Отиди на
Форум "Наука"

Безполезна ли е сегашната образователна система?


Recommended Posts

  • Потребител
Преди 1 час, Кухулин said:

Чета темата и се пуля като идиот. Не знам какви интеграли сте учили в средното, обаче аз съм завършил "Математика  и информатика" в НПМГ, а до интеграли не сме стигали. Приключихме с някакви производни. Чак по-късно, в неуспешното приключение под името "Автоматика и системотехника", едни добри хора ме тероризираха с това извращение :D 

Toва вероятно е в резултат на някои от внезапните завои, които експериментално взимаше училищната система през годините.

И при нас интегралите бяха в края на последната година, в която сме учили математика (десети клас); по него време се бях съсредоточила в ученето на японски и толкова се озадачих, че изобщо не схващам за какво става дума в часовете по математика, че си бях обещала хей сега като се справя с японския, да се върна към интегралите, че много мразя нищичко да не разбирам. Е, не се върнах :))

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 733
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

Преди 1 час, Шпага said:

Положението май е "Ела зло, че без теб по-зло"🙃 Все пак къде, ако не в училище, тези 5% талантливи деца ще открият, че са талантливи в дадена област? Къде, ако не в училище, тези деца ще получат знания и стимул да продължат нагоре, към висшето образование?

А защо някой трябва да се интересува, че имало талантливи деца? Те си имат родители, защо 95 деца трябва да излезат полуграмотни от училище и до 30 години да се учат как се реже с ножица, за да станели 5 от тях гении? Моята внучка отдавна трябваше да е почнала да учи втори език и да работи като абсолютен минимум с Фотошоп, а тя учи някакви безсмислеци и не само ги учи, а ученето им е свързано с непрекъснати скандали както в училище, така и вкъщи. Вместо на частни уроци по рисуване тя ходи на такива по математика, защото Станчо от съседния чин трябвало да стане гений? Станчо колко пари от заплатата си ще дава на останалите 95 деца?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 25 минути, gmladenov said:

Естествено че си права. Въпросът е какво точно е - и трябва да бъде - образователната система
(говорим за средното образование)?

Общата тенденция е това да е система за наливане на знания ... и проблемът е, че такава система
награждава само "читанките".

В живота има много други роли, обаче, които дефакто са ощетени в система за наливане на знания.
Затова образователната система не трябва да е само за читанки.

Toва обаче е повече въпрос на подход, не на отпадане на предмети от образователната система. 

 За основен плюс на високото натоварване в средното училище (специално в, да речем, училищата, където приемането става с изпит, т.нар. "елитни") намирам това, че когато по всеки предмет трябва да изчетеш такива количества текстове, каквито по никакъв начин не можеш да вмъкнеш, заедно с текстовете по останалите си предмети, в рамките на седмицата до следващия час, се научаваш как бързо да възприемаш информацията, да делиш важното от маловажното и с правилната логика сам да можеш да изведеш по един предмет заключенията, които следва да си извадиш от четенето, че дори и да продължиш мисълта на всеки текст, тоест да проявиш някакъв вид (научно) творчество.

След гимназията Софийски университет ми се видя като помощно училище, честно казано. Темпото ми се виждаше печално бавно. Но точно подготовката от гимназията ми помогна в другите университети, че много и до днес.

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 40 минути, gmladenov said:

Общата тенденция е това да е система за наливане на знания ... и проблемът е, че такава система
награждава само "читанките".

Това наистина е проблем.  Мерките които предлагаш обаче няма да решат проблема, а най-много да го задълбочат.   Това което липсва в училището е създаването на универсални умения. На какво ще се научи детето и какви умения ще придобие ако задължително го учиш  на Фотошоп? Естествено, да работи с Фотошоп.  Да, но утре това може да се окаже ненужно, а примерно да трябва да работи с Ексел или нещо друго, за което изобщо не сме чували в момента.  

Всеки един предмет може да се използва за развитие на универсални умения. Умения, които утре ще послужат на детето независимо в каква ситуация ще попадне, какво би трябвало да "знае" и какво поприще ще избере. 

 

Редактирано от Atom
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Петър_Пейчев said:

Икономиката не е наука. Ако един папуас успее да научи 20-30 икономически термина може веднага да започне работа като академик.

