Отиди на
Форум "Наука"

Джендър- психология или джендър- лакърдии


Recommended Posts

  • Потребител
Преди 1 минута, dora said:

След като има тайна на осиновяването, във формулярите не трябва да се пише "баша" и "майка" :)

Осиновителите са баща и майка на детето по закон. Точка

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 9 минути, dora said:

Ето затова в тукашните формуляри пише "oтговорен", а не "майка", "баба", "чичо", "друго". И държавата не ви притиска да си кажете, вие, аджеба, ли сте произвели яйцеклетката, от което се е пръкнало това дете, или не.

По-горе писах, че няма смисъл да спорим по френските проблеми, но в случая не сте права. Отговорен е едно, а родител1 или 2 нещо съвсем друго. В случая  цитирате общ, полово неутрален и широк термин - "отговорен" , подобен на нашия родител(настойник). Родител обаче не е широк термин, а само полово неутрален. 

Нашият родител(настойник) е  популярен от социализма, а може би и от преди това. По пътя на логиката изключвам във Франция да няма подобен широк термин в който да се включват не само родителите, но и останалите лица отговорни за малолетните.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 19 минути, Atom said:

По-горе писах, че няма смисъл да спорим по френските проблеми, но в случая не сте права. Отговорен е едно, а родител1 или 2 нещо съвсем друго. В случая  цитирате общ, полово неутрален и широк термин - "отговорен" , подобен на нашия родител(настойник). Родител обаче не е широк термин, а само полово неутрален. 

Нашият родител(настойник) е  популярен от социализма, а може би и от преди това. По пътя на логиката изключвам във Франция да няма подобен широк термин в който да се включват не само родителите, но и останалите лица отговорни за малолетните.

Toчно затова мисля, че към днешните обстоятелства е много по-добре да се ползва по-общия термин. Какъв е той за различните езици - няма значение.

И това не нарушава родителските права на никого, за да се прави от мухата слон. По-общият термин включва и биологическите родители.

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 6 минути, dora said:

Toчно затова мисля, че към днешните обстоятелства е много по-добре да се ползва по-общия термин.

 

Точно така. Аз предлагам в този дух от днес нататък ние да не сме dora и sir, а потребител 23591 и потребител 8014. Обстоятелствата го налагат. Едно време беше международното положение, сега са обстоятелствата.

Link to comment
Share on other sites

Преди 6 минути, dora said:

На кого са отнети човешки права?

На родителите да се наричат майка и баща, на децата да имат почитани от Властта маика и баща , на родители и деца да имат независимо от налагания модел, модели семейство , да имат собствена ценостна система, различна от желаните от малцинството на елитите и пр. основополагащи човешки права за свободен и достоен живот. Не защитавам правата на хората, не ме интересуват, работата ми е да развявам <нацапаните дрехи< и разлайвам кучетата😀. Креативно ще е да помогна и насоча гнева на хората , не към изпълнителите на <проекта> , а към поръчителите и организацията им за възлагане на <поръчките>. Нищо няма да спре, ще става по зле , ако искате промяна се налага да откъснете <главата на змията> недемократично, насилствено и вероятно кърваво😜

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 16 минути, самотния вълк said:

Осиновителите са баща и майка на детето по закон. Точка

A баба му каква е, ако баба му не желае целият свят да знае, че майка му не го отглежда?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 4 минути, dora said:

Toчно затова мисля, че към днешните обстоятелства е много по-добре да се ползва по-общия термин. Какъв е той за различните езици - няма значение.

И това не нарушава родителските права на никого.

Така де, но тук не говорим по принцип, а точно за френския проблем. Аз не знам какви точно са им формулярите, но по пътя на логиката НЕ допускам да нямат изобщо общ термин. За да го илюстрирам, представи си следния български формуляр:

Родител(настойник):  Име......презиме......фамилия,  тел: ... и три квадратчета, от които трябва да избереш едно - баща, майка или настойник

Е, ако имахме подобен формуляр и заменим баща и майка с родител1 и родител2 при нас също ще се вдигне вой, тъй като единствения смисъл на промяната е да се заменят баща и майка, а не да се разшири термина.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 11 минути, Atom said:

и три квадратчета, от които трябва да избереш едно - баща, майка или настойник

Ако искаме да пазим чувствителната информация поверителна, то без трите квадратчета :)

Нужно ли е на училището да знае, че отбелязаният във формуляра не е биологически родител на детето? Или най-вече, че не му е биологичен родител, а му е настойник? Абсолютно не. Това е лична информация. И както възрастният има право на такава, така и детето.

