Отиди на
Форум "Наука"

Час по родолюбие и всеки ден физкултура в училище


Recommended Posts

  • Мнения 197
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребители

Как пък един път не проехтя от отсрещния блок нещо от Вагнер на аванта :grin: ?

Това се получава в редките случаи, когато говедото си е надуло радиото, а в някоя родна медия нещо се объркат и вместо поредната чалгия или маане вземат, че пуснат Вагнер. Пък те родните медии рядко пускат такива неща, а в магазините за ширпотреба обикновено има дискове с турбофолк, тъй че набавянето на такава музика е трудно и основен източник си остава радиото.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Българската младеж масово е исторически неграмотна, що се отнася до периода на най-новата и съвременната история, започващ след края на Първата световна война.

Нищо не й говорят имената Маргарет Тачър, Хелмут Кол, Михаил Горбачов, Лех Валенса, Робер Шуман... Според 40% от анкетираните българи (1200 д. над 16 годишна възраст) си мислят, че комунимът в Европа е приключил със събарянето на... Великата китайска стена! 92% от анкетираните не познават и границите на комунистическия блок. 31% не могат да определят дали развитието на България в епохата на комунизма е успешно или неуспешно. 94% заявяват, че не знаят почти нищо за онзи период.

От друга страна, някои младежи, небедени за "VIP", не знаят кой и кога е създал Дунавска България.

Всичко това звучи като виц, но в действителност е трагедия. Защото тези безгрижни и исторически неграмотни младежи, на които не им пука нито кога е създадена България, нито кой и защо е построил не само Берлинската, но - и Китайската стена, са бъдещето на страната ни! Това са родителите на бъдещите поколения. Това са следващите лекари, зъболекари, учители, икономисти, политици...

Единственият изход от тази ужасна ситуация е образованието. Само образованият човек може да промени съдбата си и да срути всички стени по пътя си.

Но, когато 40% от младото поколение имат двойка по история, няма шанс скоро да видим края на мрачния преход. Ще продължим да се блъскаме в стената от невежество и безразличие, която става все по-голяма.

Историята е учителка на народите, но не всички народи са добри нейни ученици.

А в часовете по физкултура и спорт (ФВС) не се учи история. Не рядко в тези часове се правят най-различни други неща, като спортът е някак изтикан встрани. Било - поради липсата на база (двор, физкултурен салон, басейн, фитнес зала), било - поради липсата на необходимите материали (топки, мрежи, маси за тенис, дюшеци, баскетболни кошове и др. подобни), било - поради мързел от страна на учениците, било - поради незаинтересованост на учителите, било - поради някакви други причини.

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ами то не са виновни децата, а скапаната образователна система. Вкарват се предмети-недоразумения като напр. родолюбие и се възпитават дебили. Втори е въпросът, че медийните анкети често се правят от такива завършени дебили, които задават малоумни въпроси. Още малко ще обявят българите за невежи защото не можели да изброят имената на поне три автобусни спирки в Зимбабве. Българчетата не знаели кой е Лех Валенса. А англичаните, руснаците, германците, поляците и французите дали знаят кой е Желю Желев, агент Дунав или агент Гоце? Да, журналистите са се препитавали пишейки за тях повече, отколкото за българи, втори е въпросът, че много хора не са си губили времето да четат вестникарски глупости. И сега като не са чели статиите във вестниците значи хората в България са тъпи. Утре сигурно кака Сашка пък ще обяви за тъпи тези, дето не знаели имената на поне 20 чалгийски хита.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Напълно вярно, Историк и Галахад. Час по история на комунистическия режим би бил много полезен. Доста повече от пренатягане на овехтелите клишета за небивало величие.

Инак - да, в училище е нужно повече физическо възпитание.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ако учебната програма се пълни с глупости (а у нас положението е точно такова в от няколко десетилетия), то на учениците не им се удава възможност да се развиват в насоки, в които имат заложби, а се мъчат с неща, в които никога няма да успеят. Нашата образователна система служи само за проваляне на таланти.