Хахаха, извинявайте, но това оттук нататък прави разговора трогателно безпредметен.

Списък на папуасите:

https://bg.wikipedia.org/wiki/Нобелова_награда_за_икономика

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 4 часа, Atom said:

еки един предмет може да се използва за развитие на универсални умения. Умения, които утре ще послужат на детето независимо в каква ситуация ще попадне, какво би трябвало да "знае" и какво поприще ще избере. 

Именно, дори умението да прочетеш и разбереш принципа, който се описва в дадено училищно упражнение, както и да се опиташ да го приложиш към нещо друго, като освен това се научиш кога трябва да прилагаш друг, а не този принцип, е ценно фундаментално умение само по себе си, без значение по кой предмет точно е било разработено.

Упражняването на едно и също умение по различните предмети - веднъж това го прилагаш в часа по български, по отношение на българския синтаксис, веднъж по математика, като решаваш квадратно уравнение и трети път - по музика (примерно) като се научиш да транспонираш една мелодия от до мажор във фа мажор, всъщност го генерализира и затвърждава. Това се нарича "трансфер". Само чрез целенасоченн трансфер, повтаряне на една и съща операция многократно и в различен контекст мозъкът човешки се приучава това да го прави бързо, трайно и качествено, независимо от конкретната ситуация.

Затова е и важно едно и също умение да се прилага в колкото се може повече ситуации, по колкото се може повече предмети, колкото се може по-често и за по-продължителен период от време.

 Имаше и долна граница някъде, най-малко пет часа самостоятелна тренировка седмично, за всяко едно от уменията, но нещо не мога да открия публикацията сега. За всеки случай, това е стандартът, който ми е известен.

Има т.нар. "близък трансфер", когато човек използва същата когнитивна операция в нещо подобно, и "далечен трансфер", когато я използва в съвсем различен контекст.

Успешността на трансфера - както и цялостната интелигентност и адаптивност на човека - се оценява по способността му за "далечен трансфер".

Тези умения обаче не се подразбират, те трябва да се развият.

Това стои и в основата на хипотезата, че всеки може да бъде обучен на всичко, ако мозъкът му бъде успешно трениран на основните когнитивни операции и това да ги прилага лесно в непосредствен и особено в далечен трансфер.

При това няма никакво значение дали това умение човек ще го захранва с информация от тази сфера (примерно математика, география или чужд език) или от която и да било друга.

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 часа, dora said:

Хахаха, извинявайте, но това оттук нататък прави разговора трогателно безпредметен.

Списък на папуасите:

https://bg.wikipedia.org/wiki/Нобелова_награда_за_икономика

Изобщо никаква наука не може да е икономиката, след като дори психиатър може да вземе нобелова награда за нея (Даниел Канеман, 2002 г.)

(то с толкова образование е трудно да се прави разлика между психолог и психиатър, но нейсе :) )

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 16 часа, dora said:

Ами чудесно - значи И основи на правото тогава. Компютърна грамотност сме учили :)

    А защо не и психология, съвсем базово поне

Преди 33 минути, scaner said:

Изобщо никаква наука не може да е икономиката, след като дори психиатър може да вземе нобелова награда за нея (Даниел Канеман, 2002 г.)

(то с толкова образование е трудно да се прави разлика между психолог и психиатър, но нейсе :) )

   А може би просто това означава, че всеки папуас може да научи 20 термина и да работи като психиатър :) 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 8 часа, Atom said:

Това което липсва в училището е създаването на универсални умения.

Именно. Целта на образователната система трябва да е изграждането на граждани
(членове на обществото), а не просто на "информационни работници".

Аз нищо не предлагам като решение. Само коментирам уклона на нашата система
към подготовката на бъдещи вишисти. За тях тя дори е добра ... докато за другите
не толкова (да не кажем, че дори е безполезна).

Редактирано от gmladenov
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 часа, dora said:

Хахаха, извинявайте, но това оттук нататък прави разговора трогателно безпредметен.

Много буквално му приемата думите. Икономика не означава непременно икономически науки.

Алъш-веришът върви от хилядолятия ... доста по-рано от момента, в който някоя учена глава в
някой затворен университетски кабинет е решила, че алъш-веришът е също така и наука.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 6 минути, gmladenov said:

Много буквално му приемата думите. Икономика не означава непременно икономически науки.