Това да се знае генетичният произход е необходимо само в случай на тежки генетични заболявания и генетичен материал при извършване на престъпление, примерно.

Училището можв да обучава детето и без да знае нищо за генетичния му произход :)

Особено при риск това да се ползва като средство за дискриминация. Защото ако тази информаия е известна, в дадени ситуации няма как цялостното представяне на детето да не се оценява точно от гледна точка на това, че "то това дете, нали, не е като другите деца", като се търсят причинно-следствени връзки там, където ги няма. Ами ако то си е точно като другите деца, но точно преднамереното отношение към него с едно наум го кара да се държи дефанзивно?

Оттам това се прехвърля на това как изобщо гледат на него в училище, не само учителите, ами и съучениците му и ето - детето бива тормозено. Защо, ако това може да бъде избегнато?

Затова тази информация не трябва да е налична за никого, на когото генетиката на детето не му е работа.

Всеки човек има право на опазване на този тип информация.

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 23 минути, dora said:

Ако искаме да пазим чувствителната информация поверителна, то без трите квадратчета :)

Нужно ли е на училището да знае, че отбелязаният във формуляра не е биологически родител на детето? Абсолютно не.

Това е необходимо само в случай на тежки генетични заболявания и генетичен материал при извършване на престъпление, примерно.

Училището можв да обучава детето и без да знае нищо за генетичния му произход :)

Съгласен съм, но в случая ги заменяме, а не ги махаме. Пак да повторя, аз не допускам, че във Франция няма общ термин, а според мен по-скоро става въпрос за трите квадратчета. Ако просто ги махнат, проблемът ще е нулев, но те не искат да ги махнат, а да ги заменят. В резултат се създава  проблем и никакви обяснения не могат да тушират проблема.

При широките полово-неутрални термини каквито са родител(настойник), отговорен и т.н. никога и никъде не е имало проблем. Хората са наясно, че те са необходими, а и тези термини по никакъв начин не им отнемат майчинството или бащинството.

Редактирано от Atom
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 14 минути, Atom said:

При широките полово-неутрални термини каквито са родител(настойник), отговорен и т.н. никога и никъде не е имало проблем. Хората са наясно, че те са необходими, а и тези термини по никакъв начин не им отнемат майчинството или бащинството.

Toва и имам предвид - широките термини не са проблем.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Дора, никога или поне в последните 29 години не се е изисквало в училищен документ да се отбелязват биологичните родители - каквото пише в удостоверението за раждане  - това. Тъкмо преглеждах сайтове на различни училища за бланки и формуляри - навсякъде пише трите имена на родител, дори не се споменава майка или баща. Засега единственият формуляр, в който съществуват тези думи, е този за изследване на средата /образование, професия/ и причините да отпадане на учениците. Ето за този тук:

https://www.24chasa.bg/novini/article/6256248

Според мен е по-добре да се каже истината. Моите приятели подозираха, че са осиновени, но едва започнал,  разговорът  приключваше с глупости на търкалета или и аз така си мисля, не ме обичат, само ме карат да правя еди-какво си. Не зная защо не съм потвърждавала опасенията им. 

Самотният вълк, децата говорят и споделят, особено ако виждат в учителя човек, на когото могат да се доверят. Понякога аз познавам децата по-добре от родителите. И съм търсила помощ - за споделено бягство, самоубийство..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

@Самодива:

Точно затова, и както написах в началото, това че някакъв баща се засегнал, че нямало да го пишат баща, е буря в чаша вода. Създаване на проблем там, където такъв няма, за да се припише отговорността за това на "ах тези педерасти, отнемат бащинството на хората".

Тоест просто хомофобна пропаганда.

Или, ако кажем, че всеки има право да напише есе за всеки политически или друг акт и това е въпрос на свобода на словото, то използването на този акт за търсене на теле под вола и приписване на отговорността на група, набелязана за всички злини на света - реални или въображаеми, е само нелепо.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, dora said:

A баба му каква е, ако баба му не желае целият свят да знае, че майка му не го отглежда?

