Отиди на
Форум "Наука"

Смяна на вярата


Recommended Posts

  • Потребител
Преди 32 минути, Atom said:

Съгласен съм. Толкова е силна вярата ти, че Украйна и запада са най-голямото и абсолютно зло, че освен руска пропаганда не виждаш нищо друго. 

Е, аз нямам никаква нужда да се оправдавам, пък и представата за моята вина, със сигурност те успокоява и ти действа благоприятно...:)

Вземи изтрий по-горния пост, да не ти вади очите, а аз ще си затрая и ще се направя, че нищо не съм прочел...

Ако искаш, ще пусна и малко руска пропаганда, да го замажем съвсем...

62584.jpeg

Редактирано от cucumerario
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 412
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Преди 13 часа, cucumerario said:

Ако ти "не виждаш", значи си сляп и няма как с моята личност, да оправдаш състоянието си.

Ако вие "виждате" нещо си, не означава задължително че другите са слепи, а че вие имате делюзии.

Всеки може да си играе да "вижда нещо си". Всяка група може да си играе на играта "ние виждаме, пък другите не виждат".

Да повярваш нещо си... не значи че някой нещо гледа, а само че има усещането че го "вижда", че (сякаш) му е ясно, че (сякаш) вижда истинската истина... Това са елементарни форми на самозаблуди и са описани чудесно на твърде много места, касаещи когнитивната наука и психологическите познания.

ГЛЕДАМ и ВИЖДАМ не са едно и също и зад двете думички НЕ стои един и същ пълнеж, а такъв с качествено различно съдържание и значение. Вие може и да не ги различавате и схващате, но не означава че вие по принцип разбирате нещо, отвъд личните ви пристрастия.

Ако вие си играете на "осъзнаване", не означава че другите не осъзнават, а че просто се движите по игрите на фантазния ви свят.

Вярата е плод на психични процеси и се разглежда в психологичен контекст. Форумът не е религиозен, а вече се написа другаде, че разглежда вярата и вярванията като част от човешкото познание, история, като част от пътя му към цивилизоване.

Така - изразихме  различията си. Това за мен е повече от достатъчно . Който, каквото схванал - за него си е.

Редактирано от ramus
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 21 часа, ramus said:

Всъщност 'това, което прави' е, просто да се забавлява като играе "на контра". Две страници вече коментари този ник не е извел нито един аргумент, докато бива засипван с такива, като допълнително му се дават примери. Вместо с аргументи, се леят баналните иронички вметки и... дотам.

В общия случай това с контрата и така. В конкретния случай обаче мотивите му са други.  Човекът е вярващ рускомирец или вярващ западомразец (не знам кое от двете е по-силно).  Ако му кажеш, че руснаците са голяма работа, че украинците са нацисти, а американците са най-голямото и абсолютно зло на планетата, няма да те контрира. Напротив, най-вероятно ще извади един куп "доказателства" в подкрепа на едно подобно твърдение. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 37 минути, Atom said:

Човекът е

разбира се, съгласен съм напълно.

Пристрастията са съвсем човешки явления и доста други тук съфорумци също залитат от тях.

Огромно екзистенциално предизвикателство е човек сам да вникне, разкрие и да надмогне пристрастията си... и да постигне да е 'по-голям ' и независим от тях. Заради това са твърде малко хората които са оставили следи за да го реализирали. Толкова са малко... че статистически са сякаш "несъществуващи"...

Заради същото не визирам въобще че е нещо изключително или негативно, че човекът е потопен от пристрастията си и " им слугува". В някакъв смисъл "всички го правим". Разликата е, че някои са повече зависими от пристрастията си, а други - по-малко.  Но това е за други теми...

Редактирано от ramus
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 11 часа, ramus said:

Ако вие "виждате" нещо си, не означава задължително че другите са слепи, а че вие имате делюзии.

Всеки може да си играе да "вижда нещо си". Всяка група може да си играе на играта "ние виждаме, пък другите не виждат".

Да повярваш нещо си... не значи че някой нещо гледа, а само че има усещането че го "вижда", че (сякаш) му е ясно, че (сякаш) вижда истинската истина... Това са елементарни форми на самозаблуди и са описани чудесно на твърде много места, касаещи когнитивната наука и психологическите познания.

ГЛЕДАМ и ВИЖДАМ не са едно и също и зад двете думички НЕ стои един и същ пълнеж, а такъв с качествено различно съдържание и значение. Вие може и да не ги различавате и схващате, но не означава че вие по принцип разбирате нещо, отвъд личните ви пристрастия.

Ако вие си играете на "осъзнаване", не означава че другите не осъзнават, а че просто се движите по игрите на фантазния ви свят.

Вярата е плод на психични процеси и се разглежда в психологичен контекст. Форумът не е религиозен, а вече се написа другаде, че разглежда вярата и вярванията като част от човешкото познание, история, като част от пътя му към цивилизоване.

Така - изразихме  различията си. Това за мен е повече от достатъчно . Който, каквото схванал - за него си е.

Не се обърквай така. Психологията и психиатрията не са за всеки иначе нямаше да има специалисти психолози и психиатри.

Тук говорим, за вече установени принципи, а не за различия м/у видове принципи и кой е по-правилен.

