Отиди на
Форум "Наука"

Доказателства за почитането на Тангра


Recommended Posts

  • Потребител

Ето от де идат думите:

КУМИР: kumrā/семит./, kumrā/сир./ - жрец

БАЛВАН: ПАЛВАН/ирански/ - багатур, атлет

ИСТУКАН: Според руснаците думата е тюркска Истукан(тюрк.) = Исти (горячая) + Кан (кровь)! Според мен е българска с ирански корени ИЗТЪКНАТ = ИЗДИГНАТ = ИЗДАДен, ИЗТЪКВА, ИЗТОК = ИЗДИГа, ИЗ+ТЪК+АН, където ИЗ и авестийска дума, ДИГА/ДИДА също е авестийска!

Link to comment
Share on other sites

След като докажете, че чувашите имат нещо общо с българите преди Х век, а предците им сувари - преди V век, тогава можете да говорите за "необорими доказателства".

П.П. Почетете малко повече за чувашката народна митология и ще видите, че религиозните термини на тези хорица са повечето персийски. Най-добре почнете от В. СБОЕВЪ. Чуваши въ бытовомъ, историческом и религiозном отношенiях. М., 1865

Не само в Тюркологията аксиомите не подлежат на обсъждане и доказване!

Иранската религиозна терминология в тюркските езици се дължи на древни етнолингвистични контакти на тюрките с иранците.

Етногенетични изводи и заключения на тази основа не може и не трябва да се правят!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не се бой ,аз държа и на бой , и на вар , и на кал ... :biggrin:

Сега сериозно - Фасмер не е писал преди 100 години.

Балван е индоевропейска дума , съответно нетюркска и съоветно, ако смяташ , че българите са ''иранци'', я има както при тях, така и при славяните.

Мухлясалия речник на Фасмер не е толкова лош, нито пък на Миклошич, който е от над 100 години, но трябва да се подхожда внимателно към тях.

1.Въобще не държиш на бой. Разреваваш се лесно, затова ми дожаля.

2. Фасмер е писал преди 100 г. Речникът му е по-нов, но е базиран на състоянието на славистиката преди повече от 100 г.

3. Единственият, който ту прави, ту не прави връзка на думата Балван със славяните и иранците тук си ти. Не е зле да прочиташ предишните си постове преди да пишеш нови.

Link to comment
Share on other sites

Фадлан нарича кипчаките сакалиба, от долния линк е видно, как е фалшифициран въпросния дневник, а защо – ние си знаем.

Каква е връзката между тия кипчаки мюсюлмани от X в. и българите християни от X в., някой по-компетентен да каже (ако може с преки паралели в архитектура, бит, култура).знам, че е офф-топик, но наличието на въпросната думичка - тангра, в нейните разновидности (касаеща различни божества) при политеистите кипчаки (според Фадлан) се приема, като основно доказателство, за наличеито на едно божество Тангра при монотеистите българи.

Пратеничеството на Фадлан при волжските българи е през 922 г., а половците къпчаки се появяват в Източна Европа към средата на 11. век!

Не съм чел въпросният пътепис да е фалшифициран, но не станаха ли прекалено много "фалшификатите"?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
3. Единственият, който ту прави, ту не прави връзка на думата Балван със славяните и иранците тук си ти. Не е зле да прочиташ предишните си постове преди да пишеш нови.

Хърс, нещо не си ме разбрал.

ту прави - ту не прави - думата я има и в славянския , и в българския език . Капиш ???

Аз не я дърпам по опашката ''балванката'', докато ти я позицира за славянска , а Перкото за тюркска - виж си и ти постовете. Аз пък по еквилибирстична линия намерих и тибетски паралел. По скоро търсих нещо и попаднах на едни Аспандиатови еквилибристики.

Не ми доказа нищо в края на краищата. След като има ''балван'' в славянски, ирландски, тюркски и тибетски , каква е по произход думата ???

Link to comment
Share on other sites

Думата е очевидно тюркска, което е изяснено в началото на 20 век - kep "образ, фигура, горна дреха". В съвременния турски я няма. Като изключим чувашкия език на Волга, изглежда доста разпространена из Алтайско-сибирската област:

чувашки: кап "внешний вид, фигура", кĕлетке капă "внешний вид, фигура (человека)"

балван или бълван "статуя", "идол" вероятно също е с чуждестранен произход (тюркски?), защото на славянска почва е морфологически нечленима.

В аспекта на класификацията на тюркските езици задължително-коректното представяне и описание тук е като прабългарски по произход думи в българския език.

В Ловешко има микротопоним Булуваня и затова пак прабългарски по произход са това и бълван, а балван най-вероятно е куманско, като в тюркските езици тази дума най-вероятно преминава от иранските.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Не само в Тюркологията аксиомите не подлежат на обсъждане и доказване!

Иранската религиозна терминология в тюркските езици се дължи на древни етнолингвистични контакти на тюрките с иранците.

Етногенетични изводи и заключения на тази основа не може и не трябва да се правят!

