Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител

Зарежете глупавите спорове, териториалните води навсякъде са 12 мили или около 20 км. И те са си на д-вите. От там нататък всичко е въпрос на договори. То и в териториалните води е така. Ш териториалните води на Куба например има поне 4 руски сондажи един терминиран, и поне един канадски.

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 84
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

Само за протокола. Като говорите за газ уточнявайте, че е метан или природен газ.

А иначе няма проблем и с превозва с камион цистерни, а пропан-бутан се вози и с камиони цистерни и с вагони цистерни.

Просто с тръби е по-евтино.

И малко инфо по мечтите за тръбите.

http://gas.bghot.com/prenos_bg.php

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не е точно така! Всъщност не знем как е, би трябвло да знаем. За морската част няма какво да говорим. За сега няма открити залежи в международни води, а и да има, те ще бъдат нечии.

Ами на териториите където Русия е собственика на тръбите, няма кой друг освен тях да каже какво ще се транзитира и никой не може да ги задължи. Няма такъв наглец, който да иска европейските закони да важат на руска територия. Явно обаче има такива наглеци, които искат европейските закони да важат в международни води върху обекти, които не са собственост на европейски юридически субекти. Виж ако морските тръби се изграждат от европейски фирми, то съвсем логично е и европейските правила да важат върху тях. Както се казва, който плаща, той поръчва музиката.

Но пак да наблегна, тук става дума за търговски споразумения. Нищо не пречи на търговеца да се съобрази с клиента, стига да не нарушава националното си законодателство. Въпроса е, че не е законово задължен да го направи.

Но примерно Русия да не желае транзитиране на наш газ (ако намерим такъв или ако почнем добив на шистов). Това как ти звучи? Или примерно включване на казахстански или някакъв друг. Примерно чрез тръба през Турция, която да бъде включена към Южен поток. Русия може да откаже транзитиране пре нейните територии на друг г, но примерно ако казахстнския е по-евтин не виждам защо трябва да плаща за руския монопол. И няма да плаща, но тогава капцитете на Южен поток ще намалее и тогава вече е под въпрос и ефективността на тръбата за всички участници в проекта.

Това е интересна хипотеза и за момента поне няма закон, който да задължи Русия като една суверенна държава да транзитира газ през нейна територия. Което не пречи да бъде подписано търговско споразумение за целта. Но няма как да кажеш че в ЕС е приет едикакъвси закон и съответно Русия е задължена да се съобрази с него и да пусне газ. Не е задължена и ако искаш да пусне газ ще си платиш като поп (каквото и да значи този израз :) ) както икономическа така и политическа цена, ако искаш да транзитираш от там. Макар че не знам на къде ще транзитираме през Русия, към Китай ли?

Но ако става дума за някакъв хипотетичен газ, който да се докара до България и от тук да се включи в Южен поток, мисля че тази хипотеза не е никакъв проблем. Освен ако не са излъгали, но до колкото слушам по медиите, никога не е било проблем транзитиране на чужд газ през европейската част от тръбата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Давай конкретно за да не трия. Кои са наглеците искащи законодателството на ЕС да важи на територията на Русия? С имена и факти. Не разбра ли, че Русия иска през тръбата да се транспортира само неин газ! Че не желае към Европа не за Русия (че кой ще внася газ в Русия!) да тече евентуален шистов газ от Румъния или наш, както и природен такъв, ако бъде открит. Че не желае към тръбата да се включват евентуално други тръби минаващи през Турция с казахстански или от Гърция с близкоизточен. Русия желае (на този етап) да се разпорежда с тръбите като собственик на територията на ЕС, при положение, че има ясни закони, че това не може да стане!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Само за протокола. Като говорите за газ уточнявайте, че е метан или природен газ.

А иначе няма проблем и с превозва с камион цистерни, а пропан-бутан се вози и с камиони цистерни и с вагони цистерни.

Просто с тръби е по-евтино.

И малко инфо по мечтите за тръбите.

http://gas.bghot.com/prenos_bg.php

А каква според теб е разликата между метан и природен газ? :) Извини ме, въпроса е риторичен, но за сведение в природния газ има все пак някакви примеси, но е основно метан.

