Отиди на
Форум "Наука"

Който ще дава задачи, да ги пуска тук


m2q

Recommended Posts

  • Потребител

Имам малко затруднения със стереометрията :)

ако някой може да помогне............ :P

Дадена е правилна триъгълна пирамида DABC с основа ABC и среда на DC- точката F. Да се построи сечението на пирамидата с равнина, която минава през средите на AB и AC и е успоредна на AF, и сечението на пирамидата с равнината, която минава през AF и е успоредна на BC. Да се намери отношението на лицата на тези сечения. ОТГ 4:5

Дадена е правилна триъгълна призма ABCA1B1C1 в която AB=8см и AA1= 24см. В търиъгълника A1B1C1 е построена отсечката C1D, kато D дели A1B1 в отношение 5:3, считано от A1. Да се намери успоредната проекция на C1D върху стената AA1C1C ако проекционното направление е B1A. ОТГ 17см

В правилна четириъгълна пирамида VABCD (с връх V) е прекарано сечение VCE, където E е средата на AD. През средата на VB е прекарана такава права, успоредна на сечението, че отсечката от нея, която е в пирамидата, е възможно най-малката. Да се намери тази отсечка, ако VC= a i ъгъл VCE=\alpha ОТГ аsin\alpha върху 2

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Здравейте!

Много ще съм ви благодарен ако получа решение на тази задача,която ще напиша отдолу.Моля Ви,за утре ми са и е много спешно.

Искам само да поясня че това е материал за входно ниво за 9-ти клас т.е. края на 8-ми клас работите , които са учени , защото не сме взели още Питагорова теорема и тем подобни.

задача 2 : триъгълник ABC е правоъгълен и е вписан в окръжност k(O;R) и е описан около окръжност k1 (L;r).Окръжността k1 се допира до катетите му AC и BC съответно в точки M и N , а лъчът CL-> пресича окръжността k в точка P . Пресметнете периметъра и лицето на триъгълник ABC , ако CM + CN = 8см. и R(големия радиус)=7см. Намерете големината на ъгъл BAP = ?

БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Спешната задача:

Центърът на описаната около правоъгълен триъгълник окръжност е средата на хипотенузата (намира се върху хипотенузата, защото срещу нея е правия ъгъл, т.е. нейната дъга е 1800, а защо е в средата - ясно)

оттам хипотенузата АВ = 14

Нека к1 се допира до хипотенузата в точка S

триъгълниците BNL и BSL се еднакви, защото

имат обща страна - BL

LN = LS (радиуси на окръжността)

имат по един прав ъгъл

следователно BS = BN

и (1) <NBL = <SBL

аналогично се доказва, че AS = AM

(2) <SAL = <MAL

и че MC = NC

(3) <MCL = < NCL

от (1), (2), (3) следва, че L е пресечната точка на ъглополовящите на ъглите на триъгълника.

т.е. ъглите MCL, NCL са по 450

и триъгълниците MCL, NCL са правоъгълни и равнобедрени

следователно ML=MC=NL=NC, но MC+NC=8 ==> MC=NC=4

тогава AC + BC = AM + MC + BN + NC = AS + 4 + BS + 4 = AB + 8 = 22

Периметърът AC + BC + AB = 36

Ако се разгледат триъгълниците CBL, CLA, ALB, то сумата от лицата им е лицето на ABC,

а освен това

CBL = LN.CB/2

ALC = LM.AC/2

ALB = LS.AB/2

но LN=LM=LS (радиуси на вписанaта в ABC окръжност)

==> лицето на ABC = (LN.CB + LM.AC + LS.AB) / 2 = LM (BC + AC + AB) /2 = 4 . 36 / 2 = 72

Центърът на вписана окръжност е пресечната точка на ъглополовящите.

<BAP = <BCP тъй като се мерят с една у съща дъга

но понеже CL, а оттам и CP е ъглополовяща на <BAC, значи <BCP e 1/2 от 900, т.е. 450

<BAP = 450

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Спешната задача:

Центърът на описаната около правоъгълен триъгълник окръжност е средата на хипотенузата (намира се върху хипотенузата, защото срещу нея е правия ъгъл, т.е. нейната дъга е 1800, а защо е в средата - ясно)

оттам хипотенузата АВ = 14

Нека к1 се допира до хипотенузата в точка S

триъгълниците BNL и BSL се еднакви, защото

имат обща страна - BL

LN = LS (радиуси на окръжността)

имат по един прав ъгъл

следователно BS = BN

и (1) <NBL = <SBL

аналогично се доказва, че AS = AM

(2) <SAL = <MAL

и че MC = NC

(3) <MCL = < NCL

от (1), (2), (3) следва, че L е пресечната точка на ъглополовящите на ъглите на триъгълника.

