Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Преди 12 минути, Last roman said:

Ребека, личните нападки и опитите да принизиш събеседниците, използвайки подвеждащи епитети, освен че са форумно нарушение, говорят и зле за способностите ти да се аргументираш. Обикновено такива участници биват прокуждани от форума, зашото не допринасят с нищо към дискусиите, а създават напрежение и реваншистки настроения. Имай предвид, че идеята на този форум е хората, които влизат в него да научат нещо ново, а не да стават свидетели на нескончаеми 'пунически войни' между двама или трима потребителя... Но да кажем, че към теб, като представител на 'богоизбрания народ', засега е проявено специално отношение. Все пак ще те посъветвам занапред да се въздържаш от квалификации, към хора, които /най-малкото/ не познаваш.

Единствения човек ,който се аргументира в тази тема съм аз. Жлъчната ирония на колегата ти , май я подминаваш на принципа " не гледам гредата в своето ,а сламката в окото на другия" Освен това ,констатацията на факт не е  обида. Йончев е немощен в темата за иудаизма и това му личи от всякъде.Противно на впечатлението ,което иска да остави .За начина по който пък се аргументира като си играе на " отгатни какво съм пейстнал " не само ,че не е логичен, той е и смешен и  злобливо хаплив с подмятането :

Преди 20 часа, T.Jonchev said:

Освен ако не иска да види ще познае ли великата знаеща откъде е този текст.

 

Освен това наистина съм права ,че според заявените претенции от  негова страна  за разбиране на тази част от историята да пишеш грешно името и то неколкократно е наистина невежество, при положение ,че отскача до Гугъл-да проверява изразите написани от мен ,но не прави нищо за да провери своите грешки. Много ще ми е интересно къде по света ще го разберат , ако им каже Мариамн   и го напише съответно. Не виждам нищо лошо при повтарящо се вече няколко пъти  грешно да му се посочи правилното. Интересното е ,че не забелязваш неговия спам с подмятания по отношение на моето писане, при положение ,че аз забелязах поне две грешки и в твоя правопис но на теб не ти прави подмятания.  Лилипут също не е обида. И Давид е бил дребен спрямо ръста на Голиат но  е защитил претенцията си. Чакам същото и от Йончев. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 182
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Глобален Модератор

По принцип не се обяснявам за предупрежденията, които отправям, но ти влезе в темата с рогата /на златния телец/ напред. Може би си била засегната от леко антисемитския уклон на темата, но в общи линии тя е толкова древна, че отдавна беше потънала в небитието /даже не знам как я изрови/. На няколко пъти ти намекнах, че не е лошо да успокоиш топката и да се обръщаш към събеседниците си малко по-умерено. Айде, аз лично не се засягам на подмятанията, защото съм над тези неща, но не всеки има нерви и желание да общува с човек, който сипе обиди. Така че каквото повикало - такова се обадило. Ние тук сме търпеливи, но не безкрайно. Но пък провокира интерес към историята на Юдея, в рамките на Римската империя, не отричам. :animatedwink:

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 4 часа, Rebecca said:

 Какво ще кажеш за този източник ? Нали каза ,че си запознат с историята ?

 

 Защото те ревнували властта на Мариамна над Ирод и още щом се върнал, повторили думите й пред него, като същевременно я обвинили, че по време на отсъствието му от яд и възмущение била прелюбодействувала — посочили за любовник самия министър. Ирод наредил да екзекутират и двамата.

Първо: моите поздравления за "Юдейски древности". Вероятно си видяла откъде точно е откъсът, но за всеки случай ето коректното посочване: книга XV, глава VII.4. Сега, предполагам, е станало ясно, че каквото и да е писал Байрон, версията за страстта и ревността на Ирод е доста по-стара.

Признавам, че вероятно щях доста да се затрудня с твоя цитат, защото смятам, че в такава тема ще цитираме и щв се опираме на исторически извори, а не на историческа романистика. Нима такива са твоите източници на информация? Доста разочароващо.

