Отиди на
Форум "Наука"

И пак за прародината на българите


Recommended Posts

  • Потребители
В такъв случай чалга-историята, която днес струи от всички страни, какво е?

Опасявам се, че най-голям принос за струенето на "чалга-историята" в наши дни имат точно някои професионални (високопоставени!) историци. Колкото за пълната безперспективност и незащитимост на т. нар. тюркска хипотеза, се присъединявам към казаното от Рицар.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История
В такъв случай чалга-историята, която днес струи от всички страни, какво е? И изобщо, какво общо има политическото моделиране с въпроса за прародината?

Ако трябва да обобщим, имаме два източника, които споменават българите на Балканите към ІІ хил. пр. н. е., един източник, който споменава за българи на север от Кавказ през ІІ век пр. н. е., един анонимен римски хронограф от ІІІ век, който не споменава българите, но в редакцията си от ІV век, достигнала до нас в препис от VІ век (ако не се лъжа) ги споменава, едно сведение от Михаил Сирийски за преселването на прабългарите от планината Имеон по времето на император Маврикий, а археологическите данни не ни помагат с абсолютно нищо, за установяването на толкова ранно присъствие на прабългари на Балканите или в Кавказ.

И в крайна сметка какво ни казват изворите, на които така сляпо се доверявате?

Рицарю-Монах, ти нали беше автохтонец? Аз се скъсвам тук да доказвам, че прабългарите са коренно население на Балканите, а ти ми образуваш смях с някакви "чудно чудско-самоедски и гособоли турско-татарски бръмбари". :laugh:

Между другото, как се превежда думата гособоли? :laugh::tooth:

Цитирай ги тези източници ако обичаш.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Има много общо, през 30 те години все още няма единна теория за произхода на българите. Когато на власт идват комунистите традиционното русофилство се изражда в някакво неземно лизане на задници. Цели се да се покаже максимално братство с руския народ. Естествено се тръгва оттам че българите са славяни, а малката ордица на Аспарух е добре да я сложим по встрани. Всякакви изследвания по въпроса за произхода на българите са забравени, въобще цялата история на българите започва в 681 година, и се връща назад до Кубрат максимум. То го имаше на и на герба ни 681 и 1944 показваще д

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Чалга-историята, ИЦА, използва онова моделиране като вид хранителна среда. Освен всевъзможни скудоумия в нея има и отрицание на "официозната" история, която в много отношения търпи критика - най-вече заради политическото моделиране. И понеже в тази му част отрицанието е не само съвсем справедливо, а и твърде очевидно, покрай него по-лесно минават и измишльотините.

А във време, в което проблемите са много повече от решенията, чалгирането допада на мнозина: сега може да сме зле, ама я ни вижте колко велики сме били - всички цивилизации са наше дело! И си навираме главите в пясъка не без охота...

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Чалга в историята винаги е имало и ще продължи да има. Но историческата чалга вирее там където академичните историци не са си свършили работата. След като 50 години никой не си направи труда да изследва сериозно ранната българска история, много ясно че сега в запълването на тази дупка ще се явят и куп малоумници които без да са чели правят бомбастични заключения за българите откриватели на топлата вода.

В този форум за щастие не само се пише но и се мисли, което е по важното. Може де говорят и неверни неща, но важното е да се обсъжда, защото в спора (и взаимното ограмотяване) ще се роди истината, а не някой да напише политически моделирана теория и да не я пипаме.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ханотюркски императоре ,

Чалгата , доколкото съм прост и неук ,знам ,че е довлечена някаде от степите на босоголите туркотатари и естествено няма как да е нито иранска, нито славянска ,нито тракийска работа ,така,че моля Ви не ме намествайте там където , сам аз се стремя да не бъда .

Чалга история означава , човек от български произход кланяйки се /или изпълнявайки политически ,класови ,и т.нат . ,ако щеш религиозни поръчки/ на чужди митологеми и фалшификации да ги поднася на слуха на публиката във направо трагичен вид .

Нито в българската религия ,нито в българската ономастика ,антропонимия ,археология , и т,н, има някакви данни за предполагаемия тюркски произход на българите.

