Отиди на
Форум "Наука"

"БДЖ – докога все така ще я караме?"


Recommended Posts

  • Потребители

Така, продължавам, ама преди да кажа за новата система на билетоиздаване, да споделя, за да няма недоразумения, че аз съм ЗА приватизация на БДЖ
Именно защото цял живот съм по влаковете, мога да кажа, че ситуацията там е безнадеждна. Имал съм невероятни случки, от които е видно, че тия хора изобщо си нямат представа за какво са. Примерно - чакам влака за София. Има на гарата светлинно табло - не пише да има закъснение, нито по уредбата съобщават за такова, даден си е коловоза, по който трябва да пристигне влака и след една минута престой да тръгне. Аз, както и много други хора, си стоим чинно на перона и чакаме. Става време, влака го няма. По уредбата не се съобщава нищо. Минават пет минути, десет, петнайсе - почваме да нервничим. Отивам в чакалнята - на светлинното табло влака вече го няма. Понеже няма гише "Информация" на тази гара, отивам на касата и питам - така и така,  А там две кокошки си кудкудякат и не ми обръщат внимание. Аз, вече на по-висок глас, сълзливо - ама дайте ни някаква информация, моля! - А оная се обръща - ама той влакът вече е заминал. Ама как ще е заминал, викам аз, като изобщо не е идвал. А тя - Не е ли? - Викам - ми не е. А оная - че аз отде да знам - що мен питате? - И се обръща пак към оная да ѝ доразкаже какви тапети си е купила. Аз още по-жално - ама кого другико да питам, нали вие сте тука БДЖ? - А оная - бе я ми се махай от главата, и т.н.

Та - някъде към началото на миналата година започна подмяната на апаратите за билетоиздаване с нови. Това естествено ще се проточи с години. Но какво искам да кажа. Тия нови апарати са някакъв кошмар и то в много посоки. Оставям настрана, че новите билети са по-големи (отива повече хартия). Оставям настрана, че ако се съди как са оформени, би трябвало да се четат и машинно, което значи постоянни скандали по влаковете, щото машинките за четене на билети ще са като фандъковските в ЦГМ, дето редовно дават грешни резултати.  Най-тъпото е, че тази система е свързана с Интернет и работи само когато има Интернет. А често се случва да няма или връзката да е лоша. Тогава се трупат опашки, хората нервничат. качват се във влака без билет. Там ти пишат билет на ръка, като през XIX-ти век. Понеже качилите се са много, спокойно мога да пропътувам, примерно Пловдив-Садово без билет - докато дойде при мен да ми пише билет, вече ще е дошло време да слизам. Имах случай - тетката на касата ми вика - нямаме връзка, във влака билет. Аз се качвам, идва началник-влачката да проверява, подавам ѝ карта "Класик" и точни пари - а тя - вие сте пътник без билет, на тази гара има билетоиздаване! Аз виновно - ами няма, казаха ми във влака, щото нямали Интернет. Тя - Ами аз що нямам телефонограма за това! Аз - още по-жално - Ама аз, таковата... ако зависеше от мен... аз бих пратил телефонограма... ама аз съм само пътник...
Друга идиотия на новата ситема - пътувате двама или трима души и искате да си купите запазени места (а има и влакове със задължителни такива). Досега можеше да си избирате. вече машината ги дава автоматично - и - кой знае защо - съвсем произволно - т.е., дава ви места в различни купета и дори в различни вагони. И откакто тази нова система работи -редовно ходят хора по влака и се молят - ами може ли да се преместите на моето запазено място, пък аз дойда на вашето, че ни ги дадоха в различни купета.
И още идиотия пълна - имаш удобна връзка, но машината не я дава и тетката по никой начин не може да я вкара (досега това беше възможно). Т.е., ще пътувам примерно с прехвърляне в Пловдив, но машината, кой знае защо, не ми издава билет за най-удобната първа (и по-евтина) връзка, а по-късна, която е и по-скъпа. И, както казах, служителката на БДЖ на касата не може нищо да направи. Няма как да принуди машината да ми да де по-удобната и по-евтина връзка.
И т.н.

Тази система на билетоиздаване, повтарям, е въведена при управлението на най-евроатлантическото от всичките ни евроатлантически правителства и е очевидно тотален грабеж - кой знае какви билиони е глътнал някой приближен до управляващите.
И затова ли Путин ви е виновен, и това дето сега го пиша и то ли е злостна руска пропаганда и фейк-нюз, за който Путин ми плаща?

