Отиди на
Форум "Наука"

Византийците в България до покръстването


Recommended Posts

  • Модератор Военно дело

По скоро съм на мнение, че на балканите остават да живеят някакво количество готи. Сещам се за гото-гърците, голяма маса готи преселени в мала азия, където се погърчват. Най вероятно славяните когато идват на балканите срещат население говорещо на гръцки и немски и малко на тракийски и латински. Така си го представям, може и да бъркам.

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 354
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители

Само че canis subigo на латински (ако се допусне, че canis е написано вместо canes) би се превело като: покорявам кучетата.

Доста по-трудно би им било през 17 век да изфабрикуват германския език, на който е съставен евангелския текст.

Всъщност буквалния ти превод звучи все едно, като превода на евангелския текст от лошия семинарист - "spiritus promptos est, caro autem infirma "- "спирта е добър, но месото понамирисва".

Един цар не е покорител на кучета , а е покорителя водач.

Да не говорим, че за един "западен василевс" ,каквито са били Крум и Муртагон "вулгаризирания латински" не е представлявал голям проблем.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Кавалиере, престанете да пълните форума с плява, след като сте безсилен да напишете нещо смислено по темата.

subigo е спрегната глаголна форма, а не е съществително име. Но това са дребнави подробности, които са твърде далеч от "истинската история", нали?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

По скоро съм на мнение, че на балканите остават да живеят някакво количество готи. Сещам се за гото-гърците, голяма маса готи преселени в мала азия, където се погърчват. Най вероятно славяните когато идват на балканите срещат население говорещо на гръцки и немски и малко на тракийски и латински. Така си го представям, може и да бъркам.

Фружине, няма общ тракийски език. Т.нар. "старогръцки" език , който всъщност се е състоял от множество диалекти, за да стане "гръцки" език се е превърнал фактически в "койне" абсорбирайки множество тракийски, македонски, малоазийски и др. глоси, словообразования, граматични особености и т.н.

Готския език, както признават и самите готомани е претърпял също изменения. Руническото писмо, което се е употребявало преди Улфила се е състояли от 24 руни. А алфавита на Улфила ( по кодекс Аргентикус ) -27.

Всъщност самия Х. Волфрам е принуден да признае, че " готите преминавайки към организацията на ripa Gothicа , вследствие на което се разделили със своите специфични имена и най-вероятно , едва (или само) на територията на днешните български земи станали готи ".

Всъщност Волфрам се пъне да каже, че едва ли не , дървото се превърнало в желязо ...

Т.нар. източногермански и северноирански групиу, които са започнали да нападат организирано Римската империя във връзка , а не отделно от събитията свързани с войната й с Персия след 238г. са фактически наследници на изтласканите от римските легиони келтски, германски , гетски(дакийски) и алански племена от времето на император Траян и около него.

Всъщност това разделение на келти, германи, траки, сармати и т.н. е твърде относително. То е използвано от времето на Просвещението, а и преди това за да бъдат обосновани геополитически аргументи за завоюването или отвоюването на земи, които никога не са били под властта на онези държави, които ги изтъкват.

Още на Констанцкия събор от 1414г. такива претенции ще бъдат направени от испанските хабсбурги, после от шведите , датчаните , а най-сетне и от германците.

Самите племена "серди", "беси", "гети" обявени набързо от днешната наука за "траки", заради "мега извора" на Херодот , всъщност говорят "келтски" или "галски" език.

Все едно днес отива някой и казва в Русия живеят татари, башкири, чуваши и завършва всички те са руснаци. Това определение руснаци ще се отнася дотолкова, доколкото територията е обусловена, като руска.

Така и сведението на Херодот за гетите, че са траки. Те са толкова траки, колкото и езикът им е келтски.

Много обяснения за нищо както казва Монти.

Последно ще кажа, как съм стигнал за себе си до извода, че беси/гети/готи/ келти говорят близки , ако не идентични езици.

В Палестина има манастири , които са били обитавани от Бесите. Говори се за Теодосий Киновиарх, който основал бески манастири. Тези бески манастири, обаче били "захранвани" с монаси готи, които водели кореспонденция с готите от Малка Скития и през 6 век.

