Отиди на
Форум "Наука"

Истинската история на Македония


Recommended Posts

  • Потребител
On 31.07.2021 г. at 8:32, nik1 said:

Както БСП, така и националполистите ни ( за Атака не е така) са проевропейски настроени

Националистите ни са за малко по-различна Европа (ЕС). 

БСП също имат свои виждания, но са за Европа и ЕС)

Завареното положение ги устройва. А ги устройва, защото от ЕС идват немалко пари.

Нито манталитетно, нито политически, са проевропейски. Вижте какво направи БСП с Истанбулската конвенция. Ако им прочетете платформите, отвъд напудрената фразеология, ще видите, че разликата между една нормална лява европейска лява партия и БСП са от небето до земята. Вижте заигравките с Русия, отказът да се взема каквато и да било национално-отговорна позиция, когато става за руските интереси у нас. Десните партии - вижте на какво прилича СДС, вижте отрито фашизоидната "Код".  Вижте подкрепата за Демократична България - тънката прослойка на градската интелигенция тук-таме - не на фона на изборните резултати, а на фона на цялото население, вкл. негласуващите. Кое му е европейското?

За членския състав да не говорим - лустрация не се направи. Същото, каквото имаме  в БСП, важи и за националистите, и за ДПС - бившите служби, Държавна сигурност.

Коя западноевропейска партия е контролирана от бивши комунистически служби?

В България нормални партии от европейски тип още няма. Надявам се да възникнат.

Изобщо, гледаме треската в македонското око, а не виждаме гредата в своето.

Споменавате малцинства, България е страна по рамковата конвенция за малцинствата от 1999. Какво обаче прави с циганското?

Не сме по-добри в нищо. Просто от по-отдавна имаме независима държава.

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 1,2k
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребители
Преди 5 часа, новорегистриран2 said:

За момента китайците ползват Северното разклонение по простата причина, че няма Южно. А няма, защото географията и геополитиката са тежки - планини и пустини в Азербайджан, Иран и Турция, съчетани с конфликти в и около земите, през които преминава маршрута на Южното разклонение.

Несъмнено за Китай е по-добре да имат алтернатива на руския маршрут, но такава за момента е непостижима. За да наложат интересите си ще трябва КНОА да омиротвори Средна Азия, Близкия изток, Кавказ и Югоизточна Европа.

Под "южна дъга" включвам и морските маршрути от техния план:

sei-db-2015-hallding-zhang-china-slowdown_fig3_obor-map_big.thumb.png.e9307ce89bd784fdfbf6ecb223128c06.png

Знаете ли колко от стокооборота между ЕС и Китай, който за 2020 е около 700 млрд. щатски долара /около 550 млрд евро/ преминава по сухопътни маршрути?

4 процента за 2020, по въздушни още по-малко, над 90 процента идва като морско карго през европейските пристанища.

Делът на железопътния превоз на товари в търговията между Китай и ЕС е нараснал от 0,4 % през 2011 г. на 4 % през 2020 г. по отношение на стойността и от 0,6 % на 2 % по отношение на обема. Едва от 2013 г. насам, с началото на китайската инициатива "Пояс и път", разширяването наистина започна.

https://market-insights.upply.com/en/2011-2021-china-europe-rail-freight-ten-year-review

Китай успя да формира през 2013 формат 17 +1 от страните от Източна и Централна Европа, вътре влиза и България. Пет от тези страни не са членове на ЕС и точно три от тях сега формират "мини-Шенген", Сърбия, Северна Македония и Албания.

https://bg.wikipedia.org/wiki/Секретариат_за_сътрудничество_между_Китай_и_страните_от_Централна_и_Източна_Европа

Вижте кои и с какви китайски инвестиции са най-големи бенефициенти от този формат 17+1:

2021-08-01_152228.jpg.23c1b5acf21fa5449d9e788e969874fb.jpg

Това е само в сферата на транспорта, но ясно се вижда пътя на инвестициите, неговият замисъл: Гърция, Сърбия, Унгария.

Гърция е водеща, по разбираеми причини заради модернизирането и разширяването на пристанищата в Пирея и Солун, следвана от Сърбия /извън ЕС/, а Унгария се превръща в нещо като разпределително депо на китайския внос и износ за и от ЕС, там инвестициите са главно в жп транспорт.

