Отиди на
Форум "Наука"

Истинската история на Македония


Recommended Posts

  • Потребител
Преди 2 часа, Atom said:

Те, че ще формулират някакви искания това е ясно. Големият проблем е, че ние като нация и общност не знаем какво искаме.  От това което се разбра до тук, картината е горе долу следната:

- по-голямата част са безразлични къч Македония, но искат твърда политика за да не "изглеждаме слаби". С други думи България да не загуби. Ако ги питаш какво да не загуби и те не знаят.
- друга част, обикновено партийно пристрастни, също не се интересуват от Македония, но са лоялни към консенсусното отношение вътре в дадената партия по този въпрос. 
- една част искат да изградим добри и приятелски отношения с Македония, като те признаят българския произход на дедите си, на езика си, и на историята си до 1944г.  Това обаче е невъзможна опция.
- друга част не искат да имаме нищо общо с тях и те "да спрат да ни крадат историята".
- малка част, но достатъчно шумна искат македонците просто да изчезнат. Те са за това "да мачкаме" и да им правим мизерии докато се разпаднат.

Сигурно пропускам и други гледна точки.  

На практика това не е проблем  между България и Македония, а проблем между нас самите. 

Ами така е, минаха времената, когато имаше само една позиция. Води ме, Партийо, води ме.

Разни хора, разни виждания. Затова консенсусът следва да е по основните въпроси, по които няма различия. И около тях трябва да се гради позицията на България. Ти да не си мислиш, че всички гърци подкрепят на 100% това, дето Б.Киров го е постнал по-горе?

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 3,7k
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител

@Atom , че има разногласия, има, но това си е в реда на нещата. Там където има свобода на изразяването, има и разногласия. Според мен е за предпочитане да имаме подобни проблеми, а не такива като в Китай например, където дори и милиардерите не могат да гъкнат на партията. Не че е хубаво да има големи разделения в обществото, но и това си има положителна страна.

Трудно е да се превъзмогне племенното мислене на "ние срещу тях", но да се надяваме че разумът ще надделее над емоциите и мнозинството българи ще стигнем до някакъв консенсус, който е по-конкретен в сравнение с общите приказки от рода на "защитаваме българското". Според мен обаче, този консенсус може да бъде постигнат единствено от управляващите по простата причина че хората или не се интересуват, или имат конфликтни мнения както спомена, или просто си имат по-важна работа от детайлите свързани с външната ни политика. Обществото в последствие може да се съгласи или да отрече предложеното решение, но да се надяваме че няма да се случи ситуация от типа "след дъжд качулка".

Колкото до моето мнение по въпроса с РСМ, вече ми е дошло до гуша да се боря с вятърни мелници. Ако щат нашите да клякат. Ако щат да се дървят. Ще потретя че според мен на първо място трябва да си оправим нашия двор, а после да гледаме в двора на комшията. Виждам че тук нещата които пиша вече почнаха да се изваждат извън контекст и да се отговаря по пасивно-агресивен начин с разказване на приказки и лепене на етикети, така че ще се ориентирам към нещо по-продуктивно.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, deaf said:

Извод. Няма смисъл да се спори с македонисти и техните подкрепящи в България,защото те не се интересуват от реалността и истините,а от победа на техните лъжи и илюзии.

Така е. Затова и ние не следва да водим преговори, да правим кръгли маси, комисии и не знам си още какво с явни македонисти. Те ще ти доведат някой Драги, който да ти обяснява някакви алабализми, или пък ще си напазарят някой западен експерт, който да им подкрепи техните виждания, и после ще кажат - "ето вижте, експертите казват така, а бугарите се сърдят и саботират".

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, sir said:

Разни хора, разни виждания. Затова консенсусът следва да е по основните въпроси, по които няма различия. И около тях трябва да се гради позицията на България.

Тъй де, нали затова е и темата. Да се види къде е консенсуса. Засега като гледам може да се изгради консенсус по общочовешки, правни, икономически и политически проблеми.  Относно "историята" не виждам къде е този консенсус. 

Например това което спомена тук Deaf може да се формулира в един договор съвсем грубо по следния начин: Република Севарна Македония се задължава да не използва събития, личности, политически и религиозни институции и други елементи от българската култура, история и бит за изграждане и формиране на македонска национална идентичност с антибългарска насоченост.  Срок на изпълнинието - до определена дата. При спорове, съмнения и различно тълкуване - въпроса се отнася до определен съд.

