Отиди на
Форум "Наука"

Произход на българите


Recommended Posts

  • Потребител
Преди 45 минути, Petrovich said:

И между другото, заслужава си да се погледне книгата Дыбо А.В. Лингвистические контакты ранних тюрков. 2007, както и  други нейни работи. От една кохорта е със Сергей Старостин, Мудрак и пр.

Кратка рецензия може ли?

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 1,8k
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Преди 1 час, Atom said:

или пък списъците с "иранските думи в българския език"  не са нещо временно, а са  нещо като "институция" и са тук кажи-речи от самото създаване на форума. По тях няма никакво развитие или "доказателства" и си остават на нивото на което са пуснати в началото, а именно мнения недоказани от абсолютно нищо.

Ще се се радвам списъците с иранските думички да бъдат взети по-на сериозно от професионалните учени лингвисти и историци, но засега това не се случва и просто няма кой да цитираме. Поради което често трябва да ги споменаваме и да наблягаме на тях, за да не ги забравим думите че са ирански. Хората не се заемат с тази работа, тъй като материята е дълбока, и се изисква излизане от някои шаблони и по-задълбочен анализ на това кое в славянските езици е заето, кое е собствено, и доколко в миналото близо до тях е имало езиково сходни на тях народи, които не са били анти, венети или склави. Тоест човека, който се заеме с тази работа трябва, да е добър лингвист и смел историк. Човека трябва да обмисли това какво би се случило в езиково отношение при смесването на два езиково близки народа, примерно на скити и сармати, на пра-славяни и скити или други историко-географски и генетически близки индоевропейски народи, на българи и сърби или поляци, и т.н. Тоест трябва малко да се поработи с лингвистична теория на вероятностите и с анализ на смесването на други народи.

Чак тогава темата за думичките може да получи отговор. До тогава думи като Аз, Жена, Къде, Мога, Тича, Дар, Дати/Дете, Шетам, Карам, Че, За, Върша, Крада, и още стотици, ги пишем славянски, но не забравяме, че са и ирански. Някой може да ги нарече и ирано-славянски, или български, скитски, сарматски или прабългарски, и може и да не е далеч от истината във всеки случай. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 10 часа, Atom said:

Чудна тема.  Единият твърди, че няма българи, а само вулгари (общо понятие, без конкретика). Другият твърди, че няма славяни, тюрки и т.н., при това смесва етноними и езикови категории и зачертава всичко наред. Т.е. тегли чертата на цяла една наука - лингвистиката. Третият громи псевдонауката, но сам пуска разни списъци с думи, които не само не са наука, но даже не са псевдонаука или паранаука, а най-обикновена приказка.

И всичко тава без никакъв диалог. Всеки си приказва сам със себе си и се самонавива колко е прав. 

Е, как да няма диалог Атоме? Ето Булгаройда, като един гросмайстор обикаля от дъска на дъска, мести фигурите, шах и мат и винаги усмихнат. Това ако не е диалог? 

Ето сега сме в Централна Азия, там се създава българския етнос, от поне четири народа.... аз ще се включа когато нахлуят в СВБългария.🙂

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това може да е коментирано в форума.....

От откъса за хуните, с който ще ви запозная, личи че Евнапий е написал цяло отделно съчинение за хуните, което има „начало”, а следователно и типично историческо изложение.
Откъсът, представен от кардинал Маи, е типичен за един исторически увод, след който започва началото на исторически труд.
Именно понеже е „увод”, в него Евнапий си позволява да представи метода на своето  цялостно историческо изследване за хуните, чрез метафори.
 