Въпроса с втечняването е много спорен. Твърденията че е икономически изгоден начин за транспорт за мен са пресилени. Метана не е като пропана да се втечнява при стайна температура на 20-30 бара налягане. Метана е един от газовете, които въобще не се втечняват на стайна температура. Втечнява се при ниски температури подобно на течните азот и кислород. Самото втечняване е скъп и енергоемък процес, а транспортирането е изключитлено опасно. Не съм запознат в какви съдове се транспортира, според мен логичното е да се използва криогеника при атмосферно налягане (поддържането на ниска температура също не е евтино), което ще минимизира рисковете при евентуална авария, но пък ще доведе до опасност от огромно количество парникови емисии. Защото ако се използва едновременно с това и високо налягане, при една евентуална авария ефекта може да е такъв, че масирана артилерийска бомбардировка, да ти се види детска песен в сравнение с получената експлозия. Не искаме втори Халифакс нали? Е при масово използване на втечнен метан транспортиран с кораби, рано или късно ще го получим.

Давай конкретно за да не трия. Кои са наглеците искащи законодателството на ЕС да важи на територията на Русия? С имена и факти. Не разбра ли, че Русия иска през тръбата да се транспортира само неин газ! Че не желае към Европа не за Русия (че кой ще внася газ в Русия!) да тече евентуален шистов газ от Румъния или наш, както и природен такъв, ако бъде открит. Че не желае към тръбата да се включват евентуално други тръби минаващи през Турция с казахстански или от Гърция с близкоизточен. Русия желае (на този етап) да се разпорежда с тръбите като собственик на територията на ЕС, при положение, че има ясни закони, че това не може да стане!

Хм, останах с впечатление, че предлагаш да се транзитира добит тук газ през Русия към китай или някъде там. Защото транзитирането от България за ЕС никога не е било проблем, стига газ да има. Извинявай, ако не съм бил разбран, но вече написах, че според всички медийни изяви на които съм попадал няма никакви проблеми при транспортиране на чужд газ от тръбата на територията на ЕС, което означава от излизането на тръбата на българска територия нататък. Проблемите за които се пише са само и единствено за морската тръба, за която по незнайни причини искат да се разреши да транзитира незнаен газ. Което за мен е логическа безсмислица, понеже самата тръба идва от руска територия и не знам чий друг газ ще транзитира от там.

ПС. Напълно е възможно проблема да е създаден от некъдърни журналисти, понеже медиите са основния ни източник на информация, а нивото на информация от там е твърде ниско. Но все пак с това разполагаме за сега. Ако имаш повече, бих бил изключително благодарен да го прочета.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Русия не иска да приеме Третия Енергиен Пакет за ЮП. Най-общо казано, ако газа ни се струва скъп (а има възможност за транспорт и на по-евтин) ние т.е. ЕС може да отказваме да го ползваме, но тогава се обезмисля съществуването на такова съоръвение. Другото основно нещо по което е спора е :

Повече избор за потребителите, инвестиции и сигурност на доставките - това са целите на новия пакет закони - т.нар. Трети енергиен пакет. Производството и доставката на енергия за в бъдеще трябва да се отдели от преносните системи. Гласуваното на 21 април 2009 законодателство засилва правата на потребителите на електричество и газ.

Разделяне на производителите и доставчиците от операторите на преносни системи

Според приетите текстове държавите членки ще могат да избират между три различни предложения за отделяне на производството и доставката на електричество и природен газ от експлоатацията на мрежата за пренос:

  • пълно отделяне на собствеността върху преносната инфраструктура;
  • създаване на независим оператор на система (НОС);
  • създаване на независим преносен оператор (НПО).

Русия не желае такова разделение или поне не е показала, че го приема.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Отново пишеш за неща, които не са ти ясни - според конвенцията на ООН териториалните води са до 12 морски мили.

Няколко страни имат претенции за повече:

Либерия

Конго

Сомалия

Еквадор

Перу

Бенин

Того

Филипините

От тях по моите скромни познания "латиноси" са само Еквадор и Перу.

Конвенцията също така указва и какво да се прави при съседни и насрещни държави.

Все едно Испания и Мароко да питат - ами какво да правим, че Гибралтарски проток е по-тесен от 400 мили?

Очевидно не правиш разлика между териториални води и ИИЗ и след като написа как газ в България се внася с кораби и камиони, допълни, че се пренася с кораби вътре в страната, вече започна най-откровено да спамиш, че дано хората забравят глупостите, които си написал.

По-скоро ти пишеш неща, които изобщо не са ти ясни. Конвенциите като всеки друг договор важат само за страните, които са ги подписали. За тези, дето не са ги подписали няма никакво значение какво пише в конвенцията на ООН.