Естествено експертите и юристите ще го напишат така, че текстът да е юридически издържан, ясен и еднозначен.  В този случай смесената комисия може да се натовари със задължението да следи за изпълнението, а не да казва как и какво да се пише. 

Предимството е, че искането ще бъде сравнително кратко и ясно. Не е нужно да се изброяват конкретни имена и институции като Самуил, този, онзи и т.н. Щом се установи, че някои от тях се използва за изграждане на македонска национална идентичност с антибългарска насоченост - резачка. Ако тестът е написан така, че задоволява българската страна в комисията - да остава. 

Това обаче ще удовлетвори групата, която не харесва "кражбата на история".   За поддръжниците на "общата история" не знам дали ще е задоволително. Те искат общо празнуване на личности, общо писане на биографии и т.н.

 

 

Редактирано от Atom
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Atom said:

Тъй де, нали затова е и темата. Да се види къде е консенсуса. Засега като гледам може да се изгради консенсус по общочовешки, правни, икономически и политически проблеми.  Относно "историята" не виждам къде е този консенсус.

Ами виж сега, аз по съвременните въпроси (19-20 век) не мога да коментирам в големи детайли, защото не се интересувам чак в такава дълбочина. Там си има хора, които са по-наясно и могат по-точно да формулират нещата. Но по средновековните въпроси спокойно мога да компилирам един списък от точки, по които не вярвам в обществото ни (а и в науката) да има някакви особени разногласия. При което нашата позиция по тази подточка (средновековната) следва да бъде най-общо нещо от рода на "в средновековието етнос македонци не съществува". Разбира се, ние няма да го кажем точно по този начин, но вярвам, че схващаш какво искам да кажа. Има ли в България някой, който да е на различно мнение, изключая разни платени македонистки мажоретки, сърбомани, руски агенти и тем подобна паплач? Не ми се вярва. С което зачистваме целия период до към 15-16 век.

По езиковия въпрос вече казах как седят нещата, тъй че няма смисъл да се повтарям. Тук също не знам в България да има някакви особени разногласия. Разногласието, доколкото съществува такова, е как точно да го наречем македонскиот език. Т.е. техническо разногласие, а не такова по същество.

И така се покриват на практика два от трите основни въпроса - средновековната история и езика. Остава новата история - Гоце, Даме, Миладинови и т.н. По тази точка може и да има някакви разногласия у нас - не мога да кажа, защото не познавам детайлно историографията по тематиката, нито пък чета форуми, блогове или социални мрежи, занимаващи се с тези въпроси.

-----------

Редакцията не я видях, когато отговарях.

Преди 1 час, Atom said:

Това обаче ще удовлетвори групата, която не харесва "кражбата на история".   За поддръжниците на "общата история" не знам дали ще е задоволително. Те искат общо празнуване на личности, общо писане на биографии и т.н.

Ами за тази цел си има преговори. Ние си поставяме нашите искания в съответния юридически вид, както си писал и ти, а пък после македонците сами да си решават какво искат - дали искат въпросните личности и изобщо периоди от историята да са част И от историята на техния народ (т.е. да имат обща история с нас) или не ги искат изобщо (т.е. не искат да имат нищо общо с нас). Ако искат да го поставят всичко това и на референдум, то си е тяхно суверенно право. И като решат какво искат - да дойдат да ни се обадят и ще продължим преговорите. Но опция, при която те да си водят Самуил за македонски цар, да твърдят как Теофилакт Охридски описвал македонския народ и тем подобни най-нагли лъжи и измислици, а ние да им клякаме - е, тая няма да стане. Няма такава опция.