Какво означава да се запълни времето на някой да го правят футболист или лекоатлет ако той няма качества за това и да не му остава време да стане примерно плувец или жокей, за което може да има качества за световен шампион?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Българската младеж масово е исторически неграмотна, що се отнася до периода на най-новата и съвременната история, започващ след края на Първата световна война.

Нищо не й говорят имената Маргарет Тачър, Хелмут Кол, Михаил Горбачов, Лех Валенса, Робер Шуман... Според 40% от анкетираните българи (1200 д. над 16 годишна възраст) си мислят, че комунимът в Европа е приключил със събарянето на... Великата китайска стена! 92% от анкетираните не познават и границите на комунистическия блок. 31% не могат да определят дали развитието на България в епохата на комунизма е успешно или неуспешно. 94% заявяват, че не знаят почти нищо за онзи период.

От друга страна, някои младежи, небедени за "VIP", не знаят кой и кога е създал Дунавска България.

Всичко това звучи като виц, но в действителност е трагедия. Защото тези безгрижни и исторически неграмотни младежи, на които не им пука нито кога е създадена България, нито кой и защо е построил не само Берлинската, но - и Китайската стена, са бъдещето на страната ни! Това са родителите на бъдещите поколения. Това са следващите лекари, зъболекари, учители, икономисти, политици...

Единственият изход от тази ужасна ситуация е образованието. Само образованият човек може да промени съдбата си и да срути всички стени по пътя си.

Но, когато 40% от младото поколение имат двойка по история, няма шанс скоро да видим края на мрачния преход. Ще продължим да се блъскаме в стената от невежество и безразличие, която става все по-голяма.

Историята е учителка на народите, но не всички народи са добри нейни ученици.

А в часовете по физкултура и спорт (ФВС) не се учи история. Не рядко в тези часове се правят най-различни други неща, като спортът е някак изтикан встрани. Било - поради липсата на база (двор, физкултурен салон, басейн, фитнес зала), било - поради липсата на необходимите материали (топки, мрежи, маси за тенис, дюшеци, баскетболни кошове и др. подобни), било - поради мързел от страна на учениците, било - поради незаинтересованост на учителите, било - поради някакви други причини.

Така е Историк. За мен въпроса стои в това защо е така. И според мен това не е от некадърноста и нежеланието на политиците ни.

По времето на агентите... да ви кажа, няма държава без агенти. И колкото повече агенти, толкова повече държава ... та по времето на агентите, преди набор 74 напр., рядко има някой неграмотен. Пробвайте няколко циганина. (четене, писане, събиране, изваждане, таблица за умножение)

И това че сега нямаме национално отговорна политика за образование, не е въпрос на желание и способност на политиците ни. Не сме чак толкова тъпи, че да сме на това дередже. Падането на комунизма, сега със задна дата, го виждам като падане на държавност. Държавност и стандарт на живот (та и свобода) са две различни неща. Добрия родител не само този който дава свобода на детето си, но и го задължава да прави разни неща против волята му. Както и да е, смятам че можеше и с демократична система да подържаме образование, медицина, производство, наука и ред. Но не го правим и държавата ни се подвежда (не пряко ръководи) по път, който не е желан нито от хората нито от политиците но... това е дережето.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Доста се е изписало в тази тема, но нямам време да чета всичко, само ще си кажа мнението, дори да повтаря нещо, което вече е написано.

Ежедневно физическо може и да изглежда смислено, но е непрактично и трудно осъществимо. Това означава всички паралелки в едно училище всеки ден да имат физическо. За големи училища с много паралелки е практически невъзможно, защото няма толкова голяма база - игрища и физкултурни салони, за да могат няколко класа да имат едновременно час по физическо. Неудобно е и за самите ученици - всеки ден трябва да мъкнат и екипи по физическо, особено за по-малките, на които и без това са им големи раниците. В нашите училища няма изградени масово индивидуални шкафчета, което може доста да улесни учениците. Дори през зимата подобно нещо става съвсем несериозно, защото часовете се провеждат на закрито, в разни прашни салони с лоша атмосфера, и е много спорно въобще колко полезно е това. Изглежда, че такива предложения се дават от хора, които имат много малка или почти никаква представа за реалната обстановка и условия в българските училища.