Искате да ми кажете, че например използваната от чувашите персийска (а не авестийска или пехлевийска) дума пейгамбар за боговете се дължи на "древни етнолингвистични контакти на тюрките с иранците"????

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Не само в Тюркологията аксиомите не подлежат на обсъждане и доказване!

Боя се, че единственото място, където аксиомите "не подлежат на обсъждане и доказване", е собствената ви глава.

Link to comment
Share on other sites

Искате да ми кажете, че например използваната от чувашите персийска (а не авестийска или пехлевийска) дума пейгамбар за боговете се дължи на "древни етнолингвистични контакти на тюрките с иранците"????

В чувашкия език тази дума очевидно-безспорно е арабска по произход, а в арабския език тя е иранска по произход, както дин от даена и др.

Link to comment
Share on other sites

Боя се, че единственото място, където аксиомите "не подлежат на обсъждане и доказване", е собствената ви глава.

Навярно влиза в задълженията ти на модератор и това да обиждаш и ругаеш определени участници във Форума!?!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Antrop7.jpg

1.Траките нямали монумент ,но и тюрките нямат и оттам прабългарите

2.На тази снимка няма нито лъв нито куче за разлика от релефа.

3.Показах ти тракийски конник с най тържествения вид ,който може да има +луната и слънцето за което говорят източниците

4.Този конник от Наг сент Миклош има римски аналог ,който ти го показах на ветеран от легион

5.За стремето на мадарския трябва да имаш доста въображение за да го забележиш и ако това е стреме да видим някой аналог!

Казват ,че в гроба на Кубрат имало стремена(или на някой друг ,да видим модела дали ще съвпадне)

този от Сент Миклош също няма стремена

И стремената ли го правят Почитател на Тангра?

imagebasefirstnameuvlgv.jpg

Аз мисля че Мадарския отначало е бил така .Това ,че е стъпил на скала е отново символично!

Интересно ще е заключението на комисията от различни учени ,след като са му направили отпечатък!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Навярно влиза в задълженията ти на модератор и това да обиждаш и ругаеш определени участници във Форума!?!

Не смятам, че точно ти имаш основания да се оплакваш от обиди, защото си един от хората, отправили най-много обиди към хора в този форум.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Аз се чудя какво толкова се предоверявате на тези конни изображения. Вари го, печи го, няма 1000 начина за изобразяване на конник.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

Малко off - Има монументален тракийски конник. По-точно - имало е. Вече съм го пускал в БС. Че даже и с Галахад го обсъждахме.

Бил е край село Стълпище, русенско. Унищожен от иманяри. Вижте в тази книга: книгата

Втори офф - Съкровището от Надь Сент Миклош от повечето учени се смята за аварско.

post-2903-1266359722_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Аз се чудя какво толкова се предоверявате на тези конни изображения. Вари го, печи го, няма 1000 начина за изобразяване на конник.

Много правилно наблюдение. Я сега погледни този ма Мадара как е разпльокан на скалата като счупено яйце,а всички останали,и плочки и монументи са вкопани в материала,седят като Амстердамска труженичка във витрина. Тези от Иран и Афганистан са по метър и половина вкопани.Всички плочки които качват и теса вкопани и оградени.

След това се загледай и виж олтарщод левия крак на коня.

А пред коня където е имало изображение на св. Константин,като част от синкретизирания култ към императора ,който е представлявал този монумент,и който е заличен,но личи постамента,и това ли не се вижда.Дали е бутнат в античноста дали в 19 век не знам.

Не си ли личи двустраността на композицията ?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Хърс, нещо не си ме разбрал.

ту прави - ту не прави - думата я има и в славянския , и в българския език . Капиш ???

Аз не я дърпам по опашката ''балванката'', докато ти я позицира за славянска , а Перкото за тюркска - виж си и ти постовете. Аз пък по еквилибирстична линия намерих и тибетски паралел. По скоро търсих нещо и попаднах на едни Аспандиатови еквилибристики.

Не ми доказа нищо в края на краищата. След като има ''балван'' в славянски, ирландски, тюркски и тибетски , каква е по произход думата ???

За да прецениш какво има и какво няма в даден език са необходими ясни критерии, прилагани от езиковедите по цял свят. (Бешевлиев не е езиковед.)

Ако не си запознат с тези критерии, не е възможно да направиш съответната оценка, която да има някаква, дори и минимална, научна стойност.

По-горе ти казах - въпросът опира до квалификация.......

Същото важи и за уважамия Макебулгар, но там нещата са наистина отвъд гротеската. Жив и здрав да е.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Бил е край село Стълпище, русенско. Унищожен от иманяри. Вижте в тази книга: книгата

И какво се оказа ,че името Русе и то било от тракийски произход. - с.36-8

Пущиняците българи , като дошли в ромейските предели , дето не останал един трак , започнали да възстановяват тракийските имена на градове и паланки.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
По-горе ти казах - въпросът опира до квалификация.......

До каква квалификация ???Тюркска или славянска ???

Щото тия науки ( тюркоизмислица и славяностъкмистика ) си имат май критерии , различни от научните ???

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

До каква квалификация ???Тюркска или славянска ???

