Отиди на
Форум "Наука"

Как ще се отразят санкциите на Русия и как на останалия свят?


Recommended Posts

  • Мнения 1,4k
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Преди 15 минути, Кухулин said:

Така се говори.

Или поне останките от украинския федерален окръг.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 минути, новорегистриран2 said:

Или поне останките от украинския федерален окръг.

Преди да почнат да го управляват, руснаците първо трябва да завладеят украинския федерален
окръг, че засега нещо не им се получава.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 часа, новорегистриран2 said:

Дори и да ги отпишат, това не променя факта, че жените и децата избягаха в Европа. А след войната ще ги последват и мъжете. И за руснаците ще остане една огромна, обезлюдена територия. За какво им е Украйна без младите?!

Полезни изкопаеми, земеделски земи и др. Големите пристанища на Черно море им гарантира по-ниска себестойнст на износа, поради по-ниските разходи за транспорт, в сравнение със сухопътните.

А паплач да преселят там, си имат. Вярно е че ще им отнеме време, но явно смятат че в дългосрочен план си заслужава.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 минути, Янков said:

А паплач да преселят там, си имат. Вярно е че ще им отнеме време, но явно смятат че в дългосрочен план си заслужава.

Ако направят с Мариупол това, което направиха с Грозни след войната, украинците сами ще се натискат обратно. Въпросът е как ще се разберат финансово с ДНР. Градът най-вероятно ще остане при тях.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 минути, Кухулин said:

Ако направят с Мариупол това, което направиха с Грозни след войната, украинците сами ще се натискат обратно. Въпросът е как ще се разберат финансово с ДНР. Градът най-вероятно ще остане при тях.

Предполагам че имат някаква идея. Няма как да знам. Но определено Мариопул им е приоритет заради пристанището. И явно Украйна е наясно с това.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 46 минути, Янков said:

Полезни изкопаеми, земеделски земи и др. Големите пристанища на Черно море им гарантира по-ниска себестойнст на износа, поради по-ниските разходи за транспорт, в сравнение със сухопътните.

А паплач да преселят там, си имат. Вярно е че ще им отнеме време, но явно смятат че в дългосрочен план си заслужава.

За какво са им тия полезни изкопаеми и земеделски земи?! Да не би да нямат в сегашните граници на РФ? Черноморски пристанища да не би да нямат, при това по-големи и модерни от украинските...

Хора от къде ще вземат? От Средна Азия?! Даже в момента средноазиатските републики се задъхват да задоволят нуждите на Русия от гастербайтери. А само за миналата година Русия е загубила над 1 000 000 души, основно руснаци. Руската раждаемост е по-ниска и от българската, а след тазгодишните фойерверки сигурно ще стигне равнището на южнокорейската...

За да оцелее Русия, в сегашните си граници, ѝ трябват хора, а не нови територии. Независима, световно значима икономика се прави с хора, не с безлюдна пустош.

Япония и Южна Корея по територия са никои, в сравнение с РФ, но по население са сравними. А къде са икономиките им няма нужда да пиша. Виетнам и Филипините да не би да са някакви гиганти?! Естествено, че не. Но имат по 100 милиона население, което им осигурява ръст от 6-7% на година.

Колко беше руския ръст за последното десетилетие? Сигурно общо е 6-7%. Та, една обезлюдена Украйна няма да е в интерес на Москва. Особено, ако тя иска да се конкурира със САЩ, Китай и ЕС.

Редактирано от новорегистриран2
  • Харесва ми! 5
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 27 минути, новорегистриран2 said:

Та, една обезлюдена Украйна няма да е в интерес на Москва. Особено, ако тя иска да се конкурира със САЩ, Китай и ЕС.

Към днешна дата населението на ЕС е 445млн души, а на САЩ е 330млн. Или общо ≈775млн души.
Русия без Украйна е към 145млн, а заедно с Украйна - към 188млн.

Колкото и да им се ще на "братушките", те няма как да са по-велики от колективния Запад.
Особено след като Украйна не ще да им пристане.

Руската мечка да си знае гьола.