Алъш-веришът върви от хилядолятия ... доста по-рано от момента, в който някоя учена глава в
някой затворен университетски кабинет е решила, че алъш-веришът е също така и наука.

Приемам ги в контекста на всичко написано. Търговията и икономиката не са една и съща дисциплина.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 9 часа, Петър_Пейчев said:

 Моята внучка отдавна трябваше да е почнала да учи втори език и да работи като абсолютен минимум с Фотошоп, а тя учи някакви безсмислеци и не само ги учи, а ученето им е свързано с непрекъснати скандали както в училище, така и вкъщи. Вместо на частни уроци по рисуване тя ходи на такива по математика, защото Станчо от съседния чин трябвало да стане гений? Станчо колко пари от заплатата си ще дава на останалите 95 деца?

   Овладяването, и най-важното, разбирането (а не просто заместването по формулките, дето ги даде госпожата предния път) на училищната математика няма много общо с гениалността (е, освен ако не е от 3-4 годишно дете, разбира се) и според мен може да е само от полза на всеки във всяка (почти, хайде) област през целия живот и Станчо като попорасне би имал много по-голям избор и шанс, както и впоследствие възможност и за преквалификация евентуално. Разбира се, всеки има право да прецени какъв наклон да даде на децата и внуците си, само че примерите за деца милионери от социалните мрежи не са много показателни, такива са малцина и ако нещо спре да им върви канала не знам кък какво биха могли да се насочат.
   Изобразителното изкуство (нали щото уроци по рисуване) също не прави изключение, съотношения, пропорции и  симетрия са само част от общото между него и математиката и не е случайно, че голяма част от художниците през средновековието са били и математици, като някои от тях имат и принос в развитието на геометрията. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Mathematics_and_art

Редактирано от Grifin
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Дотук разбирам нещата от Пейчев и поддръжниците му така

Интензивно образование не е нужно ...защо заради 5% потенциални бъдещи умове да се руши кахъра на останалите средняци и тъпанари. По добре е всички да останат тъпанари. По демократично е.  Що ?  Ми щото са много повече...То е и без това на ученият нали ръцете му са в ...г....и не може сам да си отпуши кенефа, та трябва да вика ...можещ човек

По едно време стана модерна мисълта, че кат' имаш висше образование и диплома  - това нищо не значи, пак си тъп. Важното е да си природно умен като..тоя или оня. Ама защо той е умен ? Ами защото той така смята и никой не може да докаже, че не е ! Но и не прави сметката, че никой не може да докаже, че е !

Всеки си спомня като ученик когато отиде на стаж как е посрещнат от баш майстора :  Абе Даскале, ти...как я мислиш ..тая работа ? 

Баш Майсторът е много умен, но по ред причини не е завършил ...ненужното висше образование  , иначе ехе...да го е изял със се парцалите...колко му е бре ? 

Хубаво е да си баш майстор , природно надарен гений...ама пусто...тапия трябва ! И способности трябват, дела, не сказки и хвалби

Та дори и за тези (признати) 5% ученолюбиви и можещи деца (в паралелка, випуск, у-ще) трябва да се поддържа образованието. А за останалите сиваши - свят широк, друмове много. 

.................................................................................................................................

Бре...още преди Възраждането по на'ште земи (а по света бели и много по рано) многодетни семейства дават приоритет на най-умното си и можещо дете - ще заделят от спестявания и ще го изпратят да се учи...Тоест отделят го от общата сивота на семейството, на братята и сестрите му ....

Пейчев и сие искат обратното - всички в сивия кюп !  Що ?  Ми щото тъпите деца не смогват ...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Преди 8 часа, dora said:

Хахаха, извинявайте, но това оттук нататък прави разговора трогателно безпредметен.

Списък на папуасите:

https://bg.wikipedia.org/wiki/Нобелова_награда_за_икономика

Наука е тази област от знанията при които на една задача има един отговор.  Икономиката най-общо може да се нарича наука, но не е такава, а и нобеловите награди не я правят наука, защото такива награди има и за литература. Един екип икономисти печели награда защото е решил, че държавата не трябва да има никакво участие в икономиката, след няколко години печели друг екип, решил обратното. Ако икономиката беше наука ние щяхме да знаем във всеки момент какво ще стане след определен период от време, но не знаем. Наука е счетоводството и затова когато не излизат парите мафиотите изпращат счетоводил, а не икономист.

