Отиди на
Форум "Наука"

Час по родолюбие и всеки ден физкултура в училище


Recommended Posts

  • Потребител

Като се говори за пари и кое колко ще струва и на кого, нека да сметнем и колко струва един болен, отсъствията по болест, преждевременната смърт и тогава да се тегли чертата. Превенцията, освен, че е по-добрият вариант, е и по-евтеният по принцип. Това означава изграждане на по-здравословна култура, а един от основните й компоненти е спорта за здраве.

И решението не е задължително да е разтощително, добра воля и добра организация могат да свършат също работа. Един здрав човек е по-добър родолюбец (дори и само поради факта, че е здрав).

Редактирано от bravo
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 197
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител

... изграждане на по-здравословна култура, а един от основните й компоненти е спорта за здраве.

Това вече си го има в училищата. Тук обсъждаме дали всеки ден трябва да бъдат ощетявани от друга информация за да имат физкултура.

Един здрав човек е по-добър родолюбец (дори и само поради факта, че е здрав).

Ето защо в мръсните, прашни, неотоплени, опасни за здравето с изкъртените си паркети, изяден асфалт, песъчливи насипи и прочие терени за училищно спортуване на децата трябва да им се спестят мъките и уврежданията за здравето им. После да се преобличат в допотопни съблекални, където мъкнат още една чанта с екип и обувки, потни да преминат в следващия час по математика или история примерно, и да се вмирисват, докато им наливат акъл.

Абе вие от колко години не сте били ученици, забравихте ли ги тези неща? Знаете ли, че в училищата минават комисии, които питат къде са съблекалните, къде са душовете? А знаете ли, че такива масово просто няма?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Честно казано не знам сега колко е ФВ в у-ще, но повече по-добре, това ми е принципната позиция (дорде не артиса, не стига). Разбира се без да се ощетяват други предмети, а да се намери разумен баланс. И както казах преди, да се даде повече възможност за спортни занимания извън редовните часове и на клубна доброволна основа.

Еми нямам травмиращ опит със залите - сравнително чисти паркети, гимн. уреди и бази за стандартните игри с топка, вътре и вън - това са ми спомените. В гимназията ходех на клуб по спортна гимнастика (1 или 2 вечери в седмицата) и бях много доволен. А душове нямаше (или не работеха), да, но не беше болка за умиране.

А една база не само трябва да се направи, но и да се подържа, за което не сме най-големите царе май. Да не говорим, че куп ф. дейности не искат кой знае какви устройства. И е въпрос на навици и изграждането им.

Редактирано от bravo
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Хайде пак, мацки, носталгия...

Митакът ти обяснява една мн хубава страна на спорта - че е възможност за повече неформални контакти. ;)

Не става все да се оправдаваме, че няма пари. Пари има, но децата, образованието и спортуването им не са приоритет за общество, което е в режим на оцеляване.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Физическото все пак би трябвало да се позачести, колкото е практически възможно, а и да се работи за подобряването на условията за физкултура. Защото българите масово не спортуваме, живеем адски нездравословно и някъде след 40 това почва да ни се отразява.

Но в темата всеки може да изложи идеите си, а от това нищо не следва, защото образованието очевидно не е никакъв държавен приоритет.

А какво общо има физкултурата в училище с това, че на 40г. когато повечето неща преподавани в училище вече напълно са се изпарили от главата човек не спортува.

Аз затова обясних, че има разлика между физкултурата в училище и спортните клубове за които стана дума в началото. В спортния клуб може да се влезе още преди да се тръгне на училище и да се остане цял живот (накрая само като зрител-посетител в публиката разбира се). У нас клубовете нямат големи традиции заради тоталитарната държава, която се мъчеше да контролира всичко и да не дава пали за нищо. Но преди 1944г. е имало много клубове и туристически дружества, които са били посещавани не само от ученици, а и от доста по-големи. У нас обаче беше въведен челния восточен опит и се мина само на масови спортове за по-възрастните: 4х100, тласкане на кюфте, гребане с лъжица ... :drinks_drunk:

