Отиди на
Форум "Наука"

Специалната теория на относителността наистина ли е грешна?


Recommended Posts

Преди 8 часа, scaner said:

Въпросът ми по-горе е малко провокатичен, но съвсем сериозен.

Движението е философска категория, философията, а не физиката се занимава с неговото определение, физиката само изследва неговите свойства - така както е и с материята. Категорията "движение" идва още от Аристотел, поема се от Кант и Хегел, минава през диалектическият материализъм на Енгелс практически без промяна във формулировката:

движение е всяка промяна в материята.

.-...................................

Във въпроса ви се прокрадва някакво съмнение (може и да се лъжа), затова питам - движение спрямо какво очаквате? За да определим промяната на разстояние.

 

Ако такава е визията в науката, физика да не се занимава с определението на движение, много лошо. Там е една от вековните цели според мен, механизма на промените в пространството, по моя интуиция , той е ключ към решаването  неяснотата с гравитация, електромагнетизъм, теорията в квантовия свят , базовите състояния на материя.

Движение, ако се има в предвид Пространствено движение не е всяка промяна в материя, а предполагам е само незначителна част от Общата промяна съдържаща за<парче> материя някакво Количество Промени.

 Движение спрямо какво, връщаме се към реалността , движение спрямо ИОС Етерия, или опростено ИОС КОсмос, което е Материалното представяне на Пространство/Време на Айнщайн. Някои ползват Вакуум , макар предполагаем такъв да е част от Пространство/Времето, ИОС Космос.Трябва ли да се повтарям пак. Ако ползваме само Космическото разпределение, в огромен космически сегмент, дял, което се доближава до наблюдаем Космос, теоретично имаме средна плътност на енергия и векторна скорост на цялата нетна система, която е всъщност относителната скорост на Простр./Време спрямо всеки обект, Наблюдател. Така че относителност си рботи с пълна сила, но се различава базово от теоретичните Айнщайнови разработки. Самите фотони на светлина имат някаква енергия зададена в момента на излъчване и зависеща от излъчвателя и относителната му скорост спрямо Пространство/Време, ИОС Космос. След излъчването обекта излъчвател е извън играта, няма никакво значение, фотоните с във влиянието на материята , механизмите в ИОС КОсмос.Когато фотоните жзаимодействат с обект<приемник> , взаимодействието зависи от относителната скорост на фотони и относителната скорост на <приемник> спрямо тези скорости, спрямо ИОС Космос .Според мен фотони в ИОС КОсмос са в базово състояние , на практика те не са в надбазовапромяна, т.е. не се движат, имат импулс, вектор и енергия, за това и не споменах относит. в движения между <приемник> и фотони. Но за по лесно и близко логически , може да бъде прието относит. движение в тройна система ИОС Космос, фотони, фотон ,като предполагаеми единични обекти, и <приемник>.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 3,2k
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

И да продължа, заради някои чугуненеи глави без материалноугодно въображение. Като казах светлина, фотони са в базовото си състояние с в нулева нетна гравитация на Етерия, така и всеки обект имащ инертна маса е в базово състояние само когато е относително неподвижен спрямо Етерия, или Материалното Пространство/Време. За съжаление такъв тип относителност е съвсем различна с Айнщайновата, от тук и помислите за Грешна Т.О.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Добър вечер на всички!

Scaner, прочетох поста ти. Най после малко смислено нещо, различно от това което започна да се пише тук.Изрази като ,,смешник, ,,-какво си пушил?“ и други показват изчерпване на аргументацията. Личните нападки не водят до нищо.

,,Във въпроса ви се прокрадва някакво съмнение (може и да се лъжа), затова питам - движение спрямо какво очаквате? За да определим промяната на разстояние.

