Отиди на
Форум "Наука"

СССР без Ленд-лиз?


Recommended Posts

  • Потребители

Според мен , ленд-лиза помага на руснаците , но не американските бриджки спряха немците при Сталинград.

Американците помагат на Съюза да не изостане технологически предоставяйки му много ценни материали(кобалт, алуминий, волфрам и др.) , които са ограбени от трети страни.

Абе , Втората Световна война беше направена изкуствено за да могат чичо Самовците и останалите банкери (предимно , но и не изцяло от англо-саксонски и юдейски произход ) да си напълнят джебовете с парите от кръвта на народите.

А комунистите, болшевиките и социалдемократите усилено съдействаха на тази програма.

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 99
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Глобален Модератор

Само че не са брички, а са 70% от целия автотранспорт. Ако искаш да побелее косата на всеки началник - щаб или командир, кажи му как ще му вземеш 70% от автотранспорта и съответните проценти от ресурса посочени по-горе....

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Няма спор, само с камиони война не се печели, но без тях не виждам как би се случила примерно операция "Багратион" /айде, там конете са си казали думата, на голямо настъпление, без транспорт и логистика, е химера/. Да не говорим, че най-големите доставки от танкове, самолети и нефтени продукти са достигнали СССР /в един от най-критичните моменти от войната/ през 1942-43...

В рамките на шегата - ако Вермахтът разполагаше с още 10 хиляди танка, бая зор щеше да види РККА да завърши войната в Берлин...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Няма спор, само с камиони война не се печели, но без тях не виждам как би се случила примерно операция "Багратион" /айде, там конете са си казали думата, на голямо настъпление, без транспорт и логистика, е химера/. Да не говорим, че най-големите доставки от танкове, самолети и нефтени продукти са достигнали СССР /в един от най-критичните моменти от войната/ през 1942-43...

В рамките на шегата - ако Вермахтът разполагаше с още 10 хиляди танка, бая зор щеше да види РККА да завърши войната в Берлин...

Не става само с танкове ;), трябва и акъл. С каво ще ги захрани тез танкове? Гудериан е спрял щот не е имал гориво. А ако имаше Вермахта още 10к танкове нямаше да почне войнаата (щото нямаше да има резерв от гориво ;)).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не става само с танкове ;), трябва и акъл. С каво ще ги захрани тез танкове? Гудериан е спрял щот не е имал гориво. А ако имаше Вермахта още 10к танкове нямаше да почне войнаата (щото нямаше да има резерв от гориво ;)).

Така де - нито само с танкове, нито с камиони, нито само със самолети, но без тях не виждам как биха станали нещата :) Ако пък тръгнем хипотетично да броим и доставките на нефтени продукти, говеждите консерви и цветните метали, може и да се навържат някак нещата ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

16 000 000 чифта обувки.... 80% от петролните фракции и авиационното гориво; Стомана за производство на Т34; Самолети, уреди за полетите им.... Цялото количество калории за РККА за цялата война.

Само ги извадете от баланса и то в критичните моменти.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не е свързано с лендлийза, но да ви питам какво знаете за Албърт Кан и неговата фирма "Амторг"? Само да загатна - поръчки на стойност 220 млрд долара днешни пари.... Платени с износ.. на зърно. Всичко това на фона на Голямата депресия и масовия глад в Поволжието. :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Амторг е голяма външнотърговска съветска фирма, със седалище в САЩ, която се занимава с търговията на СССР и САЩ. За всеки, който знае социализма е повече от ясно какви лица работят там, дори и без конкретни доказателства. Интересна организация, отворена от съветската държава в сърцето на капиталистическите акули, във време, когато думата "фирма" в СССР е мръсна..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Амторг е голяма външнотърговска съветска фирма, със седалище в САЩ, която се занимава с търговията на СССР и САЩ. За всеки, който знае социализма е повече от ясно какви лица работят там, дори и без конкретни доказателства. Интересна организация, отворена от съветската държава в сърцето на капиталистическите акули, във време, когато думата "фирма" в СССР е мръсна..

Аз доскоро не знаех за тези "пикантни" подробности от предисторията на съветските танкови лавини. Оказва се, че до началото на 30-те години най-голямата континентална държава в света не е в състояние да произведе един-единствен трактор. В Ленинград са правени крадени от "Форд" модели, но без особен успех. /Вярно, произвеждат се някакви трактори с работническо-селски названия на моделите, но те не стават за нищо/. И тогава на сцената се появява въпросният Албърт Кан - авангарден индустриален архитект, чиято фирма е със седалище в Детройт. Той има собствено ноу-хау как да се строят тракторни /машиностроителни/ заводи на принципа на поточната линия. Сталин го издирва посредством външнотърговската си фирма в САЩ и го изкушава с 2 млрд тогавашни долара. Албърт Кан , макар и капиталист, не мисли много и решава "да помогне на изтерзания руски народ". Настъпила е "Голямата депресия" и поръчките за фирмата му секват изведнъж. За 3 години Кан и служителите му изграждат няколко десетки предприятия на територията на СССР/като използват авангарден метод - буквално всеки модул от бъдещите съветски танкови заводи е пренесена с кораби от САЩ/ , обучават хиляди съветски инженери... В крайна сметка срещу 220 млрд долара днешни пари Сталин получава съвременна технология за строеж на трактори/танкове, с капацитет 50 хиляди броя годишно / от там са и бляновете на Тухачевски за 100 хилади танка/. Сталин плаща със свърх-износ на жито, докато милиони селяни от Поволжието умират от глад. Всъщност вождът ги уморява, за да закупи тракторни заводи. През 1932 г. договорът с Кан не е подновен и Сталин започва да смуче ноу-хау от близки европейски държави - Германия и Великобритания. Те му дострояват стратегическите химически и самолетостроителни предприятия. Но основата идва от Америка.