И искам капитализъм, ама истински, справедлив, а не брюкселския съветски грабителски социализъм.

Докога за всичко все някакви митични комунисти и някаква Държавна сигурност ще са ни виновни?
Колко още десетилетия трябва да минат, за да си признает, че цялата тая "евроталнтическа" тъпня си е тъпня?

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 139
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители
Преди 7 часа, Андрей Куртенков said:

Начи - първо, жп-линиите и гарите и пр. НЕ СА БДЖ

 

Ествествено..

Всички тук знаем че БДЖ е ж.п. в оператор   (с два "бранша"  - пътнически, и товарен)

Споменатите 7 000 са работещите  само в БДЖ, а не в общо в холдинга БДЖ и и в НК "Железопътна инфрастуртура".     Също така: Отчетът се отнася за "БДЖ- Пътнически превози"

TrainOse също е оператор, и не само пътнически, а и товарен

Инфраструктурата и гарите са собственост на гръцката ж.п. инфраструктурна  компания.

 

Цитирай

Тия дето се подигравате на "социалната функция" на БДЖ, мислите ли какво ще стане, примерно с махалите по теснолинейката, които НЯМАТ друг превоз?

 

 

Ох, леле..

Дали пък в темата не говорим нещо друго - как например БДЖ да стане печеливша или поне по- ефективна и добра компания?

Да се сещате, че TrainOse може да не е "шкартирала" станции? 

 

Цитирай

 

От небето ли падате, че питате откъде а дълговете на БДЖ?

Те са на практика още от началото на прехода.

 

Е това са глупости, ..дълговете са натрупвани във времето, и това се вижда в отчетите

 

Цитирай

 

Когато в началото на века се опитаха да сложат ред в БДЖ, се оказа че стотици вагони ги няма - никой не знае къде са - просто ги няма.

Е заради тоя чудовищен грабеж са дълговете на БДЖ.

 

 

Нелепо е, ....дори и да е имало такива кражби, в отчетите те  се отразяват като загуби.

 

Цитирай

 

която е прекрасна илоюстрация как грабежа  продължава и в момента (по европейските правила :D).

 

Дрън-дрън

Моделът е нео- или квази - комунистически, просто играчите са други и повече

Като  днес е в РФ

Защо нео- или квази - комунистически?

- защото чиновнците са назначавани партийно

-защото резултатите нямат значние, имат значение  лоялността и принадлежността към партия или "кръг" на чиновниците

(..В "Европа" менаджерите на държавните ж п. оператори подписват договори и гарантират със собствени средства изпълнението им!, в Русия и  България  това е непознато)

-защото и работещите са в ролята на клиенти  - няма как да се правят съкращения и оптимизаци, .....защото ще се загуби електорат или защото протестите могат да разклатят правителството или... "статуквото"..

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 6 часа, Андрей Куртенков said:

Така, продължавам, ама преди да кажа за новата система на билетоиздаване, да споделя, за да няма недоразумения, че аз съм ЗА приватизация на БДЖ

Е можело значи да се мисли, вместо да се крещи.... ха-ха-ха-ха :)

Да вметна - Приватизацията не е единствия вариант, за БДЖ - Пътнически превози (не визирам  БДЖ -Товарни   превози в тази хипотеза)

Френските и германски държавни  пътнически ж.п. оператори се управляват с менаджерски договори - т.е компаниите или хорат,а които управляват операторите са приложили  планове към тези договори, който  планове те трябва да изпълнят..При неизпълние  се дължат неустойки

 

Разбира се - В БГ случая може да се окаже по-подходящо БДЖ да се привартизира пакет с двата му "бранша" "БЖД - Пътнически превози " и "БЖД -Товарни   превози"

Така направиха гърците преди няколко години със своя оператор - сегашният собственик на TrainOSЕ е италианската държавна  комнания

 

Преди 6 часа, Андрей Куртенков said:

И искам капитализъм, ама истински, справедлив, а не брюкселския съветски грабителски социализъм.

Дрън-Дрън

Икономическия и политическия модел на Кой  е българо-екскомунистическо -ДС-арски  - като културно и народопсихологично (ментално), защото всички управлващи са от това котило, както и днешните големи и средни играчи в икономиката са от същото!