И точно защото тук е научен форум, не може да мешаш така понятията. Учените така не правят.

Когато говорим, за принципи, концепция на вярвания, в случая християнството, то можем да разглеждаме тяхната правилност, единствено от гледна точка на християнската религия. Умните, мъдрите, глупаците, простаците, атеистите, антитеистите, комунистите, нацистите и т.н. имат своята гледна точка и независимо дали одобряват или не, тя не определя правилността на установените принципи в християнската религия.

В случая, каквото и да си схванал и задържал, то се оказва неправилно.

Преди 9 часа, ramus said:

разбира се, съгласен съм напълно.

Пристрастията са съвсем човешки явления и доста други тук съфорумци също залитат от тях.

Огромно екзистенциално предизвикателство е човек сам да вникне, разкрие и да надмогне пристрастията си... и да постигне да е 'по-голям ' и независим от тях. Заради това са твърде малко хората които са оставили следи за да го реализирали. Толкова са малко... че статистически са сякаш "несъществуващи"...

Заради същото не визирам въобще че е нещо изключително или негативно, че човекът е потопен от пристрастията си и " им слугува". В някакъв смисъл "всички го правим". Разликата е, че някои са повече зависими от пристрастията си, а други - по-малко.  Но това е за други теми...

Различията не са в пристрастията, когато говорим за безпристрастни принципи, но изглежда много би ти се искало, да е така.. :)

На Атом психологията не му е най-силната страна, като имаш в предвид, че дори познанията му за християнството, я превъзхождат.:)

Редактирано от cucumerario
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 24 минути, cucumerario said:

Когато говорим, за принципи, концепция на вярвания, в случая християнството, то можем да разглеждаме тяхната правилност, единствено от гледна точка на християнската религия.

Именно..  И сто пъти да повториш, че има нарушена християнска догма, такава догма няма нарушена в християнството. Стига разбира се да се погледне обективно от гледна точка на християнската религия. Ако гледаш от гледната точка на  рускомирската ерес, може да видиш и десет нарушени догми. Те обаче са си догми на рускомирската ерес или каквото е там това вероучение, а не на християнската религия. 

От гледна точка на християнската религия, ако има някакво нарушение това е нарушение на някаква местна традиция. Догмите обаче не са просто традиции.  Догмите са точно определени и няма как самоволно да се пренебрегват, нито да се добавят нови измислени догми както правиш в този случай. 

Каква  например е традицията за честването на именните дни в Гърция?  В България сигурно 99% от българите които носят името Иван честват на една и съща дата. Същото правят и тези с името Димитър, Атанас, Георги, Петър и т.н.  Ние нямаме 200 различни дати за Атанасов ден или 150 за Петровден и т.н.  Ако на нас ни натресат руската традиция това какво ще е? Дали ще е нарушение на догмата или пък ние в момента нарушаваме догмата?  Кое от двете и коя е догмата в този случай?

Редактирано от Atom
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, cucumerario said:

концепция на вярвания, в случая християнството, то можем да разглеждаме тяхната правилност, единствено от гледна точка на християнската религия.

Не става ясно нито КОИ сте ВИЕ, нито защо се самообявявате за говорител и изразител на някакво множество, чрез множественото си число в изказа си.

Не МИ става ясно и защо вие се разглеждате за представител, пояснител и защитник на някакви концепции, християнство, гледни точни и някаква си религия.

Бихте ли да пояснили в качеството си на какъв точно и в каква роля се изживявате в представите си? Според мен това би спомогнало за целите на някаква ваша си форма и вид дискусия, която стремите в темата . За мен е малко странна тази форма, но може би имате нужда от конекция, от споделеност, дори във форма на "контра"... но не ви се получават - поне по мои обобщения.

Преди 1 час, cucumerario said:

Тук говорим, за вече установени принципи, а не за различия м/у видове принципи и кой е по-правилен.

И точно защото тук е научен форум, не може да мешаш така понятията. Учените така не правят.

Когато говорим,

Имам следните вметки:

- Два пъти се повтаря "когато говорим" - а не знам някой сред виртуален форум да "говори". Според мен всички участваме тук само чрез "ПИСАНЕ".

- Вече посочих по-горе, че формата на множествено число е също малко нелепа - защото вие изразявате вашият прочит, на нещо си ваше. Не виждам защо фантазирате че това е някаква форма на колективни конвенции на които се явявате нещо като колективен изразител. Защото това, което вие ПИШЕТЕ никой друг пишещ не го преживява и не споделя - и това е видно от темата дотук.

- Моето обобщение е, че принципите НЕ могат да са "правилни" или не. Прилагането на принципите в неадекватен относно тях контекст - ги прави да ИЗГЛЕЖДАТ "правилни или не" ( на някого). Но това няма общо с "принципите", а се определя от Ползващите и Прилагащите ги.

Прави ми впечатление, че се обръщате към ника "рамус" във форма на обръщение "ти" - вие познавате ли се... нещо или сте в някаква форма на близост? Може би вашето усещане е такова?

=========

колкото до конкретиката на основния казус в темата, вече ви го написаха неколкократно и е излишно да повтарям други. Вие не сте съгласен - ок, имате си ваша гледна точка - ок, само дето дискусия не се реализира... Мислите ли че само "другите" са причината?