Въобще като цяло има много начини да се стимулира спорта, ако това е целта, но основното е да има изградена инфраструктура - игрища и пр. Всякакво развите на спорта без значение дали става въпрос за масов или за професионален спорт, минава през добра инфраструктура. Ние искаме да имаме резултати, но без да инвестираме в условия - няма как да стане така.

Час родолюбие изгежда оригинално, но също не особено смислено без да е ясно какво ще се преподава в този предмет.

Вместо някакви неясни и абстракти предмети, трябва да се направи това което отдавна съветват редица експерти, учители и учени, а именно да се променят учебните програми, така че най-много часове от задължителните предмети да имат трите - български език и литература, история и география. Защото това са единствените предмети в училище, в които се изучава освен света и България и освен мироглед възпитават и отношение към родината, а както е казал Алеко "Опознай родината за да я обикнеш". Просто е, казвано и повтаряно е многократно, но изглежда няма кой да го направи.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Всъщност, при всяка историческа годишнина се оказва, че младите поколения масово не знаят с какво е свързана тя.

Не знаят, наример, кой е първият владетел на Дунавска България, не знаят кога е създадена нашата държава, не знаят и кои са народните буд
ители, цар Самуил, светите Седмочисленици, строителите на съвременна България, Васил Левски и така - нататък.

Всяка година кандиат-студентите сътворяват купища "бисери" по история и литература.

Вярно е, че младежите ни не са преки свидетели на конкретната историческа епоха. Но това не ги оправдава. Ако имат интерес и желание, могат да научат всичко, което им е необходимо. Конкретно за определен исторически период (за всеки период) има купища научна литература и научни списания. Дори не - купища, а - вагони и дори - цели влакови композиции с книги и списания. Но за тяхното прочитане и осмисляне е необходимо време.

Да не говорим, че има куп други науки, помощни на историята, които също трябва да се овладеят, за да може да се използва интердисциплинарният подход към миналото. Всяка друга наука може да бъде в помощ на историята при определени условия. Но най-близките до нея науки са археологията, литературата, географията, лингвистиката, археоастрономията и др.

За съжаление напоследък все по-малко ученици се вълнуват от историческата наука, а наблягат повече на други научни дисциплини или пък абсолютно нищо не ги интересува. Вълнуват ги предимно разни странични неща, които ги разсейват и ги отдалечават от сериозната наука.

От друга страна, държавните образователни изисквания (ДОИ), които предписват каква да бъде тематиката на урочните единици, са ги предписали така, че тематичните сисъци на урочните единици по история са непълни и недостатъчни. Множество интересни ми, които биха били полезни за разбирането на същността на изучаваната епоха, не са включени.

А пък да не говорим, че вместо да се намалява броят на учениците в клас, се намаляват часовете по история!

От трета страна, идеален учебник по история няма. (Да не забравяме, че авторите на учебниците по история са длъжни да се съобразяват с ДОИ!)

Конкретно съвременната история все още не е изцяло разкрита. Много документи все още не са разсекретени или открити, а други документи са умишлено унищожени от службите за сигурност. Така че историята на комунистическия период все още не е напълно изяснена.

Но всичко това не оправдава незаинтересоваността на младите поколения към миналото.

Защото народ, който не познава или не помни миналото си, е обречен да го повтаря.

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Физическото все пак би трябвало да се позачести, колкото е практически възможно, а и да се работи за подобряването на условията за физкултура. Защото българите масово не спортуваме, живеем адски нездравословно и някъде след 40 това почва да ни се отразява.

Но в темата всеки може да изложи идеите си, а от това нищо не следва, защото образованието очевидно не е никакъв държавен приоритет.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

А пък да не говорим, че вместо да се намалява броят на учениците в клас, се намаляват часовете по история!

Много типично е това.

Същата работа е и с географията. Ние сме учили география с по 2 часа седмично - като в 9 клас се учи природна география на България, а в 10 клас - икономическа география на България.