Сеченото си го правим, най-вече като викаме срещу Европа, която от години ни какво какво не е наред с и в модела Кой, а ние си го възпроизвеждаме!

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 8 часа, Андрей Куртенков said:

И искам капитализъм, ама истински, справедлив, а не брюкселския съветски грабителски социализъм.

 

Брюксел ни краде парите.... или ние крадем чужди, тези на Брюксел??

Да не би да е задължение на "Европа"  и Брюксел да ни оправи  държавата, инстититуциите, съдебната система и управлението??

Или е задължение на Брюксел да подменя управляващите ни,  както Рим подменя цели мафиотски градски управления в Калабрия??

Ние да стоим с ръце в гъзовете си,  или да чоплим семки, и да чакаме някой да "ни оправи"?

 

 

И да..

моделът Кой е екс-комунистически -ДС-арски

Като културно и народопсихологично (ментално), така и структурно  - защото всички управлващи и политчиески  играчи (вкл безкомнтролния Гл.Прокур и политическите КС и ВСС) са от това котило, И днешните големи и средни играчи в икономиката са от същото котило, и те са в комбина с първите за да запазят статуквото!

Всеки ден се търгува с влияние във високите етажи, по всички възможни начини, и всичко е обект на търгоя с влкиние (а това престъление в нашия НК!!), но това не стига до съда или разкриване,  защото Гл прокурор и прокуратурата (и ВСС и КС като политически органи) са част от тази игра... "Хващат" и удрят политически или  икономически противници, и някой дребен кмет

Сеченото си го правим, най-вече като викаме срещу Европа, която от години ни какво какво не е наред с и в модела Кой, а ние си го възпроизвеждаме...

 

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

Единственото спасение за БДЖ е незабавна приватазиция.Иначе ще продължат да потъват едни много милиони.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 40 минути, resavsky said:

Единственото спасение за БДЖ е незабавна приватазиция.Иначе ще продължат да потъват едни много милиони.

Е то нищо не се прави защото е удобно на статуковото (политическото и икономическото)

-компаниите с които БДЖ (а и НК железопъна инфраструктура) подписват всякакви договори, са на "хората"

- "БДЖ -товарни превози"  превозва стоки и материали  за компанията  са на "хората"

-на държавна соц-хранилка  са много хиляди хора служители и чиновници, които са и електорат

Какво би станало ако управяляващите (някои и някога) случайно решат да правят промени, Приватизацията на гръцкия оператор съкрати персонала в няколко пъти..Ще излезнат партийните идеолозите на "социалния" БДЖ, и ще започнат да плашат народа с евтини заплахи и неверни внушения..


Приватизацията (или менаджерско управление по западен пазарен начин) аз лично не я виждам как ще стане,... поне в нашия(моя)  живот..

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История
Преди 5 минути, nik1 said:


Приватизацията (или менаджерско управление по западен пазарен начин) аз лично не я виждам как ще стане,... поне в нашия(моя)  живот..

Да би бил прекалено добър вариант за да стане.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 51 минути, nik1 said:

Е то нищо не се прави защото е удобно на статуковото (политическото и икономическото)

-компаниите с които БДЖ (а и НК железопъна инфраструктура) подписват всякакви договори, са на "хората"

- "БДЖ -товарни превози"  превозва стоки и материали  за компанията  са на "хората"

-на държавна соц-хранилка  са много хиляди хора служители и чиновници, които са и електорат

Какво би станало ако управяляващите (някои и някога) случайно решат да правят промени, Приватизацията на гръцкия оператор съкрати персонала в няколко пъти..Ще излезнат партийните идеолозите на "социалния" БДЖ, и ще започнат да плашат народа с евтини заплахи и неверни внушения..


Приватизацията (или менаджерско управление по западен пазарен начин) аз лично не я виждам как ще стане,... поне в нашия(моя)  живот..

Те така са плашели и Маргарет Тачър,но тя закри въгледобива във Великобритания.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, resavsky said:

Единственото спасение за БДЖ е незабавна приватазиция.Иначе ще продължат да потъват едни много милиони.

Приватизацията не е универсално лечение!