Бих казал- баба му е нещастна. Тя може да не желае, но детето си има акт за раждане и щом дойде време да вади л.к. ще научи "бразилската драма на своя живот, че сестра му му е майка". Ако бабата го е осиновила- както натърти с "Точка" самотния вълк, никой няма да знае, освен дълъг списък с роднини, а бабата ще е ДЛЪЖНА да се вписва навсякъде като майка. Общо взето толкова рядък казус, че не зная дали го има другаде освен в сериалите. Да попитаме как би стоял въпроса за акт за раждане в който бабата е осиновителка, а бащата държи на бащинството си и желае да се среща с детето. Дали той пръв няма да разкаже на детето и да му причини "дълбока травма"?. А дали дядото ще позволи многомъжеството на бабата да се мъдри на един акт за раждане със зетя?

За влизане във форума има формуляр. Записва се полът. Вие не сте записали, аз не съм записал, sir е записал. Никакъв проблем. После всички се обръщат към вас в женски род, към мен в мъжки. Проблеми? Ако някой поиска да се представи за ЛГБТ, не вярвам да има проблеми сред участниците, но досега НИКОЙ не се е представил, което ме кара да мисля, че също е много рядко явление и статистическите проценти са завишени.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, самотния вълк said:

Осиновителите са баща и майка на детето по закон. Точка

Благодаря за полезните разяснения. Бих помолил за още няколко. Ако бабата иска да осинови, но бащата иска да си остане баща? Вероятно осиновяването ще е непълно или съдът ще откаже на бабата? Тогава какъв документ ще е актът за раждане и др. документи, отнасящи се до осиновяването?

Осъзнах невежеството си по правото.

Редактирано от Втори след княза
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

За да осинови бабата детето, трябва бащата трябва да е с отнети родителски права.

Истински случай - децата са осиновени от родната сестра на бащата - в удостоверението за раждане срещу баща пишеше неизвестен. Актът на осиновяване е станал след  навършване на 10 години на децата и те знаят истината, но навсякъде в документите лелята бе майка, а семейството  - непълно, в действителност децата живееха с баща си. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, dora said:

A баба му каква е, ако баба му не желае целият свят да знае, че майка му не го отглежда?

А каква му е жената Х, която го е отвлекла и не желае цял свят да разбере, че не му е истинска майка? Пак вадите частни случаи като правило? Колкото и да се мъчите, деветдесет процента от всички деца имат поне един жив родител   - все едно осиновител или биологичен. Не смятам децата от домовете, за тях е ясно, че настойник име е съответното длъжностно лице. Но при тях и няма как този факт да се скрие. Та какво пречи да се пише фактическото положение на нещата, вместо да се позват някакви отвлечени понятия, за да се задоволят капризите на разни, да го наречем, нетипични двойки

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, dora said:

Аз съм криминолог.

Възползвам се от изказването ви в тема Истанбулската конвенция и "третия пол" , заключена. 

отнасящо се за коментар 

Цитирай

JImBeam Потребител

Пол:Мъж
Интереси:към другия пол :)

Публикува Януари 29, 2018
Джендър-доктрината вече развращава децата в Европа, ако родителят не е съгласен - отнемат му ги!
Тази токсична идеология е довела до ръст от 2500 % сред децата, желаещи да сменят пола си само за 7 години
Защо някой би бил против конвенция, която твърди, че се бори срещу насилието над жени и защо понятията „джендър“ и „социална конструкция“ будят такива притеснения?

„Джендър“ проблематиката, която вече години тресе западните постмодерни общества, в България беше просто екзотичен термин, споменаван помпозно от носители на експертиза и от цветната палитра НПО-та, борещи се за равенство и социална справедливост. Дебатът около конвенцията обаче сблъска и обикновените граждани с непознати досега философии и понятия. Те произлизат от течения, чужди на българското общество, които предизвикват известни страхове и притеснения за бъдещата насока на страната.

Затова нека видим какво се случва в държавите, в които тези движения са в разцвета си.

