Отиди на
Форум "Наука"

Да признаем ли македонската църква?


Какво ще се случи, след като българската православна Църква стане майка на македонската?   

26 потребители са гласували

  1. 1. Какво ще се случи, след като Българската православна Църква стане майка на Македонската?

    • Македонците ще осъзнаят още повече българските си корени.
      2
    • Хората от двете страни на българо-македонската граница ще си стават все по-близки.
      11
    • Сближаване ще има, но то ще бъде само на църковно ниво.
      3
    • Македонците ще започнат да празнуват Коледа на 25 декември.
      1
    • Българската православна Църква ще изпадне в изолация в източното православие. Ще има проблеми с гръцката, сръбската и руската.
      3
    • Ще се изчиства постепенно омразата, насаждана от десетилетия у македонците към нас.
      8
    • Това е стъпка към легитимирането на македонската нация.
      4
    • Нищо няма да се случи; македонците пак играят някакви свои игрички.
      6
    • Слабо ме вълнуват църковните теми и проблеми.
      1
    • У нас ще идват да учат все повече студенти от Македония.
      2


Recommended Posts

  • Модератор История

Днес БПЦ трябва да вземе отношение към искането на македонската православна Църква същата да се обяви за нейна Църква - майка.Въпросът е колкото политически, толкова - и църковен.Не може да се отрече, че това искане е историческо - за първи път от 1944 г. една македонска институция търси някакво приемство от друга българска такава.Твърде вероятно е това да е и за последен път. Същевременно обаче трябва да сме и далече от еуфория защото това искане само по себе си няма особено голямо значение. Да не говорим, че това е една стъпка към легитимирането на македонска нация.

Какво е вашето мнение; какъв трябва да бъде отговорът на българската православна Църква?!

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 127
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител

ДА!

Една категорична подкрепа ще е от голяма полза за  изчистването на омразата, насаждана от десетилетия у македонците към нас.

https://www.bnt.bg/bg/a/priznava-li-makedonskata-arkhiepiskopiya-blgarskata-patriarshiya-za-tsrkva-mayka

 

Редактирано от Doris
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 37 минути, resavsky said:

Да не говорим че това е една стъпка към легитимирането на македонска нация

Кой отрича съществуването на македонската нация?

==========================

Отговорът ми на въпроса ти е "Да", без еуфория :)

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История
Преди 19 минути, Doris said:

ДА!

Една категорична подкрепа ще е от голяма полза за  изчистването на омразата, насаждана от десетилетия у македонците към нас.

https://www.bnt.bg/bg/a/priznava-li-makedonskata-arkhiepiskopiya-blgarskata-patriarshiya-za-tsrkva-mayka

 

Навремето първи ги признахме за независима държава но голяма полза от това нямаше.Но все пак нямаме право да кажем не.Винаги ще потърсят приемство от сръбската църква.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История
Преди 1 минута, nik1 said:

Кой отрича съществуването на македонската нация?

 

Аз.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 минути, resavsky said:

Навремето първи ги признахме за независима държава но голяма полза от това нямаше.Но все пак нямаме право да кажем не.Винаги ще потърсят приемство от сръбската църква.

Има полза, но не може изведнъж да се премахне идеология, насаждана дълго. Още повече, че е и възобновявана в днешно време от външни фактори.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ами, май горе-долу се получават нещата, макар и не съвсем категорично:

http://www.mediapool.bg/bpts-shte-hodataistva-za-tsarkovnata-nezavisimost-na-makedoniya-news272338.html


    Светият Синод "поема ангажимента да окаже пълно съдействие като ходатайства и се застъпва пред поместните православни църкви, предприемайки всичко необходимо за установяването на канонически статут на Македонската православна църква“. Това съобщиха от Светия Синод в понеделник след няколкочасово заседание.

    Заседанието бе по повод писмо до Българската патриаршия от Македонската църква, която изявява готовност да приеме Българската за църква-майка, ако се признае църковната независимост на югозападната ни съседка.

    Светият Синод е решил да определи Синодална архиерейска комисия за преговори с Македонската православна църква (МПЦ) и останалите поместни православни църкви за установяването на канонически статут на МПЦ.