И какво се оказва - за готски манастири не се споменава никъде. Обаче бески става синоним на готски и от това следва, че или вече "германците -готи" плътно са заселили Родопите и вече са подменили етнонима "беси" или бесите от Родопите, бесите от Карпатите, показани и на картата на Пойтингер са едни и същи с готите от Малка Скития.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Բարի երեկո. Изплюй камъчката, Спандяне :)

Иде реч за следното - за една добавка към кратката редакция на арменската география от 7 век "Ашхарацуйц", която се среща в издадения неин текст от братя Уистон през 1736 г. и от Сен Мартен през 1819 г. Тя гласи следното:

“Сарматия, частта от която е на изток от Загхурай, или пулгхарите-германци, стига до Северния океан, до Непознатата земя, която наричат Палак и Рипиа и така нататък”

Добавката е поместена в изданието и руския превод на Патканов от 1877 г., като там Загхурай направо е предадено като "Загора". Иначе в текста на Ширакаци съответния пасаж гласи иначе:

“Сарматия, частта от която е на изток от Германия, [стига] до Северния океан, до Непознатата земя и до планините Рипиа, от които извира реката Тонавис

С оглед на записа на името на българите Պուլղարք, е очевидно, че добавката е правена не по-рано от втората половина на 10 век, 300 години след като Ананиа Ширакаци пише географията си. Това личи и от записа Загхурай/Загхура (Զաղուրայ), който преди 10 век следва да се чете Залурай/Залура, а от 10 век - Загхурай/Загхура. Нещо повече, тъй като формата Пулгхарк (Պուլղարք) е неправилна (вместо правилното книжовно Булгхарк - Բուլղարք), добавката ще да е била правена от някой западен арменец, вероятно киликийски, тоест е още по-късна. Подобен позападнен, че и сбъркан правопис, се наблюдава в една арменска паметна бележка от 1258 г., в която някой си поп Аракел съобщава, че бил запопен в Търнов (Търнаув в оригинала). В тази приписка българите са записани като "пулхари", а не като "булгхари", както е според книжовния правопис. Затова смятам,, че добавката при Уистон и Мартен е от 13-15 век някъде, но за съжаление не разполагам с техните издания, за да видя какви бележки имат те, ако са правили изобщо.

Смятах до вчера, докато ти не пусна текста на Волфрам, че тези българи-германци са били кримски българи, живеещи през 10 век редом с останалите там готи. Но сега си давам сметка, че като название на Мизия и изобщо на България "Загора" се появява в европейските документи и дипломация чак към 14 век, което потвърждава мнението ми, че добавката е от периода 13-15 век, макар корените на информацията в нея да възлизат към много по-ранна епоха, нищо чудно към 9 век. И при това тълкувание на добавката у Уистон и Сен Мартен излиза, че в Мизия не са живели някакви си гети, дето говорели на простонароден език, а готи и то германоезични готи, напук на всички автохтонски напъни и истерии.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Кавалиере, престанете да пълните форума с плява, след като сте безсилен да напишете нещо смислено по темата.

subigo е спрегната глаголна форма, а не е съществително име. Но това са дребнави подробности, които са твърде далеч от "истинската история", нали?

Водач завоевател( покорител) е CANE SUBHGI , KAHACVBHΓI,CANASVВHГY - KANAΣYBIΓI

http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=6695&hl=%F1%E8%F0%E8%F3%F1#entry55360

Безсилни сте с опитите си да манипулирате по Бешевлийски историята създавайки изкуствени богове, дописвайки надписи и интерполирайки с паралингвистичните си лакардии.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Иде реч за следното - за една добавка към кратката редакция на арменската география от 7 век И при това тълкувание на добавката у Уистон и Сен Мартен излиза, че в Мизия не са живели някакви си гети, дето говорели на простонароден език, а готи и то германоезични готи, напук на всички автохтонски напъни и истерии.

Ела да те разцелувам, бре, ела :kiss1: Защото пустословието на нашия Рицар ми идва в повече...

