Отиди на
Форум "Наука"

А хляба беше 20 ст...


Recommended Posts

  • Потребител

Испанците (респ. гърците)имаха за себе си 45-годишна преднина спрямо чехите (респ. унгарците) в процеса натрупване и развитие на частен капитал (инвестиции)..Това основната причината тези южноевропейски страни, да имат по-висок стандарт от средноевропейските, още повече че този период е златния период на капитализма..

За това говоря. Културологията не може да обясни как цветуща държава като предвоенната Чехословакия днес не може да осигури стандарт на жителите си като изостаналите тогава южноевропейски страни. Много желая някой да ми покаже само една страна, развивала планова икономика до 90-те, която сега да е на по-добри позиции от предвоенните си, съотнесено спрямо останалите страни. Няма! Просто няма.

От друга страна погледнато, тези южноевропейски страни не са развивали "рейгуномикс"...

Рейгъномика в точният смисъл на тази дума в Южна Европа няма, но тамошният икономически модел има много допирни точки с американския - огромен частен и държавен външен дълг, дисбаланс в икономиката, раздут балон на недвижимите имоти, "болна" банкова система и т.н. Основната разлика е, че тези страни са социални, т.е. отделят висок процент от БВП за социални нужди.

В крайна сметка неспазването на финансова дисциплина си каза думата. Но въпреки това, дори и при сегашната сериозна криза и застой, техните граждани живеят по-добре от източноевропейците. Вероятно дълго време ще бъде така. Това идва да покаже, колко трайни и опустошителни са последиците от комунизма.

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 394
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

невярна генерализация, въпреки, че най-често е вярна в аспекта (но не винаги и не в определни периоди от историята), че историята се повтаря ...

някои народи и правителства успяват да провеждат дълготрайни и целенасочени политики преследващи важни цели и създават благоденствие ... други не успяват или го правят много по-зле ...

познай БГ народът от кои е ...

Имаш напредък, БГ-тата станаха БГ народът. :)

Аз мисля, че все пак не сме от тия дето са най-зле.

Може би е добре да се върнем на алтернативката. Никой ли не иска да си представи, че социализмът не си е отишъл? И при какви условия това би могло да се осъществи?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
За това говоря. Културологията не може да обясни как цветуща държава като предвоенната Чехословакия днес не може да осигури стандарт на жителите си като изостаналите тогава южноевропейски страни. Много желая някой да ми покаже само една страна, развивала планова икономика до 90-те, която сега да е на по-добри позиции от предвоенните си, съотнесено спрямо останалите страни. Няма! Просто няма.

след като кризата достигна нови висини, смело твърдя, че стандартът на живот в Чехия и Словения е по-добър от този в Португалия, Испания, Южна Италия и по-голямата част от Гърция ...

Рейгъномика в точният смисъл на тази дума в Южна Европа няма, но тамошният икономически модел има много допирни точки с американския - огромен частен и държавен външен дълг, дисбаланс в икономиката, раздут балон на недвижимите имоти, "болна" банкова система и т.н. Основната разлика е, че тези страни са социални, т.е. отделят висок процент от БВП за социални нужди.

гръцкият частен дълг е много малък, държавният испански също е нисък и по никакъв начин не подлежи на дефиницията огромен ...

банките в южна европа са много по-добре капитализирани от много северноевропейски и северноамерикански банки ...нещастието им е че нямат достъп до толкова ниски лихви ...

мога да продължавам още с неточностите ...

най-важното обаче е, че никой не спасява южна европа в момента, спасяват се немските, френските, англисйките банки, които са закупили държавен дълг в южна европа ... за южна европа е много по-леснo да дифолтне или да преструктурира дълга си и след това ще има много по-малко проблеми от много северни държави ...

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

За това говоря. Културологията не може да обясни как цветуща държава като предвоенната Чехословакия днес не може да осигури стандарт на жителите си като изостаналите тогава южноевропейски страни. Много желая някой да ми покаже само една страна, развивала планова икономика до 90-те, която сега да е на по-добри позиции от предвоенните си, съотнесено спрямо останалите страни. Няма! Просто няма.

Рейгъномика в точният смисъл на тази дума в Южна Европа няма, но тамошният икономически модел има много допирни точки с американския - огромен частен и държавен външен дълг, дисбаланс в икономиката, раздут балон на недвижимите имоти, "болна" банкова система и т.н. Основната разлика е, че тези страни са социални, т.е. отделят висок процент от БВП за социални нужди.

В крайна сметка неспазването на финансова дисциплина си каза думата. Но въпреки това, дори и при сегашната сериозна криза и застой, техните граждани живеят по-добре от източноевропейците. Вероятно дълго време ще бъде така. Това идва да покаже, колко трайни и опустошителни са последиците от комунизма.

Не съм казал че културологията замества историята, и не смятам че чрез четене и интерпретиране на данни от сравнителна антропология можем да начуим история или икономика./Ти вероятно че смяташ, или смяташе че мисля обратното, след повдигна въпроса, но това си е само твое виждане./

---

Нямам достатъчно познания за да коментирам първата част от втория параграф на отгорова ти , но да, когато противопоставих "рейгъномикса" на условно казано "европейския икономикс",имах предвид конкретно "социалната икономика" при тези еврпейски страни..

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

след като кризата достигна нови висини, смело твърдя, че стандартът на живот в Чехия и Словения е по-добър от този в Португалия, Испания, Южна Италия и по-голямата част от Гърция

Официалните данни не сочат това. Единствено Португалия е по-зле от Чехия и Словения. Разбира се, винаги могат да изникнат частни примери от рода на: Петканчо от Чехия живее по-добре от Драганчо от Испания; но нека се придържаме към официалната статистика.

Иначе Словения и Чехия са много готини държави, народите са им страшно културни и приятни и ще се радвам да заемат отново мястото, което са заемали преди ВСВ.

гръцкият частен дълг е много малък, държавният испански също е нисък и по никакъв начин не подлежи на дефиницията огромен ...

Първо, говоря общо за частен и държавен дълг, както и за регион. Това предполага обобщения. Гръцкият частен е малък, но държавният е огромен, взети заедно - пак огромен. Що се касае за Испания дали е огромен, ето какво пише: http://www.economynews.bg/%D0%B8%D1%81%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4-%D1%84%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%82-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D1%81%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-news13695.html

банките в южна европа са много по-добре капитализирани от много северноевропейски и северноамерикански банки ...нещастието им е че нямат достъп до толкова ниски лихви ...

Това принципно е вярно, но те са длъжни да се съобразяват с настоящата си ситуация.

Редактирано от Михов
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Екскюз с това ИЗО.

Нищо общо няма с качеството....Само така е приказката.

ИЗО е описване на процеса по-който бачкаш.

Ако изкаш да направиш ИЗО на чоплене на нос. Може.

Трябва точно степ-бай-степ да опишеш, процесът как го вършиш и то съвсем поробно. От момента на решението, чак до крайното описание, че с "продукта" какво става.

Но както получиш ИСО върху това, от този момент си задължен до края на живота да чоплиш носът си по описаният начин. Во веки веков....:tooth: :tooth: :tooth:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Официалните данни не сочат това. Единствено Португалия е по-зле от Чехия и Словения. Разбира се, винаги могат да изникнат частни примери от рода на: Петканчо от Чехия живее по-добре от Драганчо от Испания, но нека се придържаме към официалната статистика.

Иначе Словения и Чехия са много готини държави, народите са им страшно културни и приятни и ще се радвам да заемат отново мястото, което са заемали преди ВСВ.