Link to comment
Share on other sites

Преди 5 минути, Евристей said:

Дотук разбирам нещата от Пейчев и поддръжниците му така

Интензивно образование не е нужно ...защо заради 5% потенциални бъдещи умове да се руши кахъра на останалите средняци и тъпанари. По добре е всички да останат тъпанари. По демократично е.  Що ?  Ми щото са много повече...То е и без това на ученият нали ръцете му са в ...г....и не може сам да си отпуши кенефа, та трябва да вика ...можещ човек

По едно време стана модерна мисълта, че кат' имаш висше образование и диплома  - това нищо не значи, пак си тъп. Важното е да си природно умен като..тоя или оня. Ама защо той е умен ? Ами защото той така смята и никой не може да докаже, че не е ! Но и не прави сметката, че никой не може да докаже, че е !

Всеки си спомня като ученик когато отиде на стаж как е посрещнат от баш майстора :  Абе Даскале, ти...как я мислиш ..тая работа ? 

Баш Майсторът е много умен, но по ред причини не е завършил ...ненужното висше образование  , иначе ехе...да го е изял със се парцалите...колко му е бре ? 

Хубаво е да си баш майстор , природно надарен гений...ама пусто...тапия трябва ! И способности трябват, дела, не сказки и хвалби

Та дори и за тези (признати) 5% ученолюбиви и можещи деца (в паралелка, випуск, у-ще) трябва да се поддържа образованието. А за останалите сиваши - свят широк, друмове много. 

.................................................................................................................................

Бре...още преди Възраждането по на'ште земи (а по света бели и много по рано) многодетни семейства дават приоритет на най-умното си и можещо дете - ще заделят от спестявания и ще го изпратят да се учи...Тоест отделят го от общата сивота на семейството, на братята и сестрите му ....

Пейчев и сие искат обратното - всички в сивия кюп !  Що ?  Ми щото тъпите деца не смогват ...

 

 

Нищо не сте разбрали, вие сте поредната жертва на образователната система, вероятно някакъв багаж със знания без да можете да тълкувате фактите и да правите правилни изводи. Написаното е преповтаряне на едни и същи глупости които плещеше всеки висшист по времето на соца, 90% от които при капитализма работеха за бармани и сервитьори.

Link to comment
Share on other sites

Преди 19 часа, dora said:

Ами чудесно - значи И основи на правото тогава. Компютърна грамотност сме учили :)

Нищо не сте научили ако не може да работите на две-три програми, за които има обяви, че се търсят работещи  стях. Ексел, Офиси, това е все едно да си търсиш работа в институт защото може да броиш до сто.

Преди 35 минути, Grifin said:

Станчо като попорасне би имал много по-голям избор и шанс, както и впоследствие възможност и за преквалификация евентуално. Разбира се, всеки има право да прецени какъв наклон да даде на децата и внуците си, само че примерите за деца милионери от социалните мрежи не са много показателни, такива са малцина и ако нещо спре да им върви канала не знам кък какво биха могли да се насочат.

Дълбоко се съмнявам, че Станчо би имал по-голям избор и шанс, просто защото по някакви причини едва ли има учен който да изкарва на година колкото добра певица за концерт, а със сигурност примерите с деца милионери са повече от физици милионери.

Дори всички шансове да са на страната Станчо, не всички деца имат талант да усвоят точните науки, но над тях тегне забраната да се развиват в своята област. Тази забрана е категорична - ти нямаш право да изучаваш това, което ти харесва и от което от което ще печелиш в живота, защото трябва да зубриш като Станчо. Защо да го правя? Ами защото така!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 13 минути, Евристей said:

По добре е всички да останат тъпанари.

Никой не казва подобно нещо. Въпросът е средното образование за всички ли е ... или само за тези,
които ще имат академична кариера.

Например, Дора пише следното:

  • След гимназията Софийски университет ми се видя като помощно училище, честно казано.

Съвсем очевидно нейната гимназия е подготвително училище за университета ... до такава степен,
че тя е едва ли не по-трудна от университета.