Попадна ми наскоро един мухлясъл брой на сп. Археология , в него имаше една мижава статийка за тюркомонголските паралели на Мадарския конник . Пълна скръб ,нямаше дори една замазана снимчица ,колко години да Ви чакаме да пуснете нещо - списанието беше от 60-те год. ???

Така е с цялата Ви фалшифицирана и манипулирана история - ако навъдилите се , сред тях и недобросъвестни читатели на автохтонната теория ги наричате чалгаджии ,какво доказва ,че Вие сте лордовете и джентълмените ???

Подобни сте на скапан клуб -вариете със стриптийз изпълнения - събличате ,събличате и накрая нямате нищо да покажете - едно скапано уродливо , мутантно творение на Франкенщайн .

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Дали не изместихме прекалено темата, която, да припомня, беше за прародината?

Link to comment
Share on other sites

Въпросът за „Прародината” не може да се разглежда като едностранен акт. През различните епохи е била на различни места.

Прабългарите идват от Средна Азия. Противно на скудоумните мнения на разни автохтономисти, археологията ясно го показва: погреб.обряд: яма с подбой и грундова яма с дървен капак, северната ориентация на главата, оскъден инвентар изр. се в оръжие и съд за ритуална храна, наличието на „тайници” в гроба – издълбани ниши където се поставя погр.инвентар, или трупоизгаряне с поставянето на костите в спец.гнезда или керамични урни, както и в 70-80% от случаите с наличие на ИЧД –изкуствена черепна деформация, както и сравнително високия ръст 170 см за мъже и 165 см за жени, съизм.със съвременния, плюс антропологичния тип: брахикранен с лека монголоидност, известен още като „раса на Средноазиатското междуречие” (у нас този тип се вмества в събирателното обозначаване „понтийски тип” който преобладава при по-голямата част от българския и „македонския” народ). Прабългарската керамика е типична, бомбовидна, повечето сл. ръчна изработка с типичния вълнообразен орнамент, характерна за предислямска Ср.Азия (кушани, ефталити, кангари, алани). Тези данни ясно показват че прабългарите са се формирали от същата изходна общност, от която възникват кушаните, кангарите, сарматите, аланите, ефталитие. Още Д.ИЛ.Димитров направи сензационните сравнения на прабълг.погребения от Девня с кушанските от Бишкетската долина, по поречието на р.Амударя.

А самите кушани и кангари и пр.народи които изброих се резултат от една грандиозна миграция която се осъществява в края на 3-нач.на 2 в.пр.н.е. – прогонването на юечжите-тохари и усуните-аси от Синцзян от племената хунну.

Именно тогава се появява народа Внъндур-болгар заедно със сираките и двалите (дуло) в Кавказ. Въпросния Валараш за който пише Хоренаци всъщност е основателя на династията Арташесиди – Арташес І. Арм.хронисти произволно смесват двете династии Арташесиди и Аршакиди. Това е доказано отдавна в арменската наука, но уважаваният от мен П.Голийски не знае този факт.

Същия този Арташес воюва с Иверия (Грузия) и и отнема територията Басеан и Тайк (в груз.Тао-Кларджетия) и планината Париадр. Груз.източник „Картли цховерба” съобщава че съюзници на иверите били овсите (аланите), а Страбон уточнява че Араташес воювал с иверите и сираките.

Сравнявайки с Хоренаци виждаме че, арменския цар (погр.наречен от него Валараш) „убедил” внъндурите да не се занимават с разбойничество и ги заселил в Басеан и Париадр, която започнала да се казва Пархар. Как става това „убеждаване”, ясно е че чрез „кютек”. В общността сираки са и внъндурите, след неуспешната война, част от тях се преселени от арменския цар в новозавладените земи. Така Париадр става Прахар – Българска планина.

Още една податка – Плиний и Птолемей съобщавта народ ЕПАГЕРИТИ/ПАГОРИТИ в Кавказ, като сарматски, съседен на абхазите и двалите. Даже Птолемей помества в земите му гр.Серака (връзката пагорити-сираки, е очевидна). По-късната „Ашхарацуйц” помества народ пурку на същата територия. Тъй като Ширакаци е преписал Птолемей, пределно ясно е че един път съобщава познатите му, съвременни четири български племена и втори път съобщава българския етноним, но взет от Птолемей (пагорити-пурку, виж и по-късното пугури и брухи).