Но думата "министър", която няма място в това си значение в античен текст, свърши работа. И понеже съм чел Робърт Грейвз, се сетих. И "Аз, Клавдий", и "Клавдий богът" са великолепни романи - но все пак са само романи. :)

  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 22.11.2016 г. at 20:13, T.Jonchev said:

 Вероятно си видяла откъде точно е откъсът, но за всеки случай ето коректното посочване: книга XV, глава VII.4.

Няма нужда да бъдеш коректен сега. Ако държеше на това щеше да го направиш в началото.

Няма нужда да ми обясняваш нещо, което щом съм познала откъде е явно знам и в коя от книгите съм го чела.  Приемам ,че го обясняваш на другите велики ,които те лайкват:animatedwink:

Между другото Йосиф Флавий не е доказания авторитет що се отнася до някаква достоверност на исторически събития.Писанията му са пълни с грешки. Затова ти зададох въпроса -кога същия  е бил свидетел на събитията относно Ирод, за да го приемаш за авторитет.

On 22.11.2016 г. at 20:13, T.Jonchev said:

защото смятам, че в такава тема ще цитираме и щв се опираме на исторически извори, а не на историческа романистика. Нима такива са твоите източници на информация? Доста разочароващо.

 

Нали не смяташ ,че пиша за да се докажа на теб или някой друг тук ? Освен това престани с това дразнещо " Нали?" с което се опитваш да ми вменяваш твои думи. 

Примера ,който дадох е свидетелство за това ,как на един много по-късен етап могат да се направят хиляди художествени интерпретации въз основа на един извор. Подобно на Байрон.

Защо след като си чел " Иудейски древности" не знаеш кой е осъдил Мириам и майка и ?

Редактирано от Rebecca
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 15 минути, Rebecca said:

Между другото Йосиф Флавий не е доказания авторитет що се отнася до някаква достоверност на исторически събития.Писанията му са пълни с грешки. Затова ти зададох въпроса -кога същия  е бил свидетел на събитията относно Ирод, за да го приемаш за авторитет.

В такъв случай приведи текст от доказан според теб авторитет и свидетел на събитията относно Ирод, в който да пише, че убива жена си и тъща си от страх, че ще го свалят. Ще е любопитно.

 

Преди 19 минути, Rebecca said:

Защо след като си чел " Иудейски древности" не знаеш кой е осъдил Мириам и майка и ?

Не са осъдени заедно.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Just now, T.Jonchev said:

 

Не са осъдени заедно.

Защо отговаряш на въпрос ,който не съм ти задала ?

Припомням въпроса :
 

Преди 21 минути, Rebecca said:

.

Защо след като си чел " Иудейски древности" не знаеш кой е осъдил Мириам и майка и ?

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Да не би случайно да си мислиш, че само ти можеш да задаваш въпроси в темата и то с императивен тон? В грешка си, Ребека, подобно поведение можеш да практикуваш единствено пред огледалото си.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 12 минути, T.Jonchev said:

Да не би случайно да си мислиш, че само ти можеш да задаваш въпроси в темата и то с императивен тон? В грешка си, Ребека, подобно поведение можеш да практикуваш единствено пред огледалото си.

Продължавате да си въобразявате и да вменявате. Трябва да уточнявам след всяка написана дума ,какъв ми е тона ли ? 

Можеше и по лаконично да  " кажеш ",че не си чел ,това ,което ми даде като доказателство. Е, аз съм го чела. Ти просто го пействаш.

Ето го доказателството : пълния текст е в твоя постинг.

On 21.11.2016 г. at 20:25, T.Jonchev said:

 

         Затова той заповядал незабавно да хванат и екзекутират Сохем, а жена си предал на съда на най-верните си приближении, обвинявайки я ожесточено в приготвянето на любовно питие с отрова. При това Ирод никак не се въздържал и бил много по-избухлив, отколкото е приемливо за един съдебен процес.

".

Както виждаш дори мотива за ревност не е  застъпен, противно на твоите твърдения .:animatedwink:

Редактирано от Rebecca
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 1 минута, Rebecca said:

 Можеше и по лаконично да  " кажеш ",че не си чел ,това ,което ми даде като доказателство. Е, аз съм го чела. Ти просто го пействаш.