Постмодерен феминизъм. Участничките в това движение се борят по цяла гама от много важни въпроси, като например начина, по който мъжете седят в метрото и носенето на бурка като символ на женска еманципация. Въпреки че представляват малък процент от населението, най-радикалните между тях изглежда оказват огромно влияние върху основните медии и дори законодателство в много западни страни.

През ноември миналата година в Швеция мъж бе осъден на 10 г. затвор за изнасилване, въпреки че никога не се е срещал с жертвите си на живо. Самото шведско законодателство използва феминистката идея за revoking consent, т.е. "отмяна на съгласието“. Според феминистки групи съгласието може да бъде отменено по всяко време, дори и по време на самия акт или след приключването му. През декември 2017 г. Швеция внесе проектозакон, който разширява още повече дефиницията за съгласие, изисквайки то да е „изрично“.

Самата Истанбулска конвенция изброява множество проявления на насилие, невключващи физически контакт и без ясна дефиниция (чл.33, 34, 36b и 40 – „нежелано вербално или невербално поведение“), и подписалите страни се задължават да ги криминализират. Съответно множество наглед невинни действия могат да бъдат възприети като насилие.

Конвенцията още във въведението си твърди, че жените са „исторически принудени да бъдат в подчинена позиция“ и са масово жертви на насилие, включително принудителни бракове, осакатяване на гениталиите и „престъпления на честта“. Да припомним, че тя се предлага от Съвета на Европа и се подписва от европейски държави, където подобни традиции не съществуват.

Истина е, че с имигрантските и бежански вълни към Западна Европа и в частност Германия, жестоки обичаи като осакатяване на гениталиите на жените действително са привнесени и се практикуват все по-масово. Но каква е практическата реалност при борбата с подобни престъпления в имигрантските общности?

Двойни стандарти. През 2014 г. серия репортажи на Андрю Норфолк разкриват, че в британския град Ротерхам са изнасилени повече от 1400 момичета на възраст между 11 и 16 години. Престъпленията са извършени в период от 15 години и местната власт и полиция са били наясно със случаите, но умишлено са потулвали и игнорирали оплакванията, тъй като извършителите са от пакистански произход и е имало страх от обвинения в расизъм.

Упорството на Норфолк дава резултат и националните власти организират допитвания, които  довеждат до присъди за извършителите. Това обаче изглежда не променя атмосферата на страх и войнствена политическа коректност. Случаят не получава подобаващо внимание от страна на медиите (със сигурност много по-малко от скорошните недоказани обвинения в Холивуд) и либералните издания упорито отричат ролята на страха от расизъм. В същото време депутатката от лейбъристката партия Наз Шах пише в Туитър: „Тези момичета от Ротерхам и всички други места трябва да си затворят устите. В името на многообразието (diversity)”. След публичното възмущение и искания за оставка, тя изтрива поста си. BBC пък пита зрителите си в Туитър дали репортажът им за Ротерхам е бил „расистки“.

Всеки, който е живял в Западна Европа, е наясно със специалните протекции, на които се радват имигрантски и малцинствени групи, особено що се отнася до „културни различия“. Тези въпроси естествено не са споменати в конвенцията и не е ясно как точно тя ще се съчетае с политиките на мултикултурни протекции и дали действително важи еднакво за всички.

От нестереотипни роли до „джендър“ флуидност. Мнозина споделиха страховете си, че конвенцията ще нормализира и институционализира нова категория пол, т.нар. „трети пол“, а други заклеймиха тези безпокойства като назадничави и несъстоятелни, тъй като официално предмет на текста е борбата с насилието. В текста уверено се твърди, че изкореняването на „закостенели“ възприятия и стереотипи, касаещи ролите на пола е адекватна стъпка към намаляване на проявите на насилие към жени. Така например, член 14 от конвенцията задължава включването на учебни материали по „нестереотипни полови роли“ в „задължителната училищна програма и всички нива на образование в страната“; Член 3 определя пола като „социално конструирани роли“; Член 12, т.4 предвижда мерки за изкореняването на нрави, традиции и „стереотипните роли на мъжете и жените в обществото“.