т.е. ъглите MCL, NCL са по 450

и триъгълниците MCL, NCL са правоъгълни и равнобедрени

следователно ML=MC=NL=NC, но MC+NC=8 ==> MC=NC=4

тогава AC + BC = AM + MC + BN + NC = AS + 4 + BS + 4 = AB + 8 = 22

Периметърът AC + BC + AB = 36

Ако се разгледат триъгълниците CBL, CLA, ALB, то сумата от лицата им е лицето на ABC,

а освен това

CBL = LN.CB/2

ALC = LM.AC/2

ALB = LS.AB/2

но LN=LM=LS (радиуси на вписанaта в ABC окръжност)

==> лицето на ABC = (LN.CB + LM.AC + LS.AB) / 2 = LM (BC + AC + AB) /2 = 4 . 36 / 2 = 72

Центърът на вписана окръжност е пресечната точка на ъглополовящите.

<BAP = <BCP тъй като се мерят с една у съща дъга

но понеже CL, а оттам и CP е ъглополовяща на <BAC, значи <BCP e 1/2 от 900, т.е. 450

<BAP = 450

Решиха ми задачата по този начин , мисля че е по удачен ?

щом е правоъгълен и вписан, значи AB е диаметър на описаната => AB=2R=14.

ML=LN, като радиуси на вписаната. LM перпендикулярно на AC от радиус и значи LM||CN. аналог LN||CN. значи NLCN е успоредник е прави ъгли и 2 равни съседни страни => квадрат. => NL=LN=CN=CM=8/2=4.

a) периметър

от вписаната откръжност => (нека тя се допира до AB в K), че AK=AM, KB=BN.=>P=CM+CN+AM+AK+KB+NB=8+2AB=8+14=22

b)S=pr=22*4=88

c)от с-во на вписани ъгли в окръжност: PAB=PCB. PCB е ъгъл между диагонал и страна на квадрат значи е 45.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител

Ако имаш cotg a, намираш останалите последния начин: Първо tg a = 1\ cotg a---> оттам намираш tg.

После: cotg a =cos a\sin a

След което повдигаш всяка една част от уравнението и става: cotg a ^ =cos^ a\ sin^ a (с ^ съм означила втора степен). Оттам можеш да заместиш или cos^ a да бъде равно на 1-sin^ a или sin^ a= 1- cos^ a. Така ще намериш sin a или cos a и от основното тригонометрично тъждество остава да намериш това, което не знаеш sin^ + cos^ =1

Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • 4 месеца по късно...
  • Потребител

X^2+5.x-6=0

x^4-13.x^2+36=0

X върху X -3 + 9 върху Х^2 - 9Х + 18 = 2 върху Х – 6

sin алфа= 4 върху 5 намерете cos алфа

tang алфа

cotng алфа

cotng алфа = 2 sin алфа

cos алфа

tang алфа

Даден е правоъгълен триъгълник ABC ако C=10см А=6см намерете B,A1,B1,h,s

Лицето на равнобедрен трапец е 20см^2 а основите му са 40 см и 10 см намерете бедрото на трапеца

Помагайте моля ви реших 100 задачи немога повече тези ми устанаха моля ви решете ги защото имам рожден ден и заминавам в провинцийята а после ще забравя ...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • 4 месеца по късно...
  • Потребител

От топ плат продали две трети от него, после още две пети от останалото, след което останали 4м. Колко метра е топът и каква е цената за метър плат, ако останалите 4м са продадени с намаление 35% за 52лв?

Молая ви дайте решението на задачата :)

Много благодаря :)

Редактирано от Aleksandur
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

От топ плат продали две трети от него, после още две пети от останалото, след което останали 4м. Колко метра е топът и каква е цената за метър плат, ако останалите 4м са продадени с намаление 35% за 52лв?

Молая ви дайте решението на задачата :)

Много благодаря :)

Aleksandur, сладур, не знам колко си голям, но тази задчка с малко обяснения (за дробите) и дъщеря ми (2-ри клас) ще я реши. "Рачешките задачи" са и любимите :)

1. Колко метра е топът?

Ами накрая имаш 4 м.

Това са 3/5 от предишното количество, т.е. това количество е било - ( 4 / 3 ) * 5 = 20/3.

Обяснявам, разделяме 4 на 3 за да получим колко е една пета и после умножаваме по 5 за да получим цялото предишно количество.

Това 20/3, което получихме е 1/3 от първоначалното "количество" (понеже са продадени 2/3 и поради това е останала 1/3), т.е. ( 20 / 3 ) * 3 = 20 м. плат.

Обяснявам, понеже 20/3 е единичната част, която ни е останала, остава само да я умножим по 3, за да получим цялата част от предишното (началното в случая) количество.

2. Каква е цената за метър плат, ако останалите 4м са продадени с намаление 35% за 52лв?

Тук би трябвало да нямаш затруднения, но за всеки случай ще ти напиша...

За 4 м. са платени 52 лв., което прави 52 / 4 = 13 лв./м.

Но тъй като това е с 35% отстъпка получаваме -

13 = х * (100 - 35)/100

или

х = ( 13 / 65 ) * 100 = 1/5 * 100 = 20 лв./м.