Това ли намери за удобно? Също като повтарянето, че вадя информация от Уикито? Дано ти действа успокоително.

А да си спомняш, че ти казах, че става дума за някакъв дворцов съд? Не, естествено.

Ако беше чела Йосиф Флавий, нямаше десет пъти да твърдиш, че Иродовата ревност е версия на Байрон. Ако беше чела Йосиф Флавий, нямаше да твърдиш, че Мариамн и Александра били убити заедно.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 минута, T.Jonchev said:

Ако беше чела Йосиф Флавий, нямаше да твърдиш, че Мариамн и Александра били убити заедно.

 

On 22.11.2016 г. at 20:13, T.Jonchev said:

Първо: моите поздравления за "Юдейски древности".

 

Преди 2 минути, T.Jonchev said:

че Мариамн и Александра били убити заедно.

между съдени заедно и убити заедно има разлика -разбираш ли това ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Поздравленията бяха, че намери откъде е цитатът. Не търси противоречие в думите ми. Няма.

Преди 1 минута, Rebecca said:

между съдени заедно и убити заедно има разлика -разбираш ли това ?

Да, представи си - макар явно да ти звучи невероятно. Но те нито са съдени заедно, нито убити заедно.

Впрочем, ще прегледам предишните ти постинги и ще ти цитирам собствените ти думи по въпроса. Става ли?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 минути, T.Jonchev said:

Поздравленията бяха, че намери откъде е цитатът.

Разбира се. Колко му е да преровиш писаниците на Флавий в размер на няколко тома  различни книги за различни събития и да познаеш. Йончев, Йончееееев

Преди 3 минути, T.Jonchev said:

 

Впрочем, ще прегледам предишните ти постинги и ще ти цитирам собствените ти думи по въпроса. Става ли?

ами че то ти друго в тая тема не правиш- защо да те спирам сега. Класиците трябва да се четат и цитират.:bleh:

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
On 17.11.2016 г. at 19:24, Rebecca said:

да нареди да убият жена му Мариамна -майката на двамата му сина и тъща му Александра.


 

On 17.11.2016 г. at 20:21, Rebecca said:

 

точно заради това е убита заедно с майка си- Александра

 

 

On 20.11.2016 г. at 13:40, Rebecca said:

Ирод е мнителен той убива тъща си и Мариамна

 

 

On 21.11.2016 г. at 14:55, Rebecca said:

Причината за екзекуцията на Мириам и майка и Александра

 

Разбирам, че не е приятно да ти се посочват грешките, особено когато имаш самочувствието на класик и съответната доза високомерие. Ясно е, че няма да ги признаеш, колкото и да са очевадни.

Но - това си написала: че са убити заедно. А то е невярно. Както впрочем и "съдени заедно", макар че такова нещо не срещнах в постингите ти до момента. Дали пък няма сега да пледираш, че са съдени заедно, в едно и също време, но са екзекутирани в различно?

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 18 минути, T.Jonchev said:

 

Но - това си написала: че са убити заедно. А то е невярно. Както впрочем и "съдени заедно", макар че такова нещо не срещнах в постингите ти до момента

Еееее , нали се закани да намериш ,че съм твърдяла ,че са съдени заедно. Скачаш, скачаш пък изведнъж ...:bleh:

остава това ,което "казвам " аз- осъдени заедно и убити заедно не е едно и също нещо.:animatedwink:


Обаче пък ти си "по-точен "

тука нема ,тука има

 

On 21.11.2016 г. at 18:55, T.Jonchev said:

Първо, аз не зная точно какъв съд е осъдил Мариамн, поради което и не твърдя нищо относно това.

 

Преди 1 час, T.Jonchev said:

 

А да си спомняш, че ти казах, че става дума за някакъв дворцов съд? Не, естествено.