    Неин председател ще бъде Старозагорският митрополит Киприан, а нейни членове Ловчанският митрополит Гавриил, Пловдивски митрополит Николай, Западно- и Средноевропейски митрополит Антоний, Варненски и Великопреславски митрополит Йоан, Неврокопски митрополит Серафим, Русенски митрополит Наум и Врачански митрополит Григорий.

    "Българската православна църква (БПЦ) - Българска патриаршия, никога не е била безразлична към страданията на Македонската православна църква", отбелязват от Синода.

    С днешното си решение на практика Синодът заема една предпазлива и дипломатична позиция, като отказва да признае едностранно автокефалията на Македонската църква , решение, което би породило рискове в отношенията с другите православни църкви.

    За сметка на това БПЦ приема активно и открито да представлява интересите на Македонската църква в православния свят.

    Преди заседанието патриарх Неофит заяви, че Българската църква трябва да поеме протегнатата ръка от македонската и да стане нейна църква майка.

    На въпрос дали БПЦ ще има силата да защити Македонската църква пред останалите православни патриаршии и дали ще поеме "протегната ръка от МПЦ", българският патриарх отговори, че "това е най-малкото, което можем да направим, защото те са наши братя и наш народ, и ще се стремим да запазим неговото единство".

    "Решението за Македонската православна църква (МПЦ) се бави толкова години, защото е сложен въпрос и трябва много добре да се обмисли и решението да бъде взето с болшинство и православните църкви да имат ясна представа по въпроса за автокефалията, който не беше разгледан на миналия Критски събор", каза патриархът.

    Преди началото на заседанието на Светия синод пред Синодалната палата миряни участваха в мълчаливо бдение с искане за признаването на Македонската православна църква. Сред тях бяха и общественици, учени, журналисти и наследници на фамилии от Македония, които изпратиха писмо до Светия синод, в което изразяваха убеденост, че "Българската патриаршия ще поеме протегната ръка от Македонската архиепископия, като изпълни своята историческа мисия на древна и мъдра църква".

    При събралите се миряни дойде и вицепремиерът Красимир Каракачанов, който заяви, че очаква мъдро решение.

    Миряните дошли, на мълчаливото бдение пред Синодалните палата, носеха плакати с надписи: "БПЦ - не се страхувайте да сте майка църква на Охридската архиепископия" и "Седем века Охридската архиепископия е била на цяла България".

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 часа, resavsky said:

Днес БПЦ трябва да вземе отношение към искането на Македонската църква същата да се обяви за нейна църква - майка.Въпросът е колкото политически толкова и църковен.Не може да се отрече че това искане е историческо - за първи път от 1944 г.една македонска институция търси някакво приемство от друга българска такава.Твърде вероятно е и за последен път.Същевременно обаче трябва да сме и далече от еуфория защото това искане само по себе си няма особено голямо значение.Да не говорим че това е една стъпка към легитимирането на македонска нация.Какво е вашето мнение какъв трябва да бъде отговора на Българската православна църква?!

Да се признае независимостта на МПЦ! Щото сега официално е вражеската СПЦ! 

Македонска нация съществува, щом има македонска държава. Няма македонски народ, щото е етнически идентичен с българския.

Аз мисля че изобщо БПЦ трябва да анатемоса СПЦ и да не признава правото на нейно съществуване, изобщо да не и се признава православния характер, щото те неспазват православните канони и обявяват за светци всякакви сърбошовинисти неотговарящи на критериите затова.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 20 минути, stinka (Rom) said:

Аз мисля че изобщо БПЦ трябва да анатемоса СПЦ и да не признава правото на нейно съществуване, изобщо да не и се признава православния характер, щото те неспазват православните канони и обявяват за светци всякакви сърбошовинисти неотговарящи на критериите затова.

А, то ако почне да се гледа под лупа кой за какви заслуги е канонизиран и дали наистина основателно, сума народ ще изгори. Като се почне от Константин Велики, който ако и посмъртно канонизиран, приживе не се е стеснявал за изтрепе почти целия си род и се стигне до главореза Сашо Невски. Като се мине пътьом през Кирил Александрийски, убиеца на Хипатия и наш Боби Пресиянов.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
1 hour ago, Aspandiat said:

А, то ако почне да се гледа под лупа кой за какви заслуги е канонизиран и дали наистина основателно, сума народ ще изгори. Като се почне от Константин Велики, който ако и посмъртно канонизиран, приживе не се е стеснявал за изтрепе почти целия си род и се стигне до главореза Сашо Невски. Като се мине пътьом през Кирил Александрийски, убиеца на Хипатия и наш Боби Пресиянов.