Френските железници два пъти са приватизирани и два пъти затъват в батака.Налага се държавата да ги вземе да ги оздрави(да налее пари) и наново да ги пусне за приватизация.

 Той приватизатора ,ако трябва да прави дългосрочни скъпи инвестиции от които ще има съмнителна или малка печалба, въобще няма да се хване.

Даже ме съмнява, че ако имаше файда, досега да са го приватизирали 100 пъти.Я колко много отворени към далавери правителства се смениха.Абе то е такава голяма борба кой да сключи договора за продажба на държавни активи, та ще оставят ей така БДЖ, ако може да авантосат някой и друг милион от него. 

Редактирано от vvarbanov
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
Преди 3 часа, resavsky said:

Единственото спасение за БДЖ е незабавна приватазиция.Иначе ще продължат да потъват едни много милиони.

Пеевски и още 99 олигарси лайкнаха този пост!

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История
Just now, Frujin Assen said:

Пеевски и още 99 олигарси лайкнаха този пост!

А дано ама едва ли Иначе не забравяй че частни железопътни компании целия свят.И въобще не са губещи.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
Just now, resavsky said:

А дано ама едва ли Иначе не забравяй че частни железопътни компании целия свят.И въобще не са губещи.

Те хубаво не са губещи, но личността на приватизатора нещо не ми вдъхва доверие.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

 

https://en.wikipedia.org/wiki/TrainOSE
 

Цитирай

 

TrainOSE S.A. (Greek: ΤραινΟΣΕ Α.Ε., pronounced trenosé) is a railway company in Greece which currently operates all passenger and freight trains on OSE lines. TrainOSE was acquired in September 2017 by the Italian national railway company, Ferrovie dello Stato Italiane.[6]

Number of employees
677 (2016)[5]


 

 

Тези пичове от Ferrovie dello Stato Italiane са добри

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrovie_dello_Stato_Italiane

Цитирай

 

Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A. (previously Ferrovie dello Stato), (English: Italian State Railways) is a state-owned holding company that manages infrastructure and services on the Italian rail network.[2]

Revenue

 

 

 

 

 

 

 

 

И още

https://en.wikipedia.org/wiki/TrainOSE

TrainOSE S.A.: Number of employees: 677 (15.6 пътника и 1.1 милион тона товари)
 

Цитирай

 

Trainose carried 15.6 million passengers and 1.1 million tonnes of freight in 2016


 

 

https://bg.wikipedia.org/wiki/Български_държавни_железници

БДЖ:  Служители

17 867

от които около 7000 са в "БДЖ-Пътнически превози" (с около 18 - 19 милиона пътника на година)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Потребители

Вижте трета класа на американското "БДЖ - пътнически превози"

 

И втора и първа класа на българското "БДЖ - пътнически превози" 

Не говорим за локомотиви (нашите БДЖ ги подържа крайно незадоволително, и затова електрическите Шкоди  горят, а дизеловите Сименс Дезиро се скапват постоянно), или за състоянието на ЖП линниите или гарите (спирките).. Вижте тоалетните, липсата на климатици,  сервиза и т.н.

И двете компании са държавни

 

 

 

On 3.06.2019 г. at 17:54, vvarbanov said:

Приватизацията не е универсално лечение!

Френските железници два пъти са приватизирани и два пъти затъват в батака.Налага се държавата да ги вземе да ги оздрави(да налее пари) и наново да ги пусне за приватизация.

 

 

Днес е  сигурно вече че държавното БДЖ-Пътнически  превози е една голяма лайняна дупка , която не може да бъде "оздравена" . 190 - 200 000 000 лева бюджетни субсидии, давани на БДЖ-ПП всяка година,  почти осем години подред

(помошта е одобрена от ЕК)

Да правиш едно и също нещо по грешен начин и да очакваш че нещо добро ще се случи е.. като с лотарията и билетчетата на Божков. 

 

 

Цитирай

Той приватизатора ,ако трябва да прави дългосрочни скъпи инвестиции от които ще има съмнителна или малка печалба, въобще няма да се хване.

 

Ако гледаме  шибаното "неокомунистическо" БДЖ, в което ссе вихрят колективната и менаджерска  безотговорност (менаджерите са политически назнани лижа които облужват първостепенно частни политически и икономиески интереси, вместо обществения и и корпоративния)  , клиентилизма, корупцията и шуробаджанащината, картината  е изкривена..