В осетинските предания са съхранени спомени за древен народ „бурдари”, „бурсари” обитавал областта Бурка. Бурдарите били родствени на дигорите, но някакво бедствие (чума глад) ги погубило. Б.Алборов съвсем логично свързва Бурка с пурку от Ашхарацуйц, а споменатия в Сказанито за нартите, един от основните нартски родови Бората, са всъщност бурсарите/бурдари.

Ванандаците в Армения са малка част от внъндур-болгар, бързо арменизирани. Основното ядро е в Кавказ, на територията на съвр.Осетия (Сев.и Южна, радвам се че вече е една, доживяхме и тяхната 1885 г.), Кабардино-Балкария и съвр. Ингушетия.

Първата българска вълна е синхронна с юечжийската миграция. Народа внъндур-болгар (венентери, в.н.н.т.р., уногондури) е държавнотворческият народ на бъдещите парбългари. Самото внъндур показва ясна връзка с прототохарското веондуру – управляващ, най-важен. Съответно така се наричат и частта от юечжите-тохари останали в Синцзян и попднали под робството на хуните. По китайски данни името им звучи като „веноуто”, а вледетелят им се титлувал веноуто-ван. И пак там китайците ни съобщават за народ от малките юечжи носещ името „булоцзи” живеещ около Турфан. Булоцзи и българи, а самото бъл-гари означава това което означово и то-хари. Тохари – общността гара, самоназванието на тохарите е гара – хора, та в страболг.хъръ – човек не е славянска дума! То-хари – народът гара – общност от хора. Бъл-гари, в тох.вал, в иранските езици бал – означава общност, група хора, военен отряд, т.е. бъл-гари – общност от хора, общност от войни. Всички останали буламачи, бунтовници, белки-булгани са пантюркистки фантазии, на откачалки като известния фундамантален прабългарист с пантюркистки уклон Иван Добрев!

Естествено че съдбата на булоцзите останали в Синцзян и тази на внъндурите преселили се на запад е различна.

И пак едно пояснение, откъде идва този Вънд. Китайските хроники ясно посочват че при юечжите, управляващият род се наричал Вен, а столичата им била Чжоаву. Когато хуните изгонили юечжите в Ср.Азия, там юечжите създали нови държави, но начело на всяка застанал представител на упр.род Вен. И нашият Вънд е част от тази най-стара династия, предхождаща известните ви Дуло. Отностно Чжоаву – то това е названието Сйявуш – конният бог. Чжоаву означава Сявушиди, потомци на Сйявуш. Още Авестата съобщава че градът на Сйявуш е бил в най-източна посока, а Фирдуоси уточнява – до границите на Чина (Китай)!

Представата за Сйявуш нашите предци са ни я показали чрез образа му изсечен на Мадарските скали, а в народните песни се е съхранил като Сива-бога (вж.Раковски). Аналогично осетниците почитат Вак-Устарджи (Св.Георги) прехвърляйки езеческия култ към християнския светец-конник. Българите от 19 в., също са почитали Мадарския конник като образ на Св.Георги.

Никакъв Тангра не е съществувал при българите! Пантюркистки тангъртящи фантазии!

Така, съседи на внъндурите са двалите-дуло, кога и как представители на това близкородствено племе стават и царе на българите и заменят династията на Вънд, не е ясно, но налице е тясно съжитлество и родство.

За въпросните Авитохол и Ирник – това са митични персонажи, единият упр.300 години – една епоха в представата на иранците, втория 150 г. – половината от епохата. Категорично не може тези произволин срокове да ги обвързваме с начало на някаква държавност. Г.Бакалов, прекалено много вярва на бат`Пешо. За етимологията на имената вече ви пуснах пост, няма де се повтарям, само ще напомня че Ирник под формата Арнак си е аланско име, съхр. в България, под формата Хърнак, по турските регистири 15-16 в.

Второто голямо преселение е в 1 в. и е свързано с идването на класическите алани, пак от Средноазиатското междуречие. Тогава се появават племената барсили, хазари и хайландури (олхонтор-болгар или алани-олонди, обитаващи поречието на р.Алонта(Олонта) или съвр.Терек).