Северна Македония е важен елемент от този пъзел, защото е свързващо транспортно звено между Гърция и Сърбия, затова в Северна Македония са насочени повече китайски инвестиции в транспорта, отколкото в България.

Дали този формат ще оцелее в този си вид, не мога да гадая, но Литва го напусна, а това може да продължи и за други страни от ЕС под натиск отвън; може би сцеплението в него до голяма степен се дължеше и на г-жа Меркел, но сега в Германия идва нов Канцлер.

В тази перспектива Западните Балкани /и Унгария/ стават още по-интересни както от гледна точка на Китай, така и за САЩ, защото те не са пряко обвързани с ЕС, а могат да бъдат алтернативен маршрут за китайски инвестиции и стоки към богатата Европа.

Освен това инвестициите на Китай винаги са обвързани с определени условия, това беше обяснено във видеото, към което постнах линк в предишния си пост.

Всичко това, на пръв поглед може и да няма никаква връзка с българското вето за Северна Македония, но, според мен, има и то съществено, защото нещата в геополитиката винаги са взаимнозависими.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 5 часа, новорегистриран2 said:

Което означава, че зад България не стои никоя Велика сила и тя, най-накрая, провежда независима външна политика. За първи път от над 75 години.

Не мисля така, в кръга на шегата, зад България никога не е стояла Велика сила, защото България винаги се е опитвала да стои зад Велика сила, за съжаление три пъти неуспешно през миналия век.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 38 минути, Б. Киров said:

Не мисля така, в кръга на шегата, зад България никога не е стояла Велика сила, защото България винаги се е опитвала да стои зад Велика сила, за съжаление три пъти неуспешно през миналия век.

Брилянтно!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Б. Киров said:

Под "южна дъга" включвам и морските маршрути от техния план:

sei-db-2015-hallding-zhang-china-slowdown_fig3_obor-map_big.thumb.png.e9307ce89bd784fdfbf6ecb223128c06.png

Знаете ли колко от стокооборота между ЕС и Китай, който за 2020 е около 700 млрд. щатски долара /около 550 млрд евро/ преминава по сухопътни маршрути?

4 процента за 2020, по въздушни още по-малко, над 90 процента идва като морско карго през европейските пристанища.

Делът на железопътния превоз на товари в търговията между Китай и ЕС е нараснал от 0,4 % през 2011 г. на 4 % през 2020 г. по отношение на стойността и от 0,6 % на 2 % по отношение на обема. Едва от 2013 г. насам, с началото на китайската инициатива "Пояс и път", разширяването наистина започна.

https://market-insights.upply.com/en/2011-2021-china-europe-rail-freight-ten-year-review

Китай успя да формира през 2013 формат 17 +1 от страните от Източна и Централна Европа, вътре влиза и България. Пет от тези страни не са членове на ЕС и точно три от тях сега формират "мини-Шенген", Сърбия, Северна Македония и Албания.

https://bg.wikipedia.org/wiki/Секретариат_за_сътрудничество_между_Китай_и_страните_от_Централна_и_Източна_Европа

Вижте кои и с какви китайски инвестиции са най-големи бенефициенти от този формат 17+1:

2021-08-01_152228.jpg.23c1b5acf21fa5449d9e788e969874fb.jpg

Това е само в сферата на транспорта, но ясно се вижда пътя на инвестициите, неговият замисъл: Гърция, Сърбия, Унгария.

Гърция е водеща, по разбираеми причини заради модернизирането и разширяването на пристанищата в Пирея и Солун, следвана от Сърбия /извън ЕС/, а Унгария се превръща в нещо като разпределително депо на китайския внос и износ за и от ЕС, там инвестициите са главно в жп транспорт.

Северна Македония е важен елемент от този пъзел, защото е свързващо транспортно звено между Гърция и Сърбия, затова в Северна Македония са насочени повече китайски инвестиции в транспорта, отколкото в България.

Дали този формат ще оцелее в този си вид, не мога да гадая, но Литва го напусна, а това може да продължи и за други страни от ЕС под натиск отвън; може би сцеплението в него до голяма степен се дължеше и на г-жа Меркел, но сега в Германия идва нов Канцлер.