Да се запознаем с краткия „Откъс
Къде са се намирали хуните, откъде са дошли, как са преминали цяла Европа и са притиснали скитския народ, за това никой не е казал нищо ясно. (Това е заявка от страна на Евнапий, че той ще изясни нещата – бел.м.). В началото на това съчинение аз съм изложил това, което смятам за правдоподобно, заемайки сведения от древните писатели и изследвайки техните сведения в точност, за да не съставя своето съчинение единствено върху вероятности и за да не се отклони то от истината. (Тук на две места авторът конкретно заявява, че е написал съчинение за хуните. В следващия пасаж, с който завършва „увода”, той си позволява по метафоричен начин да изложи метода, който е следвал в това свое съчинение и който, както става ясно, авторът сравнява с научния метод на медицината.-бел.м.
С мен не се случва това, което е с хората, прекарали детството си в малък и беден дом, а впоследствие, по щастлив случай, придобили големи и великолепни палати: те по привичка обичат стария си дом и премного се грижат за него. (Това е алюзия към преждеизреченото от автора, че древните писатели за хуните са били критично изследвани от него и Евнапий не им се предоверява, подобно онези, които по привичка обичат стария си дом, тоест, историците, които по привичка се доверяват изцяло на писаното от древните автори
.м.). След като представих в своето съчинение първите сведения за хуните, аз не се лиших от тези, които придобих за тях впоследствие. (Това свидетелства за едно обширно изложение, което започва с цитати и коментари на стари антични историци и географи и преминава към събитията от ІV в. от н.е., на които Евнапий е очевидец- бел.м.). Аз искам повече да приличам на тези, които по време на болест са употребили някакво лекарство с надеждата да получат от него изцеление, но впоследствие, узнавайки чрез опит за друго, по-добро, се обръщат към него и го употребяват, не защото с действието на второто унищожават действието на първото, но защото на мястото на грешни понятия  въвеждат правилното.
Явно Евнапий рекомендира своето съчинение за хуните като пълноценно и ново изложение за тях.-бел.м.). Аз допълвам слънчевите лъчи (разбирай: древните – бел.м.) със собствена светлина: прибавям към предишното описание (за хуните-бел.м.) онова, което  се съгласува с истината, оставяйки в моето съчинение предишните сведения като историческо мнение и прибавям към него следващото (изложение-бел.м.), за да покажа истината.”
 
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

https://ru.wikipedia.org/wiki/Кангюй#Этническое_происхождение

В тая статия, базирана на китайски източници, намирам много отговори:

Цитирай

Верховный правитель всегда носит тронное имя Фуби (夫畢). Он носит шапочку с 7 ...

...

После эпохи Хань лексическая форма «Канзюй» в текстах китайских исторических источников начинает постепенно вытесняться наименованием «Кан», что фиксирует, вероятно, начавшийся с конца IV — начала III века процесс медленного распад мини-империи Кангюй на ряд крупных политических субъектов, одним из которых стало государство Алань (бывшее владение Яньцай).

В III в. н. э. Кангха была завоёвана кочевыми племенами[24

Значи  и кана   и суби-ги  имат обяснение. Разпадът на мини империята обяснява описаният поход  от Михаил Сирийски.  Близостта с аланите става ясна.  

  В статията е обрисуван  добре бита на кангюй като дост цивилизован..

Въпросният Джиджи (Зиези)  Zhizhi   https://en.wikipedia.org/wiki/Zhizhi ,  който е хунски претендент и беглец от своя брат, съюзен с Китай,

първо се сродява с Кангюй до езерото Балхаш .  Съвместно оплячкосват усуните, после се скарват и той някак си ги подчинява, макар че те имат числено превъзходство. Не след дълго китайска военна кампаия го ликвидира.

     В тоя момент аз виждам зраждането на хунския съюз, пронкнал по-късно в Европа. Паплач от хуни-бегълци - малобройни, но най-вероломни, кангюй, усуни, юечжи и т.н.  Българи - това са етнически елемент от този съюз,  или разноплеменен елемент, наречен според топонимията, от където идва -  Балхаш, Бухара, Балх ...  както всички в казармата от Варна, Бургас бяха морски, а всички от Дунава мокри, без значение какви са.

     .... впоследствие  тези дато са  родом  някъде от  Балхаш се спояват, защото всички им подвикват българи, българи ... ии стават племето Българи.

Редактирано от Exhemus
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 9 часа, sir said:

Не, лицето tantin. Виждам, че на повечето от уважаемите съфорумци им е неудобно да повдигат въпроса, но аз съм си неполиткоректна персона и нямам проблем с директното назоваване на нещата.

 

Преди 8 часа, sir said:

Аз съм игнорирал, въпросът ми беше към Атом, който изрежда трима други форумисти, които явно счита за ненаучни, защо не включва в изреждането си лицето, което постоянно намесва в теми за българите разни етруски, шумери, финикийци, асирийци и тем подобни и оспамва всичко с полюциите си.