Редактирано от sir
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 35 минути, sir said:

При което нашата позиция по тази подточка (средновековната) следва да бъде най-общо нещо от рода на "в средновековието етнос македонци не съществува". Разбира се, ние няма да го кажем точно по този начин, но вярвам, че схващаш какво искам да кажа. Има ли в България някой, който да е на различно мнение, изключая разни платени македонистки мажоретки, сърбомани, руски агенти и тем подобна паплач? Не ми се вярва. С което зачистваме целия период до към 15-16 век

Аз те разбирам напълно. Не съм обаче убеден, че ти си ме разбрал. То е ясно, че в средновековието няма македонски етнос. Това обаче е ясно и на Драги и на останалите македонски "комисари".   Затова и посочих един куп индикации, че македонците сменят тактиката и правят завой на 180 градуса. От национална идентичност изградена върху супер, хипер "древен етнос  с антички корени", сега тестват  национална идентичност върху основата на  супер, хипер млада нация. Това е разказ тип а-ла Детрез, при който средновековните етноси са изкарани като едни аморфни маси. Основното послание е  "да, в средновековието няма македонци, но и понятията българи, сърби и т.н. не означават в тези времена кой знае колко много и всъщност всичко това е без значение"

С други думи пак опираме до това какво искаме да постигнем с исканията си. Ако е да спрат да крадат историята ни е едно. Ако искаме обаче да осъзнаят българските си корени (да имаме обща история) е съвсем друго.  Ние може да поставим такива искания и те даже да ги изпълнят, но пак да нямаме обща  история и те така и да не осъзнаят това което искаме. Просто двата разказа ще са написани от две съвсем различни перспективи. За теб, за мен и за останалите българи тяхната перспектива може да се вижда  тъпотия, смешка, виц и т.н., но няма как да им забраним да си напишат разказа от тази гледна точка.     

Преди 1 час, sir said:

По езиковия въпрос вече казах как седят нещата, тъй че няма смисъл да се повтарям. Тук също не знам в България да има някакви особени разногласия. Разногласието, доколкото съществува такова, е как точно да го наречем македонскиот език. Т.е. техническо разногласие, а не такова по същество.

Да, относно езика няма разногласия. Там проблемите са други. Това наше искане много трудно се комуникира и разбира от партньорите ни в ЕС. Засега изглежда, че те клонят към македонската гледна точка. Нямам си на идея какво трябва да им се говори и какви мотиви да се изтъкнат за да приемат нашите условия.  Не съм голям оптимист, че нашето виждане ще се приеме на ниво ЕС. По-скоро ще си остане за вътрешна употреба в България и в двустранните отношения.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, sir said:

Ами за тази цел си има преговори. Ние си поставяме нашите искания в съответния юридически вид, както си писал и ти, а пък после македонците сами да си решават какво искат - дали искат въпросните личности и изобщо периоди от историята да са част И от историята на техния народ (т.е. да имат обща история с нас) или не ги искат изобщо (т.е. не искат да имат нищо общо с нас). Ако искат да го поставят всичко това и на референдум, то си е тяхно суверенно право. И като решат какво искат - да дойдат да ни се обадят и ще продължим преговорите. Но опция, при която те да си водят Самуил за македонски цар, да твърдят как Теофилакт Охридски описвал македонския народ и тем подобни най-нагли лъжи и измислици, а ние да им клякаме - е, тая няма да стане. Няма такава опция.

Аз македонците не ги мисля изобщо. В тази тема на няколко пъти вече пиша, че интереса ми е чисто от нашата си камбанария. Забележката ми се отнасяше за нашите привърженици на "общата история".  Като гледам досегашните документи -  и Договора и Рамковото споразумение са изготвени именно от тях.   Другата гледна точка - тази на противниците на кражбата на история я има само по форуми и политически заявления. В документ такова нещо още не съм видял.

Редактирано от Atom
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

К'о пра'им с'а?

https://www.slobodenpecat.mk/kolev-za-bgnes-mia-i-mrt-koristat-govor-na-omraza-nasochena-kon-bugarija/

Председател на северномакедонска политическа партия пряко обвинява севернобюрманските държавни медии в антибългарска кампания.