Всичките, които си изброил имат заслуги за ВЯРАТА . Докато "мъчениците", които СПЦ канонизира НЯМАТ никакви заслуги за ВЯРАТА.

И никоя друга православна църква не си го е дозволила това! И това не е еднократно, а тенденция с години. Като се почне от Николай Велемирович до последните сурдулишки "мъченици". Какъв принос имат за вярата? Отявлени сърбошовинисти, отявлени нацисти... мъчители на хиляди ПРАВОСЛАВНИ и специално канонизирани, за да създадът сръбска "история" и "светци" във Македония......... анатема на СПЦ! 

Та, сега офицално признаваме във Вардарска Македония тази най-антибългарска и антиправославна църква наречена СПЦ. Която СПЦ не признава българи и българщина не само в Македония, но и в Източна Сърбия... поповете и монасите са фанатични дебългаризатори по места... днес, не в миналото днес! 

Незабавно признаване на МПЦ и анатема на СПЦ. 150 години неистов, зверски...нечовешки антибългаризъм от елита на тази нация и СПЦ е на предните фронтове на всичко това. Те антибългаризма са го превърнали в национална и религиозна идеология, какво общо има това с вярата?

СПЦ е враг! 

Какъв принос има за православието Цар Борис и какъв Николай Велимирович???? Правиш ли разлика? 

Редактирано от stinka (Rom)
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Въпросът е доволно сложен и деликатен.

Исторически погледнато, всъщност сепаратистка не е Охридската, а Сръбската църква, тъй като тя е се е отцепила - първо при Сава І, който се отделил с подкрепата на цариградския патриарх въпреки протестите на Димитър Хоматиан, който де факто им е бил шефа. Вторият път след като все пак била върната на мястото си, тя пак се отцепила благодарение на везира Соколович, който уредил за архиепископ брат си.

Да речем, че чисто исторически, пък то това в случая е и канонично сърбите ще е доста нагло да се обаждат.

Но за нас нещата не са тъй прости.

Признаването на Охридска архиепископия, която при Иван Асен ІІ си е била под властта на търновския патриарх е едно. Но признаване на Македонска църква си е нещо доста по-различно. Защото титулно става дума за "архиепископа на Охрид и цяла България". Та какъв точно ще й е статута - като на българския архиепископ преди България да получи свой патриарх, т.е. да има охридски архиепископ подчинен на българския патриарх, или с една по-голяма самостоятелност, каквато е имала Охридската архиепископия, т.е. практически да е патриаршия, само дето шефа й е с малко по-ниска титла. Тъй или иначе обаче сега Македония си  е отделна държава, тъй че опцията за църква със статут на една или няколко митрополии не е много удачен, пък дори и да е като хипотезата на търновските митрополити (тутилно екзарси на България) от закриването на Търновската патриаршия до учредяването на екзархията. Та, ако идеята е да се върне положението при Иван Асен ІІ, то това решение вече е било канонично утвърдено, тъй че е сравнително по-лесния вариант за прокарване. 

Разбира се практиката с Българската екзархия и папата показа, че дори и дълго да съществува един разкол, той в крайна сметка приключва с развод и мирно съвместно съществуване.

Да речем, че в близикте няколко години ще има МПЦ със свое паство, независимо дали някой ще е в общение с тях или не.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

А не може ли като условие да поставим признаване българския характер на Охридската архиепископия срещу приемство.Така всичко си идва на място.А ако говорим за църковен сепаратизъм то такава е и Търновската патрирария от ВБЦ.Защото единствения легитимен наследник на Българската патриаршия от ПБЦ е единствено и само Охридската архиепископия.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Търновската патриаршия е получила признание от събора в Лампсак от една страна и от друга самостоятелно от папа Инокентий ІІІ. Докато със сръбската нещата не стоят точно така.