Третата вълна е свързана с идването на оногурите, от Согдиана, по-точно областта Уструшана (букв.зн.Голама страна), разполижена в Приаралието и ср.течение на Амударя и Сърдаря където е и гр.Бакат. Китайците я наричат с многозначителното име Унаге.

Оногури или хоногури, са известни на римските и арменски автори като хиони, хионити, техния вожд Крум-бат, участва като съюзник на персите в обсадата на Амида в 4 в. Самото хиони има ясен ирански произход и означава средници, роднини, земляци. Известни са още в Авестата като хиаона – най-източния народ, отговарящ на тохарите. В осет. хиаонхъ/хеионъ – родственик, земляк и гур – род хеионгуртте ще рече общност от родственици, същото означава и алан в предсатвите на балкарците.

В 463 г. под натиска на ефталитите оногурите, савирите, урогите (маджарите) и още едно племе сарагури се появават в Приазивието и нанасят катастрофалния разгром на хуните на Ернах, оттеглящи се на изток. Оногурите се установяват в Приазовието като северни съседи на внъндурите. По неизвестни нам причини се разделят на кутригури и утигури, смятма названията означават голямо и малко племе (осет.къадер – малък и устур – голям). В края на 18 в. един руски пътешественик Рейнолдс описва общоност уитигури сред осетинците-дигори.

Савирите се установяват на север от Дагестан а маджарите в Кумо-маничката падина. Сред савирите има и крупен угорски елемент, за което говорят унгаро-чувашките изоглоси, както и унгарската генеалогична легенда за братята Мадяр и Хунор, които се оженили за дъщерите на Белар и Алан.Дуло!.

Самите савири вземат основно участие във формирането на Волжките българи и се прдци на чувашите.

Под натиска на аварите (остатъци от ефталитите), част от кутригурите отиват в Панония, а останалите и утигурите са покорени от Кубрат и заедно с внъндурите създават Стара и Голяма България.

Така че край Кавказ, основното обитаване на уногондурите е около пр.Дзиакан (Конската планина) съществува и до днес като название. Осетинците и казват Суган, от кабардинското Шуган – конска, шу – кон, а арменците продължават да си я наричат Дзиакан. Намира се между Дигория и Кабардино-Балкария. Нашите историци обаче са много зле с историческата география и вместо да си размърдат мозъците и да прочетат нещо, предпочитат да преписват, разните руски измишльотини за платото Ергени, Ставрополските възвишения и Донецкия кряж.

Ако ги проследим географски виждаме:

Купи-болгар (внъндури, вннтр, пагорити, пурку, бурдари, пугури, брухи) носители на държавността. Обитават в Западен Кавказ (Суган) и горното и средно течение на р. Кубан.

Оногури (кутригури и утригури) – северно от тях в Приазовието, северно и източно от Азовско море.

Олхонтор-болгар (Терекски българи) – непосредствени източни съседи на внъндурите – обитават поречието на р.Терек.

Дуло или двали, обитават съвр.Южна Осетия, югоизт.съседи на внъндурите.

Дучи-болгар. Най-трудно уловимите, смятам че са еднозначни с аланите дахс-ас, респ. алани дахи, даи, максагетско племе преселило се в Кавказ с аланите. В „Ашхарацуйц” освен като Дучи-болгар фигурират и като дучики(или дачани). Разположени са източно от Терек.

Китар или чдар-болкар са късни преселници от средноазиатските булоцзи, станали основатели на Ефталитската д-ва, заедно с аварите, които са също ефталиити. Хосров І Ануширван ги заселва в Дагестан.

Прабългарският пъзел се нарежда логично.

Прародина:

1. най-стара – Синцзян и юечжите

2. Средноазиатска – Средноазиатското междуречие, Кангюй на китайските хриники, а не Памир и Бактрия, според басните на бат`Пешо.

3. Кавказка – вече гореописана.

Названието Балкария е ясен релкит за името българи, възм. звучали и като балкари (ср. с пагорити, пурку, Бурка, пугури). В осет. бал-къори ще рече войскови отряд, група войни!

Самите авари са ефталитите. Китайските хроники съобщавата за народа хуа (както те наличат ефталитите) като съседен и родствен на булоцзите.