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ела да те разцелувам, бре, ела :kiss1: Защото пустословието на нашия Рицар ми идва в повече...

Ама няма да ми пускаш език, ей! :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Много обяснения за нищо както казва Монти.

Това се отнася най-вече за тебе, драги ми Рицарю ;)"Волфрам бил такъв; ама бил - онакъв"... Баламосваш ме ти нещо, но аз все още не мога да взема никакво отношение по таз проблема, защото знаеш ли колко е трудно за бивш варварин и понастоящем изтънчен римлянин да се занимава с тези варварски заплетени казуси...

Последно ще кажа, как съм стигнал за себе си до извода, че беси/гети/готи/ келти говорят близки , ако не идентични езици.

В Палестина има манастири , които са били обитавани от Бесите. Говори се за Теодосий Киновиарх, който основал бески манастири. Тези бески манастири, обаче били "захранвани" с монаси готи, които водели кореспонденция с готите от Малка Скития и през 6 век.

И какво се оказва - за готски манастири не се споменава никъде. Обаче бески става синоним на готски и от това следва, че или вече "германците -готи" плътно са заселили Родопите и вече са подменили етнонима "беси" или бесите от Родопите, бесите от Карпатите, показани и на картата на Пойтингер са едни и същи с готите от Малка Скития.

Най-накрая схващам накъде биеш: траките-беси станали готи (гети). А уж довчера нямаше никакви германци... по Балканите. Или... пак не съм у ред (в час)? То... човек може ли да ти проследи мисълта?

Ах, ах, ах... как ще се защитава бъдещата дисертация, кажи ми как?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ама няма да ми пускаш език, ей! :grin:

Спокойно, бре :!!!: Това е целувката на мирът с подчертан иудейски нюанс :umnik: Като истински средновековен римлянин, аз съм християнин, т.е. няма място за антични педеразлъци от времето на езическият гръко-римски свят :crazy:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Това се отнася най-вече за тебе, драги ми Рицарю ;)"Волфрам бил такъв; ама бил - онакъв"... Баламосваш ме ти нещо, но аз все още не мога да взема никакво отношение по таз проблема, защото знаеш ли колко е трудно за бивш варварин и понастоящем изтънчен римлянин да се занимава с тези варварски заплетени казуси...

Най-накрая схващам накъде биеш: траките-беси станали готи (гети). А уж довчера нямаше никакви германци... по Балканите. Или... пак не съм у ред (в час)? То... човек може ли да ти проследи мисълта?

Ах, ах, ах... как ще се защитава бъдещата дисертация, кажи ми как?

Та, от Волфрам разбрах за бенедектинския абат на Райхенау и неговите твърдения за готите, живели заедно с другите скити (славяни) по Северна България и патъркащи на теодиска... през IX век. За мен си беше изненада. При тази ветрилница. Щото това не е Кримският полуостров и запазените готи през XIII в.

Quote

Напълно невпечатлени от това, както и от събитията в готизираната римска армия и далеч от всякакви образи на герои, живеели и оцелявали християнските готи на Вулфила по северния склон на планината Хемус. Те, Gothi minores - малките, т.е. римските готи, се опълчвали дори срещу готските крале полководци, когато са искали да ги въодушевяват за военни подвизи. Във всеки случай те не са били сред онези, които, ако цитираме историята на готите, са дали съгласие на Теодерих да напуснат родината си. От средата на IV век те населявали днешна Северна България. Но чак във франкската държава от IX век един Валахфрид Страбон (игумен от ок. 808 до 849 г. на бенедиктински манастир на остров Райхенау в Боденското езеро; бел. прев.) например, смятал, че в провинциите на гърците все още живеят готи заедно със скитски, т.е. славянски народи и говорят lingua theodiska (израз, засвидетелстван най-рано през 786 г. и превеждан като “(просто)народен език”, превърнал се постепенно докъм XV век в означение за немския език и етноним на немците - thiudisc, tiutisc, diutisc, tiutsch, teutsch, deutsch; бел. прев.). Това не е препратка към кримските готи, един проблем, който съзнателно пропускам, а към царството на българите от IX век.