Но до тогава е имало дебат по въпроса

Синодално постановление по въпроса за ръкополагането на свещениците и на дяконите, извършено от българските епископи, излезли от Загора; че в съмнителни случаи трябва да клони човек към човеколюбието и че църквата приема ръкоположените от неканонични архиереи

ПОСЛАНИЕ ДО КОРФУСКИЯ МИТРОПОЛИТ ВАСИЛИЙ ПЕДИАДИТ ЗА ПОЛОЖЕНИЕТО НА БЪЛГАРСКИТЕ ЕПИСКОПИ И РЪКОПОЛОЖЕНИТЕ ОТ ТЯХ ДУХОВНИЦИ, КАКТО И ДАЛИ Е ПОЗВОЛЕНО ЕДНО И СЪЩО ЛИЦЕ ДА СЕ ОЖЕНИ ЗА ДВЕ ВТОРИ БРАТОВЧЕДКИ

Но като цяло най-лесния път за легитимация на т. нар. Македонска църква е по линия на Архиепископията на Първа Юстиниана и Охрид, която неканонично е била закрита заедно със сръбската Ипечка архиепископия. Архиепископията на Първа Юстиниана в канонично отношение е била подчинена на папата, а след Великата схизма, тъй като Рим се отделил от Православието е била на подчинение на Търновската патриаршия. Сиреч става дума за съотношение от рода на това между Цариградската патриаршия и Еладската църква.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Добавих малка анкета към темата. Можете да давате по повече от един отговор, ако сметнете това за необходимо.

Надявам се авторът на темата да няма нищо против анкетата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ето... помиарите в Белград реагираха. У нас "радини вълнения" ... Имали "единствено" право на Охридската Архиепископия?! Едно право придобито с кланета и насилие 1913г. Нали уж от 1991г. Р.Македония е независима.... и помиарие в Белград нямат намеса... ами тогава да не е на сладки приказки, на които само Ганю вярва, а да стане реалност...

Анатема за Сръпската антиправославна църква. Това е! Никакви бабишки вайкания. 150 години зверски, непристанен антибългаризъм с най-дребната човешка злоба се изтрива и оплюва всичко българско до което са се докоснали до ден днешен... а Ганю вика аймо брачо и кърши пръсти.

Другите църкви да признаели... ние ако чакахме другите църкви да признаят... то нямаше да има БПЦ!

Исторически Търновската Патриаршия не е в църковен сепаратизъм. Щото е призната за независима и има Цар в Търново. А в Охрид е Архиепископия - демек автономна църква. Щом има Цар в Търново значи там е патриаршията - независима църква.

Редактирано от stinka (Rom)
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Статия от Дойче Веле тук:

http://www.dw.com/bg/македонците-и-тяхната-набожност/a-16510296

От нея, непосредствено под една от снимките:

"Македонската православна църква, която е канонично непризната, иска да бъде призната за автокефална като другите църкви".

Това ми прилича на ход за постигане на легитимност на македонската църква,  държавна консолидация: имаме си държава, сега нека си имаме и канонично призната църква. Тоест нищо общо със сближаване, стъпки към намаляване на антагонизма и т.н.

Ако намерения за сближаване имаше, то те щяха да са очевидни и в останалите сфери на обществения живот.

По мое мнение, македонският политически и обществен елит е много наясно с това, че ако на нечия врата може да почука и да му бъде отворено винаги и въпреки всичко, това е българската.

Струва ми се, че е крайно време преди да правим жестове, да започнем да изискваме реципрочност.

Иначе, че това по-долу докосва всекиго от североизточната част на общата ни граница, е ясно. Но от това не произтича нищо прагматично.

-----

*Оригиналът: https://www.youtube.com/watch?v=1Zjbc_B-zow

 

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
1 hour ago, dora said:

Статия от Дойче Веле тук:

http://www.dw.com/bg/македонците-и-тяхната-набожност/a-16510296

От нея, непосредствено под една от снимките:

"Македонската православна църква, която е канонично непризната, иска да бъде призната за автокефална като другите църкви".

Това ми прилича на ход за постигане на легитимност на македонската църква,  държавна консолидация: имаме си държава, сега нека си имаме и канонично призната църква. Тоест нищо общо със сближаване, стъпки към намаляване на антагонизма и т.н.

Ако намерения за сближаване имаше, то те щяха да са очевидни и в останалите сфери на обществения живот.

По мое мнение, македонският политически и обществен елит е много наясно с това, че ако на нечия врата може да почука и да му бъде отворено винаги и въпреки всичко, това е българската.

Струва ми се, че е крайно време преди да правим жестове, да започнем да изискваме реципрочност.