Но сега лека-полека почнаха да се появяват подобни неща, които може би някой ден ще станат същински клубове не за избранници, а за обикновената маса, която няма да прави спортна кариера - фитнес-залите, тенис-кортовете ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Хайде пак, мацки, носталгия... това не може да е сериозен аргумент за промяна на програмата във всички училища в България! Как тъй изненадано ме питаш "защо за сметка на други часове" ще е допълнителното ритане на топка по задължение? Ти в България не знаеш ли, че материалната база недостига и в един салон играят по 2-3 класа (под играят имам предвид организирано посещават хаос), а режима е двудневен защото децата още малко и от сукалчета ще ги вкарат, защото 12 години се оказват недостатъчни за да ограмотят младежта ни, като великото МОН е решило да компенсира качеството с количество, което не заслужава изобщо да бъде коментирано.

Даването на примери от детството ти е хипер-мега неадекватно. Друг строй, друга среда, други условия са това. Наскоро един лектор ми заяви, че днешната младеж обработва информацията 85% по-бързо от тази преди 20 години. Вниманието се губи по-лесно, училището вече не е алма матер, "майките" са навсякъде, заливат сетивата ти. Не може да ми даваш аргументи от времето, когато събирах опаковки от дъвки, защото бяха единственото цветно в живота ми, имаше общо една телевизия с промиваща функция, света още не беше село, а късче земя заглушено и разрязано от желязна завеса.

Отделно няма пари за топки, няма пари за свястно осветление, няма пари за отопление, няма пари за мотивиране на учителите, няма пари за басейни, ски и всичко що не се изчерпва до асфалт на 20 години и топка с вид на ръфана от кучета подир която бягат 20 деца. Ясен си ми, че казваш "ако се дадат пари резултата ще е позитивен", но от пари в България се нуждае всяка сфера. Има нещо, което не струва пари, а носи пари и дивиденти, то е практическо родолюбие, което ти оприличаваш на каторжен труд и с такова отношение сам обричаш новите поколения на лоши бъднини и емиграционни вълни по Европа. Изглежда не си даваш сметка какъв е истинския проблем в България и истинския недоимък. Защото материалното благополучие не е базирано на сваляне на мацки и игра. Повярвай ми на това децата имат какво нас дъртите да научат.

Не! Не е носталгия, а опит за пример от моето време. И съм обяснил, че само при нас имаше допълнителни часове и те не бяха за сметка на никой друг учебен предмет! Не съм пледирал, сега да се наложат допълнителни часове, камо ли всеки ден или през ден!

Знам! Но това, че материалната база не достига, значи ли да се редуцират часовете? Не да се дават повече, а де се редуцират или отменят!? По тая логика, веднага трябва да закрием химията и физиката! Кому е нужно!? Ситуацията в химическите и физическите кабинети в огромната част от страната е плачевно, като оставим това, че учениците не само не обичат, а и мразят тез науки, а и определено, те не са им нужни. И да така е! Малко хора имат нужда от това, още по-малко учат, а много малко продължават по нататък. Да ги закрием ли Ворфи!?

Ето тук доскоро Историк искаше повече литература и история! Не в темата, а във форума. Очевидно има нужда, щото 99% от хлапетата дето познавам за кандидатстване ходеха на курсове. Значи ли това, че трябва да се увеличи хорариума по тези дисциплини? И да се увеличи все тая, като даскала не става се търсят алтернативи! Но не това е най-важното. Щото не е по-темата, но огромната тема е образованието КАК и КАКВО трябва да се направи!

Радвам се, че съм ти ясен, след като аз не съм ясен за себе си ;). за 'нормалните' гимназии е ясно, но там са решили проблема, а как да се реши в другите е дискусионно.

Хммм как носи пари т.нар. според теб 'практическо родолюбие'? Идват ми 38 каламбура, но ще се въздържа. Чакам отговор!?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Митакът ти обяснява една мн хубава страна на спорта - че е възможност за повече неформални контакти. ;)

Не става все да се оправдаваме, че няма пари. Пари има, но децата, образованието и спортуването им не са приоритет за общество, което е в режим на оцеляване.