Да имам съмнения и затова влязох във форума.Движението действително е философска категория, която си има своето отражение във физиката, при това в повечето нейни раздели.Като за начало нека се съсредоточим върху въпроса има ли абсолютно движение? Класическата физика и СТО разглеждат нещата на пръв поглед през призмата на относителността. Една инерциална система може да бъде в покой или движение, но това зависи от гледната точка на наблюдателя, законите в нея няма да се променят..Аз изхождам от философският принцип, че всичко се движи.Тоест имаме абсолютно движение.Преднамерено не включвам понятието ,,абсолютно време“, защото то самото по свой си начин  участва в понятието- движение. Ти питаш спрямо какво очаквам движение за да отчетем промяна на разстоянието. Ами седя пред компютъра  и пиша тези редове. Физически съм относително неподвижен, но фуча през времето с немислимите и абстрактни за мен  300 000 км. Сек. Имам ли репер/ отправна точка/ според която да отчета това движение. Часовника, календара? Сега коя година е-6380, след сътворението, 2019 от новото летоброене или 13 800 002 019 след големия взрив?Тука спора се завъртя около движение в пространството,  а трябва да е за време-пространство.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 10 минути, bojkoiwanow said:

Да имам съмнения и затова влязох във форума.Движението действително е философска категория, която си има своето отражение във физиката, при това в повечето нейни раздели.Като за начало нека се съсредоточим върху въпроса има ли абсолютно движение? Класическата физика и СТО разглеждат нещата на пръв поглед през призмата на относителността. Една инерциална система може да бъде в покой или движение, но това зависи от гледната точка на наблюдателя, законите в нея няма да се променят..Аз изхождам от философският принцип, че всичко се движи.Тоест имаме абсолютно движение.Преднамерено не включвам понятието ,,абсолютно време“, защото то самото по свой си начин  участва в понятието- движение. Ти питаш спрямо какво очаквам движение за да отчетем промяна на разстоянието. Ами седя пред компютъра  и пиша тези редове. Физически съм относително неподвижен, но фуча през времето с немислимите и абстрактни за мен  300 000 км. Сек. Имам ли репер/ отправна точка/ според която да отчета това движение. Часовника, календара? Сега коя година е-6380, след сътворението, 2019 от новото летоброене или 13 800 002 019 след големия взрив?Тука спора се завъртя около движение в пространството,  а трябва да е за време-пространство.

Въпросът ви е хубав, ще опитам да отговоря.

Това че всичко се движи все още не означава, че има абсолютно равномерно и праволинейно движение. Имаме промяна, материята съществъва движейки се, както казва един философ.

Какво е абсолютно движение? Движение спрямо абсолютна отправна система? А такава система е неподвижна спрямо абсолютното пространство? А абсолютно пространство е пространството, по отношение на което имаме абсолютно движение? Кръгова дефиниция, нали? Именно за това се опитвам да обясня, че Нютон не си е свършил работата с тези абсолютности.

Представете си, утре правим някакъв експеримент и откриваме някакво движение, например като е в примера със спътниците и реликтовото движение. Можем ли, и по какви признаци можем да класифицираме това движение като абсолютно, а не относително? След като не знаме какво представлява абсолютното движение по дефиниция? Ами не можем. Все едно аз да спомена, че пространството в състояние на абсолютен покой спрямо него е зелено, без да обясня какво имам пред вид под "оцветяване" на пространството. Това е същата история с прикачване на "абсолютност" към него, Затова, можем да прочетем в историята на развитието на класическата физика, че тази терминология не получава развитие. Ползва се по аналогия, но без същото съдържание - например първоначално скоростта спрямо приетият за неподвижен етер била наричана абсолютна, макар че няма никаква връзка между материалната среда "етер" и пространството, било то и абсолютно - пространството при Нютон няма нищо общо с материална среда, то е вместилище за такива среди, което е съвсем друго.

Ето тук извадка от една книга, в която по-подробно се разглеждат причините, поради които Нютон въвежда абсолютното пространство, и задънената улица, до която това докарва идеята:

http://scask.ru/j_book_eto.php?id=71
(Това е част от книгата на Макс Борн "Эйнштейновская теория относительности")

 

Сега, вие изведнъж скачате в геометрията на Минковски, и започвате да говорите за движение в нея. Геометрията на Минковски описва пространств-времето, което е абсолютно, за разлика от разделението пространство и време, което разделение може да се направи по много начини. В такова пространство-време няма абсолютен покой, движението по мировата линия на избраният обект не спира. Вие можете да го разбиете на пространство и време така, че даден обект да не променя пространствените си координати (относителенн покой в така избраната отправнна система), но той ще се движи по времето, със скорост i.c ако искаме да се изразяваме с нашите евклидови представи. Това е малко странна комплекса скорост по времето, важното в случая е, че няма абсолютен покой, има промяна по геометричната ос на времето която не е нулева.