официалните данни за БВП нямат значение за обикновения човек, това ми напомня за статистиките колко танка имал СССР на фона на празните хладилници ... прост пример в Испания официалната безработица е 22%, неофициалната е над 30%, с сред младежите и неофициалната и официалната дават данни за над 50% ... той дето не бачка и се чуди как да върже двата края и не може да си плаща ипотеката (а такива са милиони в Испания) не му дреме за официалните данни ...

БВП в Южна Италия със сигурност е по-нисък от този в чехия и словения ...

Първо, говоря общо за частен и държавен дълг, както и за регион. Това предполага обобщения. Гръцкият частен е малък, но държавният е огромен, взети заедно - пак огромен. Що се касае за Испания дали е огромен, ето какво пише

взети заедно гръцкия частен и държавен дълг са в пъти по ниски от взети заедно ирландския, английския, френския, италианския и белгийския частен + държавен дълг ...

иначе рубини е прав в това, което пише, но ти не си прав, т.к. испанският държавен дълг е на много безопасни нива в момента ако го сравняваме с блегийския или италианския например ...

Това принципно е вярно, но те са длъжни да се съобразяват с настоящата си ситуация.

никой нищо не е длъжен, както исландците наскоро го установиха и направиха, така това рано или късно ще стане на много други места ...

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Много желая някой да ми покаже само една страна, развивала планова икономика до 90-те, която сега да е на по-добри позиции от предвоенните си, съотнесено спрямо останалите страни. Няма! Просто няма.

"Просто няма" е голо твърдение, неподкрепено с нищо..

Китай има много "по-добри позиции" от позициите на безплановите икономики в 70 процента от страните в света, в които има демокрация и безпланови икономики..

Китай VS Индия.. Изпреварването го виждат, казват за него, и обясняват самите индийци и индийски ръководители..

Не казвам че "Китайския модел" е приложим за България, само казвам че всяка страна си има "модел", който и "пасва". Разбираш ли ме?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ник, аз те разбирам, но ти дали ме разбираш? ;)

Неслучайно написах: "планова икономика до 90-те". Китай не се вписва в тази категория. Да не говорим, че наистина китайският модел е невъзможен в Европа.

П.П. Просто няма. Или поне ми покажи такава.

Редактирано от Михов
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ник, аз те разбирам, но ти дали ме разбираш? ;)

Неслучайно написах: "планова икономика до 90-те". Китай не се вписва в тази категория. Да не говорим, че наистина китайският модел е невъзможен в Европа.

П.П. Просто няма. Или поне ми покажи такава.

ами вече ти показах, айде стига повтаря и ти глупости като КГ, дори и иползвайки официалните данни Португалия е по-назад от Словения и Чехия ...

кво се запецвате така от инат като очевидно не сте прави ...

за колко време чехия и словения успяаха да дръпнат и да стопят 45г. преднина?

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Екскюз с това ИЗО.

Нищо общо няма с качеството....Само така е приказката.

ИЗО е описване на процеса по-който бачкаш.

Ако изкаш да направиш ИЗО на чоплене на нос. Може.

Трябва точно степ-бай-степ да опишеш, процесът как го вършиш и то съвсем поробно. От момента на решението, чак до крайното описание, че с "продукта" какво става.

Но както получиш ИСО върху това, от този момент си задължен до края на живота да чоплиш носът си по описаният начин. Во веки веков....:tooth: :tooth: :tooth:

Точно това е ISO 9001 - "чоплене на носа", ха-ха-ха-ха..

Другият път, приятелю да не вземеш пак се оплакваш, когато си вземеш кола с италианска "engine"?

Илюстрираш като по учебник какво значи да си българин - "като потребител искам добро качество от другите, ама когато аз трябва да го правя това добро качество за другите - кучета го яли", "Чоплене в носа е това качеството".. Ха-ха-ха-ха-ха.

Нали си спомяш как на един митинг след 10 ноември един човек излезна и почна да чете "искаме демокрация" отсреща "браво, пляс-пляс-пляс", "искаме връшане на имената на българските турци" отсреща "Уууу-ууу"

Е това сме ние българите..

http://iso9001.hit.bg/iso9001.htm

Виж-едно, две, три

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

ами вече ти показах, айде стига повтаря и ти глупости като КГ, дори и иползвайки официалните данни Португалия е по-назад от Словения и Чехия ...

Приятелю, кой говори глупости и кой не, не си ти човека да определяш... Португалия да, но само тя. Пак повтарям - къде беше Гърция през 1938 г. спрямо Чехия и къде е сега? Едва ли е заради това, че изведнъж гърците станаха много умни, работливи, големи европейци. :tooth:

кво се запецвате така от инат като очевидно не сте прави ...

За кое не сме прави? За това, че благодарение на комунизма една цветуща във всяко отношение държава като Чехия днес има по-нисък стандарт от Испания?

Все пак не се изживявай като арбитър. Не знам от какви позиции определяш кой е прав.:laugh:

за колко време чехия и словения успяаха да дръпнат и да стопят 45г. преднина?

Каква преднина? Преднина, и то сериозна, имаха самите чехи, преди да попаднат в сферата на влияние на СССР. Така че, на тях им стопиха преднината.

Редактирано от Михов
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

михов само да ти напомня, че темата е за БГ ...

и от собствените ти писания какво прозира:

1) че чехите са били напред преди соца, повреме на соца и сега са напред след соца

кво ти говори това ... ами че явно соца не може всичко да пречупи в един народ ...

2) погледнато в аспекта на БГ, нещата стоят точно наобратно като крайни резултати ... назад преди соца, по време на соца и след соца ...

с какво се обяснява това ... ами с калпавост на материала ...

Каква преднина? Преднина, и то сериозна, имаха самите чехи, преди да попаднат в сферата на влияние на СССР. Така че, на тях им стопиха преднината.

значи португалия 45г. дърпа напред щото няма соц, чехия 45г. дърпа назад щото има соц ...

после чехите запретват ръкави и за има няма 10-15г. наваксват и преднината и изоставането ...

а в БГ кво правим през това време - мутри, курви, ракийка и мрънкане ... то и в прага и будапеща има курви колкото искаш, ама пак го обърнаха на бизнес и станаха европейски столици на порното и правят сума ти пари ...

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Виж сега, далеч съм от мисълта да изкарвам само и единствено социализма виновен за положението в България. Ако прочетеш постовете ми, ще го видиш. Комунизмът просто е един от факторите. Последният. Но не и единствен.

България отпреди 09.09.1944 г. беше изостанала страна, несъмнено. Но беше едно подредено общество. И всеки си знаеше мястото. Социализмът размести пластовете, но за съжаление децата на пъдарите, макар и забогатели си останаха пъдари по душа.

Освен това, съдейки по общото наследство от социализма в страните от Източна Европа, спокойно можем да заявим, че щяхме да сме около нивото на Португалия и Гърция. Което на фона на сегашното ни състояние са космически висини. Да, нямаше да имаме по 568 златни медала от Олимпиади, но щяхме да го преживеем. Разбира се, Чехия щеше пак да е много преди нас, Унгария също.

А хлябът беше 20 стотинки, но българският народ така и не разбра, че безплатен обяд няма... ;)

Редактирано от Михов
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Освен това, съдейки по общото наследство от социализма в страните от Източна Европа, спокойно можем да заявим, че щяхме да сме около нивото на Португалия и Гърция. Което на фона на сегашното ни състояние са космически висини. Да, нямахме да имаме по 568 златни медала от Олимпиади, но щяхме да го преживеем. Разбира се, Чехия щеше пак да е много преди нас, Унгария също.

А хлябът беше 20 стотинки, но българският народ така и не разбра, че безплатен обяд няма... ;)

Едва ли някой от пишещите тук има различно виждане..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Точно това е ISO 9001 - "чоплене на носа", ха-ха-ха-ха..

Другият път, приятелю да не вземеш пак се оплакваш, когато си вземеш кола с италианска "engine"?