Редактирано от hristo_serafimov
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Aleksandur, сладур, не знам колко си голям, но тази задчка с малко обяснения (за дробите) и дъщеря ми (2-ри клас) ще я реши. "Рачешките задачи" са и любимите :)

1. Колко метра е топът?

Ами накрая имаш 4 м.

Това са 3/5 от предишното количество, т.е. това количество е било - ( 4 / 3 ) * 5 = 20/3.

Обяснявам, разделяме 4 на 3 за да получим колко е една пета и после умножаваме по 5 за да получим цялото предишно количество.

Това 20/3, което получихме е 1/3 от първоначалното "количество" (понеже са продадени 2/3 и поради това е останала 1/3), т.е. ( 20 / 3 ) * 3 = 20 м. плат.

Обяснявам, понеже 20/3 е единичната част, която ни е останала, остава само да я умножим по 3, за да получим цялата част от предишното (началното в случая) количество.

2. Каква е цената за метър плат, ако останалите 4м са продадени с намаление 35% за 52лв?

Тук би трябвало да нямаш затруднения, но за всеки случай ще ти напиша...

За 4 м. са платени 52 лв., което прави 52 / 4 = 13 лв./м.

Но тъй като това е с 35% отстъпка получаваме -

13 = х * (100 - 35)/100

или

х = ( 13 / 65 ) * 100 = 1/5 * 100 = 20 лв./м.

Значи да разбирам че общият плат е 20м и един метър струва 20 лв?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Пример за рачешка задача:

С., Р. и Д. имали общо 48 видео касети. С. дала на Р. толкова, колкото имала Р. После Р. дала на Д. толкова, колкото

имала Д. И на края Д. дала на С. толкова, колкото С. имала в момента.

На края се установило, че трите имали по равно.

Колко касети е имала всяка от тях в началото.

Препоръки:harhar:

Бих ви препоръчал, разсъжденията за започнат от зад - напред. Нали затова се казват рачешки задачи.

Тоест "На края се установило, че трите имали по равно." . Следователно С, Р и Д имат по 16 касети след направените размени /48 разделено на три е равно на 16/. Ако резултатите от всяко разсъждение се попълват в таблица, представеното решение става най-пълно и прегледно, което пък води до получаването на по-висока оценка по математика.

Успех с решението . . .

Поздрави Б.Б.

П.С. Мисля, че задачата е за трети клас.

Редактирано от Б.Богданов
Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • Глобален Модератор

Решете уравнението:

2973801F.png

, където m е реален параметър.

И защо да го решаваме?

Заповедните изречения не са добре приети в този форум и/или раздел. Елементарна учтивост би свършила повече работа...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

От скоро има нов сайт с решени задачи по математика, задачите са актуални и има решени за всички класовеее :w00t::punk: Тва е сайтът http://www.domashno.net/ :good: Мисля, че там са решенията на проблемите ни хахахха

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

От скоро има нов сайт с решени задачи по математика, задачите са актуални и има решени за всички класовеее :w00t::punk: Тва е сайтът http://www.domashno.net/ :good: Мисля, че там са решенията на проблемите ни хахахха

Не на всички задачи от учебниците има решения, даже не и на всички учебници. Наистина е по-добре човек малко да си понапъне мозъка, за да го развива, преди да търси решени на готово задачи.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 месеца по късно...
  • Потребител

Малкия ми братовчед има тази следната задача за домашно:

В един съд има 5 литра вода, а в друг - 8 литра. Ако допълним първия съд с вода от втория, във втория съд ще остане вода, заемаща 1/4 от обема му. Ако допълним втория съд с вода от първия, в първия ще остане вода, заемаща 1/10 от обема му. Да се намерят обемите на двата съда.

Единственото упътване е че задачата се решава чрез система.

Благодаря предварително.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Малкия ми братовчед има тази следната задача за домашно:

В един съд има 5 литра вода, а в друг - 8 литра. Ако допълним първия съд с вода от втория, във втория съд ще остане вода, заемаща 1/4 от обема му. Ако допълним втория съд с вода от първия, в първия ще остане вода, заемаща 1/10 от обема му. Да се намерят обемите на двата съда.

Единственото упътване е че задачата се решава чрез система.

Благодаря предварително.

Ако означим с Х обема на първият съд и с У обема на втория имаме:

Х = 5 + ( 8 - 1/4 * У )

У = 8 + ( 5 - 1/10 * Х )

След заместване получаваме Х = 10 и У = 12

Link to comment
Share on other sites

  • 3 месеца по късно...
  • Потребител

Добър ден на всички!

Някои може ли да ми помогне с тази задача ако може? Задачата е от математически анализ 1 - производна на функция. Благодаря ви предварително.

post-10786-041167800 1315651346_thumb.pn

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Моля някои да ми помогне по геометрия ако обича. Задачите са 2 нямам си представа как се решават а ми трябват за изпит. Моля за помощ! Благодаря ви!

post-10786-005652100 1315656706_thumb.pn

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...