Ако разсечем пространство-времето по друг начин, така че да имаме промяна по пространствените координати, то забелязваме, че по времето промяната става по-малка, това е известното "забавяне на времето" когато имаме обект в движение. Ако изберем движение такова, че се движим по образуващата на светлинният конус (със скоростта на светлината), то промяната по времевата ос става нула, времето спира. Къде е отправната точка тук? Тя винаги е свързана с обекта, който описваме, и за когото делим пространство-времето на пространство и време. Движението по времевата ос не е 3-пространствено, не можем да го визуализираме с трите координати, с които описваме разстоянието. Тук е добре да правим разлика за движение по времето (нормалният ход на часовниците например) и движение по времевата ос в тази геометрия, която е пространствена и в тази геометрия има комплексни свойства (защото геометрията е псевдоевклидова, не евклидова). Но иначе други големи разлики няма.

Изобщо, аз не съм много голям любител на Минковската геометрия, въпреки че тя е невероятен инструмент (аз имам проблеми с геометричната абстракция, тя ми се отдава с голям труд, затова ако мога я избягвам :), но когато трябва я ползвам колкото трябва), но и без мене може да намерите много и подробна литература за тази геометрия и за абсолютното пространство-време.

Та, да се върна на началният въпрос. Ако ще търсим абсолютно движение, трябва да дадем практическа дефиниция що е то, защото кръговата на Нютон по-горе не ни върши работа.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 11 часа, scaner said:

Какво е абсолютно движение? Движение спрямо абсолютна отправна система? А такава система е неподвижна спрямо абсолютното пространство? А абсолютно пространство е пространството, по отношение на което имаме абсолютно движение? Кръгова дефиниция, нали? Именно за това се опитвам да обясня, че Нютон не си е свършил работата с тези абсолютности.

... ... ...

Та, да се върна на началният въпрос. Ако ще търсим абсолютно движение, трябва да дадем практическа дефиниция що е то, защото кръговата на Нютон по-горе не ни върши работа.

Ако не ограничаваме понятието "движение" само до разстояние, изминато от някакъв обект за определено време,  прословутата отправна точка ще придобие доста по-скромно място в това обсъждане:bigwink:

Нека си представим, да речем, един Океан, отвъд който няма нищо друго, а в него - само две рибки А и Б. Тези рибки ще се движат една спрямо друга. Но и всяка от рибките ще може да се приеме за намираща се в покой и да "нарочи" за подвижна спрямо нея някаква отправна точка. Въпросът обаче е:

Това, че споменатата отправна точка в Океана се движи спрямо рибката А и спрямо рибката Б, би ли означавало, че и самият Океан се движи спрямо всяка от рибките? И след като отвъд него няма абсолютно нищо друго -- накъде се движи той? Отговорът явно е: наникъде:D  Океанът не се движи наникъде, което означава, че неговото единствено възможно състояние е това - на абсолютен покой.

Е, щом Океанът е винаги в абсолютен покой, не е ли наложително да считаме, че и всяка негова точка също е винаги в абсолютен покой? Откъдето пък следва, че рибките, макар и в относително движение една спрямо друга, всъщност са в абсолютно движение спрямо отправната точка, която... поради рибешкия си наивитет🐠 бяха нарочили за подвижна.

Така, в обобщение, всъщност всяка точка в Океана/в пространството/, избрана за отправна, може да послужи за определяне на изминатото от обекта разстояние в този Океан/пространство/, но без да стигаме до абсурда да твърдим, че въпросната точка, а заедно с нея и целия Океан/пространство/ се движат спрямо обекта. По-разумно би било да приемем, че това движение е илюзорно.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Шпага said:

Ако не ограничаваме понятието "движение" само до разстояние, изминато от някакъв обект за определено време,  прословутата отправна точка ще придобие доста по-скромно място в това обсъждане:bigwink:

Шпага, в случая става дума не за какво да е движение, а за равномерно и праволинейно движение. Добре, да не се ограничаваме, опитай да определиш алтернатива, какво е това движение без да намесваш разстояние и отправни системи. Какви конкретни физически параметри го характеризират и вадят от многообразието на движенията? За да видим как изглежда скромното му място и да тръгнем от там.