Редактирано от gmladenov
  • Харесва ми! 1
  • ХаХа 2
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Почнаха пазарлъците :D 

Пересмотр валюты, в которой производятся расчеты по контрактам на поставку газа из России, означает, что можно пересмотреть и цены, сказал журналистам премьер-министр Бельгии Александер де Кроо.

https://www.vedomosti.ru/economics/news/2022/03/24/915102-belgiya-predlozhila-peresmotret-tseni-na-gaz

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 минути, новорегистриран2 said:

За какво са им тия полезни изкопаеми и земеделски земи?! Да не би да нямат в сегашните граници на РФ? Черноморски пристанища да не би да нямат, при това по-големи и модерни от украинските...

Ами Русия явно се е насочила към контрол на суровините. По-напред, бях пускал материали какви суровини изнася Украйна, включително и видове редки метали.

Смятам че в голяма степен подценявате контрола над суровините. Да, вярно е. Русия маже и да няма върхови технологии, но ако държи суровините за производството им, се превръщаш в неин заложник. И дори да си намериш начин да ги компенсираш от другаде, това става за сметка на конкурентите ти, които съответно трябва да си ги набавят някак. И откъде ще ги набавят освен от Русия? И кой ще си увеличи влиянието върху тези страни?

Земеделските земи са най-важното което една страна има. Човек се нуждае от четири неща за да оцелее физичиски. Храна, вода, подслон и енергийни източници. А Русия и Украйна са големи износители на храна. Която няма как да бъде компенсирина. В тази тема пуснах много коментари по този въпрос, но тук ще ти припомня само един факт. Украйна осигурява 80% от световният износ на слънчоглед. Ако не ми вярваш, иди до магазина и си купи бутилка олио. И виж цената. Цена, която е следствие от тази война. За пшеница, ечемик царевица и др., не ми се говори. При тях процента не е толкова огромен, но е значителен.

Земеделието не е завод. Завод можеш да построиш и в Сахара, но пшеница и слънчоглед не можеш да отгледаш в Сахара. Русия има огромна територия, но съща така огромна част от тази територия е неизползваема. На нея не можеш да отгледаш нищо. Украйна е в съвсем различна ситуация. Огромен процент от нейната площ е плодородна и при това тази площ е изключително подходяща за основните култури.

Сега да видим какво ни предлага запада, но не от наша гледна точка, а примерно от гледната точка на един египтянини или един турчин. Давам ти за пример тези две страни, защото те са сред най-големите зависими вносители на пшеница от Русия и Украйна.

САЩ и ЕС ми внасят телефони, коли, лаптопи и други високотехнологочни продукти. Русия ми предлага храна. Ако съм богат, е ясно какво ще избера. Но ако съм беден и гладен, кой според теб ще има по-голямо влияние върху мен - този който ми продава кола, която не мога да си позволя да я купя, или този който ми предлага храна, която мога да си позволя да купя. И ако този който ми предлага кола, която не мога да си купя, ми забранява да си купя храна от този който ми предлага да я купя, защото този ми предлага храна, води война срещу държава която не знам къде е, кой от двамата бих поддържал? Установи ли Русия  още по значителен контрол на храните и суровините, Запада ще има сериозни проблеми. Русия ще придобива все по-голямо влияние върху страни източници на суровини, които са жизнено важни за Запада. А технологично развитите страни, от своя страна са силно зависими от страните с ниско развитие на технологиите, но изнасящи суровини които са нужни за поддържане високите технологии.

Колкото до пристанищата, те всички имат определен капацитет. Явно Русия се нуждае от още пристанища.  Смятам, че определени пристанища са важни за Русия, не защото съм наясно с проблемите на руската икономика, а защото руската армия се е концентрирала върху тях. Ако Русия искаше да установи категорично надмощие на Украйна, защо не се концентрира върху Киев, а си губи времето и ресурсите в Мариопул? Явно за Русия, Мариопул е по важен от Киев. И изглежда че и Киев ( да си го кажем направо - САЩ) мисли така. Иначе нямаше да организира такава жестока отбрана там.