Монти, той на Аспандиат арменските извори , Натан му обясни колко може да се има доверие...

Написаното от Волфрам е пълна лъжа.

Той (Волфрам) може да си пише до утре , но Валафрид Страбо абсолютно нищо не говори , за това , че едни народи ( германски готи) живеели при други народи (славянски) . Въобще славянски и български отсъства в извора. А пише просто за тамошните скитски народи.

В крайна сметка да отворим PL tomus и да прочетем какво пише там - http://books.google.bg/books?id=s_wQAAAAYAAJ&pg=PT308&hl=bg&source=gbs_toc_r&cad=3#v=onepage&q&f=false

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Спокойно, бре :!!!: Това е целувката на мирът с подчертан иудейски нюанс :umnik: Като истински средновековен римлянин, аз съм християнин, т.е. няма място за антични педеразлъци от времето на езическият гръко-римски свят :crazy:

Язък! Тъкмо помислих, че се ражда една нова любов пред очите на целия форум.

Рицарю, дай се разберем. Готите са немско племе, идващо от скандинавия, гетите са тракийско племе живеещо в днешна Румъния. Двете племена няма нищо общо помежду си, едните са немци, другите траки. Признавам, не знам дали част от тракийските племена всъщност не са келти или някакви други, но тракийски език ИМА.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Язък! Тъкмо помислих, че се ражда една нова любов пред очите на целия форум.

Рицарю, дай се разберем. Готите са немско племе, идващо от скандинавия, гетите са тракийско племе живеещо в днешна Румъния. Двете племена няма нищо общо помежду си, едните са немци, другите траки. Признавам, не знам дали част от тракийските племена всъщност не са келти или някакви други, но тракийски език ИМА.

Фружине , ти си се разбирай с когото щеш. Няма немци готи , това са късни политически манипулации. Общ тракийски език няма. Просто, защото траките не са достигнали до възможността да създадат собствена държава. Сторили са го одрисите, но те се създали Одриска , а не тракийска държава. Има различни диалекти, които се говорят на географската ширина формираща земите на Тракия.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

За тракийския език казват, че бил наричан езика на Бесите.

Сега да не излезе, че траките говорили, не на тракийски?

И в типично описателен стил бесите:

През второто въстание през 11 г. пр.н.е. обаче те били разбити и ликвидирани напълно, като някои от тях се преселили в Добруджа.

Понеже били ликвидирани напълно, някои се преселват в Добружа, а 116 години по-късно, през 105 г. ги преместват оттатък Дунав (сигурно мощите им)?

По тази схема през годините, не останал жив човек в Тракия. Което не пречело да се изнася вино и зърно от там.

После вярвай на описания за избиване.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Quote

Монти, той на Аспандиат арменските извори , Натан му обясни колко може да се има доверие...

Написаното от Волфрам е пълна лъжа.

Той (Волфрам) може да си пише до утре , но Валафрид Страбо абсолютно нищо не говори , за това , че едни народи ( германски готи) живеели при други народи (славянски) . Въобще славянски и български отсъства в извора. А пише просто за тамошните скитски народи.

Е, щом "Натан" бил обяснил....

П.П. Майка им жална на авто-грамофонците, щом капацитетът "Натан" им е тежката артилерия.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не е задължително - могат да се обслужват от най-близките. Сърбите например нямат епископи до времето на Сава. Тук обаче имаме митрополити на Томи и Одесос - чисто нови от времето на исаврийците. Освен това наличието на епископи или монети наистина не означава римска власт. Епископи има и в Хазария.

Свети Сава е първия сръбски архиепископ, т.е. шеф на епископи. До тогава сърбите се намират на подчинение на охридската архиепископия. Димитър Хоматиан естествено протестира на отделянето на сърбите, защото на практика е за сметка на неговия диоцез, но ефект никакъв. Първия значим сръбски център Раса си го има още в грамотите на Василий. Аз говоря за епископски центрове, а не за национални епископи. Византия като цяло контролира само крайбрежието. Държи не само Томи, но и Херсонес. Не на последно място, защото крайбрежието е интересно за нея, но не и за другите народи към този момент. Тях ги вълнуват черноморските градове единствено като източник на плячка. Но къде са другите епископски центрове, които се споменават преди това.