Цитирай

Нека си представим, да речем, един Океан, отвъд който няма нищо друго, а в него - само две рибки А и Б. Тези рибки ще се движат една спрямо друга. Но и всяка от рибките ще може да се приеме за намираща се в покой и да "нарочи" за подвижна спрямо нея някаква отправна точка. Въпросът обаче е:

Това, че споменатата отправна точка в Океана се движи спрямо рибката А и спрямо рибката Б, би ли означавало, че и самият Океан се движи спрямо всяка от рибките? И след като отвъд него няма абсолютно нищо друго -- накъде се движи той? Отговорът явно е: наникъде:D  Океанът не се движи наникъде, което означава, че неговото единствено възможно състояние е това - на абсолютен покой.

Ами първо, дефинирай какво означава "движение на океана" като цяло? Или покой в същият смисъл. Чрез кои физически параметри се изразява, за да знаем къде в картинката това е определящ елемент, къде не (по-горе, за равномерно праволинейно движение параметърът е разстоянието и неговата промяна). Защото да му се слага етикет "абсолютно" когато самото движение не може да се определи, това е умишлен или не опит да се прикрие незнание чрез отклоняване на вниманието - вниманието се снема от "движение" и се съсредоточава на "абсолютно", и се подменя темата, като оставаме без дефиниция :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 17 часа, scaner said:

Какво е абсолютно движение? Движение спрямо абсолютна отправна система? А такава система е неподвижна спрямо абсолютното пространство? А абсолютно пространство е пространството, по отношение на което имаме абсолютно движение? Кръгова дефиниция, нали?

Според теб движението по условие изисква отправна точка.
Тоест, по условие то е относително.
Тоест, по условие абсолютно движение няма.

Редактирано от gmladenov
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Нютон постулира (а не намеква), че пространството е абсолютно и неподвижно - и това е аксиомата, върху която е построен неговия модел за движение.
Тя отразява физическото наблюдение, че всички космически тела "висят" в "празното" пространство на космоса.
Съответно движението на тези тела се описва математически като движение в абсолютната отправна система на космоса.
Отправна точка за това движение не се изисква по условие; такава се изисква само за относително движение.

Айнщайн постулира точно обратното на Нютон: че абсолютно движение няма.
Това пък се базира на физическото наблюдение, че движението на земята в космоса е неоткриваемо.
Както показват спътниците, обаче, движението на земята в космоса в същност е откриваемо.

Значи прав ли е тогава Айнщайн да намеква, че намеците на Нютон са неуместни?

Редактирано от gmladenov
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, gmladenov said:

Според теб движението по условие изисква отправна точка.
Тоест, по условие то е относително.

Когато говорим за равномерното и праволинейно движение, ние го характеризираме с един параметър - скорост. Няма такова движение без да можем да укажем скорост. Тя е негова определяща характеристика - задава направлението на правата линия по която е движението, и показва равномерността му. Скоростта е промяна на разстояние до зададена отправна точка, по дефиниция. Тоест развномерното и праволинейно движение е относително по дефиниция.

Цитирай

Тоест, по условие абсолютно движение няма.

Абсолютно движение има, но абсолютно равномерно и праволинейно движение няма - по условие. То може да е само относително.

Ако не сте съгласен, укажете кое разстояние се променя при вашето абсолютно движение.

Редактирано от scaner
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, gmladenov said:

Айнщайн постулира точно обратното на Нютон: че абсолютно движение няма.

Айнщайн си е задавал въпрос (той така казва) - ако се "качим" върху светлинна вълна какво ще "виждаме" по посока на движението на лъча?

Ако имаме фенерче и осветим, ще видим ли нещо (ако е тъмен обект, който не е излъчвател). Естествено, при крайна (гранична) скорост на светлината - няма да видим отразена светлина от обект... Следва: можем ли да се "хванем" за светлина, в смисъл на отправна система. Не можем - тя, светлината е Полева форма на материята (няма физ. характеристика "маса"). Значи - за ЕМПоле - не можем да си хванем КС. И дори да е абсолют - то това е неизползваемо като абсолютно неподвижна среда. А, ЕМПоле е неподвижно - подвижни са измененията в него (по него).