Редактирано от ramus
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 минута, Atom said:

Именно..  И сто пъти да повториш, че има нарушена християнска догма, такава догма няма нарушена в християнството. Стига разбира се да се погледне обективно от гледна точка на християнската религия. Ако гледаш от гледната точка на  рускомирската ерес, може да видиш и десет нарушени догми. Те обаче са си догми на рускомирската ерес или каквото е там това вероучение, а не на християнската религия. 

От гледна точка на християнската религия, ако има някакво нарушение това е нарушение на някаква местна традиция. Догмите обаче не са просто традиции.  Догмите са точно определени и няма как самоволно да се пренебрегват, нито да се добавят нови измислени догми както правиш в този случай. 

Каква  например е традицията за честването на именните дни в Гърция?  В България сигурно 99% от българите които носят името Иван честват на една и съща дата. Същото правят и тези с името Димитър, Атанас, Георги, Петър и т.н.  Ние нямаме 200 различни дати за Атанасов ден или 150 за Петровден и т.н.  Ако на нас ни натресат руската традиция това какво ще е? Дали ще е нарушение на догмата или пък ние в момента нарушаваме догмата?  Кое от двете и коя е догмата в този случай?

Абе може и да стане, но първо трябва да се разберете със Светия Дух, който е извършил веднъж Светото тайнство, да признае грешката си и да го извърши втори път, вече по правилния според теб начин...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 28 минути, cucumerario said:

но първо трябва да се разберете със Светия Дух

Значи ли, че имаме решение на казуса в темата - пишем на светия дух ( дано някой да знае адреса или url-a) , "разбираме се" и проблемите с "вярата" се оправят веднага?

Редактирано от ramus
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 минути, ramus said:

Не става ясно нито КОИ сте ВИЕ, нито защо се самообявявате за говорител и изразител на някакво множество, чрез множественото си число в изказа си.

Ами защото Ние (ти и аз) би трябвало, да сме нещо като безпристрастни наблюдатели, когато обсъждаме принципи

Преди 4 минути, ramus said:

Не МИ става ясно и защо вие се разглеждате за представител, пояснител и защитник на някакви концепции, християнство, гледни точни и някаква си религия.

Само защото тук става въпрос, за някакви концепции, християнство и някаква си религия...

Преди 8 минути, ramus said:

Бихте ли да пояснили в качеството си на какъв точно и в каква роля се изживявате в представите си? Според мен това би спомогнало за целите на някаква ваша си форма и вид дискусия, която стремите с откриването на темата (си). За мен е малко странна тази форма, но може би имате нужда от конекция, от споделеност, дори във форма на "контра"... но не ви се получават - поне по мои обобщения.

Нали това се опитвам писменно да обясня.. 😀

Представите ми в случая нямат никакво значение, аз не изразявам писменно своите представи, а християнските представи. Никъде не съм твърдял писменно, че това са мои представи, напротив, постоянно писменно повтарям, че това са християнски представи и са свързани с християнската вяра.

Затова в този случай, твоите обобщения, би трябвало да отпаднат, освен ако нямаш конкретни писменни доказателства.

Преди 15 минути, ramus said:

- Два пъти се повтаря "когато говорим" - а не знам някой сред форум да "говори". Според мен сме тук само чрез "ПИСАНЕ".

Съгласен и ако пак повторя грешката, считай че "пишем" - "когато говорим"...

Преди 18 минути, ramus said:

- Вече посочих по-горе, че формата на множествено число е също малко нелепа - защото вие изразявате вашият прочит, на нещо си ваше. Не виждам защо фантазирате че това е някаква форма на колективни конвенции на които се явявате нещо като колективен изразител. Защото това, което вие ПИШЕТЕ никой друг пишещ не го преживява и не споделя - и това е видно от темата дотук.

Добре, ще пренапиша, за да стане по-ясно! Не изразявам мой прочит, на нещо си мое! Не бих написал християнството точно с израза "колективна конвенция", но ако има някакви затруднения с представите, бих го приел дори така.

Ти връзваш по някакъв свой начин връзки, м/у преживявания и установени принципи и на всичкото отгоре се опитваш да ме обвиняваш, за това...

Съгласен съм, че преживяванията могат, да установяват принципи, но не съм съгласен, че веднъж установени, при това с канон, те могат да бъдат променени, без да нарушат канона! Това е абсурд!

Вероятно несподелянето си има причини, но това в никакъв случай не е някакъв довод за правилност, след като има достатъчно доводи, за обратното.

Преди 48 минути, ramus said:

- Моето обобщение е, че принципите НЕ могат да са "правилни" или не. Прилагането на принципите в неадекватен относно тях контекст - ги прави да са "правилни или не". Но това няма общо с "принципите" а с Ползващите и Прилагащите ги.

Това се опитах се да обясня, че точно за това страда твоето "обобщение". Няма как да омесваш установени принципи, без да нарушаваш същността която определят.

Преди 56 минути, ramus said:

Прави ми впечатление, че се обръщате към ника "рамус" във форма на обръщение "ти" - вие познавате ли се... нещо или сте в някаква форма на близост?

Нищо лично, отдавам само на моето недостатъчно възпитание и опит в отбрано аристократично общество..