Редактирано от новорегистриран2
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 30 минути, Atom said:

Аз те разбирам напълно. Не съм обаче убеден, че ти си ме разбрал. То е ясно, че в средновековието няма македонски етнос. Това обаче е ясно и на Драги и на останалите македонски "комисари".   Затова и посочих един куп индикации, че македонците сменят тактиката и правят завой на 180 градуса. От национална идентичност изградена върху супер, хипер "древен етнос  с антички корени", сега тестват  национална идентичност върху основата на  супер, хипер млада нация. Това е разказ тип а-ла Детрез, при който средновековните етноси са изкарани като едни аморфни маси. Основното послание е  "да, в средновековието няма македонци, но и понятията българи, сърби и т.н. не означават в тези времена кой знае колко много и всъщност всичко това е без значение"

Ами като е без значение, да го напишат така, както е по изворите. Пък нека да е без значение. Да си напишат по историческите книги и учебници това, което пише в историческите извори - "българин родом", "Теофилакт архиепископ на цяла България", "тема България" и т.н., и т.н. - без да слагат в скобки "там пише бугари, ама да се разбира македонци". И нека да видим дали има или няма значение за тези, които ще го четат. :)

Драги съгласен ли е на това?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 27 минути, Atom said:

Аз македонците не ги мисля изобщо. В тази тема на няколко пъти вече пиша, че интереса ми е чисто от нашата си камбанария. Забележката ми се отнасяше за нашите привърженици на "общата история".  Като гледам досегашните документи -  и Договора и Рамковото споразумение са изготвени именно от тях.   Другата гледна точка - тази на противниците на кражбата на история я има само по форуми и политически заявления. В документ такова нещо още не съм видял.

Ами затова от няколко страници казвам - да дойде новото правителство, да видим какво ще предприеме, пък тогава ще коментираме. Какво ме интересува мен какво щели да кажат Борисов или Каракачанов. Те най-вероятно няма да управляват, тъй че да му мислят чалгарят и другите т.нар. "партии на протеста". Ако не могат да измислят нищо по-добро и "клекнат" пред разни Драгита и Детрезовци, то тогава, да, за мен те са национални предатели, без значение дали Борисов ще се изока по темата или не.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, sir said:

Ами затова от няколко страници казвам - да дойде новото правителство, да видим какво ще предприеме, пък тогава ще коментираме.

Коментирайте си го - нямам намерение да участвам. Аз също си казах позицията. За мен като гражданин е важно да изкажа позицията си и ако мога да намеря привърженици ПРЕДИ да се вземе решение, когато все още има някакъв шанс да се въздейства на процесите. След това  смисълът пада драстично. За мен "двузначната и хитра политика" (и обща история,  и да не се краде история, пък и общи празници и т.н.) която се води до момента по отношение на Македония е провал и е обречена. 

 Опцията която ще работи трябва да е еднозначна и ясна за да се разбере от всички - на първо място от нас самите, а след това от македонците и партньорите ни от ЕС.  Настоящият Договор и Рамковата позиция трябва да отидат на бунището. Нов договор с ясни ангажименти, срокове, клаузи  за разрешаване на спорове и т.н.   Дадох и пример за основното искане, но ще го повторя още веднъж:  
Република Северна Македония се задължава да не използва събития, личности, политически и религиозни институции и други елементи от българската култура, история и бит за изграждане и формиране на македонска национална идентичност с антибългарска насоченост.

Аз обаче няма да обвинявам никой в "национално предателство".  Ако се приемаме за стадо, а не за граждани, тогава да - виновен е пастира. Ако нацията не знае какво иска, то това е проблем на нацията.  

 

Редактирано от Atom
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 1 час, Atom said:

За мен "двузначната и хитра политика" (и обща история,  и да не се краде история, пък и общи празници и т.н.)

Историята ни наистина "се краде" , защото е разделена.  И ще продължи да се краде, докато е разделена.. 

 

Преди 4 часа, Atom said:

Например това което спомена тук Deaf може да се формулира в един договор съвсем грубо по следния начин: Република Севарна Македония се задължава да не използва събития, личности, политически и религиозни институции и други елементи от българската култура, история и бит за изграждане и формиране на македонска национална идентичност с антибългарска насоченост. 

 

И скопските политици ще ти кажат "Става.. Спираме изобщо да говорим за българи и България Македония".. Демек.. нито добро, нито лошо.. няма ги 

 

Остави го Глухчо, ти май  не схвашащн че всеки трети или  четвърти в България има македонски корени (в смисъм от емигриралите и изгонени македонски българи оъ Егейска и Вардарска, и сега живеещете е Пиринска) и/или сантименти,.. Как ли ще се чувстват те, като македонски  ренегати и предатели станали българи (защото нали в Македония българите ги няма)

Един път им беше правен този номер , ще им го правим пак значи, по политическа целесъобразност? 