...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, gmladenov said:

Нютон постулира (а не намеква), че пространството е абсолютно и неподвижно - и това е аксиомата, върху която е построен неговия модел за движение.
Тя отразява физическото наблюдение, че всички космически тела "висят" в "празното" пространство на космоса.
Съответно движението на тези тела се описва математически като движение в абсолютната отправна система на космоса.
Отправна точка за това движение не се изисква по условие; такава се изисква само за относително движение.

Айнщайн постулира точно обратното на Нютон: че абсолютно движение няма.
Това пък се базира на физическото наблюдение, че движението на земята в космоса е неоткриваемо.
Както показват спътниците, обаче, движението на земята в космоса в същност е откриваемо.

Значи прав ли е тогава Айнщайн да намеква, че намеците на Нютон са неуместни?

Не разбирам за какво са ти спътниците! Те и пътниците във влака откриват, че се движт само като погледнат презпрозореца.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, gmladenov said:

Нютон постулира (а не намеква), че пространството е абсолютно и неподвижно - и това е аксиомата, върху която е построен неговия модел за движение.
Тя отразява физическото наблюдение, че всички космически тела "висят" в "празното" пространство на космоса.
Съответно движението на тези тела се описва математически като движение в абсолютната отправна система на космоса.
Отправна точка за това движение не се изисква по условие; такава се изисква само за относително движение.

Добре е да се знае какво е казал Нютон, преди да се спори до умопомрачаване.

Какво значи "пространството е абсолютно и неподвижно"? Имаме два варианта:

1) "Неподвижно" пространство означава неизменно, пространство което не се променя, което навсякъде и винаги е едно и също. В този смисъл "абсолютно" е синоним на "неподвижно". Във философски смисъл това определение е разумно, отразява наблюдаемите свойств на пространството: като вместилище на материята то е лишено от собствена изменчивост. "Абсолютно време" има същият смисъл - неизменно време, време което на всякъде има един и същи ход.

2) Един много частен случай на "неподвижно" - пространството не се движи равномерно и праволинейно. Дали този смисъл е искал да вложи Нютон в своят постулат? Ако е искал, защо не е указал спрямо какво пространството не се движи равномерно и праволинено? Защото без тази подробност твърдението му няма физически смисъл. Е, явно не е искал да каже това.

Очевидно, Нютон е имал пред вид варианта 1).  В този вариант се вписват и всичките му разсъждения по повод въртенето и ускорителното движение, като промени спрямо неизменното пространство. Тоест като се приказва толкова, е добре  да се прави разлика между движение изобщо (като промяна) и равномерно и праволинейно движение.

А това, дето вие сте си въобразили че  абсолютната отправна система имала отношение към равномерното праволинейно движение, са си ваши халюцинации. Нютон никъде не е направил такава връзка - по простата причина, че не е дефинирал отправната точка. Ако вие искате да надградите Нютон - дефинирайте отправната точка.

Цитирай

Айнщайн постулира точно обратното на Нютон: че абсолютно движение няма.
Това пък се базира на физическото наблюдение, че движението на земята в космоса е неоткриваемо.
Както показват спътниците, обаче, движението на земята в космоса в същност е откриваемо.

Значи прав ли е тогава Айнщайн да намеква, че намеците на Нютон са неуместни?

Напротив, Айнщайн само е разширил определението за абсолютно пространство на Нютон и е създал абсолютното време-пространство, което се описва с геометрията на Минковски.

А за вашата заблуда със спътниците вече достатъчно говорихме. Като не знаете нещо, защо го повтаряте толкова пъти?

Редактирано от scaner
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Малоум 2 said:

Айнщайн си е задавал въпрос (той така казва) - ако се "качим" върху светлинна вълна какво ще "виждаме" по посока на движението на лъча?

Ако имаме фенерче и осветим, ще видим ли нещо (ако е тъмен обект, който не е излъчвател). Естествено, при крайна (гранична) скорост на светлината - няма да видим отразена светлина от обект... Следва: можем ли да се "хванем" за светлина, в смисъл на отправна система. Не можем - тя, светлината е Полева форма на материята (няма физ. характеристика "маса"). Значи - за ЕМПоле - не можем да си хванем КС. И дори да е абсолют - то това е неизползваемо като абсолютно неподвижна среда. А, ЕМПоле е неподвижно - подвижни са измененията в него (по него).

...

Напълно съм съгласен. Светлината не може да бъде избрана за отправна система.
Ама кой казва да я избираме за такава?