Преди 1 час, ramus said:

колкото до конкретиката на основния казус в темата ВИ, вече ви го написаха неколкократно и е излишно да повтарям други.

Извинявам се и за оправдание бих изтъкнал, че не съм имал за цел да променям личното ВИ мнение, то за мен е без значение, що касае правилността на конкретно определени и установени принципи.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, cucumerario said:

Абе може и да стане, но първо трябва да се разберете със Светия Дух, който е извършил веднъж Светото тайнство, да признае грешката си и да го извърши втори път, вече по правилния според теб начин...

Какъв втори път бе човек? Колко пъти да ти се повтаря, че кръщенето е едно. 

Ти в състояние ли си изобщо да мислиш. И преди те питах от къде го изкопа това второ кръщение, но така и не получих отговор.  Не разбрах по какъв начин светият дух те обвързва с конкретен и определен светец, великомъченик или там каквото е. Къде има такъв догмат. Що за многобожество проповядваш?  Този светец специално обвързан с теб от светия дух ли е. Какво е той за теб - личен Бог ли или е наравно със самия Бог?

В руските месецослови има един куп имена.  Димитриевците например през годината са 67. Името Йоан се среща около 270 пъти и т.н.  През повечето дни в годината (70%) има някакъв "Ивановден".  Поповете карат миряните да избират за покровител най-близкия до рождената дата на кръстения. Т.е. ако Иван  е роден през септември, вижда се кой от всичките 270 Ивановци от списъка се почита на неговата рождена дата или близо до нея и това е. Естествено от тези 270 свети Ивановци, сигурно над 95% са руснаци, повечето от тях новомъченици. Виж например тук:

 

 

Виж накрая какво казва. "Няма правила на кой от светците  да се кръщават децата, само с едно единствено  "суждение церкви", че най-разумното е да се увековечи името на някой новомъченик от Руската църква.  Това ли е новата "догма" която се нарушава?

Същият човек обаче казва, че няма никакъв проблем в зряла възраст ако човек е "забравил" светеца на който е кръстен да си избере сам светец от списъка с многото имена. Естествено и тук препоръчва да се избере новомъченик руснак, а не някой друг. 

 

Редактирано от Atom
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 48 минути, Atom said:

Какъв втори път бе човек? Колко пъти да ти се повтаря, че кръщенето е едно. 

Ти в състояние ли си изобщо да мислиш. И преди те питах от къде го изкопа това второ кръщение, но така и не получих отговор.  Не разбрах по какъв начин светият дух те обвързва с конкретен и определен светец, великомъченик или там каквото е. Къде има такъв догмат. Що за многобожество проповядваш?  Този светец специално обвързан с теб от светия дух ли е. Какво е той за теб - личен Бог ли или е наравно със самия Бог?

Черното няма как да стане бяло, нито може да изразяваш бялото с черно, колкото и да се опитваш да мислиш или не мислиш.

Разпорежданията на "епифаний", са твърде откровени. Става въпрос, за смяна-отричане  на светци, смяна на символи, смяна на същност, а това става само с отричане от вярата. Ти си кръстен на дядо ти, а той на дядо си и т.н. Дядоти винаги е (да речем) свързвал християнското си име с вярата си и това име ти е дал. Когато ти променяш същността на името си, се отричаш от християнското име на дядо си, то вече няма същия смисъл!! Какво трудно има, за разбиране, какво общо има путин? Какво разбира прадядоти от путин?

Ама май не е путин, а някой друг виновника... така мяза..:)

Преди 48 минути, Atom said:

Виж накрая какво казва. "Няма правила на кой от светците  да се кръщават децата, само с едно единствено  "суждение церкви", че най-разумното е да се увековечи името на някой новомъченик от Руската църква.  Това ли е новата "догма" която се нарушава?

Същият човек обаче казва, че няма никакъв проблем в зряла възраст ако човек е "забравил" светеца на който е кръстен да си избере сам светец от списъка с многото имена. Естествено и тук препоръчва да се избере новомъченик руснак, а не някой друг. 

Дявола се оправдава, само когато заблуждава! Защо е нужно това "само едно единствено суждение церкви", а нещата са толкова прости? Смяташ ли, че нещо такова ще бъде извършено от християнски свещеник ? Само това отговори и приключваме!:)

Липсата на отговор доказва лицемерието от твоя страна!

Редактирано от cucumerario
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, cucumerario said:

Абе може и да стане, но първо трябва да се разберете със Светия Дух, който е извършил веднъж Светото тайнство, да признае грешката си и да го извърши втори път, вече по правилния според теб начин...

Няма такъв филм. Светият дух като си върши тайнството, не те връзва с името на някой светец.

Попитах те, Исус като са го кръстили, на кой светец е кръстен? Нещо не чувам отговор. Причината я знам :)

Преди 19 минути, cucumerario said:

Разпорежданията на "епифаний", са твърде откровени. Става въпрос, за смяна-отричане  на светци, смяна на символи, смяна на същност, а това става само с отричане от вярата.

Човече, що не се научиш първо да четеш с разбиране, а после да изказваш мнение? Щото става смешно как се пънеш да измислиш някаква лъжа, не че ти се получава.

Прочети какво казва Епифании - на небето всички са светци. Никой не ти забранява да се молиш на който светец искаш.