 

Ето го TrainOse - приватизираният гръзки оператор прави печалба!

https://en.wikipedia.org/wiki/TrainOSE

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
On 3.06.2019 г. at 19:02, Frujin Assen said:

Те хубаво не са губещи, но личността на приватизатора нещо не ми вдъхва доверие.

И собственикът и извършващите  проватизация и следприватизационен контрол  (ББ - министердтво   и агенция) не  вдъхват никакво доверие .. 

Говорим а "по-принцип"

Ако ще стане пак българската работа  като  с Булгартабак (ББ "продава"  на Пеевски БДЖ-ПП, и след две години БДЖ го няма или образно и буквално е станал склад за Лавките на Пеевски), то по-добре нищо да не се пипа

Лошото  е: очаквам нови трагедии при настоящия собственик

(тази година пак горяха два локомотива: следобедния влак София-Бургас, на гарата  в Карнобат, без жертви;
и София-Варна на Червен Бряг, без жертви )

640_thumb_768x0_980x551_1587560942.jpg

 

https://www.chernomore.bg/a/10-bulgaria/138567-mashinistite-predotvratiha-pozhar-v-lokomotiva-na-vlaka-sofiya-varna

 

Но следващия път не се знае 

 

https://www.google.com/search?q=Горя+локомотив+София+-Бургас&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiY1sT3m7ztAhXSsaQKHc7MCVUQ_AUoAXoECAUQAw&biw=1280&bih=881

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Когато рухнат мостовете. Начупят и откраднат релсите. Изтеглят и насекат кабелите....И първите експерси с 300км/ч префучат през България ще се сетим, че нещо сме загубили.....Ама нема да боли дълго, защото на следващият час вече алцхеимер ще се погрижи за спомените ни....А младите къде ще ги бърка из разните развити европейски страни....

 

 

Редактирано от Skubi
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 18 часа, nik1 said:

Вижте трета класа на американското "БДЖ - пътнически превози"

Amtrack са държавна компания от 70-те години и имат 20 000 служители, които обслужват 31 000 км жп, БДЖ има 17 000 служители, които обслужват 4000 км; американската компания превозва 32 млн. пътници годишно, българската около 20 млн., при това при българската 80 процента са на съвсем къси разстояния, защото разликата е в качеството.

Цената на билета за 800 км., колкото пътува това момче в клипа беше 98 долара, на БДЖ е 50 лв., но американецът пътува като цивилизован човек в най-евтината класа, докато да пътуваш в първа класа на БДЖ по моите спомени е неприятно преживяване.

Конкуренцията за американската компания е убийствена - цената на билет за това разстояние със самолет е 78 долара, а с автобус е още по-евтино, да не говорим за автомобил /бензина е по-евтин в САЩ отколкото в България/.

И въпреки това 32 млн. пътници всяка година избират да пътуват с влак - изживяването е много по-приятно, отколкото да пътуваш с автобус, автомобил или самолет, според мен, това е единствената причина. Това което държи жива американската компания е инвестицията в лукс и удобство за пътниците, клиентът е цар, няма никаква друга обективна причина хората да не пътуват със самолет, автобус или автомобил.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Ники, да те питам какво мислиш за една теория.

Когато "нашите" решат да приватизират апетитна хапка, фирмата се съсипва умишлено. И се започва мантрата "Виждате ли, държавата е лош стопанин, пробвахме и така и онака- не става". След което се обявява търг направен така, че "нашето момче" да го спечели.

В този смисъл проблема не "държавата е лош стопанин", а жестоката корупция.

Има теория, че БДЖ е съсипана умишлено за да не е конкуренция на "нашите хора", отделно и приватизацията май също мирише на същата схема.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
On 8.12.2020 г. at 11:27, Б. Киров said:

И въпреки това 32 млн. пътници всяка година избират да пътуват с влак - изживяването е много по-приятно, отколкото да пътуваш с автобус, автомобил или самолет, според мен, това е единствената причина. Това което държи жива американската компания е инвестицията в лукс и удобство за пътниците, клиентът е цар, няма никаква друга обективна причина хората да не пътуват със самолет, автобус или автомобил.