„Джендър“ образователни методики, съчетани с иновативно сексуално образование, от години се прилагат в някои западни общества. Така например в Швеция съществуват детски заведения като Егалия, където възпитатели и деца вместо „тя” и „той” трябва да използват неутралното в шведския език местоимение „hen“. Неотдавна Vice показаха ежедневието на едно полово неутрално семейство,  където социалните роли на пола и вкъщи, и в детската градина варират независимо от биологичния пол. Мика например е дете, чийто биологичен пол е мъжки, но чиято социална роля може да бъде различна всеки ден. Единият от родителите на Мика е Дейл – той е интерсексуален и бива наричан Mapa (съчетание от Mum /мама/и Papa /татко/). Дейл насърчава децата си всекидневно да експериментират със своя „джендър“ и счита, че несигурността и безпокойството, произтичащи от това, са незначителна цена за постигането на истински социален прогрес. Нещо повече – той твърди, че дори този метод на възпитание да нарани психическото здраве на детето, то си го „заслужава“, тъй като е родено с привилегии – бяла кожа, в богата държава с висок стандарт. Джендър мейнстриймингът в страни в Европа се осъществява също и посредством включващо сексуално образование – например съгласно препоръките на немския Федерален Център за Здравно Образование.  От години в сила в Германия, документът насърчава методи, които разкриват на деца до четири години „правото им да се изследват половата си идентичност“, а при тези до 12 години -  „полова ориентация, разновидностите при сексуалното поведение, разлики между полова идентичност и биологичен пол“, и „удоволствие, мастурбация и оргазъм“.

Подобни „образователни“ инициативи са довели до бум на т. нар. състояние на gender dysphoria сред тинейджъри и малки деца (на български може да се преведе като обърканост или неопределеност по отношение на пола). Извършват се операции на деца в много ранна възраст – наскоро в Австралия има случай с операция на четиригодишно дете.  Във Великобритания и САЩ масово се основават клиники за смяна на пола за непълнолетни. Към момента в Кралството има 8 такива. В периода 2016-2017 повече от 2000 деца са посетили тези клиники – или около 50 всяка седмица. В сравнение с данните от 2009 г. има увеличение от 2500 процента.

Британското правителство е обявило, че от 2019 г. ще има задължителни часове по сексуално образование, включващитранссексуалност и полова идентичност във всички основни и средни училища. Родителите няма да имат право да откажат участие на децата си в тези часове. Тези, които са против транссексуални идеологии, рискуват децата им да бъдат отнети от социалните служби.

Норвежката служба Barnevernet е известна с честото отнемане на деца от семействата им. Най-фрапантният случай е от 2015 г., когато румънското семейство Бонариу губи петте си деца (най-малкото от които е бебе на три месеца) заради „християнска индоктринация“. Това не е първият подобен случай.

Университетско проучване в самата Швеция показва ясно, че хората, претърпели операция за смяна на пола, са в много по-висок риск от опити за самоубийство и психични проблеми. Друго проучване от Университета в Калифорния пък установява, че няма съществена разлика между претърпели и не претърпели операция по отношение на опитите за самоубийства и психични проблеми – всички са в много висок риск, достигащ 90% и повече. Т.е. всички полово неориентирани хора страдат в много по-голяма степен от психични проблеми и имат суицидни мисли.

Може би някой ще каже, че примерите, дадени тук са твърде крайни. За съжаление обаче, това не са единични случаи и тенденцията е проблемите да се задълбочават. Национални и транснационални организации лобират за все по-агресивното налагане на „джендър“ идеологии и повечето се замаскират зад идеята за човешки права и защита на дадени групи.

Усиленият обществен дебат по темата е положителен знак, защото българското общество ще трябва да се сблъсква все по-често с този въпрос. Добре е да помислим не само дали искаме да подпишем тази конвенция, но и какво следва след нея.

Където е цитирана конвенцията, преводът е на автора от оригиналния английски текст.

Коментарът е написан за "Гласове", авторът следва лингвистика в университета в Глазгоу, заглавието е на Флагман.Бг

 

Вие смятате, че 

Цитирай

dora
Потребител
Публикува Януари 29, 2018 (edited)

Цитирай

  On 29.01.2018 г. at 21:39, JImBeam said:
авторът следва лингвистика в университета в Глазгоу

Авторът не  е психолог или психиатър, за да се произнася по тематиката.