Това, което аз казвам, е че вакуумът на пространството е абсолютната отправна система.

Ако държиш да имаш физическа отправна точка за описание на абсолютното движение в космоса, ето какво можеш да направиш:
Слагаш една космическа шамандура във вакуума на пространството.
Тази шамандура непрекъснато мери собственото си движение и непрекъснато го корегира, така че тя винаги измерва изотропна скорост на светлината.
При това положение може да се каже, че шамандурата е в покой във вакума на космоса.
Ако тя се движеше, тя нямаше да измерва изотропна скорост на светлината - точко както спътниците.
Само че тя измерва изотропна скорост и явно не се движи.

Ето ти една стационарна отправна точка в космоса, ако държиш да имаш такава.

Задължителното условие в тази задача, обаче, е шамандурата да може да открие собственото си движение.
Ако тя не може, как знаем дали тя е в покой или не? Естествено, че не знаем.

Но ако шамандурата може да открие собственото си движение (и да го корегира), защо да не я изберем за стационарна отправна точка?

Редактирано от gmladenov
Link to comment
Share on other sites

Не подкрепям абсолютно пространство и абсолютно движение.  Пример за такова не мога да дам. Има , обаче видове промени , които са различни от движението в смисъла на Нютон и Айнщайн. Пример за такова , което изисква Космияеска ОС, и  не е в смисъла на инерциално е възможна <вибрация> на целия Космос, т.е <стоящи вълни> или по скоро >осцилации> подобно на елемент.частицам обхващащи <пространство/времето> цялостно , Пространство/Времеви вълни.т.е на Етерия.

Други са възможна ротация, наподобяващо такава, транслация и изследваното сега разширение, но те предполагат ОС както е модерно ОС Мултивселена.

В Етерия движение може да се опише , за сега частично, но пак с добиване на външно въздействие. Ако имаше начин да се открият директните промени в материя в ИОС системите движещи се в Етерия, бихме се сдобили с количествена величина, но само толкова, невекторна скорост, зщото посока няма смисъл в Етерия, това е <абсолютната и компонента>

Link to comment
Share on other sites

Преди 4 минути, gmladenov said:

Напълно съм съгласен. Светлината не може да бъде избрана за отправна система.

Всъщност може, ако съществуват<кванти светлина> фотони. Нищо  не забранява това. Както споменах фотон в Етерия е в основното си състояние, характер. се основно с енергия и импулсНяма никаква разлика с другите материални обекти, тяхното движение също е чрез механизъм на Етерия. Просто това са работни несъществуващи ИОС, нито фотон , нито друг обект могат наистина да бъдат  <неподвижни> спрямо Етерия. Това е много приличащо на абсолютно пространство, но както по горе посочих Етерия е  динамична, има движения различни от тези <вътре> в нея.

Относителност между 2 обекта е такава която неизбежно включва Етерия или за по удобно Материалното пространство/време.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, gmladenov said:

Но ако шамандурата може да открие собственото си движение (и да го корегира), защо да не я изберем за стационарна отправна точка?

Собственото (равномерно и праволинейно) движение вече Е спрямо отправна точка.

Тук виждаме коварно замаскиран все същият принцип на кръговата аргументация - petitio principii. Логическа грешка.

Link to comment
Share on other sites

Преди 10 минути, scaner said:

Собственото (равномерно и праволинейно) движение вече Е спрямо отправна точка.

Тук виждаме коварно замаскиран все същият принцип на кръговата аргументация - petitio principii. Логическа грешка.

Каква кръгова аргументация.Той говори за движение във Вакуума, обекта открива собствен. си движение, може , за себе си да определи и <посока> но, ако системата е само обект, Вакуум , какво значение би имала векторна скорост е друга работа.Отправни точки няма тук и няма нужда от тях, ако разширим до материално пространство/врме , имаме сложна система обекти и простр./времева ОС, в случая Вакуум, т.е по никакъв начин за описание на относителност има само 2 обекта, винаги има <вакуум> и обекти.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 6 часа, scaner said:

Шпага, в случая става дума не за какво да е движение, а за равномерно и праволинейно движение.