Илюстрираш като по учебник какво значи да си българин - "като потребител искам добро качество от другите, ама когато аз трябва да го правя това добро качество за другите - кучета го яли", "Чоплене в носа е това качеството".. Ха-ха-ха-ха-ха.

Нали си спомяш как на един митинг след 10 ноември един човек излезна и почна да чете "искаме демокрация" отсреща "браво, пляс-пляс-пляс", "искаме връшане на имената на българските турци" отсреща "Уууу-ууу"

Е това сме ние българите..

http://iso9001.hit.bg/iso9001.htm

Виж-едно, две, три

ISO линкът не се отваря, даже и на едно две три....Абе българска работа....

Що за приказките, събират калугеркете. Ръководителката казва:

-През ноща е имало мъж, в манастира!

Всички:

-Хууууууу!

отзад:

-Хихихи!

-Спал е с някоя сестра! Намерихме перзеватива!

-Хууууууууу!

-Хихихихихи!

-Но беше спукан!

-Хихихихихихих!

-Хуууууууууууууууу!

:w00t: :w00t: :w00t: :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

ISO линкът не се отваря, даже и на едно две три....Абе българска работа....

Що за приказките, събират калугеркете. Ръководителката казва:

-През ноща е имало мъж, в манастира!

Всички:

-Хууууууу!

отзад:

-Хихихи!

-Спал е с някоя сестра! Намерихме перзеватива!

-Хууууууууу!

-Хихихихихи!

-Но беше спукан!

-Хихихихихихих!

-Хуууууууууууууууу!

:w00t: :w00t: :w00t: :w00t:

http://iso9001.hit.bg/iso9001.htm

СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА КАЧЕСТВОТО ПО ISO 9001:2000

Системата за управление на качеството се създава въз основа на ISO 9001 с цел управлението на качеството да е съобразено с общоприети изисквания, да се наблюдава и контролира системно, да се оценя всеки от участниците в процесите, влияещи върху качеството, проверките да се документират и да са достъпни за анализ и Системата да се оценя от независими сертификатори.

Системата за управление на качеството обхваща дейностите, отнасящи се до:

1. Потребители

2. Потребителски нужди

3. Пазар

4. Изследвания

5. Планиране

6. Проектиране

7. Закупуване

8. Производство

9. Координиране

10. Ресурси

11. Обучение

12. Документи

13. Записи

14. Измервания

15. Складиране

16. Обслужване

17. Несъответствия

18. Корекции

19. Превенции

20. Одити

21. Преглед на Системата по качество

22. Управление

23. Подобряване

Документите на Системата включват:

1. Наръчник по качеството

2. Документирани процедури

3. Работни инструкции, методики и планове по качеството

4. Придружителни документи

Наръчникът по качеството обхваща в синтезиран вид основните цели, обхват и задачи на писаните процедури от Системата за управление на качеството във фирмата.

Документираните процедури описват дейностите по управление на качеството, съобразени с изискванията на стандарта ISO 9001 и конкретните условия в организацията.

Работните инструкции обхващат всички действия и условия, необходими за изпълнението на дейностите по управление на качеството за достигане на изискванията. Методиките описват конкретни методи за изпълнение. Плановете по качеството съдържат характеристиките и стойностите за проверка на съответствието на продуктите.

СТРУКТУРНА СХЕМА НА СИСТЕМА ПО КАЧЕСТВОТО по ISO 9001:2000

ПОЛИТИКАТА НА РЪКОВОДСТВОТО НА ФИРМАТА ПО КАЧЕСТВОТО има за цел да създаде системен подход към проблемите на качеството за неговото постоянно подобряване в съответствие с международните и национални стандарти, изисквания и препоръки и в отговор на желанията на потребителите на произвежданите във фирмата продукти или услуги за задоволяване на изискванията им за качество.

ДЕКЛАРАЦИЯ НА РЪКОВОДСТВОТО

описва основни цели на ръководството на фирмата в бъдеще, как ще се удовлетворяват изискванията и желанията на потребителите, как ще се проучва пазарът и ще се осъществява планиране на качеството, какви трябва да са изискванията към качеството за достъп на нови пазари и задачите и срокове за изпълнението им, гаранции за безопасност и екологично ползване на продуктите/услугите на фирмата от потребителите, как внедряването на международен стандарт ISO 9001 ще помогне за създаването на необходимите условия за достатъчни измервания, наблюдения и инспектиране на всички производствени процеси, етапи и звена във фирмата, личната ангажираност на ръководителя за осъществяване на целите.

1. Потребителите

Организацията и нейните потребители са семостоятелни лицаи и взаимно изгодните им отношения повишават способността и на двете страни да печелят.

Основните потребители се картотекират и данните за установени връзки и информацията от тях се документира.

2. Нуждите на потребителите:

Организациите зависят от своите поръчители и потребители и трябва да разбират текущите и бъдещи нужди на потребителите, да посрещат изискванията им и да се стремят да надхвърлят техните очаквания.

Въз основа на информацията ръководството изготвя прогноза за развитието на пазарния дял на продукта и взема рашание за разработване на нови продукти и усъвършенстването на произвежданите.

3. Пазарът

Проучването на пазара е основна грижа на ръководството на фирмата. Изследването на пазара води до прогнозиране на търсенето и развитието на продукта.

Въз основа на тези методи се изработва становище на висшето ръководство, основано на фактите и внимателни разчети на отделите, проучващи пазара. Така се прогнозира продажбата на нови продукти.

4. Изследвания

Желан резултат се постига по-ефикасно, когато съответните ресурси и дейности се изследват и управляват като процеси.

5. Планирането

Планирането е предопределя успеха.

Определят се етапите и средствата за достигане на целите, вътрешните връзки в процесите и с потребителите, доставчиците и останалите участници в процесите, установява се ясна отговорност, права и отчетност в планирането и управлението, планират се отделните етапи, действия, потоци, проверки, необходимостта от обучение, оборудване, методи, информация, материали и други ресурси за достигане на желания резултат.

Стратегическото планиране е задача на висшето ръководство.

Оперативно-производственото планиране се прави от диспечеризиращите ръководители.

6. Проектиране

В резултат от данните и прогнозите и в съответствие със стратегията на ръководството и плановете на фирмата за производство и пазарно поведение, след обсъждане на предстоящите задачи ръководството на фирмата преценява необходимостта от проектиране и разработване на нови продукти и услуги.

реализация.

7. Закупуване

Успешните взаимоотношения с доставчиците включват: оценяване на най-важните доставчици на стоки и услуги, одобряване на достиженията и подобренията на доставчика. стратегически връзки или партньорство с доставчиците за създаване на конкурентни предимства, създаване и управление на взаимовръзки с доставчиците за осигуряване на надеждни, навременни и бездефектни доставки и усъвършенстване на способностите на доставчиците с вазимни усилия, обучение и подобрения.

8. Производството

Обхващат се всички дейности от издаването на производствена поръчка до завършването на готовия продукт в производството. Към тези дейности се включват и документиране на дейностите, използване на подходящо оборудване за производство и съответна работна среда, съответствие на производството на стандарти, норми, правила и изисквания по качеството и работните условия, управлението и проверката на параметрите на процесите за осигуряване на изискваните характеристики на продукцията, следене и потвърждаване на правилността на работа в процесите, в които това е необходимо, необходими знания и умения на персонала, получен чрез обучение и подготовка на работното място, и съответно документирани, поддържане и ремонт на оборудването за нормална експлоатация.

9. Координация

Определят се пълномощията и отговорностите на ръководителите и останалите специалисти, отговорни за действията, влияещи върху качеството. Координацията се реализира чрез: длъжностни характеристики, работни инструкции и планове по качеството, редовни съвещания на ръководството по качеството, производствени съвещания.