В средата на 4 в. стават „големи размирици в планината Имеон” т.е. в Китай бушува яростна гражданска война. Булоцзите се включват на страната на Ши-Ле, един хунски авантюрист и му помагат да създаде свое държ.формирование. После стават някяви междуособици и един от наследниците му Ши-Мин успял да ги разгроми. Явно тогава част от тях се преселва на запад, защото от 420 г. се появява юечжийската д-ва Боло, (кидаритите) която става основа на Ефталитската д-ва. Около 459 г. персийският шах Пероз нанася съкрушителен разгром на Боло, но своевреманната намеса на аварите (хуа и хвар) спасява държавата, но се сменя управляващото племе. В 455 г. тюрките завладяват Синцзян и го откъсват от Ефталитската д-ва, закономерно в 458 г. се появяват аварите (вар и хони, вархонити) в Европа. Съвр.пущуни в Авганистан са далечни потомци на ефталитите останали в Ср.Азия.

Самото понятие ефталити е гръцка транскрипция на авдал, абдал или йоптал. Китайците ги наричат още йеда. Самота ав-дал се извежда от пущунското ддала – хора, народ и ав-, което произлиза от тохарското япоо, ипе- страна, народ, или имаме израз билингва. Съседните на пущуните дарди ги наричат с името алхани, алхан-вар (народа алхан) вар озночава народ, авари – хора, люде.

Това са изводите до които съм достигнал!

post-3647-1224748587_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

Протобългарин остава само още един въпрос кога се появило самоназванието "българи"?Разбира се според мене / ако се приеме тази схема/ трябва да се има впредвид че в етногонезиса и на трите места посочени от Протобългарин участват и заварени племена и впоследствие присъеднили се които далеч не са с източноирански произход.При тази гигантска миграционна върна от изток на запад е нелепо да се мисли че може да се говори за етнически чисти народи.Но основното водещото начало е било източноиранското и това е извън всякакво съмнение.

Link to comment
Share on other sites

Така е, не може да се смята че са били 100% чисти. Имало е и угрофинско и древно алтайско влияние, напр. в чувашкия език се откриват думи който имат по-пряк паралел с монголски и тунгусоманчжурски, отколкото с тюркски. Един пример, прабълг.чувашкото тикър - огледало и монголското тегер - кръг, или пък старобългарското харания - казан и чувашкото хуран - казан. дори за титлата кан, вече съм склонен да мисля че е директна заемка от китайски - хуан - император, хун - княз, владетел от предимперския период.

Смятам че носителите на името българи са внъндурите, т.е. българи идва от юечжи, от тохари, в тази общност се наблюдава и най-източното присъстивие на тази дума - булоцзи.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Протобългарин остава само още един въпрос кога се появило самоназванието "българи"?Разбира се според мене / ако се приеме тази схема/ трябва да се има впредвид че в етногонезиса и на трите места посочени от Протобългарин участват и заварени племена и впоследствие присъеднили се които далеч не са с източноирански произход.При тази гигантска миграционна върна от изток на запад е нелепо да се мисли че може да се говори за етнически чисти народи.Но основното водещото начало е било източноиранското и това е извън всякакво съмнение.

Аз мисля, че не трябва да избързваме с това водещо ”източноиранско” начало. Вероятно, на сегашния етап е по-добре да се говори за индоевропейско начало, индоевропейски произход на древните прабългари. Звучи по-общо, но е по-сигурно.

Какво имам предвид? Да вземем например древните тохари, за които протобългарин много често споменава. Безспорно между древните прабългари и тохарите се откриват редица връзки, но много учени смятат, че тохарите вероятно не са били източни иранци.

Има добре обосновани хипотези, според които тохарите са били представители на древен изчезнал индоевропейски кръг от народи. Възможно е прабългарите също да са принадлежали към този вече изчезнал индоевропейски кръг от родствени народи, и да са били последният от тези народи.

Вероятно, този неизвестен индоевропейски кръг от народи е имал по-близки допирни точки с древните източни иранци (скити, сармати), а също и с древните келти, които, в дълбоката древност, идват в Европа също от изток. Това поне показват запазените езикови паралели.

Разбира се, говорим за хипотеза.