Иначе, че това по-долу докосва всекиго от североизточната част на общата ни граница, е ясно. Но от това не произтича нищо прагматично.

-----

*Оригиналът: https://www.youtube.com/watch?v=1Zjbc_B-zow

 

Госпожо, под термина "македонският елит" съзнавате, ли че стоят 20 000 сръбски колонисти чиновници? Живеещи главно в столицата, работещи в държавни институции, предприятия, университети и медии... в управленските им структури. Знаете ли че, в Р.Македония няма медия, в която да не работи сръбски колонист, включително най-забутаната провинциална телевизия или радио... Дури в сегашното правителство съветници са етнически сърби колонисти.... и сответните македонци сърбомани техни клиенти...

Та... когато се говори за "елита на Македония", точно е да се казва сръбските колонисти... и познайте тези колонисти, какъв сантимент имат към България и българите и какъв към кочината майка в Белград...

На края се получава, че българите мразят македонците, а народа урод и неговата уродлива държава Сърбия са... "братя"... тези които я произвеждат и изливат антибългарската помия... вече близо 150 години...

Но разбира се ще се намеси и Москва и нейното влияние у нас....в защита на сръбската уродливост... демек да се запази стауквото и СПЦ да е официалният "собственик" на православието в Р.Македония...

Направо е шокиращо нивото на денационализация и дебългаризация у нас... просто е ужасяващо... На Ганю тиквата дотолкова е промита със скрита панславянска и панправославна пропаганда, че когато Сърбия го плюе, мачка и унищожава... той Ганю... дури мрази себе си, щото се чувствал непълноценен брат... на същите.

70 години няма кой да обясни на Ганю, че сърбите я произвеждат цялата тази помия, която се излива във и от Р.Македония...

Сега Ганю се "вайка" как да не си развалял рахатлъка със СПЦ... и какви исторически права имало в Р.Македония...

Да се признаела ли МПЦ? Да не е това антибългарско и македонизация? Алтернативата е досегашната ситуация признава се СПЦ... а според СПЦ там живеят... сърби....?

То нивата на дехуманизация вече в България са шокиращи... камо ли на денационализация...

И все пак има и положителна страна... насилствената изолация на Р.Македония от България предотврати катастрофалния удар на Москва там. Руската система за тотален контрол над България се оказа с много по-катастрофални последици в България, отколкото сръбската във Вардарска Македония.

Само да се види реакциите на МПЦ и БПЦ, въпреки сръбския контрол в МПЦ открито и преди сегашните събития са намеквали българщината в Македония. Докато кгбиската креатура БПЦ изобщо не е и помисляла за Македония, освен преди няколко години, когато официално потвърди всякакви сръбски църковни и исторически претенции в Р.Македония. ... Къде им развалиха сега рахатлъка, таман бяха паднали максимално ниско пред Москва и Белград... ц ц ц ц ц .

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Откъде такава тотална липса на себеуважение и достойнство? Чак пък толкова! Денационализация и дехуманизация... тотална...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Здравейте, Стинка, честно казано, не разбрах защо адресирахте до мен този постинг. Тоест кое от написаното от мен подлежи на опровергаване с кое от написаното от вас. Никъде не обсъждам генезиса македонския елит, написах само, че не мисля, че формализирането на отношенията на българската и македонската православна църква могат да се считат за напредък по македоно-българския въпрос, нито като заявка или път за бъдещо обществено сближаване.

Според мен македонската църква просто търси легитимност (с цел заздравяване на македонската държавност, част от която е и македонската църква, според Дойче Веле) и за целта чука на най-лесно отворимата, българска врата. Или, с други думи, че България за кой ли път бива използвана за чисто македонска кауза.

Затова и ми се струва, че някаква реципрочност* вече е належаща. "Сукалчето" (e.g. младата македонска държава) не може вечно да цица от майка България, без да предлага добросъседство и дори ясна политическа добронамереност в замяна. Но не само на думи. От което може би става ясно, че аз също не вярвам на политическия им елит толкова, колкото и вие. Както и не вярвам, че това е нещо повече от политически ход за по-нататъчно затвърждаване на македонската държавност.

--

* Много навременен знак за подобна реципрочност би било прекратяването на македонския вой по повод на признаването на българско малцинство в Албания. Танто за кукуригу, ако искате: БПЦ приема МПЦ под крилото си срещу признаване от Македония на българското малцинство в Албания. Защо не.