Сега се учи География на България - природна и икономическа в 10 клас с 1,5 часа седмично.

Пък после се предлага предмет родолюбие????

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това се получава в редките случаи, когато говедото си е надуло радиото, а в някоя родна медия нещо се объркат и вместо поредната чалгия или маане вземат, че пуснат Вагнер. Пък те родните медии рядко пускат такива неща, а в магазините за ширпотреба обикновено има дискове с турбофолк, тъй че набавянето на такава музика е трудно и основен източник си остава радиото.

По Радио 1 класическите хитове пускат класическа музика. В нета обаче има доволно от всичко. Не трябва да разчита на телевизията за филми или на радиото за музика.

Напълно вярно, Историк и Галахад. Час по история на комунистическия режим би бил много полезен. Доста повече от пренатягане на овехтелите клишета за небивало величие.

Инак - да, в училище е нужно повече физическо възпитание.

Защо бе хора?? Ето мнението на Историк, което одобряваш:

А в часовете по физкултура и спорт (ФВС) не се учи история. Не рядко в тези часове се правят най-различни други неща, като спортът е някак изтикан встрани. Било - поради липсата на база (двор, физкултурен салон, басейн, фитнес зала), било - поради липсата на необходимите материали (топки, мрежи, маси за тенис, дюшеци, баскетболни кошове и др. подобни), било - поради мързел от страна на учениците, било - поради незаинтересованост на учителите, било - поради някакви други причини.

ФВС в училище е безполезен и вреден час. Повече физическа активност - ДА! В училище - НЕ! Защо игрането, спортуването и физическата работа трябва да имат нещо общо с училищната база?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ми аз писах неколкократно, защо са нужни часове по ФВ в училище, защото след умствен труд, какъвто е ученето, трябва да има разпускане. Именно затова на нашата гимназия бяха отпуснати 3 вместо 2 часа седмично. Когато седмично учиш 8 часа химия, 6 математика и 4 физика имаш нужда от разпускане. По същата причина не се изпитваше в понеделник, защото неделята (учехме и в събота) е ден за почивка, спорт, туризъм. И въпреки 3-те часа, всяко голямо междучасие 6-те баскетболни коша бяха заети (взимахме топките от учителя, а после му ги връщахме), както и дълго време след часовете оставахме на същия принцип (по мое време се учеше само сутрин).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Училището не е място за разпускане. Разпуска се вкъщи, след учене или работа, и на собствени разноски, не на бюджетни.

Освен това разпускането е строго индивидуално, едни разпускат по един начин, други по друг, и е абсолютно абсурдно да има час по разпускане, че и заплати на хрантутник физкултурник да плащаме.

Редактирано от alvassareiro
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ми аз писах неколкократно, защо са нужни часове по ФВ в училище, защото след умствен труд, какъвто е ученето, трябва да има разпускане. Именно затова на нашата гимназия бяха отпуснати 3 вместо 2 часа седмично. Когато седмично учиш 8 часа химия, 6 математика и 4 физика имаш нужда от разпускане. По същата причина не се изпитваше в понеделник, защото неделята (учехме и в събота) е ден за почивка, спорт, туризъм. И въпреки 3-те часа, всяко голямо междучасие 6-те баскетболни коша бяха заети (взимахме топките от учителя, а после му ги връщахме), както и дълго време след часовете оставахме на същия принцип (по мое време се учеше само сутрин).

:)

В НМГ много се играеше баскетбол, защото учителят по физкултура се беше постарал да ни научи как се играе и да ни запали по тоя спорт. Той въобще си гледаше работата. Освен това, на времето учениците в това училище, сега НПМГ, бяха 4 пъти по-малко при същата база.

Редактирано от Doris
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ми аз писах неколкократно, защо са нужни часове по ФВ в училище, защото след умствен труд, какъвто е ученето, трябва да има разпускане...

Това не е отговор на въпросът ми. Аз не питам дали трябва да се разпуска, а защо това трябва да се прави в училищата.

Отговори ми и какво става с децата, които разпускат планирано другаде и с други хора (и треньори), както и онези, които "разпускат" с обществено полезен труд или такъв, който е от помощ за семействата им?