 

Йончев,

Използваш крайно икономично и неясно "големите " си познания по история.Единственото с което си въоръжен срещу мен са твоите жлъчни подмятания и подвиквания в темата.Няма да се връщам назад да те цитирам ,защото не ти отдавам такова значение.Знам отлично кое изказване те издразни и направи толкова стръвен да ми обследваш и анализираш  непрекъснато постингите. Единствения ефект от твоето участие в тази тема е генерирането на огромен спам. Това ,което искам да ти кажа е,че историята на Исраел не е  евтина стока ,която се въргаля по земята за да може всеки да се блъска и да рови за да намери това ,което му е нужно. Може да продължиш да ровиш и да се тръскаш , но това не означава ,че моето търпение няма граници и не означава ,че имам време за губене в такъв безмислен спор с човек ,който не разбира кога прекрачва границата  между градивен спор и комична налудничавост

Бъди здрав

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 1 час, T.Jonchev said:

Впрочем, ще прегледам предишните ти постинги и ще ти цитирам собствените ти думи по въпроса. Става ли?

Ето какво съм казал и точно това направих.

Повторила си грешката четири пъти и то при положение, че ти обърнах внимание върху нея. Можеше да провериш така ли е или не. Допускам дори, че си го направила. Но нито си призна грешката, нито (щом си толкова убедена, че са убити заедно) ме опроверга с факти. Ясно защо. Вместо това получих обидни квалификации, изсипани от висотата на твоята непогрешимост.

Разбира се, тази хронологическа грешка е дребна и сама по себе си надали заслужава толкова внимание. Но явно самолюбието ти не е в състояние да понесе каквато и да било критика, а още по-малко пък признание за допусната грешка. Както и да е, това нито ме засяга, нито обединява двете екзекуции.                                                                                                                                                          

По въпроса за съда:

Казах, че не знам точно какъв съд е бил този - в източниците това не е подробно изяснено. Пише единствено, че е съд от приближени и приятели, което не е особено конкретно. Затова и написах "някакъв дворцов съд". Изразявам се достатъчно прецизно, за да има противоречие в думите ми. А ти ги преценявай, както си искаш - това не променя съществото на нещата.

Ти написа в един от постингите си, че имало само два вида съд - религиозен и римски. Е, този определено не е римски (за разлика от онзи, който е съдил Александър и Аристобул, макар че и той не е само римски, защото в него участват и членове на Иродовото семейство), какъв да е тогава? Религиозен? Надали ще се съгласиш. В такъв случай трябва да е съществувал и трети вариант - както и написах накъде по-горе.

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Само тихо да попитам. Имали някакво капитално значение, крупно влиание върху религия, култура, историята действаща и до ден днешен това за което става дума или е само един престижен дуел между една практикуваща вярата си еврейка и един наверно разбирайки работата си модератор по история...

На мен ми се струва като спор затова колко дявола могат да се поберат на върха на една игла....

Сори, но аз така виждам. Иначе би било интересно повече да се научи за юдеизма и то предимно на балканите.

Защо ли го питам.

Защото например книгата за Аушвиц която почнах да превеждам в блогат ми който изчезна, само две групи оказват съпротива на нацистките палачи. Едните са полските, другите евреите докарани от  Гърция. Гърците в момента когато съзнават, че искат да ги принуждават да работят в зондер командата, веднага нападат палачите които на място ги избиват. Поляците пък подготвят въстание и на деня когато старата команда бива разстрелвана и новата почва своят стаж, вместо доброволно да застанат пред къртечниците дигат въстание и пращат на оня свят доста СС преди да ги избият. 

Или друго. Докато тук ми е доста познато за живота на евреите в рамките на монархията за същото, имайки пред вид турското робство не зная нищо. 

Иначе тук има възход на юдаизма. До обучаване на рабита в статут више имаше и една гимназия, /имам позната християнка която си дава синът в еврейската гимназия, заради високо ниво на безпланто обучение/ сега ще отворят второ училище/гимназия, защото има много кандидати. 

Редактирано от Skubi
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 14 часа, Skubi said:

 между една практикуваща вярата си еврейка и един наверно разбирайки работата си модератор по история...

 

само наполовина си разбрал за еврейката , но това не е съществено в случая, нито пък еврейката има желание да занимава някой със своята личност.