 

Ти си имаш проблем и проблема не съм ти аз, а проблема си е вътре в теб.

Това че съм цитирал някъде неточно, или че спеллинг-чекъра на телефона ми нещо прецакал? Не ти е това проблема, и ти го знаеш.  Дори не са ти проблем и моите мнения, щото много често в принципни спорове ние с тебе сме от една и съща страна, тоест защитаваме едни и същи позиции откъм научна гледна точка.

Ти обаче си имаш проблем тука с моето присъствие и от поне една година отправяш покани да бъда баннат.  То ако беше само това, ама ти го съчетаваш с такива епитети и квалификации че хората после им се отщява въобще да влизат и да ни четат.. За какво го правиш това ? 

В момента в който си изпуснеш нервите и темата вече е умряла, хората губят интерес. Аз с българоида нямам проблем, дори и да ми се смее и да си прави майтапи с разни грешчици тук и там. Ти се правиш че не ме забелязваш, игнорираш ми мненията, обаче като се обадиш толкоз помия ми изливаш че после темите стават нездравословни и хората съвсем се отдръпват.  Засрами се човеко.   Убедил съм се че админите не ти правят забележки, но все пак имай си мярката и ти.. Тука вече достатъчно търкания имахме с теб и сме си свикнали, но все пак уважавай и другите дето ни четат.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 37 минути, Exhemus said:

Въпросният Джиджи (Зиези)  Zhizhi   https://en.wikipedia.org/wiki/Zhizhi ,  който е хунски претендент и беглец от своя брат, съюзен с Китай,

първо се сродява с Кангюй до езерото Балхаш .  Съвместно оплячкосват усуните, после се скарват и той някак си ги подчинява, макар че те имат числено превъзходство. Не след дълго китайска военна кампаия го ликвидира.

     В тоя момент аз виждам зраждането на хунския съюз, пронкнал по-късно в Европа. Паплач от хуни-бегълци - малобройни, но най-вероломни, кангюй, усуни, юечжи и т.н.  Българи - това са етнически елемент от този съюз,  или разноплеменен елемент, наречен според топонимията, от където идва -  Балхаш, Бухара, Балх ...  както всички в казармата от Варна, Бургас бяха морски, а всички от Дунава мокри, без значение какви са.

     .... впоследствие  тези дато са  родом  някъде от  Балхаш се спояват, защото всички им подвикват българи, българи ... ии стават племето Българи.

Подобно е, но не е съвсем така.  Въпросните хуни , жуни или както и да са се казвали ги има и отпреди българския съюз.

Относно етимологията:

Цитирай

С древнейших времен до XIV—XVI вв. в различных государственных образованиях монгольских народов существовала военная организация традиционного типа, то есть деление войска на традиционные левое и правое крылья и центр (см. /151, с.220—230/). «Поскольку монгольские народы „глядят на юг“ (ойраты — на юго-восток), то левое крыло соответственно было всегда восточным (зүн гар), а правое крыло (барун гар) — западным» /151, с.227/. Однако ойраты, будучи первоначально одним из подразделений общемонгольского войска и составляя его правое крыло (барун гар), также имели свою отдельную войсковую триадную организацию — левое (зүн гар) и правое (барун гар) крылья и центр. Те ойраты, которые составляли левое крыло, и стали позднейшими джунгарами, или зүнгарами.

https://ru.wikipedia.org/wiki/Джунгары#Этимология

Аз си мисля че тоя съюз на българите е свързан по някакъв начин с тия ляво крило - дясно крило (както го казваме в съвременен български). В древния език изглежда е било лява ръка и дясна ръка.   С това лесно се обяснява наставката -гар, гоято иначе почти не се среща другаде.  И от там тези обединения в крила (казано на съвременнен български) се отъждествяват с племената.  Българите могат да бъдат търсени и в още един подобен термин: бурджани.