Не разбрах какъв ти е проблемът с латиносите - нито съм твърдял, че всички латиноси без изключение го прилагат, нито че са само такива, а че примерно има от тях. А това си е така.

Същото и за корабите. Не съм твърдял, че ще превозват нещо през страната, макар да е имало идея за плавателен канал София - Черно море. Газта стига до наше пристанище и там се товари на чужди кораби - така пак преминава през страната с всички следващи се данъци, такси и друг стопански оборот. Така за купувача се спестява 2-3 дни път до руско пристанище, което не е съвсем без значение.

Проблемът с тръбата не е че ще минава тръба през България, а какъв точно договор е сключен за това - е, явно договора се отличава в някои съществени подробности от другите договори. Много ясно беше обяснено, че няма проблем с тръбата, а с договора.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Проблемът не е в газта, която се внася, а която се превозва в страната. Ако газопровода щеше да захранва с евтина газ само България, то тогава приказката щеше да е съвсем друга.

Що се отнася до моретата, те не са съвсем ничии, както някои го изкарват в темата.

На първо място има териториални води и в тях държавата е абсолютен суверен, като всички кораби навлезли в тях са длъжни да спазват законите й, ако не искат да идат на дъното.

На следващо място идва икономическата зона, която е доста по-голяма от териториалните води, но в нея държавата има само привилегията да използва природните богатства.

На трето място е откритото море, където вече корабът е територия на страната, под чийто флаг плава, тъй като е сред ничие море.

Колко мили са тези зони - има различни решения, тъй като държавите са суверени. За Европа са доста по-малки, докато тези от Латинска Америка са си отредили доста по-големи океански пространства за свои.

В случая ще рече, че България и Румъния, които са членки на ЕС държат прилична част от Черно море. Тъй че Русия може свободно да докара тръбата някъде до средата на морето и като не иска да е на територия на ЕС ще трябва да си отвори там сергията на някой кораб. :grin:

Тук пишеш за превозване на газ вътре в страната.

Латиносите са на мнение, че териториалното им море е на 100-200мили (различно за различните страни).

И какъв е изводът при размерите на Черно море?!?

Пак пояснявам, че когато говорим за "Южен поток" е от значение не само влизащия в страната газ, ами и излизащия. Този, който само влиза и се използва в страната е добре да е колкото може по-евтин, защото така стоките за износ стават по-евтини, а и сметките на гражданите по-малки. Въпросът е този, който по един или друг начин само преминава през страната, без да се използва от нея. В този случай вече е важно преките и косвени приходи, които носи при преминаването през страната и тогава вече имат значение визи, такси, разходи за храна и каки и т.н.

Обсъждаме добре ли е да се направи газопровод "Южен поток", който ще преминава през България, а няма да захранва само нея. Тънка, но много съществена разлика.

тук пишеш "латиносите" без да уточниш, че става дума всичко на всичко 2 (две) "латиноски" държави

По-скоро ти пишеш неща, които изобщо не са ти ясни. Конвенциите като всеки друг договор важат само за страните, които са ги подписали. За тези, дето не са ги подписали няма никакво значение какво пише в конвенцията на ООН.

Не разбрах какъв ти е проблемът с латиносите - нито съм твърдял, че всички латиноси без изключение го прилагат, нито че са само такива, а че примерно има от тях. А това си е така.

Същото и за корабите. Не съм твърдял, че ще превозват нещо през страната, макар да е имало идея за плавателен канал София - Черно море. Газта стига до наше пристанище и там се товари на чужди кораби - така пак преминава през страната с всички следващи се данъци, такси и друг стопански оборот. Така за купувача се спестява 2-3 дни път до руско пристанище, което не е съвсем без значение.

Проблемът с тръбата не е че ще минава тръба през България, а какъв точно договор е сключен за това - е, явно договора се отличава в някои съществени подробности от другите договори. Много ясно беше обяснено, че няма проблем с тръбата, а с договора.

Тук вече говориш за реекспорт на газ с кораби. От наши пристанища.

Няма да ти кажа колко ще спестиш от 2 дни път до руско пристанище (не че има руски черноморски пристанища с терминали за втечнен газ), нито дори ще пресмятам, от газ за реекпорт, колко пари ще влязат в българската икономика.

Не ми стана ясна идеята, хубаво ще изнасяме газ с кораби, но последно как ще я внасяме?

имам и още 2 въпроса

1. Кое българско пристанище в момента има изграден терминал за втечнен газ и може да зарежда кораби

2. Как виждаш въпроса с преминаването на LNG или LPG кораб през Босфора?