10407142_877334735633037_690232342448186

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Нужда от физкултура трябва да има!
Да се вкарват обаче повече часове по физкултура, не. Родолюбието няма смисъл, даже не мога да си представя какво биха ни преподавали там.
За такива допълнителни часове няма място, и ако се вкарат то трябва да е за сметка на други или да се натовари и без това тежката програма в горните класове, което е недопустимо.
Последна година съм и знам, че такива мерки биха били неподходящи.

Редактирано от Mr.Shades
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

:)

В НМГ много се играеше баскетбол, защото учителят по физкултура се беше постарал да ни научи как се играе и да ни запали по тоя спорт. Той въобще си гледаше работата. Освен това, на времето учениците в това училище, сега НПМГ, бяха 4 пъти по-малко при същата база.

Да! Като се има предвид, че Ламбрев беше гимнастик! Но ме 'бройна' още в 9-ти клас за отбора, нищо че тогава не играх нито един мач. Но в отбора бяха колоси, като Жоро Стефанов, Гео и Меноти ;)!

Е то пък много сложно волейбол, няма що.

Алва, предполагам, че се шегуваш ;). Но шегата ти пак не е на място, щото волейбола (нищо, че съм бивш баскетболист) е много по-сложна игра, във всяко едно отношение ;).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Училището не е място за разпускане. Разпуска се вкъщи, след учене или работа, и на собствени разноски, не на бюджетни.

Освен това разпускането е строго индивидуално, едни разпускат по един начин, други по друг, и е абсолютно абсурдно да има час по разпускане, че и заплати на хрантутник физкултурник да плащаме.

Това не е отговор на въпросът ми. Аз не питам дали трябва да се разпуска, а защо това трябва да се прави в училищата.

Отговори ми и какво става с децата, които разпускат планирано другаде и с други хора (и треньори), както и онези, които "разпускат" с обществено полезен труд или такъв, който е от помощ за семействата им?

Значи да отговоря и на двама ви по....еврейски (според Адаша ;)) с въпрос. А висшите учебни заведения, място за разпускане ли са!? Щото и там има спорт и на много места широко застъпен.

Сега малко по-подробно. Алва по мое време учехме 6 дни седмично, с по 6-7 (рядко 5) часа на на ден. Един ден освен тези часове имахме 5-6 часа практикум по химия (т.е. учиш си до обяд и после още 4 астрономически часа в лабораторията). Кога да се разпуска!? Ставаш в 6-6.30, почваш даскало и клепаш там до 13.00, 14.00 доста често. После в къщи, домашни, уроци и т.н. Това в идеалния вариант разбира се. Остава ти неделята. Това по мое време, сега е много по-напечено ;)! Един ден повече имат децата, но има интернет, молове. Няма да засягам другите.....'изкушения' ;).

Часа не е по разпускане, а за разпускане, правиш ли разлика!? Май не!? Освен това, както предположи тук някой, очевидно не си случил на хмм физкултурник ;). Аз пък случих навсякъде ;)! Първия ми беше някакъв руснак (май Ткаченко), той от футболист (ми живеех на 300 метра от герена), ме направи....борец! Мене ;)! Че и сребърен медал имам от градско ;). После... после не е по темата, но идеята е, че един читав даскал може да генерира интерес не само към дадена дисциплина, а към спорта. Сега разбирам твоята теза, че спорта е излишен, (но само за теб и някои други индивиди), но няма начин да я приема! За себе си ясно, аз съм спортен тип, минал съм през много практикувам малко, но знам правилата и гледам пак доста ;). Самите хора не я приемат! Например, Крисия, Хасан и Ибрахим са ги гледали в БГ 1 000 000, човека! Пулев с/у Кличко 1 800 000! 80% рейтинг! Това за България. Какво ще кажеш за най-гледаните предавания по ТВ!? Това без изключение са спорни събития! Ооо да за теб е по-важно да си лафиш на езика на Сервантес в някое уютно хотелче, или на плажа или на Банско, или където си искаш ;). Не е лошо, но тоз език знаят много, но неимоверно повече знаят 'езика' на спорта.