Щото тия науки ( тюркоизмислица и славяностъкмистика ) си имат май критерии , различни от научните ???

Каквато си избереш. Стига да не капе....... :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Ето от де идат думите:

КУМИР: kumrā/семит./, kumrā/сир./ - жрец

БАЛВАН: ПАЛВАН/ирански/ - багатур, атлет

ИСТУКАН: Според руснаците думата е тюркска Истукан(тюрк.) = Исти (горячая) + Кан (кровь)! Според мен е българска с ирански корени ИЗТЪКНАТ = ИЗДИГНАТ = ИЗДАДен, ИЗТЪКВА, ИЗТОК = ИЗДИГа, ИЗ+ТЪК+АН, където ИЗ и авестийска дума, ДИГА/ДИДА също е авестийска!

Ами да, какво общо има горещата кръв с ИСТУКАН??? "Седи като изтукан" демек като пън. Второто е много по-логично.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ами да, какво общо има горещата кръв с ИСТУКАН??? "Седи като изтукан" демек като пън. Второто е много по-логично.

Очевидно иде реч за българска дума с китайски корен и бурятско-авестийско фонетично влияние. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Аз се чудя какво толкова се предоверявате на тези конни изображения. Вари го, печи го, няма 1000 начина за изобразяване на конник.

Точно тъй ,не са важни подробностите .

Според мене е важен символа на "Конник".Всъщност това е била "почитта"към Богът.

Също така се появява ритуал, който се нарича "жертва на кон", който е сърцевината на мита за сътворението. Този мит описва Фундаменталната божественост след като стана ясно ,че се появи от хаоса и като отдели земя от небе. Конника е символ на генерирането на силата.

Значението на коня, се дължи на тесните връзки, които държат на арийците с техните животни, което им позволява да се разпръсне врага с колесниците им.

Това е цитат на един ингилизин,който обяснява колко е лош митраизма за християнството.

Самия конник(Мадарския)както се отбеляза е един комплекс и не може да се отделя !Паралелите които се правят от Рашев,Ваклинов и др. с Плиска са точни ,но само като факт.Тълкуването и повечето предположения и 'няма как да е друго"за някакъв несъществуващ Тангра

ето това е от Плиска

svs048s1.jpg

това е от Мадара

hismad1.jpg

Това монче изпълнява чист Митраистки обичай или ритуал,не "почит"-езически .Предаден е от поколение на поколение в едно родопско село.Снимката е от миналата година

8951.jpg

Не ви ли прилича на този

pcommodusseniorcap1.jpg

Комод

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

По повод снимката на "мончето" - може ли да бъдат качвани по друг начин? След цялата процедура по проявяването си остават все така миниатюрни.

Ползвам off-а като повод. Един от интересните въпроси, които се обсъждаха на "онова място", беше появата на задпоставения член в българския език и възможността това да бъде доказателство за ираноезичието на прабългарите.

Това се наблюдавало в единични случаи в документите от ХІІІ-ХІV век, което показвало, че по това време в говоримия език явлението вече е масово - в официалната литература властвала старославянската доктрина и даже заради това били унищожени много книги на говорим език :( Това поне успях да разбера.

Спорното беше дали има такива случаи от ХІ век, което директно би показвало какво е положението в говоримия език в по-ранния период.

Ето такъв документ; и то не какъв да е, а официален; и то царски; от самото начало на ХІвек. Ако смятате, че има смисъл, може да се обособи тема за прабългарския език.

А за стила на конниците - вижда се, че тракийския няма нищо общо с мадарския, нито стилово, нито каквото и да е друго. Много важна обща особеност обаче е, че са изобразени все коне. Следователно солютрейските и мадленските рисунки са прабългарски; или тракийски; или готски - естествено все тая :P

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B8%...%BF%D0%B8%D1%81

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
А за стила на конниците - вижда се, че тракийския няма нищо общо с мадарския, нито стилово, нито каквото и да е друго. Много важна обща особеност обаче е, че са изобразени все коне. Следователно солютрейските и мадленските рисунки са прабългарски; или тракийски; или готски - естествено все тая

Мадара е тракийско светилище, конника също е тракийски херос, само драсканиците отстрани са по-късни графични упражнения на обичащите конете българи езичници.

Мадарската Голяма пещера е тракийако светилище. Там са намерени са оброчни плочки на Богинята-майка Бендида, на Трите нимфи и на Асклепий и естествено на тракойския херос. Фрагментът от мраморен къс със зодиакалните знаци е пряко доказателтво, че в скалния храм е пребивавал прорицател-гадател.

От 2003 година екип на доц. Неделчо Неделчев и Георги Атанасов от Шуменския регионален исторически музей и Шуменския университет локализираха и проучиха местна работилница за оброчни плочки с образа на тракийския конник. Въз основа на иконографска близост доцент Неделчев е обосновал наличието на Мадарския релеф със запазената тракийска традиция да се почита конникът.

Площта около светилището вероятно е мащабно сателитно селище на големия култов комплекс под скалите, което по разбираеми причини все още непроучено.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...