10. Ресурсите

Човешките, материални и финансови ресурси на организацията са управляват за оптимално реализиране на стратегията на фирмата.

Хората на всички нива са същността на организацията и тяхното цялостно ангажиране дава възможност способностите им да бъдат използвани за успеха на организацията. За целта ръководството формира своя политика по управление на човешките ресурси, включваща: прогнози за необходимостта от съответни специалисти, действия за привличане и задоволяване на изискванията на работниците и специалистите, обучение, квалификация и преквалификация.

Материалните и финансови ресурси, необходими за производството на продуктите, се планират в проформа бюджет по продукти и производства. В тези предварителни бюджети се предвиждат средства за доставката на необходимите материали, за суровини и енергии, за работна сила, за обучение, за производство и контрол и за всичко, необходимо за ритмично и качествено производство и реализация на продуктите.

11. Обучение

Най-важното в организацията са хората на всички нива. Тяхната квалификация и ангажираност дават възможност способностите им да бъдат използвани за успеха на организацията.

Обучението на хората е задължително условие за успешна работа и включва: планиране на обучението по звена, професии и проблеми, активно търсене на възможности за повишаване на компетентността, знанията и опита, свободно споделяне на знанията и опита в екипи и групи, ефективно участие на хората в усъвършенстване на политиката и стратегията на организацията.

12. Документите

Управлението и обслужването на процедурите, стандартите и данните във фирмата и от клиентите става при спазване на следните правила: използване на актуални документи и недопускане на такива с изтекъл срок, осигуряване на достоверна информация за изискванията на клиентите, спазване на техническите спецификации (директиви, стандарти, наредби) компетентна подготовка, изменение, проверка, утвърждаване и разпределение на всички документи от Системата за управление на качеството, поръчките и договорите, проектите и разработките и резултатите от проверките по качеството.

13. Записите

Ефективните решения се основават на достоверна информация.

Данните от измерванията трябва да са обективни, достатъчно точни, проведени по валидни методи, с възможност за използване на статистически методи за обработката им и позволяващи анализ.

Резултатите от контрола и изпитването на изделията при приемане на материалите, по време на производствените процеси и на готовата продукция се записват в съответните документи.

Съхраняването на носителите става в сухи помещения, без опасност от запалване, повреждане или влошаване на записите в тях.

14. Измерванията

Контролните измервания, изпитвания, наблюдения и инспектиране се извършват от независим от останалите отдели персонал, достатъчно компетентен и работещ по валидни методи, водещи до точни резултати и възможен анализ.

Организацията на качествения контрол се създава и управлява от упълномощен отговорен ръководител. Контролиращите специалисти носят отговорност за навременно, съответстващо на инструкциите и обективно окачествяване и документират качеството на всеки етап.

15. Складирането

В съответствие със стандарта се определят действията за манипулиране, складиране и съхранение на материали и стоки в складовото стопанство на фирмата при приемане и продажби.

В склада се приемат материали и продукция с необходими за идентификация придружителни документи, включително с изисквания към съхранение, опаковане, предпазване от повреди и транспорт. Всички приемани в склада материали и продукция подлежат на качествен контрол.

Само готови продукти с определено качество подлежат на експедиране.

16. Обслужване

Организациите, които осъществяватгаранционно и следгаранционно обслужване на продукцията и/или обработват доставен от клиент продукт, разработват процедура за обслужване.

Характерните дейности при проследяване на поведението на продукцията са: регламентиране на ползването и условията за това, обучение на търговския и ремонтния персонал, оборудване на специализирани магазини и складове, организация на търговията по места, следене на поведението на продукцията на фирмата след продажба.

17. Управление на продукт, несъответстващ на изискванията

Цел на писаната процедура е да определи основните дейности на персонала по управлението и обслужването на продукти, които не съответстват на определени изисквания за качество при проверките им във фирмата. Прави се периодичен анализ на несъответствията за предприемане на мерки.

18. Корекции

Цел на процедурата е да определи провеждането на корективни действия, водещи до отстраняване на причините за несъответствия на изискванията за качество във фирмата в случаите, в които такова несъответствие е съществено.

19. Превенции

Цел на процедурата е да определи провеждането на превантивни действия, водещи до отстраняване на възможностите и условията за евентуални несъответствия на изискванията за качество във фирмата в случаите, в които такова несъответствие е съществено.

20. Одити

Вътрешните одити по качеството са редовни проверки на дейностите по качеството с цел да се оцени съответствието на резултатите с планираните действия по Системата за управление на качеството. На вътрешни одити подлежат всички елементи на Системата за управление на качеството във всички звена на организацията. Вътрешните одити се провеждат по график от упълномощени за целта специалисти, независими от отговарящите за проверяваната дейност.

Данните от вътрешните одити се документират и използват за предприемане на навременни коригиращи действия за отстраняване на недостатъци, открити по време на одита. Коригиращите действия се проверяват на последващ одит. Данните от последващи одити служат за оценка на ефективността от коригиращите действия.

21. Преглед от ръководството на Системата по качество

Ръководството на фирмата прави Преглед на Системата по качеството от ръководството веднъж годишно. Прегледът от ръководството има за цели: да се оцени доколко политиката по качеството съответства на целите на фирмата и да се провери доколко се изпълняват изискванията по качеството за да се определи ефективността на Системата по качеството и на ръководството на всички равнища.

22. Управлението

Управлението на качеството е задача и отговорност на висшето ръководство.

Разбирането на принципите на управление на качеството създава успешно действаща култура на управление на ползващите стандарти от фамилия ISO 9000. Тези принципи се съдържат в ISO 9004.

Идентифицирането, определянето и управлението е система от взаимно свързани процеси за обективно подобряване на ефективността и ефикасността на организацията. Ръководителите установяват целите и насоките на организацията. Те трябва да създадат и поддържат такава обстановка, в която хората да бъдат напълно ангажирани за достигане на целите на организацията.

23. Непрекъснато подобряване на продуктите.

Непрекъснатото подобрение трябва да е постоянна цел на организацията. Постоянното подобряване на продуктите, процесите и системите е цел за всеки работещ в организацията.

ISO 9001:2000 се отличава от версията от 1994 г. в следното:

1. Проучване на очакванията на клиентите,

2. Задължителна оценка на задоволеността на клиентите,

3. Документиране и доказване на систематично подобряване

4. Оценяване на ефективността от обучението

5. Системно управление на ресурсите

6. Разясняване на системата по качеството и ангажиране на хората

7. Ясно определяне и управление на процесите, влияещи върху качеството.

Системата по качеството има основна цел да осъществи съвременно управление на качеството за постоянното му подобряване и задоволяване на изискванията на потребителите.

Сертификатът за успешно внедрен стандарт ISO 9001 е паспорт за износителя за външния пазар. Над 350 000 фирми от над 150 страни в света го притежават и придружават своята търговска марка с надпис "ISO 9001" или своята стока - с копие от сертификата. В България тези фирми са над 170 и още над 50 работят за внедряване на системи по качество.

Основните принципи на стандартите ISO 9001:2000 са:

1 - Насочена към потребителя организация

2 - Отговорност на ръководството

3 - Ангажиране на хората

4 - Процесен подход

5 - Системен подход към управлението.

6 - Непрекъснато подобрение

7 - Основан на фактите подход за вземане на решения

8 - Взаимно изгодни отношения с доставчика

Само продукт, който е проверен и одобрен през всичките етапи на производство, може да получи документ за качество.