На тази информация едни ще кажат, "браво, какво добро средно образование е получила Дора".

А аз веднага виждам проблем, защото такова образование е едностраннои и еднопластово.
То хубаво подготвя за университета ... но ако не смяташ да следваш, подобна академичност е
безполезна.

Ако ще следваш математика, интегралите дето ги учихме в 10-ти клас няма да ти навредят.
Но ако ще ставаш управител на семеен хотел или магазин за строителни материали, интегралите
само са ти загубили времето.

Аз съм учил интеграли в 10-ти клас, а ти не си (обзалагам се). Така по твоята собствена логика
ти си средняк и тъпанар. Виж ако беше учил интеграли като мен ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 10 минути, и аз да кажа said:

Не си длъжен да зубриш.
Като не те кефи, не учи. И с тройка можеш да минеш в по-горен клас.

Това е така ... но показва и друго нещо.

Една система, която е настроена да подготвя за университета, маргинализира тези,
които няма да следват.

В тази система "читанките" са печелившите, докато всички останали са "неуспешни".
Значи за да си успешен, трябва да си читанка. А ние с гайдите какво да правим.

BdJT_6OIEAAbf21.jpg.cf2aef1368bb24e406fb25308d9c2397.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 57 минути, Петър_Пейчев said:

Ако икономиката беше наука ние щяхме да знаем във всеки момент какво ще стане след определен период от време, но не знаем.

Знаем. В икономиката всичко се движи в цикли по 18 години.

 

Преди 58 минути, Петър_Пейчев said:

Наука е счетоводството и затова когато не излизат парите мафиотите изпращат счетоводил, а не икономист.

В бъдеще счетоводители няма да има. Всичко ще се случва чрез софтуера. Ще има администратори, които ще получават наготово разни справки и анализи за секунди.

Аз затова се преквалифицирах. Вече се развивам в областта на медицината. Поне тя е еднаква навсякъде.

Счетоводството, правото, финансите, журналистиката... остават с натрупания опит и винаги мога да се върна към тях.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Цитирай

В тази система "читанките" са печелившите, докато всички останали са "неуспешни".

Ами тук от девет дола вода се донесе за да се докаже обратното - че "читанките" са прецакани:

Цитирай

Дълбоко се съмнявам, че Станчо би имал по-голям избор и шанс, просто защото по някакви причини едва ли има учен който да изкарва на година колкото добра певица за концерт, а със сигурност примерите с деца милионери са повече от физици милионери.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 12 минути, gmladenov said:

Никой не казва подобно нещо. Въпросът е средното образование за всички ли е ... или само за тези,
които ще имат академична кариера.....

 

Не мога да не се съглася, че имаш резон в случая, но.....

Нали всеки си избира какво средно образование ще завърши 

Едни се насочват към хуманитарните науки, други към техническите, трети  пък записват каквото ѝ да е защото са сигурни че ще продължат в университет  и т. н. 

Не знам кой набор си, но по мое време имаше така наречените СПТУ - средни технически училища даващи занаят/специалност/ за по ........неучащите - не-ученолюбиви ученици (нека да не звучи по грубо)

Както се казваше ...магаре влизаш - магаре излизаш. Ама с професия, обикновено 4-ти разряд (трябва да си много тъп за да излезеш с 3-ти и много надарен с 5-ти)

В тези СПТУ -та - Средец по Машиностроене например в София, за да завършиш се изискваше да се вясваш поне 3 пъти в седмицата...с една тетрадка 

Мои познати които бяха там ми се хвалеха, че не отварят учебник

Същевременно имаше Средни училища които подготвяха стабилно и когато човек покажеше диплома от ...22-ра  Гимназия, Електрониката, Киров  - врати се отваряха. 

Тоест и тога всеки си правеше сметката - иска ли да продължава нагоре обучението си или предпочита да става бачкатор. Разбира се и мнението се променя - едно е да си на 14 години, друго на 18.... и зависи какво са сметнали и родителите, а пък питомецът да промени очакванията им..

Сега в днешно време - едно е да кажеш,че си завършил Дж*н Ата*асов, съвсем друго По**в ..въпреки, че специалностите са идентични - в сферата на електрониката. От Дж. Атан*сов ги лапват и им плащат и стипендии...