По-горе отговорих на Алвата. Няма да повтарям! Ама хайде заради теб! Според теб децата не спортуват, те играят!? Така ли е? Да ,предположим, че от 1-ви до 7-ми децата имат нужда от игра!? Така ли е!? Ми спорта го дава под формата не само на състезание. Спорта в чистия му вид е игра. Което не може да се каже за научните дисциплини. Те не са игра!

Защо трябва да се прави в училищата!? Ми къде да се прави!? Тук за даскалото става въпрос.

"Отговори ми и какво става с децата, които разпускат планирано другаде и с други хора (и треньори), както и онези, които "разпускат" с обществено полезен труд или такъв, който е от помощ за семействата им?"

Не зная! Това не е в темата!? Щом има треньори значи има спорт, значи не е ....вреден!?

А ся, кажи какъв процент от децата 'разпускат с общественополезен труд'? И къде бре Ворфи!? И колко за семействата!? Аре стига глупости!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Алва по мое време учехме 6 дни седмично, с по 6-7 (рядко 5) часа на на ден. ...

... Кога да се разпуска!? ... Един ден повече имат децата, но има интернет, молове. Няма да засягам другите.....'изкушения' ;).

Мина на вълна вече, че в училищата трябват повече часове физкултура (не посочваш за сметка на кои други предмети), защото децата другояче не можели да разпуснат, завалиите. А сам казваш, че цял ден отгоре имат седмично за разпускане повече от твоето детство :eek_yello:

А висшите учебни заведения, място за разпускане ли са!? Щото и там има спорт и на много места широко застъпен.

Какво доказваш с тоя "много застъпен спорт" в университетите? Аз имах по 1 час седмично няколко семестъра. Пътя ми до залата беше 1 час пеша в едната посока и трябваше да ставам в 5 сутринта за да стигна навреме. Нищо чудно, че в един момент всички почнаха да кръшкат от екскурзията в заледената зала. Тя просто нищо не можеше да им предложи.

... после не е по темата, но идеята е, че един читав даскал може да генерира интерес не само към дадена дисциплина, а към спорта.

И един читав историк, математик или филолог може да генерира интерес. Но защо решаваш, че всички трябва да са под знаменателя на заинтересувани от спорта, когато това явно е лично твоя интерпретация продиктувана от субективния ти опит в детството? Само пишеш, че много си се кефил да спортуваш, да учиш за спорта и т.н. Откъде накъде смяташ, че другите имат или трябва да имат твоите лични интереси, пък камо ли и физически или ментални способности?

Тръгна в поста си, че си щял да ми отговориш на простия въпрос защо децата трябва да са задължени да спортуват повече в училищата. Отговор не открих. Само носталгични спомени от детството ти. Ти може и комунизма да си тачиш, това аргумент ли е да се въведе за всички?

Какво ще кажеш за най-гледаните предавания по ТВ!? Това без изключение са спорни събития!

Ти май забрави, че аз нямам нищо против професионалния спорт. А масата зрители като критерий за стойност, хахаха :grin: От край време простолюдието иска хляб и зрелища :boxing: В условията на недоимък се наваксва с "ВИП" брадър и легализиран бой по телевизията (и ненаказуем в домовете и на улицата). Като ще ми говориш за рейтинг влез в торент тракер. Най-много не се гледа нито спорт, нито наука. Гледа се порно. По твоята логика това оправдава въвеждането му на интензивно обучение в училищата. :doh:

Спорта в чистия му вид е игра.

Пълна лъжа! Не манипулирай общественото мнение със съчиняването на глупости. Мен ме дърли сума ти и време за "буржоазния" принцип в спортуването, а от 10 страници назад игнорираш дефиницията за спорт позната по цял свят, само защото според нея говориш откровени глупости, каквито и в цитираното изречение.

"Отговори ми и какво става с децата, които разпускат планирано другаде и с други хора (и треньори), както и онези, които "разпускат" с обществено полезен труд или такъв, който е от помощ за семействата им?"