Ако,критерия за избиране на   модератор в този подфорум се разбира  ниво знания за иудаизъм, моето мнение,че ISTORIK и Galahad разбират за какво става дума. Другият избор  е недоразумение.

Преди 14 часа, Skubi said:

 

 Иначе би било интересно повече да се научи за юдеизма и то предимно на балканите.

Защо ли го питам.

Защото например книгата за Аушвиц която почнах да превеждам в блогат ми който изчезна, само две групи оказват съпротива на нацистките палачи.

лагера  Аушвиц в Южна Полша не се намира на Балканите .

Коя е книгата  която превеждаш?

Преди 14 часа, Skubi said:

 

Или друго. Докато тук ми е доста познато за живота на евреите в рамките на монархията за същото, имайки пред вид турското робство не зная нищо. 

 

Темата е обширна ? По - точно ?

Преди 14 часа, Skubi said:

 До обучаване на рабита в статут више имаше и една гимназия, /имам позната християнка която си дава синът в еврейската гимназия, заради високо ниво на безпланто обучение/ сега ще отворят второ училище/гимназия, защото има много кандидати. 

За Будапеща знам. Но имам отлични лични впечатления от това в Хайделберг.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 16 часа, T.Jonchev said:

 

Ти написа в един от постингите си, че имало само два вида съд - религиозен и римски. Е, този определено не е римски (за разлика от онзи, който е съдил Александър и Аристобул, макар че и той не е само римски, защото в него участват и членове на Иродовото семейство), какъв да е тогава? Религиозен? Надали ще се съгласиш. В такъв случай трябва да е съществувал и трети вариант - както и написах накъде по-горе.

Йончев,

какъв е критерият едно писание или един документ да бъдат определени като исторически ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

шабат е време за веселие и отмора. Освен молитвите и специалните песни... една песен с много специално значение изпята от уникален евреин. За съжаление той ни напусна завинаги  неотдавна  -но има неща ,които никога не си отиват.

 

шабат шалом:

 

 

 

 

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

Да си евреин през средновековието е чисто религиозна характеристика, а не етническа. Имам предвид, че по това време като цяло евреите не ги обединява етническа принадлежност, а религиозна. Нещо като "шиити" или "католици". Иначе това са групи от хора, живеещи в различни страни, говорещи на различен език (повечето все пак са ползвали неузнаваемо варваризирани версии на отдавна мъртвия иврит за ритуални цели. Ивритът е бил по-мъртъв от латинския). В религиозно отношение талмудическите евреи са наследници на една от античните еврейски религиозни секти - фарисеите. Което въобще не ги прави особено единни. Дори Талмудите са повече от един, талмудистките теолози естествено че ожесточено са спорели помежду си и не са били на едно мнение, а някои секти не им е пукало за никакви талмуди или въобще не са и чували за тях. 

Освен това с регулярността, в която примерно в шиитския ислям се появяват Махдита, така и в юдаизма се появяват "месии". Включително моят любимец Шабатай Цви. :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 12 часа, Rebecca said:

само наполовина си разбрал за еврейката , но това не е съществено в случая, нито пък еврейката има желание да занимава някой със своята личност.

Ако,критерия за избиране на   модератор в този подфорум се разбира  ниво знания за иудаизъм, моето мнение,че ISTORIK и Galahad разбират за какво става дума. Другият избор  е недоразумение.

лагера  Аушвиц в Южна Полша не се намира на Балканите .Примерът беше за смелостта и героизма на  гръцките евреи, а не за месторазположението на лагера.....

Коя е книгата  която превеждаш? Книгата на Миклош Ньисли. Бях ведущият лекар по дисекции на др.Менгеле.

Темата е обширна ? По - точно ?Участието им в културният, политическият научният живот през робството и после в оформлящите се нови държави, прочути личноси в тези....

За Будапеща знам. Но имам отлични лични впечатления от това в Хайделберг.

Salom

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 25.11.2016 г. at 22:14, Thorn said:

 

Освен това с регулярността, в която примерно в шиитския ислям се появяват Махдита, така и в юдаизма се появяват "месии". Включително моят любимец Шабатай Цви. :)

Това което трябва да се знае: в повечето случаи чаканият машиях е бил свързан с първите иудейски царе-Саул и Давид .Що се отнася до Давид  думата  машиях е била включена в титлите му - помазаника на бога Иаковов / 2 Царе 23:1/.