Кой според вас да се произнася по тематиката?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 34 минути, Втори след княза said:

Благодаря за полезните разяснения. Бих помолил за още няколко. Ако бабата иска да осинови, но бащата иска да си остане баща? Вероятно осиновяването ще е непълно или съдът ще откаже на бабата? Тогава какъв документ ще е актът за раждане и др. документи, отнасящи се до осиновяването?

Не съм специалист по осиновителните процедури, но общият принцип е, че пълното осиновяване заличава всичко свързано с биологичните родители и техните роднини и създава връзка с осиновителите и техните роднини, като осиновеното дете се възприема като истинско биологично дете. При непълното осиновяване се създава връзка само с осиновителя, но не и с неговите роднини, без да се прекъсва напълно връзката с биологичните родители.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 минути, Втори след княза said:

Кой според вас да се произнася по тематиката?

Е как кой? Завършилите джендър стъдис и други подобни "научни" дисциплини.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, dora said:

Точно затова, и както написах в началото, това че някакъв баща се засегнал, че нямало да го пишат баща, е буря в чаша вода. Създаване на проблем там, където такъв няма, за да се припише отговорността за това на "ах тези педерасти, отнемат бащинството на хората".

Тоест просто хомофобна пропаганда.

Или, ако кажем, че всеки има право да напише есе за всеки политически или друг акт и това е въпрос на свобода на словото, то използването на този акт за търсене на теле под вола и приписване на отговорността на група, набелязана за всички злини на света - реални или въображаеми, е само нелепо.

Не знам какво точно се визира под "хомофобска пропаганда". В случая имаме от една страна засегнато его на едни хора, които не са удовлетворени от квадратчета с баща и майка и налагат промяна и засегнатото его на други хора, за които промяната е неприемлива. Децата и правата им нямат нищо общо.

Спокойно може да се каже и обратното, че хомо хората търсят проблем там където няма, а налагането на промяната е хетерофобска пропаганда. Не разбирам обаче защо едната пропаганда трябва да се приема като нещо положително и добро, а другата  като нещо отрицателно и много лошо.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Atom said:

Не знам какво точно се визира под "хомофобска пропаганда". В случая имаме от една страна засегнато его на едни хора, които не са удовлетворени от квадратчета с баща и майка и налагат промяна и засегнатото его на други хора, за които промяната е неприемлива. Децата и правата им нямат нищо общо.

Спокойно може да се каже и обратното, че хомо хората търсят проблем там където няма, а налагането на промяната е хетерофобска пропаганда. Не разбирам обаче защо едната пропаганда трябва да се приема като нещо положително и добро, а другата  като нещо отрицателно и много лошо.

 

Защото се прави политика от нещо, което само регистрира текущите обществени отношения и наличието на хора в днешните свръхрегламентирани общества,, които не спадат към традиционната представа за семейство. Като те изобщо не са само хомосексуални. Към традиционната представа за семейство не спадат всички, чието домакинство не се състои от майка, баша и деца, обвързани помежду си с генетична връзка.

За някого да е изненада, че такива хора съществуват? Едва ли. Тогава? Буря в чаша вода, реално, но експлоатирана.

А какъв е уклонът  конкретно в това, че около това се вдига врява в нашата държава е ясно - всяване на еврофобия посредством подклаждане на хомофобските настроения. Колко лошо нещо е Европа, ау, във Франция отрекоха бащинството, педерасти с педерасти. При условие, че бащинството никой никъде по света не го е отричал. Няма и да го отрече.

Ей на, затова дадох пример с моята държава, където в училищните формуляри, станали обект на такива бурни дебати, така или иначе  - и не отсега - не се използва "баща" и "майка", без от това да са последвали никакви обществени катаклизми и без никой да е обърнал внимание. Защо? Ами защото проблем с това няма. Ако има, той е изкуствено създаден.

Това е същият този подменен дебат, на които бяхме свидетели неотдавна, само е хванат нов удобен повод. Но това с какво помага? С нищо.

Светът си върви. С врявата колко били засегнати на чест някои от бащите хората, които не попадат в традиционния модел за семейство няма да станат по-малко. Вероятно дори ще стават повече.