Та, какъв е изводът... Първата пролетарска държава постига свърх-производство на трактори/танкове в края на 30-те години, но на практика има огромни технологични пробойни в индустриалния си растеж. Затова се стига до абсурда РККА да разполага с най-добрите стоманени чудовища, в колосални размери, а да има недостиг на съвсем елементарни транспортни средства - камиони, джипове, влекачи и прочие... Без помощта на гнилите капиталисти и смъртта на милиони нещастни мужици, военният комунизъм би си останал на равнището на земеделски ГУЛАГ....

Затова ледлийзът през войната не е никак за подценяване, защото съветската държава "не доизпипва подробностите", а те са много важни - важни са не само танковете, самолетите и оръдията, но и медицинското оборудване, хранителния порцион, облеклото, транспорта и т.н логистични подробности...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Не е свързано с лендлийза, но да ви питам какво знаете за Албърт Кан и неговата фирма "Амторг"? Само да загатна - поръчки на стойност 220 млрд долара днешни пари.... Платени с износ.. на зърно. Всичко това на фона на Голямата депресия и масовия глад в Поволжието. :crazy_pilot:

Пито - платено ;). И с техните камъни по техните глави. Брях колко съм добър по поговорки ;). Съмнявам се обаче в цифрата. Не зная как е приравнено, но няма начин (според мен) да е реално. За фирма! Как са изнесени тракторите "Кристи" е ясно, Как е заплатено за индустриализацията и за последвалата милитаризация мисля, че също. СССР краде "ноу-хау" до края на съществуването си (после Русия продължава, ама май е по-изгодно вече спецове да наема). Като оставим това, че от Германия получава без пари много работи (срещу други услуги ;)). Много го боли......Сталин за глада в Поволжието, а за депресията още по-малко ;). Всъщност, за това време е по-добре да употребяваме ръководството на СССР, вместо Сталин (т.е. много ги боли..... Сталин, Киров, Орджоникидзе. Зиновиев и Каменев също, ма са на изживяване. Виж Бухарин, Риков и Томски ги е притеснявало положението на селячеството, но те не са "болшевики" и са си платили).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Пито - платено ;). И с техните камъни по техните глави. Брях колко съм добър по поговорки ;). Съмнявам се обаче в цифрата. Не зная как е приравнено, но няма начин (според мен) да е реално. За фирма! Как са изнесени тракторите "Кристи" е ясно, Как е заплатено за индустриализацията и за последвалата милитаризация мисля, че също. СССР краде "ноу-хау" до края на съществуването си (после Русия продължава, ама май е по-изгодно вече спецове да наема). Като оставим това, че от Германия получава без пари много работи (срещу други услуги ;)). Много го боли......Сталин за глада в Поволжието, а за депресията още по-малко ;). Всъщност, за това време е по-добре да употребяваме ръководството на СССР, вместо Сталин (т.е. много ги боли..... Сталин, Киров, Орджоникидзе. Зиновиев и Каменев също, ма са на изживяване. Виж Бухарин, Риков и Томски ги е притеснявало положението на селячеството, но те не са "болшевики" и са си платили).

За 2 милиарда тогавашни долари е била сделката с Албърт Кан, ако някой може да приравни курса към сегашния, да каже каква е настоящата им стойност.... Скъпо е, защото става въпрос за десетки предприятия-гиганти /ако може да се вярва на източника, от който черпя тази информация, разбира се/... Такава мащабна операция наистина трудно би се осъществила само от една фирма...

А иначе, да, за 70 години един свестен автомобил не можаха да направят - всичко крадено - фиат, бмв, прочие ретро варианти, на които им се радвахме и чакахме под номерчета с години.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
За 2 милиарда тогавашни долари е била сделката с Албърт Кан, ако някой може да приравни курса към сегашния, да каже каква е настоящата им стойност.... Скъпо е, защото става въпрос за десетки предприятия-гиганти /ако може да се вярва на източника, от който черпя тази информация, разбира се/... Такава мащабна операция наистина трудно би се осъществила само от една фирма...

А иначе, да, за 70 години един свестен автомобил не можаха да направят - всичко крадено - фиат, бмв, прочие ретро варианти, на които им се радвахме и чакахме под номерчета с години.

