Отиди на
Форум "Наука"

Бронзовата седмолъчна розета от Плиска


Recommended Posts

  • Потребител

Предлагам ви един малко нетрадиционен начин за изясняване на нещо, за което липсват писмени източници - медитация. Следващият цитат е от Тук .

"Чудех се какво да правя, когато в един момент реших, че най-правилно ще постъпя ако намеря човека, който е притежавал въпросната розета… В една медитация се изстрелях в небитието и не след дълго намерих търсения човек. Оказа се, че това е жена!..

Ще ти спестя целия разговор с нея и ще споделя най-важното.., а то е.., че знаците, от двата кръга на розетата, нямат никаква връзка помежду си. Разбрах от жената, че знаците от външния кръг са символ на планети от нашата слънчева система. Каза ми още, че тези знаци, които са във вътрешния кръг на розетата, са символ на различните Сили в нея, придобити чрез различни практики!.. /много е сходно това обяснение със знанието на Премъдрите, за което писах по горе/

Попитах я - защо тогава се повтаря във вътрешния кръг един и същ знак два пъти?..

Тя ми каза, че в техния орден /при разговора ни друга дума използва за орден, но сега не мога да се сетя за нея/ човек постигал 6 нива на посвещение, чрез които всеки посветен развивал различни дарби и способности. Тези нива ги е записала в розетата като 6 отделни знака. Но понеже розетата има седем лъча, затова е повторила единия знак, за да се запълнят седемте лъча.

/Вече разбираш, че тя е нямала индивидуален знак за Силата на Атман, затова седмият лъч от розетата е трябвало да остане празен/

След това й обърнах внимание на другия знак, който се намира на гърба на розетата.

- Какво означава този знак? – попитах я аз.

- Нима не знаеш?! – каза ми, като ме гледаше учудено. Мълчах и нищо не казвах…

- Този знак е символ за Силата във Вселената!..

Помолих я да ми обясни малко по подробно… Ето обобщено какво разбрах:

…Изпъкналата част в средата на розетата изобразявало Вселената, а знакът от другата страна представлявал Силата в нея. Трите прави линии от знака били израз на Силата, която създава, развива и унищожава световете и живота в цялата Вселена. А това „V” отгоре върху втората линия означавало връзката на Бога със Силата. Чрез нея Богът управлявал живота на хората по цялата Земя.

/Това ми обясни, това и ти споделям…/

…След като жената постигнала и шестте нива в ордена, тогава учителят й дал знанието за формата, чрез която щяла да постигне контрол върху Силата на Бога! Тази форма била… розетата!!!

След като получила знанието за формата от учителя си, едва тогава тя е направила този… „медальон”, познат в днешно време като розетата от Плиска, на който е записала своето знание и Сила, чрез знаци.

…Жалкото и тъжното при нея е, че този „медальон” са й го откраднали след време, за което е платила с живота си… както и да е…"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • Потребители

Муко и pycu, специално за вас цитирам:

http://nauka.bg/forum/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules

Проектът „Българска наука” е консервативен и дори донякъде позитивистки. Екипът е убеден, че по всеки въпрос съществува минимум от фактология, който задължително трябва да бъде усвоен, за да може човек да си позволи мнение. Това означава, че сайтът, списанието и форумът са абсолютно неподходяща среда за паранаучни или псевдонаучни възгледи. Същностни разглеждания на хипотези като например автохтонния произход на българския народ, плоска Земя, световна конспирация, несъстоятелност на еволюционната теория и подобните им не са добре дошли. На псевдонаучната проблематика тук в най-добрия случай гледаме като на обект на психологическо и социологическо изследване. В пространството на „Българска наука” ще бъдат излагани, коментирани и критикувани само теоретични и експериментални проблеми, изложени с достатъчна степен на сериозност и фактологическа обосновка. Целта ни да бъдем полезни като поле за изява на млади учени, място за практическа помощ за студенти и ученици и за обогатяване на най-широк кръг любители ни задължава към такъв консерватизъм.
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Идея си нямам какво е това и откъде е, но имам странното усещане че може да е печат за нафора.