И ти си тръгнала да съжаляваш днешната младеж, че горките завалии имат нужда от физическо в училище да се запознаят. ХА-ХА-ХА! Вече го написах, ще се повторя. Децата имат повече сексуален опит от нас.

Напомняш ми на един учител по висша математика, който като го питаха за къв чеп им е да я разбират, той посочи, че ще срещнеш някоя знойна мацка във влака, тя ще те пита за задача, ти ще и я решиш и после... хепи енд. Първобитни разбирания за първосигнални хора. Надявам се, че не сме такива в тоя форум, или?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Хммм как носи пари т.нар. според теб 'практическо родолюбие'? Идват ми 38 каламбура, но ще се въздържа. Чакам отговор!?

Достатъчно е да образоваш и изхраниш индивид, който ще остане да работи в България. Защото това е огромна и дългосрочна инвестиция от чиито дивиденти се облажват други нации. Когато каймака на една нация - образованата, млада, работоспособна, мотивирана прослойка вдига жизнения стандарт на страни, които не са родината и, това не е просто трагедия, а кончината на тази нация.

Знам! Но това, че материалната база не достига, значи ли да се редуцират часовете? Не да се дават повече, а де се редуцират или отменят!? По тая логика, веднага трябва да закрием химията и физиката! Кому е нужно!? Ситуацията в химическите и физическите кабинети в огромната част от страната е плачевно, като оставим това, че учениците не само не обичат, а и мразят тез науки, а и определено, те не са им нужни. И да така е! Малко хора имат нужда от това, още по-малко учат, а много малко продължават по нататък. Да ги закрием ли Ворфи!?

Цитирах ти целия пасаж, само за да посоча, че въпросът ти е погрешно зададен. Материалната база няма никакво значение. Вярно е, че посочих, че настоящата е вредна за здравето в училищата, но това, което прокламирам е, че и добрата материална база не аргументира посещаването на часовете по физическа култура в настоящият режим. Посещаването им в избран ден, час и условия е предпоставката това време да е по-ефективно, но аз искам да подчертая нещо, което по-назад вече казах. Спортуването при отсъствието на високи спортни постижения говори за сериозни психологически проблеми в индивида. Това говори за компенсаторните механизми за които и ти се биеш в гърдите след десетилетия - липса на внимание, желание за изява, интерес на срещуположния пол и т.н. Факт е, че всеки от нас носи комплекси, които един живот не му стига да ги избие, но спортуването е най-безмисленият път за избиването им.

И ми омръзна да чета един и същи мит в мненията подкрепящи часовете по физкултура - че да си натоварен физически може само в час по физкултура или само със спорт. Заради интелигентността децата ги карат 15 години да ходят на училище и пак излизат неграмотни. Вие сериозно ли вярвате, че с 200 минути седмично децата ще се научат на атлетизъм, фин баланс, спортно майсторство, труд?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Сега какъв е точно проблемът, че ти имаш проблем с физическото или то има проблеми като не гарантира масово производство на шампиони, сиреч е пропиляване на време. Мисля, че минаваш покрай мантинелата на темата, Вофри.

Редактирано от bravo
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

И ти си тръгнала да съжаляваш днешната младеж, че горките завалии имат нужда от физическо в училище да се запознаят. ХА-ХА-ХА! Вече го написах, ще се повторя. Децата имат повече сексуален опит от нас.

Напомняш ми на един учител по висша математика, който като го питаха за къв чеп им е да я разбират, той посочи, че ще срещнеш някоя знойна мацка във влака, тя ще те пита за задача, ти ще и я решиш и после... хепи енд. Първобитни разбирания за първосигнални хора. Надявам се, че не сме такива в тоя форум, или?

Ъ? чакай сега, в цивилизования свят не всяко запознанство е повод за секс, както и обратното :haha:

Нещо за увеличаващата се алиенация да си чувал? За нуждата от приятели и компания? Покрай спорта се получава лесно и непринудено запознаването и общуването с широк кръг от хора , нещо , което все повече става проблем за мнозина.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Какъв проблем да имам с физическото, не разбрах? По-назад вече го написах - имал съм по-добри резултати от спортисти, но не защото съм спортувал.