Английски се учи 12 часа седмично. Безкомпромисно. Не виждам проблем там. Който не иска да продължи висшето си образование остава на ниво ...поддръжка на компютърни мрежи и електроника - битова и промишлена. Лапат ги като топъл хляб (Телекомуникационните компании като Теленор пищяха за кадри)

.......................................................................................................

Оф....дано да не се набия в реклами и анти реклами......малко ще коригирам със * 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, gmladenov said:

А аз веднага виждам проблем, защото такова образование е едностраннои и еднопластово.
То хубаво подготвя за университета ... но ако не смяташ да следваш, подобна академичност е
безполезна.

To реално подготвя за всичко, защото можеш и да пропуснеш университета, ако не желаеш да се специализираш в нещо конкретно, без това да оказва каквото и да било влияние върху способността ти бързо да усвояваш нова информация.

Именно защото ти е създало базовите умения, дало ти е операционната система.

Най-общо, това е нещото, което се нарича "learning to learn".

С каква информация ще я захранваш после (какви програми ще си качиш на нея) е без значение.

---

Learning to learn:

Learning to learn’ strategies include any thoughts, behaviors, beliefs, or emotions that facilitate the acquisition, understanding, or later application and transfer of new knowledge and skills in different performance contexts. They range from active rehearsal to help remember word lists, to the use of elaboration and organization to encode, integrate, and later recall or apply knowledge across several content areas. Learning to learn strategies help generate meaning for the new information that is to be learned. 

A learning strategy is also a plan for orchestrating cognitive resources to help reach a learning goal. ‘Learning to learn’ strategies have several characteristics in common. First, they are goal-directed. Learning strategies are used to help meet a standard of performance or to reach a learning goal. Second, learning strategies are intentionally invoked, which implies at least some level of active selection. The selection of one or more of these strategies is determined by a number of factors, such as a student's prior experience with the strategy, his or her prior experience with similar learning tasks, his or her ability to deal with distractions, and the student's commitment to his or her goals. Third, cognitive learning strategies are effortful; they require time and often involve using multiple, highly interactive steps. Because of the effort required, a student must be motivated to initiate and maintain strategy use (e.g., see Motivation, Learning, and Instruction). In addition, the student must believe that the strategy will be effective and that he or she can be successful using the strategy. Finally, cognitive learning strategies are not universally applicable—they are situation-specific. The student's goals, the task requirements, the context, and other factors all interact to help determine which strategy may be best. To be successful in selecting and using a strategy, a student must understand under what circumstances a given strategy is, or is not appropriate.

- > Eй на това учат добрите училища.

Това са умения за цял живот, не (само) за университета.

 

Източник: https://www.sciencedirect.com/topics/psychology/learning-to-learn#:~:text='Learning to learn' strategies include,skills in different performance contexts.&text='Learning to learn' strategies have several characteristics in common.

Но сходна информация може да се намери и в други публикации.

Ако намеря време, ще напиша подробен списък с всички когнитивни функции, които се развиват, когато човек бива накаран да се учи и го прави често, целенасочено и продължително.

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Цитирай

...дало ти е операционната система.

С каква информация ще я захранваш после (какви програми ще си качиш на нея) е без значение.

добре казано

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 13 минути, dora said:

Именно защото ти е създало базовите умения, дало ти е операционната система.

Най-общо, това е нещото, което се нарича "learning to learn".

С каква информация ще я захранваш после (какви програми ще си качиш на нея) е без значение.

Говориш от позицията на "информационнен работник". Приемаш казаното за истина ... без да се 
усещаш, че то истина само за информационни работници, а не за всички.

Информационният работник си изкарва хляба с преработване и усвояване на информация/знания.
Ти точно това си научила в гимназията и то ти върши работа за цял живот. От тази гледна точка ти си
получила отлично средно образавание, защото именно там си научила умението да преработваш и
усвояваш знания/информация.

Само че това умение е ценно само информационните работници. Ако си управител на семеен хотел
или пък на магазин за строителни материали, това умение ти е безполезно ... или най-малкото не
толкова полезно колкото за теб.

За да си управител на семеен хотел или на магазин за строителни материяали се изискват други
умения ... които не се преподават в твоята елитна гимназия.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...