Система по качество се реализира на следните етапи:

1. Организиране на системно следене на качеството с Ръководство и писмени документи по дейности - изисква 2 - 3 годишните усилия на специалистите от фирмата и е реализирано в по-голяма част от големите и средни организации,

2. Създаване на група специалисти за разработване и внедряване на Система по качеството въз основа на стандарта ISO 9001 : 2000,

3. Под ръководството на опитни консултанти групата от внедрители създава документите на Системата, за което са необходими поне 9-10 месеца,

4. Системата се внедрява и в следващите 3 месеца се извършват вътрешни проверки, отстраняват се недостатъците и се правят корекции,

5. След установяване на Системата се сключва договор с организация - сертификатор, която прави предварителен одит на писаните документи и на внедряването им, изготвя доклад и след отстраняване на пропуските извършва сертификационна оценка. При успешна оценка се издава сертификат. Този процес трае 2 - 4 месеца.

6. Сертификаторите проверяват действието на Системата на всеки 6 месеца (или 1 година) през първите 3 години, след което следва ново сертифициране.

Специалистите от нашата фирма са готови да ви съдействат във всички етапи на осъществяването на Система по качеството с разработени Наръчник по качеството, примерни документирани процедури, обучение на внедрителския екип по ISO 9001 и умения за разработване на документацията, навременни и изчерпателни консултации по всички интересуващи ви въпроси, обучение на вътрешните одитори по специална програма, предоставяне на ръководство по одит, съобразено с изискванията на сертификаторите и участие във вътрешните одити и подготовката за сертифициране.

ДОВЕРЕТЕ СЕ НА ОПИТА НИ !

----------------

http://iso9001.hit.bg/shema.htm

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

http://iso9001.hit.bg/iso9001.htm

СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА КАЧЕСТВОТО ПО ISO 9001:2000

Системата за управление на качеството се създава въз основа на ISO 9001 с цел управлението на качеството да е съобразено с общоприети изисквания, да се наблюдава и контролира системно, да се оценя всеки от участниците в процесите, влияещи върху качеството, проверките да се документират и да са достъпни за анализ и Системата да се оценя от независими сертификатори.

Системата за управление на качеството обхваща дейностите, отнасящи се до:

1. Потребители

2. Потребителски нужди

3. Пазар

4. Изследвания

5. Планиране

6. Проектиране

7. Закупуване

8. Производство

9. Координиране

10. Ресурси

11. Обучение

12. Документи

13. Записи

14. Измервания

15. Складиране

16. Обслужване

17. Несъответствия

18. Корекции

19. Превенции

20. Одити

21. Преглед на Системата по качество

22. Управление

23. Подобряване

Документите на Системата включват:

1. Наръчник по качеството

2. Документирани процедури

3. Работни инструкции, методики и планове по качеството

4. Придружителни документи

Наръчникът по качеството обхваща в синтезиран вид основните цели, обхват и задачи на писаните процедури от Системата за управление на качеството във фирмата.

Документираните процедури описват дейностите по управление на качеството, съобразени с изискванията на стандарта ISO 9001 и конкретните условия в организацията.

Работните инструкции обхващат всички действия и условия, необходими за изпълнението на дейностите по управление на качеството за достигане на изискванията. Методиките описват конкретни методи за изпълнение. Плановете по качеството съдържат характеристиките и стойностите за проверка на съответствието на продуктите.

СТРУКТУРНА СХЕМА НА СИСТЕМА ПО КАЧЕСТВОТО по ISO 9001:2000

ПОЛИТИКАТА НА РЪКОВОДСТВОТО НА ФИРМАТА ПО КАЧЕСТВОТО има за цел да създаде системен подход към проблемите на качеството за неговото постоянно подобряване в съответствие с международните и национални стандарти, изисквания и препоръки и в отговор на желанията на потребителите на произвежданите във фирмата продукти или услуги за задоволяване на изискванията им за качество.

ДЕКЛАРАЦИЯ НА РЪКОВОДСТВОТО

описва основни цели на ръководството на фирмата в бъдеще, как ще се удовлетворяват изискванията и желанията на потребителите, как ще се проучва пазарът и ще се осъществява планиране на качеството, какви трябва да са изискванията към качеството за достъп на нови пазари и задачите и срокове за изпълнението им, гаранции за безопасност и екологично ползване на продуктите/услугите на фирмата от потребителите, как внедряването на международен стандарт ISO 9001 ще помогне за създаването на необходимите условия за достатъчни измервания, наблюдения и инспектиране на всички производствени процеси, етапи и звена във фирмата, личната ангажираност на ръководителя за осъществяване на целите.

1. Потребителите

Организацията и нейните потребители са семостоятелни лицаи и взаимно изгодните им отношения повишават способността и на двете страни да печелят.

Основните потребители се картотекират и данните за установени връзки и информацията от тях се документира.

2. Нуждите на потребителите:

Организациите зависят от своите поръчители и потребители и трябва да разбират текущите и бъдещи нужди на потребителите, да посрещат изискванията им и да се стремят да надхвърлят техните очаквания.

Въз основа на информацията ръководството изготвя прогноза за развитието на пазарния дял на продукта и взема рашание за разработване на нови продукти и усъвършенстването на произвежданите.

3. Пазарът

Проучването на пазара е основна грижа на ръководството на фирмата. Изследването на пазара води до прогнозиране на търсенето и развитието на продукта.

Въз основа на тези методи се изработва становище на висшето ръководство, основано на фактите и внимателни разчети на отделите, проучващи пазара. Така се прогнозира продажбата на нови продукти.

4. Изследвания

Желан резултат се постига по-ефикасно, когато съответните ресурси и дейности се изследват и управляват като процеси.

5. Планирането

Планирането е предопределя успеха.

Определят се етапите и средствата за достигане на целите, вътрешните връзки в процесите и с потребителите, доставчиците и останалите участници в процесите, установява се ясна отговорност, права и отчетност в планирането и управлението, планират се отделните етапи, действия, потоци, проверки, необходимостта от обучение, оборудване, методи, информация, материали и други ресурси за достигане на желания резултат.

Стратегическото планиране е задача на висшето ръководство.

Оперативно-производственото планиране се прави от диспечеризиращите ръководители.

6. Проектиране

В резултат от данните и прогнозите и в съответствие със стратегията на ръководството и плановете на фирмата за производство и пазарно поведение, след обсъждане на предстоящите задачи ръководството на фирмата преценява необходимостта от проектиране и разработване на нови продукти и услуги.

реализация.

7. Закупуване

Успешните взаимоотношения с доставчиците включват: оценяване на най-важните доставчици на стоки и услуги, одобряване на достиженията и подобренията на доставчика. стратегически връзки или партньорство с доставчиците за създаване на конкурентни предимства, създаване и управление на взаимовръзки с доставчиците за осигуряване на надеждни, навременни и бездефектни доставки и усъвършенстване на способностите на доставчиците с вазимни усилия, обучение и подобрения.

8. Производството

Обхващат се всички дейности от издаването на производствена поръчка до завършването на готовия продукт в производството. Към тези дейности се включват и документиране на дейностите, използване на подходящо оборудване за производство и съответна работна среда, съответствие на производството на стандарти, норми, правила и изисквания по качеството и работните условия, управлението и проверката на параметрите на процесите за осигуряване на изискваните характеристики на продукцията, следене и потвърждаване на правилността на работа в процесите, в които това е необходимо, необходими знания и умения на персонала, получен чрез обучение и подготовка на работното място, и съответно документирани, поддържане и ремонт на оборудването за нормална експлоатация.

9. Координация

Определят се пълномощията и отговорностите на ръководителите и останалите специалисти, отговорни за действията, влияещи върху качеството. Координацията се реализира чрез: длъжностни характеристики, работни инструкции и планове по качеството, редовни съвещания на ръководството по качеството, производствени съвещания.

10. Ресурсите

Човешките, материални и финансови ресурси на организацията са управляват за оптимално реализиране на стратегията на фирмата.