 

 

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 минути, nik1 said:

Историята ни наистина "се краде" , защото е разделена.  И ще продължи да се краде, докато е разделена.. 

Хубаво, но историята няма да стане по-малко разделена с хитри и двузначни политики.  Защо си мислим, че  историците ни от комисията са най-големите хитреци, а отсреща има заблудени тъпанари.  Пак казвам - онези не пасат патки и на хитрините отговорят с други хитрини.  От това историята от разделена не става "обща", а си остава разделена. Или най-много  от разделена да става хитро-разделена. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 1 минута, Atom said:

Хубаво, но историята няма да стане по-малко разделена с хитри и двузначни политики.  Защо си мислим, че  историците ни от комисията са най-големите хитреци, а отсреща има заблудени тъпанари.  Пак казвам - онези не пасат патки и на хитрините отговорят с други хитрини.  От това историята от разделена не става "обща", а си остава разделена. Или най-много  от разделена да става хитро-разделена. 

Много ангро го даваш

Кое официално (оторизирано) лице е говорило за  "кражба на история"?  

Каракачанов не е  оторизирано лице, със сигурност 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
On 22.06.2021 г. at 15:56, deaf said:

Нацията е единство на душата,(по Шпенглер). Как може България да постигне това единство,когато Македония краде от нейната душа,(история)?

Нацията е жив организъм, той се ражда, развивва , доказва се че е жив,..Той има история, минало  и настоще

Македония е част от нашия организъм, и част от  нашата същност

Не Македония, а днешните и обитатели  - дебългатизираните и граждани, са тези които не просто крадат, те унищожват част от нашата същност..

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 37 минути, nik1 said:

Кое официално (оторизирано) лице е говорило за  "кражба на история"?  

Екатерина Захариева оторизирано лице ли е?

"От месец чуваме Скопие да какво няма да преговаря, а ние преговаряме по основна рамка и взаимно обвързващ правен документ. Никой не им оспорва правото да се самоопределят, но не сме съгласни това да е основано на омраза, на кражба на история и отричане на България и българското. Както са тръгнали ще започнат да отричат българската държава" - https://www.mediapool.bg/ekaterina-zaharieva-da-si-zatvorim-ochite-za-skopie-e-ot-polza-za-moskva-news314509.html

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 1 минута, Atom said:

Екатерина Захариева оторизирано лице ли е?

"От месец чуваме Скопие да какво няма да преговаря, а ние преговаряме по основна рамка и взаимно обвързващ правен документ. Никой не им оспорва правото да се самоопределят, но не сме съгласни това да е основано на омраза, на кражба на история и отричане на България и българското. Както са тръгнали ще започнат да отричат българската държава" - https://www.mediapool.bg/ekaterina-zaharieva-da-si-zatvorim-ochite-za-skopie-e-ot-polza-za-moskva-news314509.html

Така ми харесваш.. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Министър-председатели на България

 

По област, в която са родени[редактиране | редактиране на кода]

Място Област Управление
общо дни
1 Област София 7732
2 Софийска област 6758
3 Област Пловдив 4774
4 Област Перник 4582
5 Вардарска Македония и Егейска Македония 4409
6 Украйна, Русия и САЩ 4070
7 Област Пазарджик 3948
8 Област Велико Търново 3882
9 Област Шумен 2169
10 Област Ловеч 2116
11 Бесарабия и Северна Добруджа 1802
12 Област Стара Загора 1517
13 Област Габрово 1092
14 Област Враца 940
15 Област Сливен 680
16 Област Кюстендил 434
17 Област Видин 336
18 Област Разград 98

 

----------------------

Забелязвате ли че няма нито един, който да е роден Западна или Източна Тракия?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, nik1 said:

И скопските политици ще ти кажат "Става.. Спираме изобщо да говорим за българи и България Македония".. Демек.. нито добро, нито лошо.. няма ги 

Добре, а ти какво предлагаш?  Абсолютно всяка национална история e фикция - разказ. Нашата собствена не е по-различна.  За общата история ти писах вече. Обща означава наистина обща. Обща история означава да се напише чисто нов разказ (и за нас и за тях)-  нова фикция, която да се приеме и от двете страни. Другите страни в ЕС няма да имат нищо против: "Хубаво, като искате обща история сядайте и я пишете".  Колко човека в България според теб ще подкрепят подобно нещо?