  • Харесва ми! 2
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 9 часа, Кухулин said:

Много страни почнаха да се оплакват от решението - Германия, Япония.

«Я не думаю, что кто-то в Европе действительно знает, как выглядят рубли, - сказал глава правительства Словении Янез Янша. - Никто не будет платить в рублях».

:D 

  • ХаХа 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 14 минути, Кухулин said:

Хм. Чета тука някакви неща, викам я да проверя - в Москва олиото по $1 литъра. Хмм...

https://www.ozon.ru/product/podsolnechnoe-maslo-sloboda-rafinirovannoe-dezodorirovannoe-1-l-172439443/

Ами то в UK е също толкова. Има дори и по-евтино, но и по-скъпо. Зависи от качеството....

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Кухулин said:

«Я не думаю, что кто-то в Европе действительно знает, как выглядят рубли, - сказал глава правительства Словении Янез Янша. - Никто не будет платить в рублях».

:D 

Не само че не знаят как изглеждат, ами и ще откажат да ги използват. Това за тях са вид Монополи банкноти. 

  • Харесва ми! 2
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

https://www.facebook.com/1977240255906003/posts/2788582261438461/

интересно инфо.

https://fb.watch/bZKjn-vQV-/

Битката за захарта в Русия продължава

Тифани" спира да работи с руски диаманти

https://novini.bg/biznes/pazari/711195?fbclid=IwAR172vukYGtgB30LHr2qFlkRPQMMwBZCUWlAX5vd5WF42RD3dLc2QfboPdw

Редактирано от Сармат
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Diesel Crisis In Europe Worsens As Austrian Energy Giant Limits Sales

Earlier this week, we quoted the heads of some of the world's biggest independent energy trades, who spoke at the FT Commodities Global Summit in Lausanne, Switzerland and unveiled a dire forecast for the diesel market: "The thing that everybody’s concerned about will be diesel supplies. Europe imports about half of its diesel from Russia and about half of its diesel from the Middle East,” said Russell Hardy, chief of Switzerland-based oil trader Vitol. “That systemic shortfall of diesel is there.”

As a reminder, Russian supplies account for about 15% of Europe’s diesel consumption, according to the FT which carried their comments.

Hardy said the shift to more diesel consumption over gasoline in Europe had helped to create shortages of the fuel. He added that refineries could boost their diesel output in response to higher prices at the expense of other oil-derived products to shore up supply, but warned that rationing was a possibility.

 

Meanwhile, Torbjorn Tornqvist, co-founder and chair of Geneva-headquartered Gunvor Group said that "Europe is short of diesel" but added that "Diesel is not just a European problem; this is a global problem. It really is."

Tornqvist also warned that European gas markets were no longer functioning properly as traders faced huge demands from banks for cash to cover hedging positions. “I think it’s broken. It really is,” he said. “I never thought that somebody could say ‘ah, gas has fallen below 100 per megawatt hours is really cheap’.”

Related: Top Oil Traders See Oil Topping $200 By End-2022

Finally, the CEO of Trafigura Jeremy Weir, which has recently fielded billions in margin calls and has warned that commodity trading houses risk imploding absent a central bank bailout, put the final nail in the coffin warning that "the diesel market is extremely tight. It’s going to get tighter and will probably lead into stock outs” referring to when fuel stations run dry.

Since then the European Diesel market has effectively frozen up, as the following chart of the absolutely insane backwardation in European diesel (2M-3M gasoil price spread) shows...

1648142086-o_1fuueoql5u0011aognspk8gb98.

... and on Thursday the shortage finally spilled over - to use the term very loosely - on the street, after Austria's energy giant OMV announced it was "limiting spot sales of heating oil and diesel until further notice", Bloomberg reported.

The move, the company explained in an email, was to ensure it can meet contractual supply obligations noting that "as a precaution, the spot business has been limited until further notice.” The company didn’t give specifics on where the limits are in place, however it is safe to safe that soon the limits will hit all of Austria which is exceptionally dependent on Russian oil; to wit, earlier on Thursday, Austrian Chancellor Karl Nehammer said that talk of immediate boycott of Russian energy is both “unrealistic and wrong,” adding that “it doesn’t work. Austria gets 80% of its gas from Russia."