В тази перспектива Западните Балкани /и Унгария/ стават още по-интересни както от гледна точка на Китай, така и за САЩ, защото те не са пряко обвързани с ЕС, а могат да бъдат алтернативен маршрут за китайски инвестиции и стоки към богатата Европа.

Освен това инвестициите на Китай винаги са обвързани с определени условия, това беше обяснено във видеото, към което постнах линк в предишния си пост.

Всичко това, на пръв поглед може и да няма никаква връзка с българското вето за Северна Македония, но, според мен, има и то съществено, защото нещата в геополитиката винаги са взаимнозависими.

 

Според скромното ми мнение Балканите за Китай са с ниско значение и нямат никаква приоритетност. Те поддържат присъствието си в слабо развити държави като Сърбия от престиж и защото няма къде другаде да се реализират. Германците и французите вече са изкупили всичко. Гърция се явява изключение от правилото, но нека не забравяме кога се случи китайската покупка на двете гръцки пристанища - в периода, когато Гърция фалира и й трябваха пари по спешност. Като наскоро гръцките власти бяха правили проблем на китайците за тривиални неща. Това е в духа на случващото се в отношенията между САЩ и Турция и увеличаването на американското влияние при гърците.

Това идва само да подкрепи това Ваше мнение:

Цитирай

нещата в геополитиката винаги са взаимнозависими

Връщайки се на китайците трябва да се разбере, че за КНР предстои надпревара със САЩ в Източна Азия. Един сухопътен коридор до ЕС е добра алтернатива, но (отново да повторя) за да се случи КНОА трябва да омиротвори повечето от съществуващите конфликти в Евразия. Т.е. приоритет са регионите в непосредствена близост до Китай и където КНОА може да действа свободно.

От икономическа гледна точка морския транспорт все още е по-евтин и не виждам как това ще се промени в скоро време. От такава гледна точка за повечето външнотърговски бизнеси е далеч по-целесъобразно да използват морето, отколкото сушата. Една Източна Африка е с далеч по-голямо китайско присъствие и е далеч по-перспективна за експлоатация в сравнение с камънаците на Западните Балкани.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 7 часа, новорегистриран2 said:

Според скромното ми мнение Балканите за Китай са с ниско значение и нямат никаква приоритетност. Те поддържат присъствието си в слабо развити държави като Сърбия от престиж и защото няма къде другаде да се реализират.

Цифрите показват друго:

Албания         0

Бос. и Хер.   2.49

 България       0.46

 Хърватия       0.69    

 Гърция           10.54  

 Косово            0        

 С.Македония 0.65

 Черна гора    1.22

 Румъния        2.11

 Сърбия          10.66

 Словения      2.18

 Турция           16.31

Общо:             47.31

Това са китайски инвестиции за периода 2005-2020 в млрд долари в страните от Балканския п-в

А това с в други страни от Европа, включително Русия и Украйна:

Русия                                      58.1

Германия                                48.1

Франция                                 33.9

Италия                                    29.3

Испания                                 8.1

Украйна                                 9.1

Унгария                                  5.88

Полша                                     2.1

Чехия                                      0.9

Австрия                                  0.59

https://www.aei.org/china-global-investment-tracker/

Инвестициите на Китай за 15 години са колкото тези в Германия, по-големи от тези във Франция, и определено по-големи от тези във всички държави от Централна Европа взети заедно и умножени по две.

Това, според мен, не е направено за престиж сред камънаците на Балканите. Става въпрос за изграждане най-вече на транспортна инфраструктура, успоредно с това печелене на политическо влияние, но то е на втори план, на първо място е търговския интерес.

Преди 7 часа, новорегистриран2 said:

От икономическа гледна точка морския транспорт все още е по-евтин и не виждам как това ще се промени в скоро време. От такава гледна точка за повечето външнотърговски бизнеси е далеч по-целесъобразно да използват морето, отколкото сушата.

Да, и аз това твърдя, морският транспорт към европейските пазари от Китай се осъществява от две дъги - северна и южна - на картата

greening_the_belt___road_initiative_map_natixis_gsh.thumb.jpg.0d2440618b2fc90c52e4495bc6bcde14.jpg

се виждат, а стоките се поемат от концесионирани или закупени от Китай пристанища в Европа, 12 процента от пристанищата са такива, после стоките се транспортират по сухоземни маршрути вътрешно между държавите, китай инвестира в такива маршрути.