Хората на всички нива са същността на организацията и тяхното цялостно ангажиране дава възможност способностите им да бъдат използвани за успеха на организацията. За целта ръководството формира своя политика по управление на човешките ресурси, включваща: прогнози за необходимостта от съответни специалисти, действия за привличане и задоволяване на изискванията на работниците и специалистите, обучение, квалификация и преквалификация.

Материалните и финансови ресурси, необходими за производството на продуктите, се планират в проформа бюджет по продукти и производства. В тези предварителни бюджети се предвиждат средства за доставката на необходимите материали, за суровини и енергии, за работна сила, за обучение, за производство и контрол и за всичко, необходимо за ритмично и качествено производство и реализация на продуктите.

11. Обучение

Най-важното в организацията са хората на всички нива. Тяхната квалификация и ангажираност дават възможност способностите им да бъдат използвани за успеха на организацията.

Обучението на хората е задължително условие за успешна работа и включва: планиране на обучението по звена, професии и проблеми, активно търсене на възможности за повишаване на компетентността, знанията и опита, свободно споделяне на знанията и опита в екипи и групи, ефективно участие на хората в усъвършенстване на политиката и стратегията на организацията.

12. Документите

Управлението и обслужването на процедурите, стандартите и данните във фирмата и от клиентите става при спазване на следните правила: използване на актуални документи и недопускане на такива с изтекъл срок, осигуряване на достоверна информация за изискванията на клиентите, спазване на техническите спецификации (директиви, стандарти, наредби) компетентна подготовка, изменение, проверка, утвърждаване и разпределение на всички документи от Системата за управление на качеството, поръчките и договорите, проектите и разработките и резултатите от проверките по качеството.

13. Записите

Ефективните решения се основават на достоверна информация.

Данните от измерванията трябва да са обективни, достатъчно точни, проведени по валидни методи, с възможност за използване на статистически методи за обработката им и позволяващи анализ.

Резултатите от контрола и изпитването на изделията при приемане на материалите, по време на производствените процеси и на готовата продукция се записват в съответните документи.

Съхраняването на носителите става в сухи помещения, без опасност от запалване, повреждане или влошаване на записите в тях.

14. Измерванията

Контролните измервания, изпитвания, наблюдения и инспектиране се извършват от независим от останалите отдели персонал, достатъчно компетентен и работещ по валидни методи, водещи до точни резултати и възможен анализ.

Организацията на качествения контрол се създава и управлява от упълномощен отговорен ръководител. Контролиращите специалисти носят отговорност за навременно, съответстващо на инструкциите и обективно окачествяване и документират качеството на всеки етап.

15. Складирането

В съответствие със стандарта се определят действията за манипулиране, складиране и съхранение на материали и стоки в складовото стопанство на фирмата при приемане и продажби.

В склада се приемат материали и продукция с необходими за идентификация придружителни документи, включително с изисквания към съхранение, опаковане, предпазване от повреди и транспорт. Всички приемани в склада материали и продукция подлежат на качествен контрол.

Само готови продукти с определено качество подлежат на експедиране.

16. Обслужване

Организациите, които осъществяватгаранционно и следгаранционно обслужване на продукцията и/или обработват доставен от клиент продукт, разработват процедура за обслужване.

Характерните дейности при проследяване на поведението на продукцията са: регламентиране на ползването и условията за това, обучение на търговския и ремонтния персонал, оборудване на специализирани магазини и складове, организация на търговията по места, следене на поведението на продукцията на фирмата след продажба.

17. Управление на продукт, несъответстващ на изискванията

Цел на писаната процедура е да определи основните дейности на персонала по управлението и обслужването на продукти, които не съответстват на определени изисквания за качество при проверките им във фирмата. Прави се периодичен анализ на несъответствията за предприемане на мерки.

18. Корекции

Цел на процедурата е да определи провеждането на корективни действия, водещи до отстраняване на причините за несъответствия на изискванията за качество във фирмата в случаите, в които такова несъответствие е съществено.

19. Превенции

Цел на процедурата е да определи провеждането на превантивни действия, водещи до отстраняване на възможностите и условията за евентуални несъответствия на изискванията за качество във фирмата в случаите, в които такова несъответствие е съществено.

20. Одити

Вътрешните одити по качеството са редовни проверки на дейностите по качеството с цел да се оцени съответствието на резултатите с планираните действия по Системата за управление на качеството. На вътрешни одити подлежат всички елементи на Системата за управление на качеството във всички звена на организацията. Вътрешните одити се провеждат по график от упълномощени за целта специалисти, независими от отговарящите за проверяваната дейност.

Данните от вътрешните одити се документират и използват за предприемане на навременни коригиращи действия за отстраняване на недостатъци, открити по време на одита. Коригиращите действия се проверяват на последващ одит. Данните от последващи одити служат за оценка на ефективността от коригиращите действия.

21. Преглед от ръководството на Системата по качество

Ръководството на фирмата прави Преглед на Системата по качеството от ръководството веднъж годишно. Прегледът от ръководството има за цели: да се оцени доколко политиката по качеството съответства на целите на фирмата и да се провери доколко се изпълняват изискванията по качеството за да се определи ефективността на Системата по качеството и на ръководството на всички равнища.

22. Управлението

Управлението на качеството е задача и отговорност на висшето ръководство.

Разбирането на принципите на управление на качеството създава успешно действаща култура на управление на ползващите стандарти от фамилия ISO 9000. Тези принципи се съдържат в ISO 9004.

Идентифицирането, определянето и управлението е система от взаимно свързани процеси за обективно подобряване на ефективността и ефикасността на организацията. Ръководителите установяват целите и насоките на организацията. Те трябва да създадат и поддържат такава обстановка, в която хората да бъдат напълно ангажирани за достигане на целите на организацията.

23. Непрекъснато подобряване на продуктите.

Непрекъснатото подобрение трябва да е постоянна цел на организацията. Постоянното подобряване на продуктите, процесите и системите е цел за всеки работещ в организацията.

ISO 9001:2000 се отличава от версията от 1994 г. в следното:

1. Проучване на очакванията на клиентите,

2. Задължителна оценка на задоволеността на клиентите,

3. Документиране и доказване на систематично подобряване

4. Оценяване на ефективността от обучението

5. Системно управление на ресурсите

6. Разясняване на системата по качеството и ангажиране на хората

7. Ясно определяне и управление на процесите, влияещи върху качеството.

Системата по качеството има основна цел да осъществи съвременно управление на качеството за постоянното му подобряване и задоволяване на изискванията на потребителите.

Сертификатът за успешно внедрен стандарт ISO 9001 е паспорт за износителя за външния пазар. Над 350 000 фирми от над 150 страни в света го притежават и придружават своята търговска марка с надпис "ISO 9001" или своята стока - с копие от сертификата. В България тези фирми са над 170 и още над 50 работят за внедряване на системи по качество.

Основните принципи на стандартите ISO 9001:2000 са:

1 - Насочена към потребителя организация

2 - Отговорност на ръководството

3 - Ангажиране на хората

4 - Процесен подход

5 - Системен подход към управлението.

6 - Непрекъснато подобрение

7 - Основан на фактите подход за вземане на решения

8 - Взаимно изгодни отношения с доставчика

Само продукт, който е проверен и одобрен през всичките етапи на производство, може да получи документ за качество.