Редактирано от scarecrow
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Зарежете глупавите спорове, териториалните води навсякъде са 12 мили или около 20 км. И те са си на д-вите. От там нататък всичко е въпрос на договори. То и в териториалните води е така. Ш териториалните води на Куба например има поне 4 руски сондажи един терминиран, и поне един канадски.

Това очевидно щото не е било в зелено се е пропуснало!

Сега в зелено:

Всякакви отплесвания по темата ще бъдат санкционирани първо със скриване. Предупреждението беше за Галахад. Откровено спамиш и ще бъдеш скрит, освен това след теб спамят и други заради отговора. Ще препоръчам на спама да не се отговаря обръщам внимание на

scarecrow, няма смисъл!
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

А каква според теб е разликата между метан и природен газ? :)

Не си ме разбрал правилно. Не съм казвал, че има разлика. Да напишат метан или природен газ, което им е по-лесно. За да се различи от пропан-бутана (втечнен нефтен газ, който се превозва постоянно с цистерни). Това написах. Може би, ако беше в скоби, като последното щеше да е по-разбираемо, въпреки, че и така е.

А поста има за цел да покаже, че се транспортира и с цистерни. Понеже се загатна нещо за това. И мисля се залитна точно заради не уточняване газа. Та е добре да се уточнява за кое се говори. То, че и за метан има кораби е ясно. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 месеца по късно...
  • Потребител

Ай честито.......

http://www.blitz.bg/news/article/305735

Путин задраска "Южен поток", избра Турция за партньор!

По-рано днес, по време на съвместна пресконференция с турския си колега Ердоган руският държавен глава обяви, че страната му се отказва от изграждането на тръбата.

Новината бе потвърдена и от шефа на „Газпром" Алексей Милер, който добави, че Русия и Турция са сключили споразумение за изграждане на алтернативен газопровод по дъното на Черно море

Европейските власти, които със своите действия са принудили Русия да се откаже от „Южен поток”, не са дооценили приходите във вид на плащания за транзит, а Турция ще реализира старите си планове да се превърне в страна-доставчик на газ за Европа, смята заместник-генералния директор на руския Фонд за национална енергийна сигурност Алексей Гривач, предаде РИА Новости, цитирани от "Фокус".
„Това е същият „Южен поток”, само че ще влезе не в България, а в Турция. Можем да го наречем разширяване на „Син поток” или нов проект- както искате. Построените на територията на Русия мощности ще бъдат използвани”, заяви Гривач.
„Решението да се отмени „Южен поток” ще се отрази зле на европейските потребители. Особено на тези страни, на които се е предлагало да участват в проекта, понеже те ще се лишат от транзитните такси, те всички ще отидат за Турция”, добави той.
По думите на Гривач, Турция отдавна мечтае за подобен проект.
„Това е отдавна записано в тяхната енергийна стратегия и те последователно се опитваха да го направят”, добавя експертът.

Редактирано от JImBeam
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

......................

- До сих пор не получено разрешение Болгарии на вход этого проекта (газопровода «Южный поток»-прим. автор.) в исключительную экономическую зону Болгарии на ее территорию, - обрисовал ситуацию Владимир Путин и заявил, что без такого разрешения Россия не будет реализовывать проект строительства газопровода «Южный поток». - Сами понимаете, что это нелепо, что же мы сейчас, вложим сотни миллионов долларов в проект, пройдем через все Черное море и встанем перед болгарской границей что ли?

Это понятно. Правительство Болгарии каждую неделю меняет свою позицию в отношении этого газопровода. С одной стороны, только за слово «да» Болгария получает не просто новые рабочие места, но и более 400 млн. евро в год за эксплуатацию новой трубы. С другой стороны, США требуют от Софии наложить как можно больше вето на российские проекты и предложения. Вариантов окончательного решения можно ждать до бесконечности. А самое интересное, что из-за проституирования Болгарии, оказались порушены на получение дополнительных прибылей от реализации проекта надежды и сербов, и Австрии, и целого ряда других стран.

О'кей, не хочет Болгария «Южного потока» и 400 млн евро - пусть остается без них. А Россия, как объявил Путин, нарастит гарантированные объемы поставок газа по «Голубому потоку» (трубопровод из Росси в Турцию-прим. Авт.). На 3 млрд. кубометров в год. При этом дав в ответ дополнительную скидку в 6% от нынешней стоимости газа. Все по-рыночному - берешь больше гарантированного объема по меньшей цене.