Епископските центрове са не само признак за държавност, а въобще за отсъствие на ромеи, които по това време се определят и с названието християни. За сравнение при турското нашествие Византия като държава губи територии, но много от епископските центрове продължават да се споменават, като някои съществуват и до днес в пределите на Турция.

Монетите вече са и признак за държавност. Защото ако има ромеи, но те са в държава затворила граници с Византия те няма как да контактуват с нея и да си набавят монети. Начинът на живот на Византия е такъв, че монетите са признак за него. С тях се плаща на войници, на федерати, на чиновници.

Tова е много точно определение, защото на 1000км от Константинопол имало епископии (Крим), а в най-близкия хинтерланд нямало !

Това може да го роди само оловна болшевишка глава. Естествено е, че епископа в Одеса си е стоял, а и Аспаруховите хора са имали битка около града на Урните (варните). Виж исторически реализъм Натан - http://marknatan.blog.bg/history/2015/01/15/inventorstvoto-na-sirma-varna-e-vrna-ili-urna-grobnica-b-a-p.1330567

Иване, работи с живи хора - Ветран, Йоан , Леонтий. Само няколко години преди това е издаден Теодосиевия кодекс и де що има попове по Балканите са пуснати да "коневертират" готите, част от които приемат неуспешния за империята "омийски" проект, който е изоставен. Има въпиюща нужда да се пуснат съгласни с Константинополската линия епископи, които да поназнайват и готски. Такива се намират - Никита Ремесиански, Ветран и т.н. Йоан търси хора от Галатия, защото много добре знае, че само те могат да му свършат работа. Другите на Балканите са омиани (тогава вече равнозначно на ариани).

За да амортизира проблемния процес Константинополския епископ (в случая -Йоан) пише - нещо от типа на -" и Авраам беше "скит", защото напусна отечеството си и се превърна в обикалящ географските ширини човек, всички сме чада на един баща и т.н. "

Ето още едно доказателство на етимологическото значение на скитите - за елините, това са номадстващи хора.

Та, Кесарийския епископ с нищо не може да помогне за "хуните".

Археологическите паметници говорят друго. Именно това казва Вагалински, дали чрез федератство или пряк контрол империята в края на VII в. упражнява действителна власт и не става въпрос за никакви търговци.

При повсеместната рустификация нещата придобиват ясни контури, там където все още е останала византийската власт.

Омесването не го констатирам аз , а изворите, които са ясни.

Напоследък има горещи опити от разни готомани , включително и от горепосочения шваба да търсят географските граници на подчинените на готите народи - в Карпатите били даките, в Банат били сарматите, в малка влахия били бастарните и т.нат.

Обаче археологическите доказателства не дават и ни най-малка представа за такава възможност.

Галахад, понеже си последовател на стилизирания и санитарния метод много обичаш да изчистваш "паразитиращите" извори, които не ти създават кристална картина или ти вкарват прекалено големи проблеми.

Готите на Теодорих заминали, но други останали и взели , че се превърнали от готски племена ваюнити и сагудати в "склавински". А, че цяла Мизия и Скития е била осеяна със жилищата на малоготите и аланите, това го пропускаш.

И после си пускаш сталинистките обработки за "славянското" море.

Е, как да е нямало епископи. Епископските центрове на юг от Балкана, най-вече тези, дето са по-близо до Цариград постоянно си се споменават в епархийски списъци, синодарни актове или пък имаме запазени печати на тези епископи. На север от Балкана преди варварските нашествия си има изградени епископски центрове и техните архиереи си присъстват в документите. После изчезват от документите.

И какви археологически паметници намираш от VІІ до ІХв. вежду Дунава и Балкана, които да показват, че там цъфти християнството? Черкви, катедрали?!?