Поздрави

Link to comment
Share on other sites

Уважаеми "Хърс" трябва да се прави разлика между тохарите в Синцзян и след като се преселват в Ср.Азия. В Синцзян те не са иранци, това е общоизвестен факт. Но точно тук е тънкостта на етногенезата. Попадайки в Средна Азия те се смесват с местните ираноезични саки, като това смешение продължава около 100 години. В резултат на това надделява иранския език и започва формирането на източноиранските народности на кушани, кангари, сармати, алани. Това е един динамичен процес. Това не е епизодичен процес. Напр. в района на Хотан и Кашгар, настъпва смесване на местните тохари с преселили се тук саки още в 5-4 в.пр.н.е. и в резултат възниква източноирансикя хотаносакски език, съдържащ много тохаризми. Езикът на кушаните, засвидетелстван в Бактрия също най-приличал на хотаноскаския, т.е. имаме аналогичен процес. Също така ние не знаем, дали още в Синцзян не е започнало такова сако-тохарско смешение, въпреки че по данни на китайците за някои думи на юечжите, се вижда че са били тохароезични: сесе - търговци, търговия, нефрит - основна валута на търговията и тох.сессети - търговци, усунската дума ляо - блестяща и тох.леук - красив, блестящ, линхоу - китайска транскрипция на кушанска титла - княз, областен полу-самостоятелен управител, като кит.хоу означава точно това и тох.лант - крал, владетел.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Безкрайно интересно и до голяма степен убедително е това което пише протобългарин. Винаги съм се възхищавал от хора които не само критикуват (сигурно всички се сещат кого имам предвид), но и предлагат някаква конструктивна хипотеза.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Нервите ми започнаха да не издържат още в самото начало, когато стигнах до т. нар. прилики с тохарската керамиката. Когато прочетох и за сходствата с погребенията от Бишкентската долина, а след това и за прабългарите в района на Кавказ през ІІ век пр. н. е., без да се обяснява защо Бишкентските погребения нямат толкова ранен кавказки аналог, реших да си спестя по-нататъшното четене на този бълвоч, издаващ единствено пълното невежество на своя автор, който с лека ръка променя етноними, превръща с лекота тохари и булоцзи в българи, натаманява извори и археологически данни, скалъпвайки една, на пръв поглед перфектна картина, но само на пръв поглед.

Link to comment
Share on other sites

Императоре, по-точно султане, просто си много зле.

Вместо да говориш глупости, поразрови се малко за да си изясниш нещата. Булоцзите са тохари и си има податки за това, но ти естествено се позововаш на гуруто си Иван Добрев. А с керамиките изобщо не си на ясно. И мен не ми издържат нервите като ти чета дълбокоумните постове по разни форуми!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

На един толкова изтъкнат "етимолог" сигурно трябва да му е известно, че султан е арабска титла. Ние, дръпнатоочковите, чудно-чудски кривокраки и гособоли :tooth: ханотюркски жълтурковчета сме носили малко по-различни титли. Изключвам турците, разбира се. А би ли ми обяснил етимологията на думата гособоли, защото рицаро-монахът не пожела да ме открехне?

Булоцзите са тохари и си има податки за това

Е, и? От това навярно непременно следва, че те са и българи, поради фундаменталната невъзможност да са някакви други, така както е очевидно невъзможно думата булка да не е сродна със стинд. дума за анус и дупе, а поквара, разбира се, очевидно и очеизвадно няма начин да не е сродна с древната индо-иранска дума за изпражнения и нечистотии :tooth:

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

ИЦА защо не се концетрираш върху градивната критика?Или да направиш свое подобно изложение в подкрепа на тюркската теория.А Иван Добрев е безкрайна тема - с обявената "безкомпромисна и безмилостна война" срещу неверниците /разбирай тези които не вярват в тюркската теза/ е готов за определени специализирани заведения.Е хайде тюрколози вадете ятаганите и сечете наред - че май само това ви остана.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
ИЦА защо не се концетрираш върху градивната критика?

Защото вече немам нерви да критикувам градивно хора, или по-скоро латерни, които не разбират нито от градивна критика, нито от аргументи.

Link to comment
Share on other sites

Императоре, турски султане, или по-точно тюркски кагане, не се дразни като ощипана ханъма, ("булка" ) ами дай твоята концепция за Прародината. Като си такъв голям специалист по етимологии дай твоето виждане, та да научим нещо и ние простите люде!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Много безрасъдно е да се търсят българите по някакви далечни и нагласени паралелелистики - Бо-ло - ПУ- бу-ку

тохари -трохари и т.н.