Тези който са българските хуни идват от Седмиречието. Но освен тях има и други хуни откъм централна Азия. И понеже има твърде много народи и племена в тия съюзи, много е трудно в днешно време да открием тези, дето ни трябват. Те са се смесвали  допълнително. За сравнение: в днешно време термините за славяни и руснаци се разпростират над твърде много други народи.  Хуно-българи от 2 век може въобще да не са същите  през 6 век а през 9 век вероятно са съвсем други.

Редактирано от tantin
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 54 минути, Exhemus said:

 В тоя момент аз виждам зраждането на хунския съюз

Преди 21 минути, tantin said:

Въпросните хуни , жуни или както и да са се казвали ги има и отпреди българския съюз.

А хуните изобщо не изглежда да са етнос.  Хуните открай време са някакви такива променливи съюзи, къде китайци, къде монголи, къде тюрки и прабългари. 

Тоест хунски съюзи има и отпреди включването на българите и отпосле.  Дори изглежда че българите са измежду последните, дето биват асоциирани с тия хунски обединения. Щото китайците и тюрките им виждат сметката в централна и Източна Азия

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Накратко: Анна Дыбо изследва "хунски думи" записани в китайския (Хань ), . На базата на ограничен брой думи, тя ги анализира и ги отнася към една или друга езикова група. Съответно: тюркски

 тангри - небе, Тангра ; ронг, орун -> трон ; бьоклуг (нещо като бокал, съд) ; льеулха - нещо като лоши коне, мърша. (обръщам внимание на лош)

конгур - би трябвало да е за сив кон, но при нас е само "кон"

Втората група думи които тя отсява са ранно-сакски, свързани с млякото.

рак, рагаи, ронг - за ферментирала напитка.  В тази връзка е нашата ракия , която обаче може да има връзка и с арабските  "арак" .

сарак - сарах - това го дават за каймак. (на млякото)  ; общо 10 думи са в тая категория.

3. Някакви пост-класически тюркски думи.

От тия за нас са интересни: бат - за господин,   Бат Баян, бате, .

кунций - бобър.. Има едно животинче дето се нарича куница. от типа на белките.

И една интересна такава:  "куйатдхе" - тя го свързва с катър, муле. 

4. Късно-китайски заимствания:

темур - демир - за желязото.

алтън - за златото. бек - за старейшина.

И интересните за нас: шир - за цвят   ( връзка със шарен, шаря, шарки), оказва се че тая дума я имат и хървати и сърби.

Според нея Таркан произлиза от съдия, тълкувател.  Тоест има връзка с тълкувам (тя го превежда към решать, предполагать, судить)

Каган: глава на конфедерацията, повелител. От ирански.

Много от тия думи изведени като хунски са ни познати (не повече от 20% обаче от всичките показани)

----

Това което тя анализира е "хунски думи" отразени в китайските текстове.  Това не са пра-български , а отнесени към хуните.  Фактът че ние можем да видим доста от тези думи в старобългарски и дори в съвременен български идва още веднъж да ни подскаже за връзките между хуни и прабългари. 

Ако Ана Дыбо  е права: нямат никакъв смисъл каквито и да било напъвания за доказване на "ирано-езичието"  на прабългарите....

По простата причина че същото ирано езичие в някакво процентно съотношение би важело и за останалите тюрки.  Чисто и просто по времено когато хуните са властвали, тюрките все още не ги е  имало.  Значи на базата на хунски, скитски, сакски и прото-тюркси , алтаиски или подобно са се създали по-късните тюрскски езици.   Ако се докаже че ирано-езичието е една от основните компоненти на тюркските езици - разбирате че това няма да направи тюркските езици индо-европейски такива.

Същото би важело до голяма степен и за прабългарският, понеже в момента на отделянето на прабългарите техния език вече е бил до голяма степен свързан с хуно-тюрките и по-малко с ирано - скито - сако или останалите индо-европейци.  Същата статия може да я намерите и в академията, но си заслужава да видите как го обяснява самата тя, особено след последните ни разисквания тук и усуните.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

Тантине това че някаква госпожица с лека ръка е обявила няколко ирански думи за хунски какво означава?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Възможни са такива връзки...Би било интересно да се изясни - има ли някакъв тюркизиран елит, който идва някъде от Централна Азия и започва да властва над  (да ги наречем прабългарски маси) в района на Меотида преди СВБ, или тюркизацията е протекла на местно ниво над някакъв % (вкл. и от елита) след политически и културен натиск?