Доста объркан трябва да си в главата, за да намираш тука отричане на светци и смяна на същности. Но от практиката знаем, че пропагандата е вредна за психическото здраве, и в случая виждаме преките последици....

Колко мъка има на тая земя....

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 11 минути, cucumerario said:

Разпорежданията на "епифаний", са твърде откровени.

Ако си християнин, спри с лъжите.  Ако си еретик рускомирец продължавай. Това май ви е основната "догма". Да се лъже колкото може повече. Никакви разпореждания не дава никой. Човекът отговоря на въпрос на журналистката. Тя го пита дали може да си избере друга покровителка Ксения. Той отговаря, че може. Но може и да се остане със същата покровителка която е имала до сега. Църквата не възразява, а това си е избор на самата мирянка Ксения. Това са думите му. 

Това го коментираме вече 10 пъти и 10 пъти ти повтаряш една и съща лъжа.  Няма разпореждане, нареждане, заповед и т.н. Има въпрос на мирянин и отговор на въпроса.  

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 58 минути, scaner said:

Няма такъв филм. Светият дух като си върши тайнството, не те връзва с името на някой светец.

Не ти разказвам филм. Докато си "върши" тайнството, определя същността на името и човека, затуй Кръщението е Свето Тайнство, което за да се промени, ще трябва прекръщаване. Казахме кръщелното име не е обвивка или букви, то е същност на човека и вярата му!

 

Преди 58 минути, scaner said:

Попитах те, Исус като са го кръстили, на кой светец е кръстен? Нещо не чувам отговор. Причината я знам

Не е задължително да си кръстен на светец, не е и невъзможно. В случая с "Ксения", определено имаме "връзка" със светец! Дори и да не е кръстена на светец, то тя определено свързва вярата си с този светец. Намира същността на името си в този светец Ако даде на друг името си, то тя ще предаде същноста която вярва, че носи името и чрез Светото Тайнство. Но въпреки това тя бива принудена, чрез заблуда да се прекръсти и смени същността на вярата си!

Преди 58 минути, scaner said:

Прочети какво казва Епифании - на небето всички са светци. Никой не ти забранява да се молиш на който светец искаш.

Прочетох оправданията! Това обаче не обяснява, защо принуждава хората да се прекръщават и отричат от вярата си, както е в конкретния случай!😀

Преди 54 минути, Atom said:

Ако си християнин, спри с лъжите.  Ако си еретик рускомирец продължавай. Това май ви е основната "догма". Да се лъже колкото може повече. Никакви разпореждания не дава никой. Човекът отговоря на въпрос на журналистката. Тя го пита дали може да си избере друга покровителка Ксения. Той отговаря, че може. Но може и да се остане със същата покровителка която е имала до сега. Църквата не възразява, а това си е избор на самата мирянка Ксения. Това са думите му. 

Това го коментираме вече 10 пъти и 10 пъти ти повтаряш една и съща лъжа.  

Оф..

Ако си искрен, зададох ти въпрос на който да отговориш. Липсата на отговор е доказателство, за това кой си ти.

Преди 34 минути, cucumerario said:

Няма разпореждане, нареждане, заповед и т.н. Има въпрос на мирянин и отговор на въпроса.  

..И въпросния отговор е богохулство, защото предполага грешка в самия Господ! Отрича на Символа на Вярата! А от позицията и поста на който седи отговарящия, отговора е със силата на заповед и го определя като еретик!

 

 

Редактирано от cucumerario
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 49 минути, cucumerario said:

Не е задължително да си кръстен на светец, не е и невъзможно. В случая с "Ксения", определено имаме "връзка" със светец!

Не е задължително, а? Ама ако искаш да почиташ друг светец, трябвало да се кръстиш втори път?

Като не е задължително, Светият дух пита ли те да ти направи връзката със светец, или сам си решава? :)Това кое правило го управлява, за да се съобразява човек каква врътка му е врътнал Светия дух, че да се кланя после правилно? На кой етап от кръщението се връзваш с името на светеца?

Ей така се зараждат ересите, когато куцо и сакато почва да си въобразява несъществуващи догмати, и почва да учи другите как трябвало да се спазват...

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, scaner said:

Не е задължително, а? Ама ако искаш да почиташ друг светец, трябвало да се кръстиш втори път?

Като не е задължително, Светият дух пита ли те да ти направи връзката със светец, или сам си решава? :)Това кое правило го управлява, за да се съобразява човек каква врътка му е врътнал Светия дух, че да се кланя после правилно? На кой етап от кръщението се връзваш с името на светеца?

Ей така се зараждат ересите, когато куцо и сакато почва да си въобразява несъществуващи догмати, и почва да учи другите как трябвало да се спазват...

Виж, ако наистина имаш интерес, може да прочетеш за Кръщението. Достъпно и лесно е. Ти не си прочел нищо и доказателството са тези кухи въпроси които задаваш.

Не знам точно колко смисъл има в безмисленото действие, да ти обяснявам, но да не изтъкваш отново, че съм отказал ти отговор, ето:

Естествено, че кръщението има връзка с християнски светец. Кръщението не дава име, а определя религията! Името се дава от родителите, а с името, приемащия християнството получава защитник. И на всичкото отгоре, това може да стане само един единствен път, за твоя голяма жалост.. Пък името задължително, трябва да се свърже с някой християнски светец иначе няма да е християнско кръщение.