Преди 7 часа, новорегистриран2 said:

Една Източна Африка е с далеч по-голямо китайско присъствие и е далеч по-перспективна за експлоатация в сравнение с камънаците на Западните Балкани.

Да, в Източна и Северна Африка има големи китайски инвестиции, в Египет например са по-големи от тези в Германия, но Китай се стреми да монополизира там суровинната база, а внася в Европа и Африка всичко, като ги свързва с морския си маршрут.

Преди 7 часа, новорегистриран2 said:

Връщайки се на китайците трябва да се разбере, че за КНР предстои надпревара със САЩ в Източна Азия.

Напълно съм съгласен, там ще бъде най-голямото напрежение между САЩ и Китай, което може да премине и във военни действия за Тайван.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Б. Киров said:

Цифрите показват друго:

Албания         0

Бос. и Хер.   2.49

 България       0.46

 Хърватия       0.69    

 Гърция           10.54  

 Косово            0        

 С.Македония 0.65

 Черна гора    1.22

 Румъния        2.11

 Сърбия          10.66

 Словения      2.18

 Турция           16.31

Общо:             47.31

Това са китайски инвестиции за периода 2005-2020 в млрд долари в страните от Балканския п-в

А това с в други страни от Европа, включително Русия и Украйна:

Русия                                      58.1

Германия                                48.1

Франция                                 33.9

Италия                                    29.3

Испания                                 8.1

Украйна                                 9.1

Унгария                                  5.88

Полша                                     2.1

Чехия                                      0.9

Австрия                                  0.59

https://www.aei.org/china-global-investment-tracker/

Инвестициите на Китай за 15 години са колкото тези в Германия, по-големи от тези във Франция, и определено по-големи от тези във всички държави от Централна Европа взети заедно и умножени по две.

Това, според мен, не е направено за престиж сред камънаците на Балканите. Става въпрос за изграждане най-вече на транспортна инфраструктура, успоредно с това печелене на политическо влияние, но то е на втори план, на първо място е търговския интерес.

Да, и аз това твърдя, морският транспорт към европейските пазари от Китай се осъществява от две дъги - северна и южна - на картата

greening_the_belt___road_initiative_map_natixis_gsh.thumb.jpg.0d2440618b2fc90c52e4495bc6bcde14.jpg

се виждат, а стоките се поемат от концесионирани или закупени от Китай пристанища в Европа, 12 процента от пристанищата са такива, после стоките се транспортират по сухоземни маршрути вътрешно между държавите, китай инвестира в такива маршрути.

Да, в Източна и Северна Африка има големи китайски инвестиции, в Египет например са по-големи от тези в Германия, но Китай се стреми да монополизира там суровинната база, а внася в Европа и Африка всичко, като ги свързва с морския си маршрут.

Напълно съм съгласен, там ще бъде най-голямото напрежение между САЩ и Китай, което може да премине и във военни действия за Тайван.

Моля не бъркайте кредити с инвестиции. Китайските кредити са политически изгодни и за безскрупулни режими, като сегашния в Белград, не е проблем да представи фактите по лъжлив начин. Реално китайските инвестиции са не повече от 3-4 млрд. щ.д. и са концентрирани в два големи проекта - завод за гуми и комбинат за преработка на медна руда в Бор.

За Гърция също се съмнявам, че китайците са инвестирали повече от 4-5 млрд. щ.д., вкл. в имоти на китайски олигарси и техните наложници. За България, Босна и фиром бих попитал къде ги тези китайски инвестиции?! В числото на Турция най-вероятно става въпрос за китайската кредитна линия, с която се модернизира някаква железница из Анадола.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 6 часа, новорегистриран2 said:

Моля не бъркайте кредити с инвестиции. Китайските кредити са политически изгодни и за безскрупулни режими, като сегашния в Белград, не е проблем да представи фактите по лъжлив начин. Реално китайските инвестиции са не повече от 3-4 млрд. щ.д. и са концентрирани в два големи проекта - завод за гуми и комбинат за преработка на медна руда в Бор.