Не зная! Това не е в темата!? Щом има треньори значи има спорт, значи не е ....вреден!?

А ся, кажи какъв процент от децата 'разпускат с общественополезен труд'? И къде бре Ворфи!? И колко за семействата!? Аре стига глупости!

Хахахаха, не било по темата :bigwink: Кое не е по темата? Претоварването на децата ли? Какъв е ефекта, когато един спортист претренира? Баш обратния на планирания. Но за теб не е по темата. И щом децата са задължени в училище да се натоварват физически, което за теб е разпускане, тогава след училище колко точно сили и желание ще са им останали за други физически активности?

Ако не виждаш децата да разпускат по начин полезен за обществото и в частност на семейството си, тогава къде е проблема? Че не са социално и активно ангажирани към обществото, към което принадлежат или че не ритат повече топка? Твоя отговор е колкото ясен, толкова и абсурден.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Мина на вълна вече, че в училищата трябват повече часове физкултура (не посочваш за сметка на кои други предмети), защото децата другояче не можели да разпуснат, завалиите. А сам казваш, че цял ден отгоре имат седмично за разпускане повече от твоето детство :eek_yello

Какво доказваш с тоя "много застъпен спорт" в университетите? Аз имах по 1 час седмично няколко семестъра. Пътя ми до залата беше 1 час пеша в едната посока и трябваше да ставам в 5 сутринта за да стигна навреме. Нищо чудно, че в един момент всички почнаха да кръшкат от екскурзията в заледената зала. Тя просто нищо не можеше да им предложи.

И един читав историк, математик или филолог може да генерира интерес. Но защо решаваш, че всички трябва да са под знаменателя на заинтересувани от спорта, когато това явно е лично твоя интерпретация продиктувана от субективния ти опит в детството? Само пишеш, че много си се кефил да спортуваш, да учиш за спорта и т.н. Откъде накъде смяташ, че другите имат или трябва да имат твоите лични интереси, пък камо ли и физически или ментални способности?

Тръгна в поста си, че си щял да ми отговориш на простия въпрос защо децата трябва да са задължени да спортуват повече в училищата. Отговор не открих. Само носталгични спомени от детството ти. Ти може и комунизма да си тачиш, това аргумент ли е да се въведе за всички?

Ти май забрави, че аз нямам нищо против професионалния спорт. А масата зрители като критерий за стойност, хахаха :grin: От край време простолюдието иска хляб и зрелища :boxing: В условията на недоимък се наваксва с "ВИП" брадър и легализиран бой по телевизията (и ненаказуем в домовете и на улицата). Като ще ми говориш за рейтинг влез в торент тракер. Най-много не се гледа нито спорт, нито наука. Гледа се порно. По твоята логика това оправдава въвеждането му на интензивно обучение в училищата. :doh:

Пълна лъжа! Не манипулирай общественото мнение със съчиняването на глупости. Мен ме дърли сума ти и време за "буржоазния" принцип в спортуването, а от 10 страници назад игнорираш дефиницията за спорт позната по цял свят, само защото според нея говориш откровени глупости, каквито и в цитираното изречение.

Хахахаха, не било по темата :bigwink: Кое не е по темата? Претоварването на децата ли? Какъв е ефекта, когато един спортист претренира? Баш обратния на планирания. Но за теб не е по темата. И щом децата са задължени в училище да се натоварват физически, което за теб е разпускане, тогава след училище колко точно сили и желание ще са им останали за други физически активности?

Ако не виждаш децата да разпускат по начин полезен за обществото и в частност на семейството си, тогава къде е проблема? Че не са социално и активно ангажирани към обществото, към което принадлежат или че не ритат повече топка? Твоя отговор е колкото ясен, толкова и абсурден.

Трябват разбира се! Но защо за сметка на други!? При нас не беше за сметка, а допълнително и никой не протестираше, имам предвид между нас си, ясно е, че по това време не можеше да се протестира.

Не пиша, че друг начин за разпускане нямат, а че държавата, чрез образователната програма трябва да им го предоставят.