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История
Преди 5 минути, kirasirrav said:

Възможни са такива връзки...Би било интересно да се изясни - има ли някакъв тюркизиран елит, който идва някъде от Централна Азия и започва да властва над  (да ги наречем прабългарски маси) в района на Меотида преди СВБ, или тюркизацията е протекла на местно ниво над някакъв % (вкл. и от елита) след политически и културен натиск?

Никакъв тюркизиран елит няма при българите.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 10 часа, Conan said:

Ами все едно и също, отатък Меотидското блато, заключени в Кавказ.....

Демек нищо!

 

Преди 9 часа, Exhemus said:

В III в. н. э. Кангха была завоёвана кочевыми племенами

Ами май разпада на Кангюй е причина за появяването на хуните в Европа времето съвпада. Кушани и Ефталити настъпват от изток и юг а част от населението мигрира зад Волга,има някаква логика. Явно са били различни племена обединени от обстоятелствата. Което обяснява и разликите в погребенията. Въпроса е кои точно,усуни и саки са почти сигурни но трябва обяснение на биритуалните и част от ямните.

 

Преди 9 часа, Exhemus said:

 В тоя момент аз виждам зраждането на хунския съюз, пронкнал по-късно в Европа. Паплач от хуни-бегълци - малобройни, но най-вероломни, кангюй, усуни, юечжи и т.н.  Българи - това са етнически елемент от този съюз,  или разноплеменен елемент, наречен според топонимията, от където идва -  Балхаш, Бухара, Балх ...  както всички в казармата от Варна, Бургас бяха морски, а всички от Дунава мокри, без значение какви са.

Ами малобройни не са били,заемат огромни територии, та едва ли са малобройни. Като гледам как безразборно са смесени погребенията предишните племена и народи отдавна са изгубили смисъл и са образувани нови,всички тия усуни саки и др. вече нямат никакво значение. А българите са типични представители на хуните,главните племена на хуните и българите са едно и също нещо,кутригури и хуно или уногури, са споменавани като хунски и български племена. Фактически българите са ядрото на хуните. 

 

Преди 9 часа, Exhemus said:

После эпохи Хань лексическая форма «Канзюй» в текстах китайских исторических источников начинает постепенно вытесняться наименованием «Кан», что фиксирует, вероятно, начавшийся с конца IV — начала III века процесс медленного распад мини-империи Кангюй на ряд крупных политических субъектов, одним из которых стало государство Алань (бывшее владение Яньцай).

Незнам дали има връзка «Канзюй» и «Кан»звучи ми логично, ако  е така намираме някакво обяснение.

 

Преди 43 минути, kirasirrav said:

Възможни са такива връзки...Би било интересно да се изясни - има ли някакъв тюркизиран елит, който идва някъде от Централна Азия и започва да властва над  (да ги наречем прабългарски маси) в района на Меотида преди СВБ, или тюркизацията е протекла на местно ниво над някакъв % (вкл. и от елита) след политически и културен натиск?

Откъде този елит? Тюркизацията се проследява лесно в археологията и нашите нямат нищо общо с тюрките,отделно на Алтай към този момент няма и помен от тюрки под каквато и да е форма, а предците на монголите тепърва ще завоюват степите и няма как да окажат влияние на тюркския език,прекалено са далече. Ние знаем ,че езиците на тохари и усуни са индоевропейски,откъде да дойде тюрски? Камо ли пък елит някакъв. Запазениете хунски думи са 3 "медос","страва" и "камос" . Кое им е тюрското?

Редактирано от bulgaroid
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 8 часа, tantin said:

Подобно е, но не е съвсем така.  Въпросните хуни , жуни или както и да са се казвали ги има и отпреди българския съюз

Жуан-жуан ли визираш? Ами няма ги тепърва ще се появят.

 

Преди 8 часа, tantin said:

А хуните изобщо не изглежда да са етнос.  Хуните открай време са някакви такива променливи съюзи, къде китайци, къде монголи, къде тюрки и прабългари. 