Система по качество се реализира на следните етапи:

1. Организиране на системно следене на качеството с Ръководство и писмени документи по дейности - изисква 2 - 3 годишните усилия на специалистите от фирмата и е реализирано в по-голяма част от големите и средни организации,

2. Създаване на група специалисти за разработване и внедряване на Система по качеството въз основа на стандарта ISO 9001 : 2000,

3. Под ръководството на опитни консултанти групата от внедрители създава документите на Системата, за което са необходими поне 9-10 месеца,

4. Системата се внедрява и в следващите 3 месеца се извършват вътрешни проверки, отстраняват се недостатъците и се правят корекции,

5. След установяване на Системата се сключва договор с организация - сертификатор, която прави предварителен одит на писаните документи и на внедряването им, изготвя доклад и след отстраняване на пропуските извършва сертификационна оценка. При успешна оценка се издава сертификат. Този процес трае 2 - 4 месеца.

6. Сертификаторите проверяват действието на Системата на всеки 6 месеца (или 1 година) през първите 3 години, след което следва ново сертифициране.

Специалистите от нашата фирма са готови да ви съдействат във всички етапи на осъществяването на Система по качеството с разработени Наръчник по качеството, примерни документирани процедури, обучение на внедрителския екип по ISO 9001 и умения за разработване на документацията, навременни и изчерпателни консултации по всички интересуващи ви въпроси, обучение на вътрешните одитори по специална програма, предоставяне на ръководство по одит, съобразено с изискванията на сертификаторите и участие във вътрешните одити и подготовката за сертифициране.

ДОВЕРЕТЕ СЕ НА ОПИТА НИ !

----------------

http://iso9001.hit.bg/shema.htm

Професорът по решения и проблематика ни казана курсът Мастер оф Бизнис Администрейшън , че в бъдеще ще доживеем рекламата:

-Ние ще Ви обслужим качественно, защото при нас НЯМА ИСО!

Брошурният текст и на мен ми е познат доста добре. Поне толкова пъти споменават качеството колкото пъти навремето подобните брошури коммунизмът или сектанските Ботът....

Даден е протокол по който Ти трябва да попълниш дадената брошура по даденият начин. Значи Ти описваш какво е качеството. Понеже Ти го произвеждаш. И после господата само това проверяват, че протоколите добре ли се водят и всичко ли е попълнено на място....

Вземи който и да искаш КОЛЦЕНТЪР. Въртиш телефона и почват да Те пращат на ляво и дясно докато се побъркаш или строшиш телефона. Но всичко е по-изо......

Знеш ли какъв ми е трикът?

Когато попадна на колцентър на банка, гаспром, електро.....Винаги дават опция за английски език. Избирам тази опция и аламинут се подключвам към жив оператор и уреждам си работата за секунди. Иначееееееееееее........

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Професорът по решения и проблематика ни казана курсът Мастер оф Бизнис Администрейшън , че в бъдеще ще доживеем рекламата:

-Ние ще Ви обслужим качественно, защото при нас НЯМА ИСО!

Брошурният текст и на мен ми е познат доста добре. Поне толкова пъти споменават качеството колкото пъти навремето подобните брошури коммунизмът или сектанските Ботът....

Даден е протокол по който Ти трябва да попълниш дадената брошура по даденият начин. Значи Ти описваш какво е качеството. Понеже Ти го произвеждаш. И после господата само това проверяват, че протоколите добре ли се водят и всичко ли е попълнено на място....

Вземи който и да искаш КОЛЦЕНТЪР. Въртиш телефона и почват да Те пращат на ляво и дясно докато се побъркаш или строшиш телефона. Но всичко е по-изо......

Знеш ли какъв ми е трикът?

Когато попадна на колцентър на банка, гаспром, електро.....Винаги дават опция за английски език. Избирам тази опция и аламинут се подключвам към жив оператор и уреждам си работата за секунди. Иначееееееееееее........

Ти стави сега моля ти се лозунгите за светлото бъдеще..и недей, моля те, да внушаваш на съфорумците че качеството по ISO 9001 се гарантира и удостверява чрез "самооценка на качеството" от служителя/работодателя, на това което се произвежда..

Няма никакви лозунги, приятел, в ISO 9001. Има бач и гърч, който не се харесва на българите, има и спирачки да се минава под "летвата" ("да не могат да минават под летвата" все още не се харесва на българите), и яки одити във всеки един отдел два пъти на година (в ISO 9001:2008 одитите са вече само един път на година). Одиторите са от чужбина (поне така беше в ISO 9001:2000 при английските сертифициращи фирми, и това се правеше за да няма "наши" и "ваши") , и са служители на фирмата която е дала сертификата по ISO 9001..

/В ISO 9001:2008 вече и служителите се оценяват, сами, също така от преките си ръководители, и накрая от "Боса" - като при кофти оценки има задължителни ответни действия..За българите също е кофти и странно да се самооценяват, да бъдат оценяввани, и да оценяват някого (защото не сме свикнали да изграем на играта "има печеливши, има и губещи")..

Виж сега..В една производствена фирма от 50 човека с асортимент стотици или хиляди крайни изделия или общо продукти, (включва се и производство и внос на детайли, и полуфабрикати) има за поддържане текуща документация (т.н. записи по качеството, и документи по качеството), която е с обем хиляди страници за година.

С тази система - по точно с тази документация, трябва да се докаже че фирмата е осигурила проследимост, повтаряемост, и съответствие с изискванията, на това което се предлага на клиента, и че клиентът не е "минат" по някъкъв начин (вкл. със стара дата)...

Ако ти си юридическото лице, нещата разказани, образно стоят така:

Ако предлагаш един или два продукта или услуги, може да и да минеш без системата ISO 9001, за да спестиш малко пари (т.е ако ти си решил че от това неподдържане ще спестиш малко пари - то се знае ясно си останал на махленско ниво - поне що се отнася до фирмите в производството),

но ако са стотици или хиляди продукта или услуги и асортиментът и пазарът се развива, то не виждам как ще осигуриш някакво задоволително качество на това което предлагаш. Продуктите или изделията във всяка проиозводсвена фирма преминават през проектиране (разработване) ,внедряване в производството, произвеждане и фабрично и/или лабораторно (независимо) тестване и контрол, вско това изисква проследимост (най-малкото за да не стават разминавания "вътре" в процеса и по-веригата).. Без ISO 9001 ще ти е трудно да скочиш над нивото си на предлагане на няколко продукта или услуги (ако приемем че това предлагаш).

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Странно, Ник1, какво точно наричащ "рейгъномика". Тя доведе до небивал разцвет в САЩ за повече от 20 г. Какво общо има това със сравнението на Гърция и Испания с Чехия и Полша??

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

рейгъномикс си има стандартна общоприета дефиниция и ник не 'нарича' нищо така ...

сегашната криза е точно цената за 'небивалия разцвет', дерегулацията и кредитната експанзия ...

никъде в темата не е писано нищо за полша ...

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ти стави сега моля ти се лозунгите за светлото бъдеще..и недей, моля те, да внушаваш на съфорумците че качеството по ISO 9001 се гарантира и удостверява чрез "самооценка на качеството" от служителя/работодателя, на това което се произвежда..

Няма никакви лозунги, приятел, в ISO 9001. Има бач и гърч, който не се харесва на българите, има и спирачки да се минава под "летвата" ("да не могат да минават под летвата" все още не се харесва на българите), и яки одити във всеки един отдел два пъти на година (в ISO 9001:2008 одитите са вече само един път на година). Одиторите са от чужбина (поне така беше в ISO 9001:2000 при английските сертифициращи фирми, и това се правеше за да няма "наши" и "ваши") , и са служители на фирмата която е дала сертификата по ISO 9001..

/В ISO 9001:2008 вече и служителите се оценяват, сами, също така от преките си ръководители, и накрая от "Боса" - като при кофти оценки има задължителни ответни действия..За българите също е кофти и странно да се самооценяват, да бъдат оценяввани, и да оценяват някого (защото не сме свикнали да изграем на играта "има печеливши, има и губещи")..