Underscoring just how bad the European diesel crisis will soon, get, Europe’s scramble for alternatives to Russian diesel flipped New York from a typical import region to an exporter. According to Bloomberg, in a rare reversal of normal trade flows, New York is sending two diesel cargoes to Europe -- which relies on Russia for about a third of its diesel needs -- even as regional inventories are at multiyear lows and prices hover close to record highs.

Related: OPEC Warns A EU Ban On Russian Oil Could Have Serious Consequences

The flip-flop is an example of how Russia’s invasion of Ukraine is rattling fuel markets around the globe, even though the U.S. is relatively less exposed to Russian exports. High pump prices in the U.S. have become a liability for President Joe Biden, and the burden is growing for truckers and farmers.

Two tankers, the Falcon Nostos and the Energy Centaur, are carrying more than 700,000 barrels of diesel from New York to Europe, according to Vortexa, Kpler, as well as shipping data compiled by Bloomberg. This is a reversal of recent trade flows, which saw cold-gripped New York Harbor import at least 4.5 million barrels of diesel from Europe and Russia since the start of the year for power generation and home heating.

Diesel exports from the Gulf coast to Europe are also picking up, with around 103,000 barrels a day heading to the continent so far this month, compared with 19,000 in February, Kpler estimates. This trade route is more common, although it has diminished in the last year or two, with Latin America absorbing much of the U.S. export diesel market.

But the flow of U.S. clean products will “redirect toward Europe if European buyers are less willing to lift out of Russia,” said Reid I’anson, senior commodity economist at Kpler.

The transatlantic diesel pull is taking place even as Russian-origin cargoes continue to discharge at European ports. The U.K. has said it will phase out imports of Russian oil, including diesel.

The arbitrage to ship diesel from the U.S. to Europe remains largely shut on paper, traders say. This means cargo movers risk taking a loss, especially considering the sharp backwardation in the European diesel market -- a condition where prices for future deliveries are priced below prompt levels.

“It’s all a gamble,” one trader said.

And while diesel has been the hardest hit so far, the shortage is rapidly becoming a "not just diesel issue" as Bank of America explains:

Waiting for gasoline to catch diesel: bullish refiners: Distillate are in short supply on both sides of the Atlantic, setting up the conditions to keep diesel cracks strong near term. While this is bullish on its face, we see a derivative impact on gasoline being overlooked during what is the winter / summer shoulder season for gasoline. The period when refiners liquidate high pressure (butane blended) gasoline feedstock in favor of building summer grade stock, which is less evaporative at higher summer temperatures (higher Reid Vapor Pressure or RVP). This typically coincides with an operating decision to tilt the dials in the refineries back to gasoline to preparation for the seasonal 'peak' in demand during the traditional driving season. The problem is the spread between distillate and gasoline today is wide (above $24/bbl, USGC Basis) - so there is no obvious incentive to flexing yields yet. The longer this lasts, seasonal increases in gasoline production would not build. Without a price signal to get busy, we view this as a set up for a bullish structure for both gasoline and distillate into summer.

Translation: it's just a matter of time before the "stock outs" hit gasoline as well, and earlier today we got an example of just that:

  • Харесва ми! 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 12 часа, Сармат said:

Тифани" спира да работи с руски диаманти

Малко ме учудва, с каква готовност знакови компании се изнесоха от РФ. Едва ли не, все едно само са чакали сериозен повод. Май проблема на Русия не е Путин. Путин е просто събирателен образ. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 минути, Amazonski said:

Малко ме учудва, с каква готовност знакови компании се изнесоха от РФ. Едва ли не, все едно само са чакали сериозен повод. Май проблема на Русия не е Путин. Путин е просто събирателен образ. 

СМСМ. Руснаците имат две основни проблеми. Едната им е от далечното минало, за мешианистичното им бълнуване за единна славянска империя ръководена от помазаният първи след Исус Христос руският Цар.