Ъ? чакай сега, в цивилизования свят не всяко запознанство е повод за секс, както и обратното :haha:

Нещо за увеличаващата се алиенация да си чувал? За нуждата от приятели и компания? Покрай спорта се получава лесно и непринудено запознаването и общуването с широк кръг от хора , нещо , което все повече става проблем за мнозина.

Абе ти сериозно ли!? :Oo: Статистиката на сайтове за запознанства показва милиони посещения месечно. Хората във фейсбук имат хиляди приятели. Да не сме по комунистическо, където да чакаме лагер, за да видим ******** Запознанството в наши дни е супер лесно и освободено от всякакви задръжки и забрани. По-скоро овладяването на разюзданото опознаване ще ни изкара от челното място за най-много аборти в Източна Европа. Или секса не е повод за запознанство :bigwink:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Какъв проблем да имам с физическото, не разбрах? По-назад вече го написах - имал съм по-добри резултати от спортисти, но не защото съм спортувал...

С физическото възпитание като дейност разбира се, както си е табиета на темата. Не съм си и помислял да съдя за физическите ти възможности.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Достатъчно е да образоваш и изхраниш индивид, който ще остане да работи в България. Защото това е огромна и дългосрочна инвестиция от чиито дивиденти се облажват други нации. Когато каймака на една нация - образованата, млада, работоспособна, мотивирана прослойка вдига жизнения стандарт на страни, които не са родината и, това не е просто трагедия, а кончината на тази нация.

Общо взето това не е по темата, но да не роиме темите ;). Това горното е политически проблем, даже не е проблем на образованието. А Физ. Въз. няма нищо общо!

А каймака на нацията, независимо тук или в странство спортува. Дали ще е тенис или ски, интелектуални спортове, като шах и бридж или неща близо до спорта, като тай-бо и каланетика.

Цитирах ти целия пасаж, само за да посоча, че въпросът ти е погрешно зададен. Материалната база няма никакво значение. Вярно е, че посочих, че настоящата е вредна за здравето в училищата, но това, което прокламирам е, че и добрата материална база не аргументира посещаването на часовете по физическа култура в настоящият режим. Посещаването им в избран ден, час и условия е предпоставката това време да е по-ефективно, но аз искам да подчертая нещо, което по-назад вече казах. Спортуването при отсъствието на високи спортни постижения говори за сериозни психологически проблеми в индивида. Това говори за компенсаторните механизми за които и ти се биеш в гърдите след десетилетия - липса на внимание, желание за изява, интерес на срещуположния пол и т.н. Факт е, че всеки от нас носи комплекси, които един живот не му стига да ги избие, но спортуването е най-безмисленият път за избиването им.

И ми омръзна да чета един и същи мит в мненията подкрепящи часовете по физкултура - че да си натоварен физически може само в час по физкултура или само със спорт. Заради интелигентността децата ги карат 15 години да ходят на училище и пак излизат неграмотни. Вие сериозно ли вярвате, че с 200 минути седмично децата ще се научат на атлетизъм, фин баланс, спортно майсторство, труд?

Не знам кой има психологически проблеми!? Милионите спортуващи без да гонят конкретни резултати или някои, опитващи се от 9 планини вода да донесат, при това неуспешно, за да 'докажат', че масовия спорт и несъстоятелен. Ако си в София отиди на Витоша някой уикенд, когато падне снега и се опитах да кажеш на хилядите скиори, че карането на ски не е начин да избият комплексите си. Можея да повториш упражнението в Банско, Боровец или на Пампорово, но след като те испишат от Пирогов, където неминуемо ще попаднеш, ако не си със солидна охрана ;).