Забрави евенките и тунгусите без тях сме за никъде!:lol:

 

Преди 5 часа, tantin said:

тангри - небе, Тангра

Още първата дума и греда,откъде изкочи Тангра при хуните не е ясно,глупости на търкалета,откъде изобщо ги измисли тая госпожа ? Не влачи тук псевдо история.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

Някои хора в стремежа си да изкарат българите тюрки ще изкарат тюрките ираноезични.Или по точно"частично ираноезични"- не че има такова животно.Велик фокус- доказаните ирански думи при българите се дължат на тюркския им произход.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 48 минути, bulgaroid said:

Алтай към този момент няма и помен от тюрки под каквато и да е форма, а предците на монголите тепърва ще завоюват степите и няма как да окажат влияние на тюркския език,прекалено са далече. Ние знаем ,че езиците на тохари и усуни са индоевропейски,откъде да дойде тюрски? Камо ли пък елит някакъв. Запазениете хунски думи са 3 "медос","страва" и "камос" . Кое им е тюрското?

Да речем че ядрото на тюрките се формира около Хакасия Тува?  Тези с елените не се боят от студа, севера, ледовете и снеговете не ги спират, а шейните им са теглени от елените.  Елена при тях е свещеното животно.  Нали казваш че тюрките са лесно проследими археологически, в Хакасия руснаците говорят за 4 археологически култури. Коя от тях е тюркската?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, resavsky said:

Тантине това че някаква госпожица с лека ръка е обявила няколко ирански думи за хунски какво означава?

Тя не си ги е измислила тези думи. Има си китайски текстове.  Тази госпожица е второ поколение лингвист, най-добрата в булгаристиката. Аз също съм скептичен когато на базата на 5 думи се правят генерални изводи. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 минути, resavsky said:

Проблема е че при тюрките елена въобще не е свещено животно.

Това как го извеждаш?

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История
Преди 13 минути, tantin said:

Тя не си ги е измислила тези думи. Има си китайски текстове.  Тази госпожица е второ поколение лингвист, най-добрата в булгаристиката. Аз също съм скептичен когато на базата на 5 думи се правят генерални изводи. 

Честно казано не съм чувал за наука "булгаристика".Но ако най добрия лингвист там обявява с лека ръка иранските думи за хунски жална и майка на тази наука.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 49 минути, tantin said:

Да речем че ядрото на тюрките се формира около Хакасия Тува?  Тези с елените не се боят от студа, севера, ледовете и снеговете не ги спират, а шейните им са теглени от елените.  Елена при тях е свещеното животно.  Нали казваш че тюрките са лесно проследими археологически, в Хакасия руснаците говорят за 4 археологически култури. Коя от тях е тюркската?

Сега аз да ти свърша работата,намери културите,виж от кога са и покажи и да видим? 

 

Преди 28 минути, tantin said:

Тя не си ги е измислила тези думи. Има си китайски текстове.  Тази госпожица е второ поколение лингвист, най-добрата в булгаристиката. Аз също съм скептичен когато на базата на 5 думи се правят генерални изводи. 

Знам коя е. Но проблема е че,сюнно не са тюрки а кети,сега виж кой са кетите ? Тя е типичен представител на тюркската школа в Русия при тях всичко е тюркско, друго няма. И говори глупости.

Редактирано от bulgaroid
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 минути, resavsky said:

Честно казано не съм чувал за наука "булгаристика".Но ако най добрия лингвист там обявява с лека ръка иранските думи за хунски жална и майка на тази наука.

Булгаристиката се опитва да я развива като наука нашият Иван Добрев (пра-българистика). Доколкото аз успях да схвана от видеото - в ранния етап в кореспонденцията с хуните се срещат иранизмите, а в по-късния етап тези иранизми изчезват. В уйгурския и някой други версии иранизми се запазват. Тука има доста по-разбиращи от мен в тия въпроси, така че аз съм много предпазлив, нито пък владея турски.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 часа, tantin said:

Накратко: Анна Дыбо изследва "хунски думи" записани в китайския (Хань ), .

Накратко, понеже погледнах какви ги вършиш,да те спра на време, жената говори за Сюнно ,не за Хуните. Усещаш ли тънката разлика? Ти изобщо правиш ли разлика? Нищо общо нямат да знаеш.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...