Това си е за нова тема ;). Номера е, че това струва само оборудването. Нито Магнитка, нито Челябинск (примерно) са строени с америкнски пари или работници (леле боже те първо завод за алкохолната напитка Кока-Кола щяха да построят, а кат ги знаем руснаците ;)). Според мен 2 млрд. си е по днешни цени и това са само технологиите и част от машините (докат ги изкопират де, както Москвич-а БМВ-о ;)).

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
За 2 милиарда тогавашни долари е била сделката с Албърт Кан, ако някой може да приравни курса към сегашния, да каже каква е настоящата им стойност....

Около 150 - 200, грубо казано.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

За потопената и недостигнала помощ обаче също е платено със злато.

Хм, не, мисля, че съгласно споразуменията унищоженото във войната не се плаща. Само това, което остава след нея.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Глобален Модератор
Абе защо историята на ВСВ е пълна с толкова неточности?! Какво толкова има да се крие след 70 г.!!!

Защото, друже, например руснаците вече 70 години са учени и възпитавани, че ВСВ е спечелена едва ли не само благодарение на тях, че това е ТЯХНА победа, а англо-американците са си играели на война. Защото например и досега не съм видял смислено обяснение защо когато Чърчил през 1943 г. иска да се отвори още тогава втори фронт, и то на Балканите, Рузвелт отказва и се размърдва чак през лятото на 1944 г. в Нормандия, като по този начин остави Източна Европа да падне под робството на Сталин и руснаците.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 месеца по късно...
  • Глобален Модератор

Амторг е голяма външнотърговска съветска фирма, със седалище в САЩ, която се занимава с търговията на СССР и САЩ. За всеки, който знае социализма е повече от ясно какви лица работят там, дори и без конкретни доказателства. Интересна организация, отворена от съветската държава в сърцето на капиталистическите акули, във време, когато думата "фирма" в СССР е мръсна..

Занимава се и с индустриален и технологичен шпионаж. Всъщност това е истинското й предназначение.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 месеца по късно...
  • Глобален Модератор

Хайде и аз да се включа най-накрая с конкретна статистика, по случай една скорошщна новопридобивка в библиотеката. Значи данните този път са на 21-вия отчетен конгрес на САЩ по операциите на лендлиза. За периода от сключването му до 30 септ. 1945, доставки само от САЩ за СССР:

Самолети - 14 795

Танкове - 7056

Автомобили с висока проходимост - 51 503

Камиони - 375 883

Мотоциклети - 35 170

Трактори - 8071

Оръдия - 8218

Картечници - 131 633

Взривни вещества - 345 735 т.

Строително оборудване - 10 910 000 $

ЖП товарни вагони - 11 155

Локомотиви - 1981

Транспортни кораби - 90

Катери - 105

Торпедни катери - 197

Корабни двигатели - 7784

Продоволствие - 4 478 000 т.

Машини и оборудване - 1 078 956 000 $

Цветни метали - 802 000 т.

Нефтени продукти - 2 670 000 т.

Химически вещества - 842 000 т.

Памук - 106 893 000 ярда

Кожа - 49 860 т.

Автомобилни гуми - 3 786 000

Армейски ботуши - 15 417 000

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

:good: От коя книга са данните?

Дали да не се пробваме да направим един общ ресурсен баланс на воюващите страни...?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

То това не е от голямо значение по принцип, след като е посочен точния източник на данните. Иначе може да пробваме, не че не е пределно ясно какъв е баланса, но ще е хубаво ако го изпипаме в проценти и таблици например. Така да е нагледно за бъдните поколения. :)

Link to comment
Share on other sites

Темата малко намирисва на псалм за американското величие и омаловажаване ролята на СССР във ВСВ.

Защо не зададете въпрос към руското посолство сега, вместо да се гадае сигурно имат точни данни.

Някой може ли да каже какво и колко, същата Америка е продала на Хитлер пак по време на ВСВ ? Не знам точно но ви уверявам, че може и да е повече, отколкото на СССР . Бизнеса си е бизнес !?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Аман от политизиране на всяка тема! Ако имаш други данни оспори тези, ако имаш данни за "помощта" на САЩ за Райха дай ги: "Не знам точно, но ВИ УВЕРЯВАМ, че МОЖЕ и да е повече.."

е страхотно и много точно изказване, няма що.

Ако си чел темата, знаеш, че точно аз не съм привържаник на умаловажаване на ролята на СССР във ВСВ. За да предотвратя нелепи коментари.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Темата малко намирисва на псалм за американското величие и омаловажаване ролята на СССР във ВСВ.

Защо не зададете въпрос към руското посолство сега, вместо да се гадае сигурно имат точни данни.

Някой може ли да каже какво и колко, същата Америка е продала на Хитлер пак по време на ВСВ ? Не знам точно но ви уверявам, че може и да е повече, отколкото на СССР . Бизнеса си е бизнес !?

Не знам САЩ колко са продали на Германия, но на СССР са го подарили.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...