Не се бия в гърдите ;). Не и във форуми и не пред анонимници. Смисъл няма просто ;). Желанието за изява и интереса към срещуположния пол (не при всички обаче, при някои има и към собствения или само към собствения ;)) е кодирано в гените ни, това е част от човешката природа и то не лоша част ;). Това не са комплекси. Виж липсата на внимание е друго нещо, но много, много малко хора с такъв комплекс го 'избиват' чрез спорта. независимо масов или професионален. По простата причина, че спорта за обикновените хора заема все пак малка част от ежадневието.

А сега по темата!

Не четеш правилно! Според мен. Никой не пледира, 'че да си натоварен физически може само в час по физкултура или само със спорт'. Поне тук в този форум и тази тема. Разбира се, че може и то по десетки начини. Лично аз исках дъщеря ми да се занимава със спорт и я записах на худ. гимнастика, но след като решиха да я правят профи, я отписах и моментално я записах на модерен балет и тя си танцува там и до сега (на Нова Година ще бъде на пл. Александър Батенберг). Тя и сега твърди, че отписването и (въпреки, че и по нейно желание, но беше 2-ри клас) не е било правилно с лафа 'тъпо дете, тъпи родители' ;). И затова сега следва навсякъде нац. отбор и е нещо като негов талисман ; (особено след спечелването на световната титла в Измир, където отиде съвсем сама със свои заработени пари))или 'резервата' щото нашите гимнастички нямат резерва. Сега като студентка отказа да се запише в състава за мод. балет, където щеше да е титулярка, а реши да бори тениса ;). На ски я записах също още в детската градина, а карти я научих да играе на 6 години ;). С цел броене разбира се, така както мен са ме учили. Но дотук с лирическото отклонение.

Ти сериозно ли например смяташ, че със 90 мин. седмично може да се научи химия или физика? Или биология? Или история? Добре! Да махнем физическото, да ги прибавим към каквато и да е дисциплина. Това ще подобри ли успеваемостта по тези дисциплини? Надали!? Училището е призвано не да възпитава, а да дава основите и насоките. Също така да обхване целия спектър или поне по-голямата час от начините за реализация. Примерно има доста примери за откриване на таланти именно в часовете по физическо. Спортни разбира се.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Какъв проблем да имам с физическото, не разбрах? По-назад вече го написах - имал съм по-добри резултати от спортисти, но не защото съм спортувал.

Абе ти сериозно ли!? :Oo: Статистиката на сайтове за запознанства показва милиони посещения месечно. Хората във фейсбук имат хиляди приятели. Да не сме по комунистическо, където да чакаме лагер, за да видим ******** Запознанството в наши дни е супер лесно и освободено от всякакви задръжки и забрани. По-скоро овладяването на разюзданото опознаване ще ни изкара от челното място за най-много аборти в Източна Европа. Или секса не е повод за запознанство :bigwink:

А ти сериозно ли смяташ, че приятелствата във фейсбук са алтернатива на истинските приятелства и общуване?

Ако сайтовете за запознанства наистина са толкова посещавани, това значи, че има много хора с проблеми в общуването. А социализацията на човека минава както през семейството, така и през училището.

И много се съмнявам, че си имал по-добри резултати, то зависи от спортистите де, дали са започнали да тренират предишния ден, например. :harhar:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ако сайтовете за запознанства наистина са толкова посещавани, това значи, че има много хора с проблеми в общуването. А социализацията на човека минава както през семейството, така и през училището.

Социализацията, ако трябва да допълня, минава и в урановите мини, и на плажа, и на гроздобер и на разходка до Луната. Училището, като място на концентрация и стрес, е най-неудачното място за запознанства. Аз се разделих с много съученици без взаимно да се познаваме.

Що се отнася до Фейсбук и други социални мрежи, посещаемостта в тях не са признак, че хората не са виждали други хора, ами просто защото са удобни и достъпни. Неща, които преди това ги е нямало. Най-посещавания сайт в света е Фейсбук. Като изключим консервативните представи, че комуникацията е общуване очи в очи и на дистанция до 2 метра, които явно подкрепяш, социалните мрежи дават богат опит, какъвто пак в миналото е било невъзможно да се натрупа. И ако преди чадото ти отиде да работи в САЩ и забрави да се върне означава, че ще се забравите, то сега може да си лафиш всекидневно с него по видео връзка за жълти стотинки. И това не е от необщителност, както го разбираш.

