на леки и здрави материали, които вече са рециклируеми - пенести или състоящи се от камерки (килийки) /дур/алуминий, пластмаси (рециклируеми)... Другия проблем от натоварения трафик остава - скъпо се оправят малките поражения по нестандартните каросерии.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Точно вчера гледах филмче за серийна кола работеща с горивен елемент (на водород обаче). Бъдещето не е чак толкова далечно. Само някои генийчета да престанат да се захласват по детските играчки на батерии или по престъпно нефикасните фотоволтаични технологии, или дори по хибридите с двойно по-сложна двигателна уредба и да се концентрират към нещо имащо реална ефективност. За съжаление изкуствено поддържаната мода по някои технологии допълнително отдалечава в бъдещето този преход.

Горивните клтетки са алтернативата, ясно е, но проблемът е в съхранението на водорода - най-безопасното беше в металхидриди, но капацитетът е малък. Добиването му от въглеводородни горива позволява да се ползва настоящата инфраструктура, но усложнява конструкцията или налага ползването на горивни клeтки с висока работна температура - около 700°С

Не подценявай акумулаторите, тепърва предстоят разработки.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Виждам, правилно си го сметнал - за 6ч този акумулатор ще върти 25 KW мотор. Мисля обаче че в нормален режим на каране (без да ускоряваш, като за ускоренията се предвиди маьовик или суперкондензатор) ще кара на половин или 1/3 от тази мощност (което пак е много към настоящият момент). Това означава, ще можем да редуцираме капацитета и от там теглото (obema) на батериите. Като направим и корпуса от композитни материали и ако разполагаме с някви по-напредничави мотори (в колелетата :)) movem още да редуцираме до 1/2 батериите или пък да ги оставим и да имаме 2 пъти по-добри показатели. Електромоторит в главините могат да действат като регенеративни спирачки, когато искаме да убие скорост или преди (нормално) да спрем. Такъв електромобил става възможен, но съм заложил редуциране на границите на сегашните технически възможности. И ще изглежда като малолитражка.

Преди малко се заиграх да посмятам за триене при търкаляне и получих, че за да предестим едно тяло с маса 1800 кг. на 120 км., ни е нужна енергия 108 MJ, тоест 30 kW! Ако искаме да палнем "семейната" и да идем някъде за барбекю само за час - поне толкова мощен двигател...

Целта ни не е да правим "диамантено бижу", а един истински съвременен "фолксваген"! Без карбони, титани и прочие скъпотии! Алуминий, доколкото е възможно, мини високомоментни електродвигатели интегрирани в окачването с планетни редуктори и електронен контрол на оборотите т.н. ... Жоро ги е нахвърлил добре като основа!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Решението на проблема е лесно и универсално. Отказваме се от електрическите играчки за други приложения освен за хоби и за колички за голф и проблема е решен. При адекватна енергийна система електрическите двигатели имат повече от достатъчен запас от тяга да се справят и с товарни задачи за част от енергията която влагаш чрез двг. Дори и ако не ползваме нито полимери, нито алуминий а най-обикновена стомана. Ако изследователските среди престанат да бъдат финансирани да разработват безполезните фотоволтаици а за сметка на това се захванат с горивните клетки приложението им в ежедневието въобще няма да е далеч. То и сега не е далеч ако става въпрос. :) В момента проблема е икономически, а не идеен. Дори да игнорираме идеята за горивни елементи на метан, водородната технология е налична и само мащаба на производството я прави прекалено скъпа. Е да и водорода е скъп. Но ако генийчетата престанат да се заяждат с ядрената енергетика и държавите спрат да финансират неефективните ВЕИ, цената на енергията ще падне. А от там е само крачка разстояние от адекватен водороден транспорт. И сега водорода се произвежда от метан, но ако ядрената енергия стане по-евтина от метана, водорода ще се произвежда без изгаряне на изкопаеми горива.

Именно - водата (и водородът в частност) е един акумулатор на енергия - за да се "зареди" е нужна енергия - в случая енергията за диализа ( електро- или термо-). И въпросът опира именно до енергията за добива! И доколко е разумно тя да се използва именно за това?

За водород от ферментационни процеси е малко рано да се мисли...

Тоест преди да тръгнем към горивните клетки пак трябва да мислим за електроизточника за добив на горивото!!!

А всъщност защо толкова лесно отписваме акумулаторите - заради оскъдните количества литий ли? Смятам, че съвсем скоро ще се появят нови материали и то на биологична основа!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

А всъщност защо толкова лесно отписваме акумулаторите - заради оскъдните количества литий ли? Смятам, че съвсем скоро ще се появят нови материали и то на биологична основа!