Няма как открито и директно да наложим на македонците собствената ни история за "обща".   За подобно нещо нямаме никакви правни основания.   "Хитрата и двузначна" политика е да излъжем ЕС, че съставяме обща история (обща комисия и т.н.), а всъщност да пробутаме българския разказ за общ.  Проблемът е, че не стана.  Колкото и да се пробваме в бъдеще - пак няма да стане. Причината е елементарна - отсрещната страна не пасат трева и също имат  хитрини. 

Да продължаваме  да пробваме все от същото - това ли е идеята?     

Редактирано от Atom
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 12 минути, Atom said:

Добре, а ти какво предлагаш?  Абсолютно всяка национална история e фикция - разказ. Нашата собствена не е по-различна.  За общата история ти писах вече. Обща означава наистина обща. Обща история означава да се напише чисто нов разказ (и за нас и за тях)-  нова фикция, която да се приеме и от двете страни. Другите страни в ЕС няма да имат нищо против: "Хубаво, като искате обща история сядайте и я пишете".  Колко човека в България според теб ще подкрепят подобно нещо?

Не знам, трябва  ли да знам? 

 

Цитирай

Няма как открито и директно да наложим на македонците собствената ни история за "обща". 

Киров  написа днес, че има как да стане - за мен беше най-полезното  мнение в темата в последните няколко дни.

Преписва се договора с необходимите корекции (добре, ще ги измисля за теб,), слага се  на масата (като анекс към стария, или като нов договор за един какво си, ще му измисля и име специолано за твое успокоение) и се връща  топкката..

Това е. Толкова... Ще се съгласят ли - вероятно да,  вероятно  не

По скоро - да. Ще имаме ясен текст, от ЕК (от съвета на ЕС) ще кажат "ОК  (както казаха за Гръцкия текст)..Действайте"..От ЕК малко се интерсуват от това чий "исторически  разказ" е засегнат, важно е да има напредък.

От Скопие ще поемат (те нас чакат, както се казва), и  това е..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 24 минути, nik1 said:

Киров  написа днес, че има как да стане - за мен беше най-полезното  мнение в темата в последните няколко дни.

Не знам. Това което виждам аз в Споразумението което цитира Киров е точно обратното: Създава се и комисия за оценка на учебниците и картите в двете страни, за да се премахне иредентисткото съдържание и те да бъдат приведени в съответствие със стандартите на ЮНЕСКО и Съвета на Европа...... Двете страни се ангажират да се въздържат от иредентистки изявления и да поправят всички грешки в наименованието и споменаването на Северна Македония.

Цялото споразумение всъщност е да се подчертае разделението.  То е чудесен правен прецедент и основа да поискаме да не ни "крадат историята". Т.е. да задълбочим разделението.  Аз затова и писах, че проблема с кражбата не е невъзможен за решаване. Няма никакъв проблем и с общата история (но наистина обща). Виж да наложим нашата история за обща не става. Това както и да го погледнеш е предпоставка за иредентизъм, а той изрично се забранява от този договор.

Иредентизмът (на италиански: irredento – неосвободен, намиращ се под чужда власт) е политическо движение за анексиране на чужди територии към предполагаемо еднонационалната държава. Като оправдание обикновено се използват аргументи за лингвистично, историческо, расово или културно (напр. религиозно) единство между населението в иредентистката държава и населението в целевите територии. https://bg.wikipedia.org/wiki/Иредентизъм

Редактирано от Atom
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 21 минути, Atom said:

Няма никакъв проблем и с общата история (но наистина обща). Виж да наложим нашата история за обща не става. 

Добре, кажи тогава какво трябва да представлява тази "наистина обща" според теб история. Какво именно трябва да променим в нашата история или хайде да е в нашия "исторически разказ"? Ето конкретно те питам - трябва ли да променим нещо в средновековната си история и ако да, какво и по какъв начин? Самуил и наследници да станат "българо-македонски царе" или може би всички средновековни владетели да ги пишем вече така? 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Atom said:

Добре, а ти какво предлагаш?  Абсолютно всяка национална история e фикция - разказ. Нашата собствена не е по-различна.  За общата история ти писах вече. Обща означава наистина обща. Обща история означава да се напише чисто нов разказ (и за нас и за тях)-  нова фикция, която да се приеме и от двете страни. Другите страни в ЕС няма да имат нищо против: "Хубаво, като искате обща история сядайте и я пишете".  Колко човека в България според теб ще подкрепят подобно нещо?