Нищо не бъркам, данните са извадени от интерактивния сайт China Global Investment Tracker на American Enterprise Institute:

2021-08-01_152228.thumb.jpg.9c08dd877b08b65e185ffe4a083fe49b.jpg

https://www.aei.org/china-global-investment-tracker/

който работи поне от десетина години и се ползва от много изследователи.

According to the 2011 Global Go To Think Tank Index Report (Think Tanks and Civil Societies Program, University of Pennsylvania), AEI is number 17 in the "Top Thirty Worldwide Think Tanks" and number 10 in the "Top Fifty United States Think Tanks".[19] As of 2019, the American Enterprise Institute also leads in YouTube subscribers among free-market groups.[20]

https://en.wikipedia.org/wiki/American_Enterprise_Institute

Не бива да се смесват понятията ПЧИ /преки чужди инвестиции/ с "инвестиции", както знаете ПЧИ са тези с притежаване на контролния пакет акции в една фирма, най-често данните за тях фигурират в повечето статистики за инвестиции, този тракер проследява всички инвестиции.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 42 минути, Б. Киров said:

Не бива да се смесват понятията ПЧИ /преки чужди инвестиции/ с "инвестиции", както знаете ПЧИ са тези с притежаване на контролния пакет акции в една фирма, най-често данните за тях фигурират в повечето статистики за инвестиции, този тракер проследява всички инвестиции.

Все пак в този сайт инвестициите  са разграничени и могат да се видят отделно. 

Албания         0

Бос. и Хер.   0.42

 България       0.12

 Хърватия       0.22  

 Гърция           9.75  

 Косово            0        

 С.Македония  0

 Черна гора    0

 Румъния        0

 Сърбия          4.44

 Словения      1.39

 Турция           5.8

Общо 22.14  или 0.155 милиарда на 1 милион човека (при 142-143 милиона население за тези три страни). 

За сравнение числата за страните от Скандинавия са следните:
Норвегия - 7.16
Швеция - 15.34
Финландия - 15.48
Общо - 37.98  или 1.81 милиарда на 1 милион човека.

 


 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 2 часа, Atom said:

България       0.12

България тук фигурира със 120 млн. долара инвестирани в Грейтуол, неуспешно разбира се, но ги няма другите две инвестиции, които минават в графата "строителство", а това дефакто си е вид отпускане на заем/кредит с изгодни за китайците условия. Например последната от 2019:

"Голямата китайската строителна и машиностроителна компания China Machinery Engineering Corporation (CMEC) е подписала договор за 120 млн. евро с акционерното дружество "Логистичен Център–Варна" ЕАД за съвместно разработване на нова инфраструктура в пристанище Варна, най-голямото в България. Това е първият пристанищен проект на китайската компания в България, съобщава сайтът www.portseurope.com. Компанията CMEC, която е собственост на държавно контролираната Китайска национална корпорация за машиностроене (Sinomach), ще отговаря като основен изпълнител за оптимизацията на проекта, доставката на материали, строителството и инсталацията. Очаква се общият срок за изграждане на проекта да бъде тригодишен, отбелязва БНР.Това е първият проект за пристанищно строителство, инвестиран от китайска компания в България и представлява проект за инфраструктура и свързаност в Централна и Източна Европа по инициативата на властите в Пекин "Един пояс, един път".

https://www.flagman.bg/article/186027

Схемата е следната, китайска държавна банка отпуска на клиента кредит, а китайска държавна компания строи на същия клиент. Естествено че китайците ще имат предимство за този проект, най-малко той обслужва тяхната стратегия в ЕС.

Същата работа е в Сърбия, като "строителство" например са записани пари отпуснати за строеж на скоростна жп линия, прави я китайска фирма, по тази линия ще минават главно китайски стоки от пристанищата в Пирея и Солун.

Пирея фигурира като инвестиция, защото китайците получават дългогодишна концесия на цялото пристанище. Да, те използваха кризата в Гърция, за да се сдобият с тази концесия, но ЕС тогава в суматохата не спря сделката, а гърците финтираха като най-напред изприпкаха в Москва да искат от Путин някакви милиарди, като руснаците даже се бяха нагласили да придобият концесията на Пирея в замяна. И финално изскочи китайският консорциум, който финансира цялата сделка и който работи с гръцкия товарен флот, частен и най-голям в света по тонаж.