Така е! ......................Иначе неговата хипотеза по нищо не се отличава от всичси останали- голи предположения без грам сериозен доказателствен материал. Но то и не може да бъде друго, защото липсва информация................ След като няма доказателства не може ли просто да се каже че не е известно за какво е служела и какво означават руноподобните знаци по нея. Не е ли по-добре да си признаем че розетата е така да се каже бяло поле, вместо да съчиняваме фантасмагории.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител

Не виждам защо продължавате да упорствате и да пишете глупости, печати, ала-бала, тюркско писмо и пр.

Логиката на Розетката е пределно ясно. Това са седемте светила, отразявящи седемте дни от седмицата, разположени са така, че срещу понеделника, деня на Луната и вторника и т.н. Има ясна логика в подредбата на знаците, както и в етимологията на названията, разчетени с помощта на донско-кубанското писмо. По въпроса са писали П.Добрев, И.Иванов и обобщаващо Ж.Войников. Който иска да прочете ще го резбере, който не ще...., да върви на.... и да продължава да си фантазира глупости!

Въпросът с Розетката е решен - предмен за предсказания. Подобни розетки са използвани в Индия, със същото разположение на знаците на светилата. Анадънмуу!

post-7900-024468200 1306566809_thumb.jpg

Редактирано от Щекн Ичр
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Може би щото не сме баш съгласни с тебе, Щекн Ичр, нито пък си позволяваме такава категоричност по предмет с неизяснено предназначение и знаци.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Въпросът с Розетката е решен - предмен за предсказания. Подобни розетки са използвани в Индия, със същото разположение на знаците на светилата.

Ще ми е интересно да видя индийските розетки със символите по тях! Или поне къде може да се прочете за тях.

Струва ми се, че когато нещо се квалифицира като "предмет за предсказания" имаме умишлено отклоняване на чисто научното проучване към сферата на мистериите. Тоест правим крачка от това за което можем да говорим, към това, което ни убягва! Когато почнем да говорим за предсказания, трябва да кажем какво се предсказва, на кой се предсказва и т.н.

Астрологията не е толкова сложна наука!

И въпреки, че от страната на дръжката символите може и да са служели за някакво гадаене, Розетката от Плиска си остава печат, който като се хване за дръжката и като се натисне към восък, ще остави ясен образ на Слънчев диск със 7 лъча и символа ІYI в средата.

Редактирано от makebulgar
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ако розетата се хване за дръжката и срещуположната на дръжката част се натисне към мек восък ще се отпечати празна седемлъчна фигура с грубо надраскан в средата знак IYI.

Но пък докъто го правиш ще имаш удоволствието да гледаш символите които по принцип си имал намерение да отпечатиш, за съжаление безуспешно.

Ако това е печат, то създателят му е имал сериозни проблеми с триизмерната ориентация.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Символа IYI явно е направен по-късно и по-грубо от останалите символи. Тоест първоначалния замисъл е бил отпечатъкът да е само на слънце със 7 лъча. Останалите символи не са били направени с цел да останат на восъка като отпечатък. Целта им може да е била друга.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Бъркаш защото явно си виждал само тенекиените имитации по сергиите, при тях знакът IYI е сложен откъм страната с останалите знаци, в оргиналът на негово място е халкичката а знакът е откъм опаката страна , очевидно допълнително надраскан.

Розетата се намира в НАИМ София, зала Средновековие, първи етаж дясно.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не зная дали въпросните бактрийски печати със седемте лъча са автентични или фалшификати но със сигурност приличат на подобни истински

като тези в музеите. Уви има осмолъчни и двадесетолъчни, което по скоро е в ущърб на идеята да се търсят паралели с нашата розета а и са достатъчно стари (БМАК). Обнадеждаващо е че според познавачи с тях продължават да се подпечатват документи и през средновековието. Но по важно е не какво е била розетата а какво означава...... и какво пише на нея.