Протобългарин твоята теза е антибългарска ,защото се опитваш да изградиш синтез на основа на някаква предпоставена антируска теза ,която си е чиста разработка на английското разузнаване , за кого работиш за Ейнджънт Кроунс ???

За ханотюркската теза говорих доста.

Някои ме обвиняват ,че съм бил неконструктивен ...

Добре малко градация или градивност.

През 9-10 век. за българите във Волжка и Дунавска България има 2 извора ,които говорят за бита и обичаите ,включително и някои религиозни , на българите - в арабското сведение се описва един народ , хмм ,да видим как ще го разберете това - с много близки обичаи до древните траки ,почти но не съвсем /би се изразил ,някой журналист/ . На другия Дунавски полюс писмото на отговорите на един папа ни казват ,че българите преди това едва ли не са се покланяли / служели / на МЕЧА !

Тези 2 изключителни важни сведения идват да ни кажат ,че българите са със страшно точни описания ,които се припокриват с на тези народи , които са били в арела между Тракия/Дунава / и Волго-Кама . На тези места са се подвизавали - скито-сарматите , скитите са имали за "бог" - МЕЧА , а не ТАНГРА , ИЗМИСЛЕН ОТ БЕШЕВЛИЕВ И СИЕ... , а обичаите на този народ са били сходни със тракийските ,защото техните обичаи са много близки със сарматитските.

Дали тези тракосармати са дошли от Бактрия ,Тохария или Персия ,аз не мога да твърдя , по съм склонен ,че това са дакогетите ,които са с еднакво потекло с масагетите ,които от своя страна в определено време са били в ареала между Малка Скития и Кавказ ,а на по-късен етап и много по на изток , но е факт ,че самите стари автори се затрудняват да обяснят къде точно са масагетите .Старото предание за масагетската кралица Тамара която основава Томи и факта ,че Дарий се бие със скитите в един ареал от Каспийско море ,Кавказ и Дунав трябва да ви говорят много работи ,но не знам дали сте в състояние да ги проумееете .

Херодот казва , не знам това народ ли е или народи , изчезват или се появяват ,както и всички автори през 5-ти -6век. "тъй наречените " българи се появяваха и изчезваха преди да са ги усетили ...

Ако се погледне картата на Скития ще се види ,че при необходимост Скитите могат да бъдат , при лоши климатични условия и на Карпатите , а могат да бъдат и на Кавказ , може да бъдат и около Каспийско море , зависи от пашата .

Ако е вярно , това което казват , тогава в даипарните , трябва да виждаме едни изселници , отделили се от племето на ония ДАИ , които обитават над Меотида и които безразборно наричат Ксанди или Пари . При все това , известни автори отричат присъствието на Даи между скитите над Меотидксия залив .....

"Ако е вярно , това което казват , тогава в даипарните , трябва да виждаме едни изселници , отделили се от племето на ония ДАИ , които обитават над Меотида и които безразборно наричат Ксанди или Пари . При все това , известни автори отричат присъствието на Даи между скитите над Меотидксия залив ....."

....първите народи ,които започват с появяването на Каспийско море са изобщо означени под името ДАИ , обаче по племенно се именуват МАССАГЕТИ и саки ония ,които обитават на изток от Даите ,колкото до останалите , приет е обичая да се означават под общото име Скити "

Страбон XI. 9.3 И 8.2.

Е , на Луната естествено не могат да бъдат ..... дерзайте .

Поздрави.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Доколкото схващам рицарю, твоето твърдение е че масагети, скити и траки са доста близки народи и имено от тях са произлезли българите. Тяхното народообразуване би следвало да се е състояло някъде в предкавказието в доста древни времена. Мога само да кажа че теорията е издържана и си я подкрепил с данни.