Пак ще го напиша. Не знам как е в САЩ, но в България автобуса е незначително по бърз от влака (поне по линията по която пътувам редовно). Разликата е в комфорта. Седалките във влака позволяват да си протегнеш крака, ръце и да се раздвижиш. Отделно може да станеш и да се разходиш. Отделно има тоалетни. В рейса нямаш възможност на правиш нищо, стоиш час и 20 минути като вързан затворник, а ако те хване нуждата- в гащите.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 9 минути, Frujin Assen said:

Има теория, че БДЖ е съсипана умишлено за да не е конкуренция на "нашите хора",

Ако не се лъжа,колегата Б.Киров постна данни опровергаващи тази теория. В смисъл,че автобусите превозват в пъти по-малко хора в сравнение с БДЖ. Българите се придвижват най-много с личният си автомобил.

Иначе съм напълно съгласен,че с влак е сто пъти по-приятно и интересно да се пътува. В Париж и в Мюнхен влязох във влакове-стрели. Направо ми събраха очите! Но мисля,че цената на билета за влак в Западна Европа е значително по-висока от тази в САЩ.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
Преди 5 минути, deaf said:

Ако не се лъжа,колегата Б.Киров постна данни опровергаващи тази теория. В смисъл,че автобусите превозват в пъти по-малко хора в сравнение с БДЖ. Българите се придвижват най-много с личният си автомобил.

Иначе съм напълно съгласен,че с влак е сто пъти по-приятно и интересно да се пътува. В Париж и в Мюнхен влязох във влакове-стрели. Направо ми събраха очите! Но мисля,че цената на билета за влак в Западна Европа е значително по-висока от тази в САЩ.

Става въпрос за товарни превози, не за пътнически, и не сега а преди доста години. Прочее у нас ако пътуваш с влак ще видиш, че е пълно с пенсионери и ученици, защото пътуват с намаление, хора на средна възраст практически няма. Отдавна се знае, че това е социална услуга, а не пазарна фирма.

Редактирано от Frujin Assen
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

 

Цитирай

 Отдавна се знае, че това е социална услуга, а не пазарна фирма.

Само отчасти, защото ако гледаме редовните билети  (а не намалените), услугата на БДЖ клони към "пазарната",

Пример:

Пловдив -Асеновград с БДЖ Влак (обикновен), втора класа - 1,30 лв , първа 1,70 лв

Билети

тарифа 2 класа (лв.) 1 класа (лв.)
ЗОНОВА ТАРИФА 1.30 1.70
НАМАЛЕНА (50%) ТАРИФА 1.00 1.40
НАМАЛЕНА (50%) ТАРИФА * 1.00 1.40

 

 

Пловдив - Асеновград Автобус (Хеброс Бус) - 1,20 лв (до КЦМ), 1,50лв (до автогара Асеновград)

http://www.hebrosbus.com/bg/pages/route-details/.6/137/1,5/0/702/56784/

-----------------

За дълги дестинации  бюджетните автобусни компании "мачкат" всичко

(това лято  пътувах с Юнион Ивкони от Пловдив до Царево ..само за 19, 75  лв.
Иначе, само билетът за експреса на БДЖ  "Слънчев Бряг" Пловдив -Бургас  е на тази цена, + още девет лева  Бургас до Царево е билета  от регионалните автобусни компании   https://www.busexpress.bg/bg/destination/burgas/tsarevo

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Някъде четох, че за сметка на ковида и авиокомпаниите, проучват възможностите, че да пускат бързите влакове през ноща. Тоест на влакът по-лесно може да се осигури социалната дистанция, влиза в центъра на градът, и няма този турмоз който правят евтините авиокомпании...Навечеряш се във Варна качваш се на експреса и сутрин си в Париж в бюфета до кафенце и кроасон.... Бих предпочел това на практика....

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
On 8.12.2020 г. at 10:00, Skubi said:

Когато рухнат мостовете. Начупят и откраднат релсите. Изтеглят и насекат кабелите....И първите експерси с 300км/ч префучат през България ще се сетим, че нещо сме загубили.....Ама нема да боли дълго, защото на следващият час вече алцхеимер ще се погрижи за спомените ни....А младите къде ще ги бърка из разните развити европейски страни....

 

 

Ако не си разбрал:

Аз съм фен на влаковете (и препочитам да пътувам с влакове, пътувам много често - не по работа ) и ми е болно за БДЖ. Сега се краде в БДЖ масово

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...