Помазаник  ,защото основният смисъл на думата машиях ,означава действието помазване с миро  и представлява  част от процедурата на царското коронясване.  По време на ритуала ,царят получавал божествен елемент  ,който се изливал върху него-ruach.  Това означавало ,че царят  съсредоточавал в себе си  множество длъжности- владетел,съдия, организирал и богослужения.

Това означава ,че машиях не е конкретно лице , а титла. След разпадането на царството на Шломо ,пророците разделят тези власти ,но поставят условието за легитимност -бъдещия машиях да бъде от рода на цар Давид.

Това е водело да различни спекулации. Едната такава е Исус. Друга такава  е твоя любимец- Саббатай Цви. Той твърди ,че преживява мистично откровение ,което го "убедило" ,че е потомък на Давидовия  род. Според него  убедително доказателство затова е ,че се е родил в месец ав ,който месец е посочен в нашата Агада ,като месец през който ще се роди машиях. Както вече писах няколко пъти- не всяко нещо е иудаизъм. Отказа от вярата е най- тежкия грях в иудаизма. Смятам ,че се сещаш защо ти го пиша това ,след като любимеца ти е Саббатай.

 

On 26.11.2016 г. at 0:29, Skubi said:

Участието им в културният, политическият научният живот през робството и после в оформлящите се нови държави, прочути личноси в тези.

Добре. Избери си една държава ....

Редактирано от Rebecca
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 часа, Rebecca said:

Това което трябва да се знае: в повечето случаи чаканият машиях е бил свързан с първите иудейски царе-Саул и Давид .Що се отнася до Давид  думата  машиях е била включена в титлите му - помазаника на бога Иаковов / 2 Царе 23:1/.

Помазаник  ,защото основният смисъл на думата машиях ,означава действието помазване с миро  и представлява  част от процедурата на царското коронясване.  По време на ритуала ,царят получавал божествен елемент  ,който се изливал върху него-ruach.  Това означавало ,че царят  съсредоточавал в себе си  множество длъжности- владетел,съдия, организирал и богослужения.

Това означава ,че машиях не е конкретно лице , а титла. След разпадането на царството на Шломо ,пророците разделят тези власти ,но поставят условието за легитимност -бъдещия машиях да бъде от рода на цар Давид.

Това е водело да различни спекулации. Едната такава е Исус. Друга такава  е твоя любимец- Саббатай Цви. Той твърди ,че преживява мистично откровение ,което го "убедило" ,че е потомък на Давидовия  род. Според него  убедително доказателство затова е ,че се е родил в месец ав ,който месец е посочен в нашата Агада ,като месец през който ще се роди машиях. Както вече писах няколко пъти- не всяко нещо е иудаизъм. Отказа от вярата е най- тежкия грях в иудаизма. Смятам ,че се сещаш защо ти го пиша това ,след като любимеца ти е Саббатай.

 

Добре. Избери си една държава ....

България.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История
Преди 3 часа, Rebecca said:

роците разделят тези власти ,но поставят условието за легитимност -бъдещия машиях да бъде от рода на цар Давид.

Това е водело да различни спекулации. Едната такава е Исус. Друга такава  е твоя любимец- Саббатай Цви. Той твърди ,че преживява мистично откровение ,което го "убедило" ,че е потомък на Давидовия  род. Според него  убедително доказателство затова е ,че се е родил в месец ав ,който месец е посочен в нашата Агада ,като месец през който ще се роди машиях. Както вече писах няколко пъти- не всяко нещо е иудаизъм. Отказа от вярата е най- тежкия грях в иудаизма. Смятам ,че се сещаш защо ти го пиша това ,след като любимеца ти е Саббатай.

 

 

Той именно за това ми е любимец. Доста хумористично е Месията, накрая да реши да стане мюсюлманин. :)

 

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Guest
Тази тема е заключена!

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...