Заедно с тази на протобългарин си мисля че това са двата пътя по които си струва да се разсъждава. Колкото до тюркските теории на Иван Добрев, бих казал че там случая е политически или медицински, но в никакъв случай научен. Просто тюркската теория противоречи на здравия разум, ако не е политически мотивиран този разум де.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

Рицарю по всяка вероятност и скито - сарматите са везли участие в етногенезиса на българите като народ на север от Кавказ затова сходността на обичаите е лесно обяснима.Задено с други източно ирански племена пристигнали в І- ІІ век в този ареал.Но да се говори за трако-сарматски народ несериозно.Траките и сарматите са си отделни народи.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Доколкото знам сарматите идват доста рано от изток към причерноморските степи и се смесват със скитите. Апропо, останало ми е в главата че аланите са голям сарматски клон. При всички положения те присъстват в ареала където се формира българската народност.В този смисъл навярно и техни представители са взели участие в това формиране.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Произход и прародина на българи по Никифор Григора и сие:

А как это место получило название Болгарии, я расскажу. К северу за Истром есть земля, по которой протекает немалая река; туземцы называют ее Булга; от ней получили имя и сами болгары, которые по своему происхождению не кто другой, как скифы. Когда недуг {24} иконоборства тревожил православных, болгары поднялись оттуда с детьми и женами, и в бесчисленном множестве переправились чрез Истр. Прошедши затем лежащие по Истру обе Мизии и ограбив мизийцев дочиста, что вошло и в пословицу, как саранча какая, или как молния, они занимают Македонию с лежащею за ней Иллирией, довольные теми удобствами, которые нашли там. Столицей для них на будущее время и сделался этот город, которому Юстиниан присвоил честь архиепископии и дал имя, как мы сказали, первой Юстинианы. Потом по имени народа, поселившегося там, эта страна переименована была в Болгарию, а первая Юстиниана признана митрополией Болгарии. Позднее царь Василий Болгароктон, после многих битв с болгарами, в конец их сокрушил и поработил; а тех, которые жили выше, выселил в нижнюю Мизию к Истру; имя однакож, как какой-нибудь памятник их, осталось за архи епископией.

http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/History/grig/02.php

Григора Никифор. Римская история

Какво да си блъскаме главите, а да видим какво е било известно сред историографите в средновековието. Това е Никифор Григора. Същото пише по-късно Шарл Дю Канж /ХVІІв./, а преди него се съдържа в Зографска българска история /вероятно единствената българска история останала от ІІ БЦ/.

В общи линии повествованието е това, което пише Григора:

"Северно от Дунав и до Волга живели племена. Назовавали са се българи /по името на реката според Григора, по името на областта Балх според мен - защото местните са наричали реката не Волга, а Итил. Станала е Волга от там, че по Итил живеят Балхи, Булги/. По произход са не други, а СКИТИ. По едно време с цялото си домочадие безчислено множество от тях преминали Дунав и ограбили Македония и близколежащата до нея Илирия, като разграбили "до голо" илирите. Настанили се там. Столица им станал град, който по времето на Юстиниан Велики е станал архиепископски център. Юстиниан му дал име ПЪРВА ЮСТИНИАНА. После по името на народа, страната получила това име - България. Първата Юстиниана била призната за метрополия на България."

А първа Юстиниана е ІV-V век. Значи заселването на основната маса българи в темите Македония и Илирия е до или към ІV-Vвек. По - скоро е към момента когато са живяли там илири и македони, то няма как иначе да стане сблъсъкът с тях, ако не е тогава. Друг е въпросът как ще е запълнено с българи, а пък едновременно и със славяни? Разбира се първото за ромеите е етноним и ясно е казано, второто е нещо друго за което имам друга тема и затова е абсолютно логично използването на два различни термина. Но тези българи със столица в Охрид са си имали своя архиепископия и по никакъв начин не са "социално зависими от императора", но по-скоро кога федерати, кога зависими покорени от ромеите, кога независими и това висящо положение е с поставена точка в края на VІІ в., когато Българската държава взема надмощие над Романия и Балканите за векове напред стават нейни.

Мога да изброя българските архиепископи в Охрид от V век насам, пише ги в Зографска българска история и ги пише самия Шарл Дю Канж /История на империята на Константинопол/. За съжаление в момента нямам тази възможност, но всеки може да си ги намери.

В други форуми Григора, Дю Канж и автора на Зографска история, в лицето на цитиращия ги /мен/ щяха да бъдат баннати. Тук се надявам, че ще се обсъди наравно с другите извори.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Тази тема е заключена!

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...