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/People_in_the_EU_-_statistics_on_household_and_family_structures

 

 

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, dora said:

Защото се прави политика от нещо, което само регистрира текущите обществени отношения и наличието на хора в днешните свръхрегламентирани общества,, които не спадат към традиционната представа за семейство. Като те изобщо не са само хомосексуални. Към тредиционната представа за семейство спадат всички, чието домакинство не се състои от майка, баша и деца. За някого да е изненада, че такива хора съществуват? Едва ли. Тогава? Буря в чаша вода, реално, но експлоатирана.

Точно. Дойдохме си на думата, че не става въпрос за децата, а за родителите им (независимо в какъв формат). Сега четох (с гугъл преводача), че ще предложат нова промяна - с две квадратчета за бащи и две за майки (общо 4), за да може всеки да се изрази както намери за добре. Причината е, че освен хетеросексуалните, много хомо-двойки също не били доволни. Родител1 и 2 били безлични, а и създавали йерархия. Това хубаво, но къде отиде грижата за децата, нали уж всичко трябваше да е направено така, че да се запази личният им живот от училищните власти?  А всъщност всичко се прави за да могат хомо двойките да АФИШИРАТ специалното си състояние пред училищните власти и това  е ясно  изразено в мотивите на вносителите.  Единственият смисъл на тази промяна е това и въпросът изобщо не опира до чичовци, лели, баби, отговорни хора или родители(настойници)

Освен това не става въпрос за всички видове домакинства, а точно за хомосексуалните двойки, които искат да са приравнени до хетеросексуалните. Другите формати са изключени. а да ти ги изброявам ли колко такива има:

- полигиния, полиандрия - 1 мъж с няколко жени или една жена с няколко мъже, но в едно домакинство
- комунални - където всички възрастни са в еднаква степен родители на всички деца
- многобрачни - където един индивид членува в повече от един брак и е член на няколко домакинства и т.н и т.н. и 

Аз не съм видял някой да тръгне да защитава техните права и просто да "регистрира текущите обществени отношения". Напротив, повечето от тях са изключени от закона, а някои (многобрачието със сигурност) се преследват от наказателния кодекс.

Цитирай

Чл. 179. (1) Който при наличност на законен брак сключи друг, се наказва за многобрачие с лишаване от свобода до три години.
(2) Същото наказание се налага и на онзи, който сключи брак с лице, за което знае, че се намира в законен брак.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 103 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.) Ако първият брак бъде обявен за недействителен или бъде прекратен на друго основание, наказанието е лишаване от свобода до една година или пробация.

 

Редактирано от Atom
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Atom said:

Освен това не става въпрос за всички видове домакинства, а точно за хомосексуалните двойки, които искат да са приравнени до хетеросексуалните. Другите формати са изключени. а да ти ги изброявам ли колко такива има:

Пак остава въпросът какво правим - как регламентираме - едно заварено положение.

Хомосексуални двойки има. Те няма да изчезнат.

В някои държави е позволено те да сключват брак. Вероятно тези държави ще стават все повече. Какво става с децата, които един от тях примерно вече има?  И какво става с децата, които някой от тях осинови или е осиновил? Остават без статут, не съществуват пред закона?

Днешният свят е много по-разнообразен от този, който се описва от законодателството, основано на нуклеарното семейство.  Ако обществата ни продължават да бъдат свръхрегламентирани, тоест да изискват от всеки ясен статус, този въпрос рано или късно ще дойде на дневен ред.

Решаването му чрез разширяване на категорията родителство/попечителство е един от тези начини.

Ако днес домакинствата са много по-разнообразни като състав и отношения, какво правим? Оставяме тези, които не ни се вписват класическата сметка, нерегламентирани? И постигаме какво?

Или намираме начин да ги регламентираме някак си?

Това, че някой го бил удрял на мъжка чест, не променя обстоятелството, че обществото днес не е това, което е било в 19 век. А и дори в средата на 20ти.

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
Преди 4 минути, dora said:

Пак остава въпросът какво правим - как регламентираме - едно заварено положение.

Хомосексуални двойки има. Те няма да изчезнат.

 

Ето ти едно решение!

Аллаху Акбар!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Вижте. Тези лицемерни поведения се датират някъде от викторианският периодна европа. Преди това хората са билимного по-толерантни въввръзка с тези въпроси касаещи се под пъпа....В 21. век би трябвало да се откажем вече от етзи изостанали възгледи....Да приемаме нещата, хората, работите както са си. Без предварителни концепции. СМСМ

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...