Във всеки случай комуникацията с все повече и повече хора вече не може да позволи да познаваш "един точен Пешо", "една к**** Пена" и т.н. Вече е трудно да си уникален в условията на зверска конкуренция от персонажи. Хората сменят и гаджетата и семейните партньори по-често.

Ще ти го обясня и с пример: Преди имаше "Дързост и красота" и нищо друго и това беше светия светих за всички. Сега има много сериали и никой не ги боготвори, което съвсем не означава, че не може да се обогати от тях с който каквото търси в тях. Същото е и с общуването в наши дни.

И много се съмнявам, че си имал по-добри резултати, то зависи от спортистите де, дали са започнали да тренират предишния ден, например. :harhar:

Ако щеш :harhar:

А каймака на нацията, независимо тук или в странство спортува. Дали ще е тенис или ски, интелектуални спортове, като шах и бридж или неща близо до спорта, като тай-бо и каланетика.

Искаш да кажеш, че не съм от каймака :bye2: Как не съм захванал поне една каланетика да се омазня малко :lac:

С физическото възпитание като дейност разбира се, както си е табиета на темата.

Ами да, за мен това е сериозен проблем. Неглежирането на този учебен час и изпълняването му в условия против здравия разум и човешка физиология под абсурдния предтекст, че учащите ще са яки бичета, които няма да ползват фалиралата ни здравна система е популистски лозунг лишен от каквато и да било логика. Аз затова казах, за мен са опасни тези масово възприети лозунги "за свят без войни", "бедните нахранени" и прочие, с производство на яйца, или часове по физкултура. Изглежда твърде често се повтаря, че децата ни (ах, как докосна сърцето ми) ще са здрави, като спортуват (супер, имаме рецепта) и никой не се замисля, че почти всички деца, които не спортуват пак нямат проблеми със здравето, НО вършат много по-разнообразни, интересни и смислени неща в живота си.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не знам кой има психологически проблеми!?

Не се обиждай. Аз рекох, че всички имаме комплекси, така че проблемите с психологията си ги носим до гроб. Въпросът е кой как се бори с тях все пак.

Ако си в София отиди на Витоша някой уикенд, когато падне снега и се опитах да кажеш на хилядите скиори, че карането на ски не е начин да избият комплексите си. Можея да повториш упражнението в Банско, Боровец или на Пампорово, но след като те испишат от Пирогов, където неминуемо ще попаднеш, ако не си със солидна охрана ;).

Ми като нямат сила на аргументите ще ползват аргументите на силата, какво да очакваш от спортисти :haha:

Иначе сериозно, за този ефект вече говорих. С наркомани в широкия смисъл на думата описващ пристрастени физически и психически лица е трудно да се води диалог.

Виж липсата на внимание е друго нещо, но много, много малко хора с такъв комплекс го 'избиват' чрез спорта. независимо масов или професионален.

:laughing1: :laughing1: :laughing1:

... Лично аз исках дъщеря ми да се занимава със спорт и я записах на худ. гимнастика, но... я записах на модерен балет... отказа да се запише в състава за мод. балет, където щеше да е титулярка, а реши да бори тениса ;).

На мен ми звучи като кариера за професионален спортист. Поправи ме, ако греша.

Добре! Да махнем физическото, да ги прибавим към каквато и да е дисциплина. Това ще подобри ли успеваемостта по тези дисциплини?

Не, не мисля, че без физическо възпитание в училище учениците ще станат по-знаещи в други сфери. Мисля, че ще имат по-малко пропиляно време в живота си. И нещо по-важно - ще имат възможността, която предвид крехката им възраст трябва да бъде посочена и генерирана от външни източници, да оползотворят това време по-смислено. Ето тук е мястото и на семейството. Защото училището да те научи на всичко видяхме, че е невъзможно. Семейството е основната единица на обществото, не класовете.