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 14 минути, dora said:

Здравейте, Стинка, честно казано, не разбрах защо адресирахте до мен този постинг. Тоест кое от написаното от мен подлежи на опровергаване с кое от написаното от вас. Никъде не обсъждам генезиса македонския елит, написах само, че не мисля, че формализирането на отношенията на българската и македонската православна църква могат да се считат за напредък по македоно-българския въпрос, нито като заявка или път за бъдещо обществено сближаване.

Според мен македонската църква просто търси легитимност (с цел заздравяване на македонската държавност, част от която е и македонската църква, според Дойче Веле) и за целта чука на най-лесно отворимата, българска врата. Или, с други думи, че България за бива използвана за чисто македонска кауза.

Затова и ми се струва, че някаква реципрочност вече е належаща. "Сукалчето" (e.g. младата македонска държава) не може вечно да цица от майка България, без да предлага добросъседство и дори ясна политическа добронамереност в замяна. Но не само на думи.

Цялото написано от Вас, по-горе е абсурдно.

Напредък по македоно-българския въпрос ще има във всяко отношени при изселването на сръбските колонисти от Р.Македония.

Опита за извоюване на независимост на МПЦ от СПЦ е стъпка за ограничаване на сръбското влияние, което е в основата на антибългаризма. Македонската кауза е и българска кауза, защото всичко македонско е българско. Сърбоманския македонизъм е Белградската кауза.

Злото е в Белград, от там идва, от там се контролира, на Белград служи. Сърбоманският македонизъм подържан днес от сръбските колонисти в Р.Македония не е продукт само на минало сръбско влияние, а на днешно ... СЕГА...

Изходните Ви позиции на мислене са грешни, търсите източника на проблема не там където е... Колкото до ДВ или други сегашни... "подхвърляния"... имайте предвид, че точно в момента върви политика на привличане на Сърбия към Запада от Русия... от няколко месеца се подхвърлят просръбски предложения... на които нашите разбира се не реагират.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
Преди 5 минути, stinka (Rom) said:

Цялото написано от Вас, по-горе е абсурдно.

Напредък по македоно-българския въпрос ще има във всяко отношени при изселването на сръбските колонисти от Р.Македония.

Опита за извоюване на независимост на МПЦ от СПЦ е стъпка за ограничаване на сръбското влияние, което е в основата на антибългаризма. Македонската кауза е и българска кауза, защото всичко македонско е българско. Сърбоманския македонизъм е Белградската кауза.

Злото е в Белград, от там идва, от там се контролира, на Белград служи. Сърбоманският македонизъм подържан днес от сръбските колонисти в Р.Македония не е продукт само на минало сръбско влияние, а на днешно ... СЕГА...

Изходните Ви позиции на мислене са грешни, търсите източника на проблема не там където е... Колкото до ДВ или други сегашни... "подхвърляния"... имайте предвид, че точно в момента върви политика на привличане на Сърбия към Запада от Русия... от няколко месеца се подхвърлят просръбски предложения... на които нашите разбира се не реагират.

Много плюсове...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

п.с. Относно реципрочността, на този сайт са изброени взаимните спогодби:

http://www.omda.bg/page.php?tittle=Българо-македонски_отношения&IDMenu=756&IDArticle=3440

Всичките реално са в полза на Македония.

При това положение ми се вижда необходимо българската държава много по-активно да защитава собствения си интерес, както и много по-целенасочено да използва външната си политика за изграждане на взаимно ползотворни отношения с Македония.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
1 hour ago, stinka (Rom) said:

Цялото написано от Вас, по-горе е абсурдно.

Напредък по македоно-българския въпрос ще има във всяко отношени при изселването на сръбските колонисти от Р.Македония.

Опита за извоюване на независимост на МПЦ от СПЦ е стъпка за ограничаване на сръбското влияние, което е в основата на антибългаризма. Македонската кауза е и българска кауза, защото всичко македонско е българско. Сърбоманския македонизъм е Белградската кауза.

Злото е в Белград, от там идва, от там се контролира, на Белград служи. Сърбоманският македонизъм подържан днес от сръбските колонисти в Р.Македония не е продукт само на минало сръбско влияние, а на днешно ... СЕГА...