Изворите не ги изчиствам, а ги разглеждам критически. Истината, уви е една. Тъй че няма как за едно и също нещо да има няколко верни решения. Елементарна логика.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Свети Сава е първия сръбски архиепископ, т.е. шеф на епископи. До тогава сърбите се намират на подчинение на охридската архиепископия. Димитър Хоматиан естествено протестира на отделянето на сърбите, защото на практика е за сметка на неговия диоцез, но ефект никакъв. Първия значим сръбски център Раса си го има още в грамотите на Василий. Аз говоря за епископски центрове, а не за национални епископи. Византия като цяло контролира само крайбрежието. Държи не само Томи, но и Херсонес. Не на последно място, защото крайбрежието е интересно за нея, но не и за другите народи към този момент. Тях ги вълнуват черноморските градове единствено като източник на плячка. Но къде са другите епископски центрове, които се споменават преди това.

Епископските центрове са не само признак за държавност, а въобще за отсъствие на ромеи, които по това време се определят и с названието християни. За сравнение при турското нашествие Византия като държава губи територии, но много от епископските центрове продължават да се споменават, като някои съществуват и до днес в пределите на Турция.

Монетите вече са и признак за държавност. Защото ако има ромеи, но те са в държава затворила граници с Византия те няма как да контактуват с нея и да си набавят монети. Начинът на живот на Византия е такъв, че монетите са признак за него. С тях се плаща на войници, на федерати, на чиновници.

Е, как да е нямало епископи. Епископските центрове на юг от Балкана, най-вече тези, дето са по-близо до Цариград постоянно си се споменават в епархийски списъци, синодарни актове или пък имаме запазени печати на тези епископи. На север от Балкана преди варварските нашествия си има изградени епископски центрове и техните архиереи си присъстват в документите. После изчезват от документите.

И какви археологически паметници намираш от VІІ до ІХв. вежду Дунава и Балкана, които да показват, че там цъфти християнството? Черкви, катедрали?!?

Изворите не ги изчиствам, а ги разглеждам критически. Истината, уви е една. Тъй че няма как за едно и също нещо да има няколко верни решения. Елементарна логика.

Галахад, твърде лежерно и ирелевантно.

Списъците на византийските събори не споменават за коптски, арменски и западнохристиянски епископии. Ерго, арменците са мюсулмани, на запад са манихеи , а копти няма, това ли искаш да кажеш ???

Имаме лютишки,дардански, драчски, дори един спорен доростолски ( проблемен е защото е описан кофти в преписите от 15-16век.) и после нямало епископи на Балканите.

Е, как искаш да ти бъде споменат например и Търновския епископ на малоготите, който се прехвърлил от равнинния Никопол в предбалкана, след като е описан, като арианин.

Помним един апамейски презвитер монотелит , който се появи при Брадаткото и с какъв гръм и трясък беше изгонен от него. Онези епископи, които не са искали да изпитат императорския гняв на гърба си несподеляйки конфесионалните му тежнения, едва ли биха се явили офлайн на събора. Затова и няма как да фигурират на него.

Чак да е "цъфтяло" никой не спори - Dark ages , кво да праиш !?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Галахад, колко православни епископии знаем, че има разкрити на север от Дунав до 1359г. и означава ли това, че там няма православни християни? Къде е пряката връзка между твърденията "не сме сигурни, че има епископи" и "има / няма християни.

В случая обаче не е така.

Да приемам, че митрополията на Марцианопол заедно с подчинените си епископии се вписва в списъците по инерция. Обяснението "вдовстващи" обаче за наличието на митрополити на Одесос и Томи в списъка на исаврийците е несериозно.

- Двете митрополии, заедно с Готската възникват по едно и също време. Никъде преди това тези катедри не са упоменати като митрополии

- С изключение на Доростол, останалите подчинени епископии и на трите митрополии са нови, неупоменати в списъците от предния период, като имаме епископ на Хуни и епископ на Оногури, които съвсем не се вързват с понятието "вдовстващ" епископ.