 

 

Редактирано от cucumerario
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 6 часа, cucumerario said:

..И въпросния отговор е богохулство, защото предполага грешка в самия Господ! Отрича на Символа на Вярата! А от позицията и поста на който седи отговарящия, отговора е със силата на заповед и го определя като еретик!

 

И как се отрича символа на вярата?  Кръщението е едно за всички, нали така.  Нарушават ли тогава символа на вярата монасите, когато си сменят имената? Ще изкараш цялото монашество барабар с всички епископи еретици, само и само да поддържаш  някаква долнопробна руска опорка. 

После ме питаш по сто пъти коя е новата догма.  Ти си този който си измисля нови догми. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Държавната власт продължава намесата в църковните дела в Украйна. Има разпореждане църковните служби да са само на украинската мова. Дали и църковно славянския/български ще бъде изхвърлен? Не е въпрос за имоти. Преследва се език и националност. Нашите, които толкова бяха загрижени за правата на турците през "възродителния процес", сега мишкуват, когато се отнемат права на руснаци. Не съм изненадан. Мишкуването е присъщо на мишките.

Още Мойсей е изклал евреите, които не искат да приемат новата вяра. Последовател му е и Борис Кръстител. Смяната на вярата става не с кръст, а с кръв и меч.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 21 минути, Втори след княза said:

Държавната власт продължава намесата в църковните дела в Украйна. Има разпореждане църковните служби да са само на украинската мова. Дали и църковно славянския/български ще бъде изхвърлен? Не е въпрос за имоти. Преследва се език и националност. Нашите, които толкова бяха загрижени за правата на турците през "възродителния процес", сега мишкуват, когато се отнемат права на руснаци. Не съм изненадан. Мишкуването е присъщо на мишките.

Още Мойсей е изклал евреите, които не искат да приемат новата вяра. Последовател му е и Борис Кръстител. Смяната на вярата става не с кръст, а с кръв и меч.

Проповядвасе на църковно славянски и украински. Можеш и да ги питаш. Май те са най аутентични по този въпрос. 

https://www.ugcchu.com/?fbclid=IwAR2gBGz2ZHhbzZJ3KUVbv_Ga7C-OIV9tzWTwYDvdSRakpYCzj1bKiv9nImI

или тях

Организации[редактиране | редактиране на кода]

В сайта на ДАБЧ на България се посочва, че в Украйна има 78 действащи организации на българите – 38 дружества, 5 печатни медии, 1 електронна медия, 5 културни формации, 27 учебни заведения, 1 фолклорен състав и 1 младежка организация.[33]