Няма как открито и директно да наложим на македонците собствената ни история за "обща".   За подобно нещо нямаме никакви правни основания.   "Хитрата и двузначна" политика е да излъжем ЕС, че съставяме обща история (обща комисия и т.н.), а всъщност да пробутаме българския разказ за общ.  Проблемът е, че не стана.  Колкото и да се пробваме в бъдеще - пак няма да стане. Причината е елементарна - отсрещната страна не пасат трева и също имат  хитрини. 

Да продължаваме  да пробваме все от същото - това ли е идеята?     

Тя общата история е написана, включваща история на българите от банат, македония, източна тракия, бесарабия и т.н. Кое не е ясно? 

В днешни дни в република северна македония българите се броят на пръсти, но това не е било така преди ВСВ. Северните македонци се опитват да сложат ръка на историята на целия географски регион, като пропускат много важна част, че на територията им съществува преобладаващо културно наследство от все още съществуващи нации/народи. За тях няма много празно пространство за маньоври. Единствено им остава периодът след ВСВ и частично някоя друга година преди това. Какво има северно македонската нация преди ВСВ - държава, църква, език, някакво нематериално културно наследство? Не са били племе преди ВСВ, не са и били народ ( защото под споменаването на македонски народ се е имало предвид всички етноси в региона).

Къде са в били в действителност? Генетически са там и са били там. Но дори и така те са неразличими от останалите хора чак до черното море.

И на мен ми допада мнението на Киров. Копи пейст на гръцкия договор и при неизпълнение санкции. Доверието трябва да се заслужи. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 11 минути, Atom said:

 Създава се и комисия за оценка на учебниците и картите в двете страни, за да се премахне иредентисткото съдържание и те да бъдат приведени в съответствие със стандартите на ЮНЕСКО и Съвета на Европа...... Двете страни се ангажират да се въздържат от иредентистки изявления и да поправят всички грешки в наименованието и споменаването на Северна Македония.

Цялото споразумение всъщност е да се подчертае разделението.  То е чудесен правен прецедент и основа да поискаме да не ни "крадат историята". Т.е. да задълбочим разделението.  Аз затова и писах, че проблема с кражбата не е невъзможен за решаване. Няма никакъв проблем и с общата история (но наистина обща). Виж да наложим нашата история за обща не става. Това както и да го погледнеш е предпоставка за иредентизъм, а той изрично се забранява от този договор.

Иредентизмът (на италиански: irredento – неосвободен, намиращ се под чужда власт) е политическо движение за анексиране на чужди територии към предполагаемо еднонационалната държава. Като оправдание обикновено се използват аргументи за лингвистично, историческо, расово или културно (напр. религиозно) единство между населението в иредентистката държава и населението в целевите територии. https://bg.wikipedia.org/wiki/Иредентизъм

Не виждам противеречие - след 1944 г. сме разделени на две страни, и има реални предпоставки от иредентизми от двете страни . Апропо те са и факт поне от едната страна, например Груевски  беше казал "няма Егейци, няма Пиринци, има само Македонци"

 

Цитирай

Цялото споразумение всъщност е да се подчертае разделението.  То е чудесен правен прецедент и основа да поискаме да не ни "крадат историята". Т.е. да задълбочим разделението.  Аз затова и писах, че проблема с кражбата не е невъзможен за решаване. Няма никакъв проблем и с общата история (но наистина обща). Виж да наложим нашата история за обща не става. Това както и да го погледнеш е предпоставка за иредентизъм, а той изрично се забранява от този договор.

Постоянно си слагаш някакви капаци и ортаничения в тази тема (и дискусията с теб тук  е ужасна,) а тук го илюстрираш най-добре

Като казахме "гръцкия текст", и Киров дори го подчерта, беше ясно, според мен какво трябва и следва да се препише

 

"Споразумението признава гръцкия характер на Древна Македония........."

Става

"Споразумението признава българския характер на Македония до септември 1944 година.........."

 

 

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...