И за теб може да е офтопик, че училището трябва да произвежда не само работна ръка, но и патриоти, но за мен не е и затова сме още рая, която се ражда за да робува на други народи.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Вместо измислени часове по спорт, в училищата трябва да се подобри половата култура на подрастващите, в това число и с практически упражнения.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Е, то - от едно време е известно:

Училището ли?..

Два часа писане,

два часа смятане

и един час премятане! :grin:

Спортът е ...малко важен, особено в по-нови икономически времена ... да припомня: етикетът "борчаги" някак си естествено премина в "мутри"?! :haha:

Ако няма физкултура всички ще вадят мускули на ... шахматист! Как ще се справя с най-възможната си за бъдеще професия - "силов техник"- а?(риторично!) :grin:

...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ако няма физкултура всички ще вадят мускули на ... шахматист! Как ще се справя с най-възможната си за бъдеще професия - "силов техник"- а?(риторично!) :grin:

...

Имам чувството, че обществото е с промит мозък и съм единствения пишещ в темата, който осъзнава колко заблудени са другите. Аз съм или поне бях превъзходен шахматист. Нямах проблем да пръсна който си поискам камък или дърво, да цепя дърва 12 часа или да избягам 30 километра без почивка. Сега съзнавам, че живота ми е много различен и вече не съм този неуморим и неизчерпаем източник на енергия. И това, което съм изгубил в живота си, не е някакъв инфантилен порив да играя под предтекст, че е спорт, борба против наркотиците или световния мир. Имал съм щастието да науча и правя много неща в детството си, които от две поколения назад във времето вече никой не знае или практикува. Тези поколения ще четат за това в книгите. И ще задоволяват примитивните си нагони с позьорщината и егоцентризма, които спорта им осигурява. Защото това е лесния и затъпяващ с еднообразието си път. Това е напомпващият в определена дисциплена или дори едно движение механизъм, който гони максимални резултати в минимално време. Това са силиконовите цици, които парадират с това как изглеждат, а не каква е ползата от тях. Какви са резултатите от вкарването на гол, кош, страйк и прочие, знаете ли? Това са напомпващите малоценността точки за важност. Спортистите са много важни. Това е самата истина. За кого са важни? За самите себе си. И нещо повече. Те не са важни за околните. Сеира не го броя. Спортистите са като чекиджиите. За тях е много важно това, което правят, могат да ви посочат колко ценно е това за сърцето им, как им е заело време през което е можело да се боцкат с хероин или да карат кола пияни, как живота им е придобил смисъл в преследването на мисия наречена "правилата на играта". И като всеки чекиджия, кефа е на първо място и ако някой им каже "абе защо да караш пиян и да се боцкаш с хероин, има и други алтернативи, ти не знаеш ли?" те ще проявят своята тренирана агресивност, ще ти покажат мускулите си като аргумент, ще бъдат слепи и глухи в абстинетния си зов за наркотика, който може да направи и най-големия неудачник победител и успяващ в точки, теглилки и други опити да се измери успеха и щастието. И ще те гледат тъпо като им говориш за градивни работи и други фантастики, че може да ти плащат и без да ти е гадно за това, което вършиш или пък може да правиш нещо, без да ти плащат, пази боже. Този тъп поглед усетих в тази тема и тъпите въпроси и примери за това как е погубен шахматиста, който не е тренирал каланетика или щанги, за да бъде здрав, вместо да изглежда здрав, ми дават да разбера, че народа е много ограничен и прост. Като магаре с капаци, което не само не знае какво има край него, но и не знае, че има капаци. Сакън да не се уплаши, изпоти или удари. Защото на гладко, полирано, меко, нахранено, топло, системно не се градят качествата, които смятам за важни. И т.к. в темата не срещам нито един аргумен защо зрял човек трябва да си пропилява времето, енергията и способностите в детски забавления, то вадя си изводите, че или спортистите са постигнали своята крайна цел - високо самочувствие базирано на въздух под налягане, или че неспортуващите хора не са имали шанса , волята или фантазията да използват безкрайният поток от възможности, който живота им предлага, за да е нещо различно от стоене и лежане. В контекста на което няма смисъл повече да пиша в тази тема. Вярвам, че всеки има право да бъде какъвто си поиска, има право да греши, както и да бъде прост. Който не ме е разбрал е бил ощетен от живота и мога да го съжалявам, но нямам желание да го променям или съдя.