Не случайно тракера се нарича China Global Investment Tracker и включва както инвестиции, така и "строителство"; в по-бедните страни преобладават договори за "строителство", в по-богатите за инвестиране, но крайния резултат е подчинен на една цел; проектите "Пояс и Път" също могат да се разглеждат отделно, но са вътре в китайските инвестиции и проекти, те са на книга една трета от двата плюс трилиона долара, вложени от Китай за 15 години.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 15 минути, Б. Киров said:

България тук фигурира със 120 млн. долара инвестирани в Грейтуол, неуспешно разбира се, но ги няма другите две инвестиции, които минават в графата "строителство", а това дефакто си е вид отпускане на заем/кредит с изгодни за китайците условия. Например последната от 2019:

"Голямата китайската строителна и машиностроителна компания China Machinery Engineering Corporation (CMEC) е подписала договор за 120 млн. евро с акционерното дружество "Логистичен Център–Варна" ЕАД за съвместно разработване на нова инфраструктура в пристанище Варна, най-голямото в България. Това е първият пристанищен проект на китайската компания в България, съобщава сайтът www.portseurope.com. Компанията CMEC, която е собственост на държавно контролираната Китайска национална корпорация за машиностроене (Sinomach), ще отговаря като основен изпълнител за оптимизацията на проекта, доставката на материали, строителството и инсталацията. Очаква се общият срок за изграждане на проекта да бъде тригодишен, отбелязва БНР.Това е първият проект за пристанищно строителство, инвестиран от китайска компания в България и представлява проект за инфраструктура и свързаност в Централна и Източна Европа по инициативата на властите в Пекин "Един пояс, един път".

https://www.flagman.bg/article/186027

Схемата е следната, китайска държавна банка отпуска на клиента кредит, а китайска държавна компания строи на същия клиент. Естествено че китайците ще имат предимство за този проект, най-малко той обслужва тяхната стратегия в ЕС.

Същата работа е в Сърбия, като "строителство" например са записани пари отпуснати за строеж на скоростна жп линия, прави я китайска фирма, по тази линия ще минават главно китайски стоки от пристанищата в Пирея и Солун.

Пирея фигурира като инвестиция, защото китайците получават дългогодишна концесия на цялото пристанище. Да, те използваха кризата в Гърция, за да се сдобият с тази концесия, но ЕС тогава в суматохата не спря сделката, а гърците финтираха като най-напред изприпкаха в Москва да искат от Путин някакви милиарди, като руснаците даже се бяха нагласили да придобият концесията на Пирея в замяна. И финално изскочи китайският консорциум, който финансира цялата сделка и който работи с гръцкия товарен флот, частен и най-голям в света по тонаж.

Не случайно тракера се нарича China Global Investment Tracker и включва както инвестиции, така и "строителство"; в по-бедните страни преобладават договори за "строителство", в по-богатите за инвестиране, но крайния резултат е подчинен на една цел; проектите "Пояс и Път" също могат да се разглеждат отделно, но са вътре в китайските инвестиции и проекти, те са на книга една трета от двата плюс трилиона долара, вложени от Китай за 15 години.

В България никога не е имало голяма китайска инвестиция. Заводът е Ловеч си беше 90% българска собственост. А за пристанище Варна даже няма нужда от коментар.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Спам. Повече няма да споря, защото спорите заради спора. Пожелавам ви хубав ден.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 15 минути, Б. Киров said:

Спам. Повече няма да споря, защото спорите заради спора. Пожелавам ви хубав ден.

Лично спор не виждам, а интересна дискусия. Ето данни от нашето министерство на икономиката https://www.mi.government.bg/bg/themes/kitai-192-333.html?p=eyJwYWdlIjo0fQ==

За мен е изненадващо, че китайските инвестиции са на толкова високо ниво. Т.е. посочената сума от 120 млн. щ.д. е достоверна.

Редактирано от новорегистриран2
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

На Летните олимпийски Токио 2020, към момента със Северна Македония имаме поравно- по 1 сребърен и сме на около 65 място. Сърбия е на около 33-то с 5- 1 златен, 1 сребърен и 3 бронзови. Не сме привлекателни, не сме бойци, не сме победители. Яха ни всеки.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, Втори след княза said:

Не сме привлекателни, не сме бойци, не сме победители. Яха ни всеки.