Лития хич не е оскъден, освен това възможността да се регенерира, т.е. рециклира от използвани батерии е налице и загубите не са големи. Законово също е решен проблема - батериите се събират на специални места.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

И въпреки всичко един електромобил работещ с вече масовите литиеви батерии ще струва много по-скъпо от същия клас ДВГ, ще има по-ниски характеристики, а живота на батериите ще е с пъти по-малък от живота на един двигател с вътрешно горене. Което ще изначава доста тонове боклук допълнително към заводите за рециклиране. Финансово и енергийно перо, което защитниците на електромобилите обикновенно игнорират за удобство. В зависимост от експлоатацията собственици на електромобили споделят че батериите се изхвърлят на всеки две или три години. Това е същото или дори по-скъпо от ситуацията да сменяш двигател на колата си на всеки две години.

Отново се изкаваш неподготвен! не мога да разбера, отдалече личи некомпетентност но въпреки това смело се изказваш... Защо?

1. конверсия струва около 10к $ - нов над 30к $

2. кои характеристики на ДВГ сравняваш с електромобила че стигаш до извода ще има по-ниски характеристики ?

3. отново сравняваш двигател с батерия? никак не е коректно. сравни ДВГ с елдвигател и източник (петрол vs батерия)

4. За тебе завода за рециклиране означава загуба??

5. изхвърлянето на батерия е подсъдно! айде може би не си се изказал правилно, ама при неправилна експлоатация на ДВГ, може и по-бързо да ти се наложи основен ремонт. (скъсан ангренажен ремък -> загряване -> няколко хиляди $)

Въобще ми прави впечетление, че имаш мнение, което защитаваш по странен начин с някво странно лобиране към.. ти си знаеш.

Още не си ми отговорил на въпросите в една друга тема!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Чета каквото е написано, това че ти пишеш недоизказвайки се и завоалирано не е проблем на четящото ми устройство!

1. Значи цената зависи от какво ще избереме.

2. бля-бля, данни?

3. петрол vs батерия, сравни ги де

4. 10 години пробег дават на литиевите в излезлите на пазара коли.

5. отново бля-бля

ако продължаваш в същия тон, не виждам смисъл да ти "отварям" очите.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Mногознайко, не можеш да си представиш колко си ми смешен, реклами съм бил гледал...

:vertag:

книжка

стр. 659 The automotive industry considers that an EV battery reaches its end of life when it has lost 20 % of its capacity/energy content or 20 % of its power capability.

For an electric vehicle capable of 150 km per each cycle , this corresponds to 150000 km that is comparable to the life achieved by most conventional vehicles.

за стандарти чувал ли си?

Туй мисля имаш достъп

още, и още, над 5000 цикъла, над 3000 за обогатяване на знанията

мисля че това за сега ти стига.

Ако нещо не разбираш, с удоволствие ще отговоря на конкретни въпроси, и си набий в главата че в сравнение с 10 годишния ми опит в тази област гледането на реклами е ....

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Радва ме, че дебатът с нападките завърши.

Angelmr,

По-назад споменах за някои теннологии с доста потенциал, ще ги повторя защото не ми се търси и защото може да се сетя за още нещо. Проточна батерия - flow battery, NaS батерия (или батирии със стопени метали), Маховик - flywheel, Свръхпроводник - ако се появи работещ на стайна температура (това вече не го вярвам, но може)... Ти каза някъде по-горе, че си против акумулаторите заради заради вложеното досега в тях и резултата...

А митиево-йонните акумулатори (на които иначе и аз не съм фен) не навлязооха ли масово последните 10 - 12 г? И само оково 1/3 - 1/4 от обема е акумулираща. Останалото са опаковки, шини и мъничко електроника. За преносима електроника засега вършат доволно работа.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Дали не е редно Модератар , да раздели темата като се направи нова за електрическите автомобили?

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Като се замисля малко не съм проотив акумулаторите, а съм против една полузавършена идея да бъде представена като действаща алтернатива. А каквто и да си говорим в момента всички тези технологии са просто евдни скъпи играчки ставащи за ходене на работа, но само за семейства които си имат и една нормална кола. Иначе съм съгласен с теб че във всяка една от споменатите от теб технологии верояотно има потенциал в бъдеще. Но сега масово в производство са оловните и литиевойоните акумулатори. Когато дойде нещо ново и коренно различно и освен това влезе в серийно производство до там че да е икономическа алтернатива на сегашните технологии, дискусията ще е съвсем друга. За сега обаче ни се налага да си говорим само за едни скъпи играчки и за компромисите които те изискват. Точно това е неприятното в дискусиите в защита на тези технологии. Създателите им не признават че технологиите им са нискоефективни и създаващи затруднения. Не, те застават зад тезата че ние потребителите прекалено много сме искали и че нямаме нужда от нищо повече от техния продукт. Тук правя един свобден цитат взет от сайта на новия електромобил на нисан.

Съгласен, да.. Така е засега.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Потребител

Някой явно е чел нашата тема :)

Кола на сгъстен въздух от "Пежо-Ситроен"

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5472811

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

автомобилната индустрия явно издиша, щом ще се превърне във въздух под налягане. :grin:

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...