Путин пообещал, что если будет надо, Россия построит новую линию поставок газа в Турцию. А самое интересное, что если будет надо, Россия может дать Турции дополнительные преференции.

- Мы готовы не только расширить «Голубой поток», о котором уже говорили, но и построить еще одну систему трубопроводную для того, чтобы обеспечить растущие потребности самой турецкой экономики, а если будет целесообразным признано, создать на турецкой территории, на границе с Грецией и дополнительный так называемый газовый хаб для потребителей в Южной Европе, - заявил президент России.

А это значит, что Европа, которая не захотела получать газ из России через «Южный поток» напрямую в угоду политическим амбициям США, пойдет на поклон к Турции (а скорее - к совместной российско-турецкой компании), чтобы подключиться к этому хабу. По сути, распределительной узловой станции, откуда можно будет направлять газ в конкретную страну.

......

http://msk.kp.ru/daily/26314/3193238/

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Мхм, и Турция и Гърция ще станат посредници за българското газоснабдяване, ако през Украйна спре да идва газ.

Ке се наложи мобилизиране на алтернативите от БГ страна.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

е, ако не друго, поне за пореден път доказахме, че сме надежден васал.:)

Редактирано от Last roman
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

в смисъл каквото каже задокеанският брат, това и правим:). Но тъй като във форума е забранено да се дискутира политика - спирам дотук.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Само как ги смятат тези 400 млн. годишно не става ясно. Нито 100% запълване на тръбата е гарантирано, нито са договорени транзитните такси.

Да бяха го направили този проект като хората, никой нямаше да ги спре. Двойно по-скъп от колкото трябва и на всичкото отгоре искат да си е само за тях...

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Нашият Орбанчо много налагаше на този поток. Специално ходи до Путинчо да му целува партенките.....

Но при царете знаете как е. Веднъж така после инака......Путинчо ни плю под опашката...... :laughing1: :laughing1: :laughing1: :laughing1: :laughing1: :laughing1: :laughing1: :laughing1: :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Само как ги смятат тези 400 млн. годишно не става ясно. Нито 100% запълване на тръбата е гарантирано, нито са договорени транзитните такси.

Да бяха го направили този проект като хората, никой нямаше да ги спре. Двойно по-скъп от колкото трябва и на всичкото отгоре искат да си е само за тях...

Когато проекта не е икономически а геополитически така се получава.

Самото съобщението на Бащицата е явен сигнал за петата колона у нас да завие дружно в хор.

Мен друго ми е интересно - като прекарат Още по-южния пАток през Турция , как оттам ще го доставят до своите австро-унгарски приятелчета.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Мен друго ми е интересно - като прекарат Още по-южния пАток през Турция , как оттам ще го доставят до своите австро-унгарски приятелчета.

Ти за това не бери грижа, има кой да ги мисли тези работи. Зора на руснаците е да докарат тръбата до Гърция, от там вече си има тръбички за европата, въпроса е, че ние ще го духаме

Редактирано от JImBeam
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Истината е, че Русия въобще не е заявявала желание за строеж на ЮП в съгласие с европейските документи, т.нар. 'трети енергиен пакет'. Просто защото няма как да стане. Ако Русия имаше желание да се съобрази с тези изисквания проекта отдавна да е стартирал. Затова на друго място не във Вашингтон, ни смятат за васали. Освен това във връзка с главоломното сриване на рублата, проекта става страшно скъп. Ще видим колко ще тръгне през Турция!? След като Италия рязко понижи интереса си, въпреки, че министърката им беше голям фен преди да стане еврокомисар. Също така няма смисъл да се строи тръба само до Турция. Гърция е член на ЕС и там важат същите правила. Прехвалените 300млн. евро до 500м,н. долара от транзитни такси никъде не са предложени от руската страна. Ние си ги смятаме хей така на базата на потока от Украйна. Но ома и северен поток, който не се ползва и наполовина има и Син поток, където положението е подобно. Това е стандартния опит за извиване на ръце от руснаците, но освен, че е направен по мечешки от него няма смисъл! ЮП съвсем не е решение за енергийна независимост на Европа и на България, защото газът които ще тече там пак ще е руски без договорено включване на други източници, а това 'братушките' не приемат за сега. А ние наистина сме частично зависима страна, както коя и да е страна от ЕС и това не е някаква новина.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Guest
Тази тема е заключена!

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...