Искаш да кажеш, че когато на предишни олимпиади сме имали медали, никой не ни е яхал и сме
били много привлекателни. Глупости.

Сега нямаме медали защото държавата не инвестира в спорта както едно време. А тогава това
се правеше по идеологичски причини: за да се покажат предимствата на социалистическата
система.

Няма инвестиции = няма медали. Толкова е просто.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

На олимпиата в Москва през 1980г сме трети по медали с общо 41 ... пред Италия, Франция  
и Англия. Югославия тогава е 14-та с общо 9.

Значи през 1980г сме били привлекателни, бойци и победители - и никой не ни е яхал. :ag:
 

Rank Nation Gold Silver Bronze Total
1 Soviet Union 80 69 46 195
2 East Germany 47 37 42 126
3 Bulgaria 8 16 17 41
4 Cuba 8 7 5 20
5 Italy 8 3 4 15
6 Hungary 7 10 15 32
7 Romania 6 6 13 25
8 France 6 5 3 14
9 Great Britain 5 7 9 21
10 Poland 3 14 15 32
11 Sweden 3 3 6 12
12 Finland 3 1 4 8
13 Czechoslovakia 2 3 9 14
14 Yugoslavia 2 3 4 9

Източник http://en.espn.co.uk/espn/sport/story/142361.html

Редактирано от gmladenov
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 часа, gmladenov said:

На олимпиата в Москва през 1980г сме трети по медали с общо 41 ... пред Италия, Франция  
и Англия. Югославия тогава е 14-та с общо 9

Малко е неточно. Прочетох, че това са игри, бойкотирани от 65 държави, начело със САЩ.

Нямам точен аргумент за привлекателност, но имам познати, които тогава са работели в Либия и Тунис и са се прибирали с желание в родината, защото имали долари за Кореком. България е била привлекателна за тях. 

От друга страна, конкретно за Югославия, по това време (1980) е значителен фактор в Движението на необвързаните и е силно консолидирана, а Тито току що е починал. 

От трета страна, ако смяташ, че не си изграждаме представа за хората от една нация по победите им в спорта, защото това ни е досега до тях през телевизора, жестоко се лъжеш. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 44 минути, Втори след княза said:

Малко е неточно. Прочетох, че това са игри, бойкотирани от 65 държави, начело със САЩ.

Факт: в олимпийските игри през 1980г - които САЩ бойкотират - България е на трето място по
общ брой медали. Няма нищо неточно в този факт.

Ако беше казал "малко е подвеждащо", може би щеше да си прав. Но ти казваш "малко е неточно",
което не е истина. Ние сме точно трети по медали в тази олимпиада и това не се оспорва от никой
друг освен теб.
 

Цитирай

Нямам точен аргумент за привлекателност ...

Според мен нямаш никакъв аргумент за привлекателност.

Македонците искат да са собствен народ със собсвена история. За съжаление с последното ние
не сме съгласни ... а те пък не са съгласни с нашето несъгласие ... и това няма нищо общо с броя
български медали на сегашни и предишни олимиади.

Ако сега бяхме трети по медали (като през 1980г), дали македонците щяха да клекнат и да признаят,
че те нямат отделна история от нашата в периода 681г-1878г.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 6 часа, gmladenov said:

Ако сега бяхме трети по медали (като през 1980г), дали македонците щяха да клекнат и да признаят,
че те нямат отделна история от нашата в периода 681г-1878г.

Mного малко вероятно, защото това няма значение за желанието за изграждане на национална държава със всичките й атрибути (нация, национални героги, национален език, национални празници), след като тя дефакто съществува.

На някои от тях и сега е по-удобно да си извадят български паспорт, за да пътуват в ЕС, но това не означава, че самоидентификацията им е българска, просто личен опортюнизъм. Ако имат тази възможност, защо не. Мисля си, че все се хващаме за сламка, а то такава няма и е крайно време да го разберем.