  Вид Адрес Седалище или
местонахождение
Година на
основаване
Година на
закриване
Уебсайт
или блог
Асоциация на българите в Украйна[33] дружество пер. Вицеадмирал Жуков 9 Одеса 1993   abuodes.org.ua
Българо–гагаузко дружество „Кубей“[33] дружество ул. Русев „76“ Кубей (село в Болградски район)      
Българска община „Света София“[33] дружество ул. Бендерска „43“ Измаил      
Български женски клуб[33] дружество ул. Вицеадмирал Жуков 9 Одеса      
Български културно–просветен клуб „Трендафил“[33] дружество   Лозова (село в Тернополска област)      
Българско дружество „Марин Дринов“[33] дружество ул. Чичибабин 5 Харков      
Българско дружество „Пандаклия“[33] дружество ул. Киров 68 Пандъкли (село в Болградски район)      
Българско дружество „Роднина“[33] дружество ул. Училищна 46 Запорожие      
Българско дружество „Родолюбие“[33] дружество ул. Химици 18 Южне      
Българско дружество „Св. св. Кирил и Методий“[33] дружество пр. Суворов 33 Измаил      
Българско дружество „Хан Аспарух“[33] дружество   Болград      
Българско дружество „Христо Ботев“[33] дружество ул. Вицеадмирал Жуков 9 Одеса      
Българско дружество „Чушмелий“[33] дружество ул. Октомврийска 52 Чушмелия (село в Болградски район)      
Българско дружество[33] дружество ул. Софиевска, квартал Тръновка Николаев      
Българско културно–просветно дружество „Дружба“[33] дружество   Приазовске      
Българско културнопросветно дружество „Късмет“[33] дружество ул. Градинска 7 Килия      
Българско културно–просветно дружество „Христо Ботев“[33] дружество ул. Катедрална 46 Арциз      
Българско културно–просветно дружество „Христо Ботев“[33] дружество ул. Серхий Цветок 10, квартал Тръновка Николаев      
Българско културно–просветно дружество[33] дружество ул. Олимпийска 12 Белгород Днестровски      
Българско национално-културно дружество „Отечество“ (Областен център за национални култури)[33] дружество ул. Андрей Карташов 38 Рени      
Българско районно културно–просветно дружество „Съдружество“[33] дружество   Приморск      
Всеукраинска обществена организация „Конгрес на българите в Украйна[33] дружество бул. Гагарин 12 а Одеса 2007   kbg.org.ua
Градска обществена организация „Българите на Херсон“[33] дружество ул. Покрышев, д. 45, корп.3, кв. 8 Херсон 2010    
Дружество за българска история и култура „Родолюбие[33] дружество   Бердянск 1992    
Дружество за българска култура „Балкани“[33] дружество ул. Междукултурна 145 Мелитопол      
Дружество на бесарабските българи „Св. св. Кирил и Методий“[33] дружество ул. Суворова 85 Болград     bessarabbolgar.narod.ru
Дружество на олшанските българи „Алфатар“[33] дружество ул. Лагонда 15 Олшанка      
Киевско дружество за българска култура „Родолюбие–1989“[33] дружество   Киев 1989    
Киевско дружество за българска култура „Родолюбие“[33] дружество ул. Андрий Малишко 1 Киев      
Кримско републиканско българско дружество „Паисий Хилендарски“[33] дружество бул. Ленин 6 Симферопол 1995    
Кримско републиканско българско дружество „Паисий Хилендарски“[33] дружество ул. Марат 8, кв. 47 Керч      
Културно-просветно дружество на българите от Саратски район „Възраждане“[33] дружество ул. Кристиан Вернер 7 Сарата      
Национален културен център–дружество „Изгрев“[33] дружество пл. Бунтовниците 6, комната 25 Севастопол      
Областно българско дружество „Чийшия“[33] дружество ул. Вицеадмирал Жуков 9 Одеса      
Областно българско дружество[33] дружество   Луганск      
Областно дружество за българска култура[33] дружество ул. Гоголь 60 Запорожие      
Обществена организация „Тракия“[33] дружество пер. Успенска 14 Одеса 2013    
Републиканско дружество на депортираните от Крим българи „Братя Стоянови“[33] дружество ул. Ковыльна, д. 60, кв. 46 Симферопол      
Вестник „Извор[33] печатна медия бул. Ленин 6 Симферопол 1997    
Вестник „Роден край[33] печатна медия ул. Канатна 83 Одеса 1989   rodenkray.od.ua
Вестник „Украйна: българско обозрение“[33] печатна медия пер. Вицеадмирал Жуков 9 Одеса 2000    
Списание „Българите в Украйна, Русия и в другите държави в ОНД“[33] печатна медия   Одеса 2004    
Списание „Българите в диаспорите на целия свят“[33] печатна медия   Одеса 2004    
Телевизионно и радиопредаване „Роден край“ (към Одеска областна държавна телерадиокомпания)[33] електронна медия ул. Фонтанска дор. 3 Одеса 1989    
Български културен център „Акад. Александър Теодоров–Балан“[33] културна формация ул. Русев 76 Кубей (село в Болградски район)      
Български културно–информационен център[33] културна формация ул. Шевченко 9 Бердянск      
Всеукраински център за българска култура (ВЦБК)[33] културна формация ул. Вицеадмирал Жуков 9 Одеса 1999    
Областен български културен център[33] културна формация пр. Дмитро Яворницки 35 Днипро      
Областен център за българска култура[33] културна формация пр. Катедрален 154 Болград      
Болградска гимназия „Георги Сава Раковски“[33] учебно заведение ул. „28 юни“ №1 Болград 1858   bghome.hut2.ru
Български културно–просветен център „Аз Буки Веди“[33] учебно заведение   Одеса 2008    
Българско неделно училище (към Български културен център)[33] учебно заведение пр. Катедрален 154 Болград      
Българско неделно училище (към Българско културно–просветно дружество „Родолюбие“)[33] учебно заведение ул. Шевченко 11 Бердянск 1999    
Българско неделно училище (към Всеукраински център за българска култура)[33] учебно заведение пер. Вицеадмирал Жуков 9 Одеса 2001    
Българско неделно училище (към дружество „Родолюбие“)[33] учебно заведение Оболонски проспект 18 в Киев 1994    
Българско неделно училище (към Симферополското градско българско дружество)[33] учебно заведение пр-кт Ленин 6/1, кв. 6 Симферопол      
Българско неделно училище „Джон Атанасов“[33] учебно заведение ул. Катедрална 115 Приморск      
Българско неделно училище[33] учебно заведение ул. Училищна 46, кв. 94 Запорожие      
Българско неделно училище[33] учебно заведение ул. Бендерска 43 Измаил      
Българско неделно училище[33] учебно заведение ул. Шевченко 8 Черноморск 2004    
Българско неделно училище[33] учебно заведение ул. Марат 8, кв. 47 Керч      
Детската художествена школа при Българската община[33] учебно заведение ул. Бендерска 43, Дом художников Измаил      
Катедра „Българска филология“ (при Филологическия факултет на Одеския национален университет)[33] учебно заведение Френски булевард 24/ 26, каб. 78 Одеса      
Неделно българско училище (към дружество „Изгрев“)[33] учебно заведение пл. Бунтовниците 6, каб. 25-а Севастопол      
Неделно училище (към Областния център за национални култури)[33] учебно заведение ул. Андрей Карташов 38, ст.83 Рени 2001    
Неделно училище (при ОБКЦ)[33] учебно заведение пр. Дмитро Яворницки 35 Днипро 2002    
Неделно училище „Изворче“ (към БКЦ „Акад. Ал. Теодоров-Балан“)[33] учебно заведение   Кубей (село в Болградски район)      
Неделно училище „Изворче“ (към Български културен център)[33] учебно заведение ул. Шевченко 11 Бердянск      
Новоселивско общообразователно училище[33] учебно заведение   Новоселивка (село в Килийски район) 1947    
Петровско–І ООУ[33] учебно заведение   Петровск (село в Тарутински район) 1988    
Средно образователно етническо училище[33] учебно заведение ул. Фрунзе 3 Стари Крим 1999    
Средно общообразователно училище[33] учебно заведение   Кулевча (село в Саратски район)      
Средно училище № 1 със задълбочено изучаване на славянски езици[33] учебно заведение ул. Логинов 28 Била Церква      
Тръновско училище № 16[33] учебно заведение квартал Тръновка Николаев      
Украинско–български многопрофилен лицей[33] учебно заведение ул. Катедрална 115 Приморск 1996    
Училище[33] учебно заведение ул. Калинин 79 Чийшия (село в Болградски район) 1960    
Танцов състав „Лудо–Младо“ (към Български младежки клуб „Актив“)[33] фолклорен състав   Одеса 2009    
Български младежки клуб „Актив“[33] младежка организация   Одеса 2009    
Одески областен съюз на българската младеж[33] младежка организация   Одеса 2001  
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 6 часа, cucumerario said:

Естествено, че кръщението има връзка с християнски светец. Кръщението не дава име, а определя религията! Името се дава от родителите, а с името, приемащия християнството получава защитник. И на всичкото отгоре, това може да стане само един единствен път, за твоя голяма жалост.. Пък името задължително, трябва да се свърже с някой християнски светец иначе няма да е християнско кръщение.

Тъй де, не дава име, нали и аз това казвам. Защо се тръшкаш тогава като дявол на тамян?

Процедурата на християнското кръщение започва още от Йоан Кръстител. И няма как да има връзка с християнски светци, защото по онова време такива не е имало.  Основният му смисъл е очистване от греха и възкресяване за нов живот на вярващия в църквата. Всичко е добре описано в Библията като действие на Светият Дух, и толкова. Абсолютно никаква връзка с имена. Това са  по-късни човешки доизмислици. Съответно липсва записано такова изискване, иначе нямаше да се гърчиш толкова време с празни думи, а щеше да посочиш църковното правило. :)

Името участва в християнското кръщение дотолкова, доколкото кръщението е в името на Отца, Сина и Светият дух. Някакви светци от поместните църковни списъци да се мержелеят тук? Може, на пет водки например...

Именуването е много по-древен обичай, нямащ никаква връзка с християнството. И съответно, промяна в името не изисква християнско кръщение.

Съвсем друг е въпроса, че нищичко, ама хептен нищо не си разбрал от думите на Епифаний, и само на фантазия нататък го даваш. И това е трагедията на съвременните поколения, не четете с разбиране, а само приказвате щампи както криво сте ги разбрали.

Учете ги тея неща, поне базово религиозно образование може да придобиете. А така, стрелба в тъмното.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 часа, Втори след княза said:

Държавната власт продължава намесата в църковните дела в Украйна. Има разпореждане църковните служби да са само на украинската мова. Дали и църковно славянския/български ще бъде изхвърлен? Не е въпрос за имоти. Преследва се език и националност.

А какво ще кажеш за нашите борби църковната служба да се извършва на български език? Коя вяра с коя друга сме сменили тогава? Ъ?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, Atom said:

 

И как се отрича символа на вярата?  Кръщението е едно за всички, нали така.  Нарушават ли тогава символа на вярата монасите, когато си сменят имената? Ще изкараш цялото монашество барабар с всички епископи еретици, само и само да поддържаш  някаква долнопробна руска опорка. 

После ме питаш по сто пъти коя е новата догма.  Ти си този който си измисля нови догми. 

Не разбира се! Смяна на имената при свещениците е друго Свето тайнство, различно от Светото Кръщение... :)

Също така, не можеш да твърдиш, че измислям нови догми, при условие, че не знаеш какво е догма. :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 минути, cucumerario said:

Не разбира се! Смяна на имената при свещениците е друго Свето тайнство, различно от Светото Кръщение...

И какво като е друго тайнство? Нали говорим за символа на вярата. Ако името е обвързано с кръщенето завинаги, никакво друга тайнство не може да го "отвърже" без да опорочи кръщенето, а от там и символа на вярата. Нали така беше? Ако не е обвързано, значи не е обвързано и е възможна промяна чрез други процедури.

Нещо неясно?

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 минута, Atom said:

И какво като е друго тайнство? Нали говорим за символа на вярата. Ако името е обвързано с кръщенето завинаги, никакво друга тайнство не може да го "отвърже" без да опорочи кръщенето, а от там и символа на вярата. Нали така беше? Ако не е обвързано, значи не е обвързано и е възможна промяна чрез други процедури.

Нещо неясно?

 

Свети Тайнства

КРЪЩЕНИЕ

МИРОПОМАЗВАНЕ

ПРИЧАЩЕНИЕ

ПОКАЯНИЕ

СВЕЩЕНСТВО

БРАК

ЕЛЕОСВЕЩЕНИЕ (МАСЛОСВЕТ)

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...