Изходните Ви позиции на мислене са грешни, търсите източника на проблема не там където е... Колкото до ДВ или други сегашни... "подхвърляния"... имайте предвид, че точно в момента върви политика на привличане на Сърбия към Запада от Русия... от няколко месеца се подхвърлят просръбски предложения... на които нашите разбира се не реагират.

Как бихте коментирали обаче връзката на МПЦ с държавната власт? Нали става дума за точно същия елит, за който говорите вие? Защо в държава, която все още не може да се отърве от югославското си наследство, считате, че МПЦ е еманципирана, съществува извън властта и един вид се явява нейна опозиция, дисидент? На мен това ми се струва изключително малко вероятно.

Оцеляването на православната църква в социалистически държави можеше да стане само през тясно сътрудничество с централната власт. Тази връзка не е прекъсната никъде. Вижте България, където свещеничеството беше свързано с Държавна сигурност точно толкова, колкото всички останали институции, ако не и много повече (http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2012/01/17/1747045_curkvata_-_filial_na_durjavna_sigurnost/) Вижте като екстремен пример самата Русия.

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
1 hour ago, dora said:

п.с. Относно реципрочността, на този сайт са изброени взаимните спогодби:

http://www.omda.bg/page.php?tittle=Българо-македонски_отношения&IDMenu=756&IDArticle=3440

Всичките реално са в полза на Македония.

При това положение ми се вижда необходимо българската държава много по-активно да защитава собствения си интерес, както и много по-целенасочено да използва външната си политика за изграждане на взаимно ползотворни отношения с Македония.

Това там не е Македония, това там е сръбския колониален елит изпълняваш интересите на Белград.

Интересите на Белград са дебългаризация на Македония и сърбизация.

Е, как искате сръбските колонисти управляващи Р.Македония да спрът да произвеждат антибългаризъм? Нали затова са заселени там, то това им е работата... те затова са там.

Няма значение колко България се сърди или не на Р.Македония. Важното е да се държат отделно, за да продължи процеса на дебългаризация.

Толкова ли е сложно да се разбере?

На сръбските колонисти не им трябва прителство с България... напротив, колкото по изострени и антагонистични отношения между българи и македонци, толкова по-добре... постига се стратегическата цел омраза към България и сърбизация....

Какво значи повтарянето на тва тъпо клише "България трябва да защитава интереса си" ?

Дефенирайте интереса? Да спре антибългаризма ли е интереса???? Ами сърбите го правят... как ще го спрете като сте по-твърди с македонците... ей тва недоумявам???

И петстотин договора да се подпишат стои сръбския колонист в телевизията в Р.Македония, поставил е един македонец за водещ, на който плаща много добри пари и той през два дена повтаря : бугарите са татаро-фашистички окупатори... и Вие мразите македонеца... онзи там в Охрид, някакъв човек македонец, на който от малък му пълнят главата с това... а сърбина, който е източника на всичко това се смята... за брат.

Ей това е реалността в Р.Македония. Та как ще защитите интереса... ми е интересно? 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 27 минути, dora said:

Как бихте коментирали обаче връзката на МПЦ с държавната власт? Нали става дума за точно същия елит, за който говорите вие? Защо в държава, която все още не може да се отърве от югославското си наследство, считате, че МПЦ е еманципирана, съществува извън властта и един вид се явява нейна опозиция, дисидент? На мен това ми се струва изключително малко вероятно.

Оцеляването на православната църква в социалистически държави можеше да стане само през тясно сътрудничество с централната власт. Тази връзка не е прекъсната никъде. Вижте България, където свещеничеството беше свързано с Държавна сигурност точно толкова, колкото всички останали институции, ако не и много повече (http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2012/01/17/1747045_curkvata_-_filial_na_durjavna_sigurnost/) Вижте като екстремен пример самата Русия.

О, ... свързани са. Но е по-добре да признаваме МПЦ, отколкото СПЦ, не мислите ли?

Защото ние сега признаваме СПЦ там! Кое според Вас е по-ненормалното... да признаваме правото на СПЦ или на МПЦ в Македония? Имахте ли такива терзания преди няколко години, когато БПЦ официално прзна историческото право на СПЦ над Македония? Ти представяш ли си го това какво значи? Изобщо знаеш ли го? Затова нямаше много шум дури, а сега се кършат пръсти ма правилно ли е да признаваме МПЦ, която заявява че БПЦ и е майка?

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...