По време на комунизма спортът беше начинът да бием гадните капиталисти, за да види целият свят, че комунизмът е най-великият строй на света и ражда суперспециални хора. Версия на нацизма, но в друга идеологическа обвивка.

https://bulgarianhistory.org/sportat-kato-chast-ot-bulgarskata-vunshna-politika/

Никой днес не иска това:

https://www.dw.com/bg/машините-за-медали-на-комунизма/a-46254711

https://www.dw.com/bg/дългата-ръка-на-дс-в-спорта/a-18440671

За бога, Иван Славков беше шеф на Българския олимпийски комитет. Защо ли.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 8 часа, gmladenov said:

Ако сега бяхме трети по медали (като през 1980г), дали македонците щяха да клекнат и да признаят,
че те нямат отделна история от нашата в периода 681г-1878г.

Несъмнено е, че спортът е мерило за здравето на една нация. Ето, от БФФ се замислят, че у нас чуждите футболисти са гръбнакът на футбола ни, а българските са неколцина. Така е и в други спортове. Вижте в списъка на българските спортисти на Олимпиадата, чуждите имена и тези, които живеят и тренират в чужбина. ТУК Спортът не е само дотации, той е желание за победа. Децата дебелеят и не спортуват. Не са активни и победители. Но да се върна на въпроса ви.

Ако сега бяхме трети по медали, това щеше да даде самочувствие на македонците с българско самосъзнание да се отърсят и да се гордеят открито с произхода си, а не да се смушват. "И ний сме дали нещо на света" означава и олимпийски медали, а възраждането на българите в Македония трябва все от нещо да тръгне. Ще се гордеят да взимат български треньори, а не ние от Македония.

Редактирано от Втори след княза
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Най-успешна за България е Олимпиадата в Сеул 88 г.  Там вече участват всички - и Запада и Изтока (блокове), а България с 10 златни от общо 35 е в спортния си апогей

 
Rank Nation Gold Silver Bronze Total
1 22px-Flag_of_the_Soviet_Union.svg.png Soviet Union (URS) 55 31 46 132
2 22px-Flag_of_East_Germany.svg.png East Germany (GDR) 37 35 30 102
3 22px-Flag_of_the_United_States.svg.png United States (USA) 36 31 27 94
4 22px-Flag_of_South_Korea_%281984%E2%80%9 South Korea (KOR)* 12 10 11 33
5 22px-Flag_of_Germany.svg.png West Germany (FRG) 11 14 15 40
6 22px-Flag_of_Hungary.svg.png Hungary (HUN) 11 6 6 23
7 22px-Flag_of_Bulgaria_%281971%E2%80%9319 Bulgaria (BUL) 10 12 13 35
8 22px-Flag_of_Romania_%281965%E2%80%93198 Romania (ROU) 7 11 6 24
9 22px-Flag_of_France.svg.png France (FRA) 6 4 6 16
10 22px-Flag_of_Italy.svg.png Italy (ITA) 6 4 4 14
11 22px-Flag_of_the_People%27s_Republic_of_ China (CHN) 5 11 12 28
12 22px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png Great Britain (GBR) 5 10 9 24

 

Приоритет в класирането се дава за златните медали, иначе по общ брой България ще заеме умопомрачителното 5 място изпреварвайки Унгария и домакина Корея. Но и по всички показатели България е преди колоси като Великобритания, Франция, Китай ....

Но...

Що се отнася до това дали медалите носят необходимия национален престиж - по принцип да, но в случая виждаме ГДР заемаща второ място преди суперсилата  САЩ, а Европейския гигант ФРГ на 5-та позиция с пъти по-малко златни медали от ге-де-ерците.  Е ? Какво стана ? Превъзходството на източно-германските спортисти не се отрази по никакъв начин на желанието на народа за присъединяване към богатата част на Германия. Богатата по стандарт на живот с по-големите заплати, с по-големите пенсии, с огромния избор на потребителски стоки, със свободното пътуване ....пък, че в спорта е по-назад....кой го е еня ? 

По впечатляващо е не да си спортен, а икономически гигант!  Люксембург е  джудже в спорта, но Великан в Стандарта на живот. Ако бяхме една...Швейцария на Балканите (икономическо тигърче) македонците стократно повече биха се впечатлили и масово да започнат да преоткриват българските си корени. И ще има защо ? По висока пенсия, по висока заплата, по благоустроена страна...а пък медалите от щангисти и борци е последна грижа

Гледам първите две супер сили в спорта за 1988 г. ! И от двете има само спомен и то...тъжен..

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...