- И трите митрополии губят статуса си по едно и също време -в първата половина на 9-ти век

Абсурд е да разглеждаме изолирано и самостоятелно Одесос, или само Томи, или само Готската, без да отчитаме останалите две. Очевидно е, че това е един и същ модел и една и съща политика за установяване на църковна организация във варварски територии, но не и за налагане на гражданска имперска власт. При това действията са предприети след установяването на българите на юг от Дунав, а не преди това.

С една дума в случая не наличието на епископи, а точно липсата им трябва да бъде доказана. Обяснението "вдостващи" в случая е изсмукано от пръстите и не може да се опре на никакви факти.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Е, щом "Натан" бил обяснил....

П.П. Майка им жална на авто-грамофонците, щом капацитетът "Натан" им е тежката артилерия.

Спандьо , тези дописвания хич не ми харесват -

пуку било означавало българи, но и вгндр било българи, но и все още бглн било българи и так далее . С такава методология всичко, което ни кефне става "българи".

Може да си добър филолог, но това не означава, че след като си прочел арменските извори си открил панацеята на българската история.

Арменските извори написани през 5-6 век., преписани след това през 10 в, , доукрасени от франсетата през 17век. не могат да ни се представят за извор "Терминатор" през 21 век.

Не върви по пътя на Бешевлиев, който си доукрасява някакви надписи и измисли нов Несъщестуващ бог на българите, а ти допринасяй за науката нещо ценно, което несъмнено можеш .

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Галахад, колко православни епископии знаем, че има разкрити на север от Дунав до 1359г. и означава ли това, че там няма православни християни? Къде е пряката връзка между твърденията "не сме сигурни, че има епископи" и "има / няма християни.....

Абсурд е да разглеждаме изолирано и самостоятелно Одесос, или само Томи, или само Готската, без да отчитаме останалите две. Очевидно е, че това е един и същ модел и една и съща политика за установяване на църковна организация във варварски територии, но не и за налагане на гражданска имперска власт. При това действията са предприети след установяването на българите на юг от Дунав, а не преди това.

С една дума в случая не наличието на епископи, а точно липсата им трябва да бъде доказана. Обяснението "вдостващи" в случая е изсмукано от пръстите и не може да се опре на никакви факти.

По време на целия период на Римската империя няма нито един, единствен пример да се знае, че човек е назначен за епископ със специална задача, свързана с отиване извън границата на империята, в район напълно населен с езичници за да покръства варварите живеещи там. В случаите, когато не е имало християнска община извън границита на Римската империя тогава никакъв епископ не е изпращан там.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Интересно е каква е ролята на протоалбанците в микса от местни елементи.

Според редица лингвисти имана като Шар (планината), Щип, Ниш, Щипон (Ихтиман) и др. са заети от албански. При това заемането е станало сравнително късно - някъде около 9-11в.

Редактирано от Atom
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

По време на целия период на Римската империя няма нито един, единствен пример да се знае, че човек е назначен за епископ със специална задача, свързана с отиване извън границата на империята, в район напълно населен с езичници за да покръства варварите живеещи там. В случаите, когато не е имало християнска община извън границита на Римската империя тогава никакъв епископ не е изпращан там.

От което следва какво? Да, един път и Рицаря да е прав :) ))) Да, точно така - има християнски общини на територията на България (със съответните църковни надзорници - не може без тях). Християнски общини има и на територията на Халифата (със съответните църковни надзорници).

Извод: както в Близкия Изток е имало ромеи под властта на друговерци, така и на Балканите е имало ромеи под властта на друговерци.

Написаното от Волфрам е пълна лъжа.

Той (Волфрам) може да си пише до утре , но Валафрид Страбо абсолютно нищо не говори , за това , че едни народи ( германски готи) живеели при други народи (славянски) . Въобще славянски и български отсъства в извора. А пише просто за тамошните скитски народи.

В крайна сметка да отворим PL tomus и да прочетем какво пише там - http://books.google....epage&q&f=false

И какво пише? Къде точно да търсим?

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Графе, говоря примерно за кралството на гепидите, хуните, въобще варварски земи където няма ромейско население, но има християни.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...