Второто, че още не са успели да преккрачат технологическата бариера в промишленоста нужна за 21 век, а все още основно живеят от произнос на суровини/както при Пьотр Перви/ в които знаем е нищожно малко добавената стойност....

Все още мисли да играе ролята на могъща сила с ГДП на една Италия....😎

  • Харесва ми! 2
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 25 минути, Amazonski said:

Малко ме учудва, с каква готовност знакови компании се изнесоха от РФ. Едва ли не, все едно само са чакали сериозен повод. Май проблема на Русия не е Путин. Путин е просто събирателен образ. 

Икономиката е слуга на политиката. Мои познати работещи в западни фирми и корпорации са ми разказвали,че понякога техни дъщерни фирми в държави като Русия например,внезапно се изнасяли от страна без да дават обяснение на никого. И то при положение,че тези дъщерни фирми са били печеливши. Явно когато политиците наредят нещо на бизнесмените,на последните не им остава нищо друго,освен да козируват и изпълнят нареждането.

  • Харесва ми! 1
  • Неясен 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, deaf said:

Икономиката е слуга на политиката. Мои познати работещи в западни фирми и корпорации са ми разказвали,че понякога техни дъщерни фирми в държави като Русия например,внезапно се изнасяли от страна без да дават обяснение на никого. И то при положение,че тези дъщерни фирми са били печеливши. Явно когато политиците наредят нещо на бизнесмените,на последните не им остава нищо друго,освен да козируват и изпълнят нареждането.

Обратно СМСМ. Политиката да е чист бизнис. Например свършва им мандата за безданъчен или облекчен режим. Или майката фирма намира още по-евтини сглобачи. Или майката усвоява техниката за която е дошла...Например немците купиха Ровер само заради джипката. И сега и от Поршето правят СУВ...Или има патент на някое българско лекарство. С фирмата заедно получават и него. След като прехвърлят производството му в друга даржава, закрива дъщерната фирма...Да му мисли местното правителство....Така, че вариации много.

  • Харесва ми! 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, Skubi said:

свършва им мандата за безданъчен или облекчен режим.

Който режим политиците са им дали с някаква си тяхна цел. Въобще,в примерите които даваш политиката е определяща...Ето сега САЩ отнеха на Русия статута за най-облагодетелствана държава в търговията със Щатите...

  • ХаХа 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 17 минути, deaf said:

Който режим политиците са им дали с някаква си тяхна цел. Въобще,в примерите които даваш политиката е определяща...Ето сега САЩ отнеха на Русия статута за най-облагодетелствана държава в търговията със Щатите...

Не.Абсолютно не. Те са подкупени...Защо години наред Меркел няма ни лоша дума за поведението на Орбан? Защото той осигорява на най-големите немски фирми безданъчен ред, свободен износ на профита, държавна субсидия получена от ЕС, робски труд....

 

  • Харесва ми! 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 минути, Skubi said:

Не.Абсолютно не. Те са подкупени...Защо години наред Меркел няма ни лоша дума за поведението на Орбан? Защото той осигорява на най-големите немски фирми безданъчен ред, свободен износ на профита, държавна субсидия получена от ЕС, робски труд....

 

За какъв "безданъчен ред "говориш,когато Унгария и Германия са членки на ЕС и следват еднакви правила...?

Меркел много глупаво и направо инфантилно си беше въобразила,че като направи икономически зависими европейските държави,те ще и играят по свирката. Но не се получи. Единственото което успя отчасти е да ги принуди да приемат арабски "бежанци" и това беше всичко... Но загуби тотално доверието на тези европейски държави и в крайна сметка,ако забелязваш - това доведе до падането и то власт(въпреки че можеше да управлява безброй мандати по закон.

Меркел е пример как политически цели не може да се постигнат с икономически средства. Достойнството,гордостта и нравствените ценности винаги са по-силни от парите и алъш-вериша,(бизнеса).

  • ХаХа 2
Link to comment
Share on other sites

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...