Добре, но щом става дума за "равномерно и праволинейно движение", защо непрекъснато включвате в спора спътниците, които всъщност не се движат равномерно и праволинейно?🤨

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Праволинейно или не, защо Айнщайн смята, че движението на земята в космоса е неоткриваемо ... а то е откриваемо.
Никой досега не засяга този въпрос.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 9 минути, gmladenov said:

Праволинейно или не, защо Айнщайн смята, че движението на земята в космоса е неоткриваемо ... а то е откриваемо.
Никой досега не засяга този въпрос.

Значи аз ще съм първата, която ще засегне този въпрос... като отговоря, че:

Айнщайн никога не е твърдял, че "движението на земята в космоса е неоткриваемо".

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Добре де, в етъра - който на времето се е смятал за абсолютната отправна система.
Как това не е същото като космоса?

Айнщайн казва следното:

  • ... неуспешните опити да се открие каквото и да били движение на земята спрямо "светлинната среда" показват, че явленията в електродинамиката и механиката нямат свойства, отговарящи на идеята за абсолютен покой.

Ако "светлинната среда" не същесвува, за кое движение на земята говори Айнщайн?

Редактирано от gmladenov
Link to comment
Share on other sites

Преди 2 часа, Шпага said:

Добре, но щом става дума за "равномерно и праволинейно движение", защо непрекъснато включвате в спора спътниците, които всъщност не се движат равномерно и праволинейно?🤨

Все тая в случая, представи си окаяния спътник се движи в междугалактическото пространство. Движението му е напълно откриваемо и по посока, сам за себе си и по стойност, без изобщо да ползва други ориентири, трябва му карта, ако изобщо е възможна такава, настроена жироскопна система и <реликтов мерител>.

Link to comment
Share on other sites

Преди 43 минути, Шпага said:

Значи аз ще съм първата, която ще засегне този въпрос... като отговоря, че:

Айнщайн никога не е твърдял, че "движението на земята в космоса е неоткриваемо".

Никога не е твърдял такова нещо, поне никъде не е записано. Той принципно твърди, поради първи и втори постулат , че в системо ИОС, принципно не могат да открият дали се движат, как, според какво, дали са в покой, според постулатите е напълно несъществуваща разлика. Еднакво протичат физич.процеси, законите са еднакви. Да , ама Несъвсем.Гравитация, която всъщност е в основата на Материалното пространство/време, разбива това твърдение, но не напълно, той е имал в предвид ИОС без какъв да е <обмен> , материята в тях с други материални обекти ,  полета и какво да е друго от други външни ОС, <среди>. , но тъй като Гравитация е абсолютно неизбежна, той се проваля.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, gmladenov said:

Праволинейно или не, защо Айнщайн смята, че движението на земята в космоса е неоткриваемо ... а то е откриваемо.
Никой досега не засяга този въпрос.

Зависи кое движение. Ускорителното е откриваемо, защото дори според Нютон ускорението е абсолютно. Равномерното и праволинейно движение и според Нютон е неоткриваемо, а Айнщайн просто е наследил това твърдение в СТО.

Ускорителното движение на Земята го е установил още Коперник, и тук никой не протестира. А че равномерното движение е неоткриваемо без отправна точка, е факт. А с отправна точка е лесно, достатъчно е да се погледне през прозореца.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, gmladenov said:

Добре де, в етъра - който на времето се е смятал за абсолютната отправна система.
Как това не е същото като космоса?

Абсолютна отправна система е наричан етера, защото различните части му части са били взаимонеподвижни, в етера не е имало промяна, нямало е течения и вихри, по подобие на абсолютното пространство, само че отнесено за материална среда. Поне по замисъл етера е бил такъв, после замисъла се е порутил. Така че етера е бил абсолютна отправна система само пожелателно.

Цитирай

Айнщайн казва следното:

  • ... неуспешните опити да се открие каквото и да били движение на земята спрямо "светлинната среда" показват, че явленията в електродинамиката и механиката нямат свойства, отговарящи на идеята за абсолютен покой.

Ако "светлинната среда" не същесвува, за кое движение на земята говори Айнщайн?

Какво е търсил опита на ММ? Нали движение на земята спрямо етера? Е, за кои опити говори тогава Айнщайн, не е ли ясно? Че етера не съществува става ясно доста след неуспешните опити за откриването му, по време на създаване на теорията на относителността идеята за етера все още е била масова.

 

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...