Не доказвам, а показвам, че ФВ, но вече на по-високо ниво, като спорт е застъпен във висшите учебни заведения!

Ми не зная как е при теб, аз си ходех с желание, именно за разпускане, докато този дето ни водеше (оказа се треньора на скиорите в СУ) не разбра, че карам ски и се опита да ме направи част от отбора ;). И ме накара да скачам трупешката на стълбите на стадион Академик, на трибуните, нагоре и надолу! А долу колегите ритаха ....мач ')! Еееее, демонстративно напуснах, той каза, че няма да ми завери (и заверки имаше!), а аз, аз се записах на фигурно пързаляне ;). Мацката беше страхотна и много малко по-голяма от нас, от нас, щото дръпнах доста колеги ;). Като ни видя, направо щеше да припадне! Толкоз много и все мъже! Да, тогаз за първи път се качих на кънки, но се справих и до сега карам кънки ;). Но тайната идея беше, че през лятото, групата по фигурно пързаляне отива на тенис кортовете ;). А там бях Цар ;).

Да! Така е! Читавите преподаватели определят до голяма степен интереса на учениците си! Не, не решавам, давам пример. Как един читав преподавател може да извлече най-доброто и то в спорта и то в Национална Математическа Гимназия! И не съм само аз, доста деца се научиха от този преподавател не само на ФК, а и на спортове. Хммм, аз имах доста добри даскали, но тук си пишем за спорта в даскалото или т. нар. ФВ, иначе съм благодарен на даскалите, на начина на преподаване, а ФВ беше неотменна част от това! И не само никой не протестираше (между нас си разбира се), а голяма част от класа участваше. Първото ми гадже, гледаше как отбелязах 3 гола срещу биолозите (не знаех тогаз, че ми е първо гадже, за протокола ;)), и как на тренировачен мач ми счупиха пръста (това баскетбол)

Добреее! Може би ти бъркаш ПС с ФВ, но искаш ли анкета!? Пусни я тук или мли във фейса или където намериш за нужно!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Хайде пак, мацки, носталгия... това не може да е сериозен аргумент за промяна на програмата във всички училища в България! Как тъй изненадано ме питаш "защо за сметка на други часове" ще е допълнителното ритане на топка по задължение? Ти в България не знаеш ли, че материалната база недостига и в един салон играят по 2-3 класа (под играят имам предвид организирано посещават хаос), а режима е двудневен защото децата още малко и от сукалчета ще ги вкарат, защото 12 години се оказват недостатъчни за да ограмотят младежта ни, като великото МОН е решило да компенсира качеството с количество, което не заслужава изобщо да бъде коментирано.

Даването на примери от детството ти е хипер-мега неадекватно. Друг строй, друга среда, други условия са това. Наскоро един лектор ми заяви, че днешната младеж обработва информацията 85% по-бързо от тази преди 20 години. Вниманието се губи по-лесно, училището вече не е алма матер, "майките" са навсякъде, заливат сетивата ти. Не може да ми даваш аргументи от времето, когато събирах опаковки от дъвки, защото бяха единственото цветно в живота ми, имаше общо една телевизия с промиваща функция, света още не беше село, а късче земя заглушено и разрязано от желязна завеса.

Отделно няма пари за топки, няма пари за свястно осветление, няма пари за отопление, няма пари за мотивиране на учителите, няма пари за басейни, ски и всичко що не се изчерпва до асфалт на 20 години и топка с вид на ръфана от кучета подир която бягат 20 деца. Ясен си ми, че казваш "ако се дадат пари резултата ще е позитивен", но от пари в България се нуждае всяка сфера. Има нещо, което не струва пари, а носи пари и дивиденти, то е практическо родолюбие, което ти оприличаваш на каторжен труд и с такова отношение сам обричаш новите поколения на лоши бъднини и емиграционни вълни по Европа. Изглежда не си даваш сметка какъв е истинския проблем в България и истинския недоимък. Защото материалното благополучие не е базирано на сваляне на мацки и игра. Повярвай ми на това децата имат какво нас дъртите да научат.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...