Редактирано от vorfax
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Искаш да кажеш, че не съм от каймака :bye2: Как не съм захванал поне една каланетика да се омазня малко :lac:

Аз ли!? Откъде накъде аз ще определям кой е 'каймака' и кой кой не е!? Чети внимателно, не става тук въпрос за каймаци, освен ако ти така не го приемаш ;)!

Не се обиждай. Аз рекох, че всички имаме комплекси, така че проблемите с психологията си ги носим до гроб. Въпросът е кой как се бори с тях все пак.

Ми като нямат сила на аргументите ще ползват аргументите на силата, какво да очакваш от спортисти :haha:

Иначе сериозно, за този ефект вече говорих. С наркомани в широкия смисъл на думата описващ пристрастени физически и психически лица е трудно да се води диалог.

:laughing1: :laughing1: :laughing1:

На мен ми звучи като кариера за професионален спортист. Поправи ме, ако греша.

Не, не мисля, че без физическо възпитание в училище учениците ще станат по-знаещи в други сфери. Мисля, че ще имат по-малко пропиляно време в живота си. И нещо по-важно - ще имат възможността, която предвид крехката им възраст трябва да бъде посочена и генерирана от външни източници, да оползотворят това време по-смислено. Ето тук е мястото и на семейството. Защото училището да те научи на всичко видяхме, че е невъзможно. Семейството е основната единица на обществото, не класовете.

И за теб може да е офтопик, че училището трябва да произвежда не само работна ръка, но и патриоти, но за мен не е и затова сме още рая, която се ражда за да робува на други народи.

Не разбрах за какво да не се обиждам!? Сериозно!? Комплекси бол, това е така, аз имам един сериозен, че не вкарвам повече от 50% първия ми сервиз, че втория ми сервиз е слаб и не е лифтиран, по отношение на ските нямам комплекси, там се кефя ;).

Не разбрах!? Не става въпрос за професионални спортисти! Не разбра ли това? Определяш спортуващите като наркомани!? Така ли е!? Ми тогаз ще се опитам да ти огранича правата, като долен лъжец.

Хмм, дай механизъм! КАК!?

Ми опре до семейството. Ми знаеш ли колко много семейства избират....спорта!?

НЕ! Не е професинален спортист. Точно обратното ;). Опитах да я предпазя от това, заради друг потенциал, даже я предпазих от тениса '). НО! За какво става въпрос? Какво точно ти остава за пледиране!?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Глобален Модератор

Министерството на образованието и науката е публикувало на сайта си проект на Наредба за изменение на Наредба № 3 от 2008 г. за нормите на преподавателска работа и реда за определяне на числеността на персонала в системата на народната просвета.

Промяната е свързана с учебния час по учебния предмет „Физическо възпитание и спорт“. Според проекта за изменение на наредбата учебният час по учебния предмет „Физическо възпитание и спорт“, който се използва за организиране и провеждане на спортни дейности и на открито, се включва в изискванията за откриване на работно място по чл. 4 от наредбата.

Според чл. 8 от действащата в момента наредба учебният час по учебния предмет „Физическо възпитание и спорт“, който се използва за организиране и провеждане на спортни дейности и на открито, не се включва в изискванията за откриване на работно място по чл. 4 и с него се допълва нормата за преподавателска работа.

Според проекта за изменение на наредбата когато учебните часове са недостатъчни за откриване на работно място учебният час може да се възлага над минималната норма задължителна преподавателска работа на педагогическия персонал, който отговаря на изискванията за заемате на учителска длъжност по учебния предмет „Физическо възпитание и спорт“.

Бележки, становища и предложения по проекта на постановление могат да бъдат изпращани в МОН към дирекция „Образователни програми и образователно съдържание“ до 17.12.2014 г.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...