Виж сега..В една производствена фирма от 50 човека с асортимент стотици или хиляди крайни изделия или общо продукти, (включва се и производство и внос на детайли, и полуфабрикати) има за поддържане текуща документация (т.н. записи по качеството, и документи по качеството), която е с обем хиляди страници за година.

С тази система - по точно с тази документация, трябва да се докаже че фирмата е осигурила проследимост, повтаряемост, и съответствие с изискванията, на това което се предлага на клиента, и че клиентът не е "минат" по някъкъв начин (вкл. със стара дата)...

Ако ти си юридическото лице, нещата разказани, образно стоят така:

Ако предлагаш един или два продукта или услуги, може да и да минеш без системата ISO 9001, за да спестиш малко пари (т.е ако ти си решил че от това неподдържане ще спестиш малко пари - то се знае ясно си останал на махленско ниво - поне що се отнася до фирмите в производството),

но ако са стотици или хиляди продукта или услуги и асортиментът и пазарът се развива, то не виждам как ще осигуриш някакво задоволително качество на това което предлагаш. Продуктите или изделията във всяка проиозводсвена фирма преминават през проектиране (разработване) ,внедряване в производството, произвеждане и фабрично и/или лабораторно (независимо) тестване и контрол, вско това изисква проследимост (най-малкото за да не стават разминавания "вътре" в процеса и по-веригата).. Без ISO 9001 ще ти е трудно да скочиш над нивото си на предлагане на няколко продукта или услуги (ако приемем че това предлагаш).

Знам!

Качеството, качесвената продукция не се осигорява автоматично от ИСО. Не е условие при желание да влезеш без проблемно на пазаря при непознати клиенти, е добра визитна картичка. Дава, до дадена степен сигурност, че спазваш препоръките на ИСО. С това значително улекват обстоятелствата за контактуване, бизнис помежду им.

Саркастичноста ми на мен и професорът беше във връзка с това, когато излишно се прилага ИСО и работата става, бездушна, безчовечна....Когато с една усмихка, прегръдка, човешка дума, поглед повече можеш да постигнеш от колкото и да било попълване на формуларя.....

:v: :v: :v:

Редактирано от Skubi
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

За българите работата е по сложна. Българите не обичаме богатите хора, но не затова, че са богати, а защото са станали богати не чрез трудът и или умът си, а чрез кражби, далавери и протекции. На запад са предубедени към успелите, оооо, той е успял, той е богат, значи е голяма работа. А у нас напротив, казваме, оооо, той е успял, а как? Ами откраднал е, измамил е, имал е човек на високо място който му е разпънал чадър. Ами значи не заслужава доверие-защото всеки може да краде, въпросът е да не го хванат.

На запад са убедени че щом някой богаташ не е в затвора, то значи просто го чернят, а у нас напротив, убедени сме че има разпънат чадър за него.

Тази мания за нечестност се усили през социализма. Дори червените бабички си признават че по онова време ако не си член на партията, ако не си доностник, ако не те протектират просто няма как да се издигнеш.

Помня как се описшваше някакъв митичен случай. В Сопот в завода някакъв човек направил рационализация. И кандидатствал за награда, ок казали, но първо ще е името на директора, после на партийния секретар, после на бригадира, и накрая твоето. Човекът се обидил че на негов гръб ще има слава и пари за хора никак не свързани с неговата рационализация и се отказъл.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Гледам, че темата е отишла към политика. А днес и 1 май. Та как щеше да мине денят ни, ако поредната светла дата 10 ноември не се беше състояла.

Та за 1 май възторжените трудещи се и учащи се щяха да са манифестация. Поне 15дни по-рано щяха да са започнали репетициите с отделяне на подобаваща част от учебното и работно време, за да се подготвят да минат в подножието на трибуната и да докажат своите верноподанически чувства към намиращите се горе номенклатурчици. Иначе на самата манифестация всичко щеше да си се повтори като всяка години - въпреки дългите репетиции на марш и песен, преминаването щеше да е като на стадо овце.

След това иде по приятната, но не по-малко дълго подготвяна част. Почерпушката за празника. За да се направи въпросната почерпушка, всяко семейство поне от месец по-рано пускаше в ход "връзките" за да се набавят из "под щанда" необходимите продукти, като месо, салам, олио, червен пипер ... (не съм пропуснал банани - но това не е нова година, че да има банани на масата). Въобще подготовка за празник в условията на хроничен дефицит. Ще рече, че след като се купи хляба за 20ст. започва люта борба за останалите продукти. Мнозина родени след 80те си нямат представа какво означават понятията "опашка", "ограничение" ... В смисъл, че който няма "връзки" за да си набави продуктите из "под щанда", го чакат по 2-3 часа чакане на някоя опашка, а ако докарат стоката и много юнашко бутане (направо си е истинска битка, в която не се жалят ни деца, ни жени, ни старци в името на добиването на заветната стока). И ако някой си мисли, че решението е да си купи повечко, то трябва да е наясно, че има "ограничение" - т.е. до 1-2 кг за тези, дето нямат "връзка".

Та ако си беше останало старото положение, сега щяхме да се обясняваме кой с какви връзки и хитрини какво е успял да докапа - един щеше да е успял да намери кило месо, друг половинка шпеков салам... И всеки сега щеше да разказва с гордост за проявената хитрост, сила и находчивост, благодарение на които трапезата му не е останала празна.

Иначе видях по-напред, че не трябвало да критикуваме отговорните партийни другари, че от номенклатурчици са станали бизнесмени, демек капиталисти. :tooth: Ама нали те щяха да ни водят на борба с капиталистите. Пък те тъй се бориха с капиталистите, че сами станаха такива. Ето това говори и много за морала на ръководителите от онова време и показва, колко добър би могъл да е живота при такива управници.

Редактирано от Galahad
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

За българите работата е по сложна. Българите не обичаме богатите хора, но не затова, че са богати, а защото са станали богати не чрез трудът и или умът си, а чрез кражби, далавери и протекции. На запад са предубедени към успелите, оооо, той е успял, той е богат, значи е голяма работа. А у нас напротив, казваме, оооо, той е успял, а как? Ами откраднал е, измамил е, имал е човек на високо място който му е разпънал чадър. Ами значи не заслужава доверие-защото всеки може да краде, въпросът е да не го хванат.

На запад са убедени че щом някой богаташ не е в затвора, то значи просто го чернят, а у нас напротив, убедени сме че има разпънат чадър за него.

Тази мания за нечестност се усили през социализма. Дори червените бабички си признават че по онова време ако не си член на партията, ако не си доностник, ако не те протектират просто няма как да се издигнеш.

Помня как се описшваше някакъв митичен случай. В Сопот в завода някакъв човек направил рационализация. И кандидатствал за награда, ок казали, но първо ще е името на директора, после на партийния секретар, после на бригадира, и накрая твоето. Човекът се обидил че на негов гръб ще има слава и пари за хора никак не свързани с неговата рационализация и се отказъл.

Фружине, аз ще ти го кажа най-просто:

Българинът обича богатството, но мрази богатите ...

и за да не си мислиш, че това има нещо общо със социализма или с нечестността пак ще ти дам пример от истинския живот ...

там далеч в Англия, където не изкарвам и една стотинка нелегално и плащам много по-високи данъци от 99% от българите ... много от тях ми завиждат и не ме обичат ... нищо че преди 10г. аз съм работил висококвалифицран труд в БГ за 200лв. а те нискоквалифициран за по 2000-4000 паунда на месец ... те искат старите времена да се върнат (и пак да идват в евтина БГ с 10000лв. в джоба и да се правят на велики) и самото ми съществуване (фактът че ме виждат пред тях) им напомня, че те няма да се върнат и че в съвременна англия да правиш много пари вече е трудно и не за всеки ...

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...