Всъщност преди десетина години, когато попаднах на бактрийските печати, причината да се загледам в тях беше съвсем друга- една друга седмолъчна розета

тиражирана десетки пъти. За нея се знае ясно какво е била и най-важното какво символизират седемте лъча. Но снимки този път няма да дам - Маготин пак да каже че имам знанията на първокурсник.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

"Знам, но няма да ви кажа".

Много добър похват, точно от това се нуждае един дискусионен форум.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

"Знам, но няма да ви кажа".

Много добър похват, точно от това се нуждае един дискусионен форум.

Знаят трънки. Но нека да поставим основните проблеми за розетата, зер тръгне дискусията:

1.В културата на Долния Дунав розетата е единствена по рода си, т.е. не е представителна.

2.Знаците по розетата не всички имат съответствия в прабългарския набор от тамги.

3.Има основателни съмнения за това, че знакът ипсилон с хасти е поставен вторично.

Равен, ти защо мислиш, че знаците са били за отпечатване!? Т.е. не са ли "ребрата" замислени да оставят следи?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Знаят трънки. Но нека да поставим основните проблеми за розетата, зер тръгне дискусията:

1.В културата на Долния Дунав розетата е единствена по рода си, т.е. не е представителна.

2.Знаците по розетата не всички имат съответствия в прабългарския набор от тамги.

3.Има основателни съмнения за това, че знакът ипсилон с хасти е поставен вторично.

Равен, ти защо мислиш, че знаците са били за отпечатване!? Т.е. не са ли "ребрата" замислени да оставят следи?

Изобщо не мисля че знаците са били за отпечатване и че с тази розета нещо се е печатило.Ако рагзледаме внимателно двете розети виждаме че при бактрийската дръжката е от обратната страна на релефните изображения , така че тя би могла да служи за печат /или просто е било копче/.

При нашата розета дръжката е откъм релефните знаци , а от обратната /сляпата / и страна има само един грубо надраскан разкривен знак IYI , знакът вероятно е вторично надраскан.Така че ако пробваме да печатим с нашата розета ще излезе празна повърхност, дори знакът IYI вероятно няма да се отпечати защото не е релефен а е надраскан.

Най вероятно през дръжката на нашата розета се е прекарвало връв , розетата се е поставяла над разчертана повърхност и въртейки се свободно е правела някакви гадателски действия, и до днес има подобни прийоми в окултизма.

Знакът IYI е вторично поставен и не е имал място в първоначалният проект, вероятно розетата е някакъв раннохристиянски гностичен или езически предмет за гадане, може да е бил типичен за прабългарите или пък е някакъв екзотичен внос.

post-6919-010496700 1307259316_thumb.jpg

post-6919-007822100 1307259362_thumb.jpg

Редактирано от Raven
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Изобщо не мисля че знаците са били за отпечатване и че с тази розета нещо се е печатило.Ако рагзледаме внимателно двете розети виждаме че при бактрийската дръжката е от обратната страна на релефните изображения , така че тя би могла да служи за печат /или просто е било копче/.

При нашата розета дръжката е откъм релефните знаци , а от обратната /сляпата / и страна има само един грубо надраскан разкривен знак IYI , знакът вероятно е вторично надраскан.Така че ако пробваме да печатим с нашата розета ще излезе празна повърхност, дори знакът IYI вероятно няма да се отпечати защото не е релефен а е надраскан.

Най вероятно през дръжката на нашата розета се е прекарвало връв , розетата се е поставяла над разчертана повърхност и въртейки се свободно е правела някакви гадателски действия, и до днес има подобни прийоми в окултизма.

Знакът IYI е вторично поставен и не е имал място в първоначалният проект, вероятно розетата е някакъв раннохристиянски гностичен или езически предмет за гадане, може да е бил типичен за прабългарите или пък е някакъв екзотичен внос.

Значи отхвърляш възможността целта на отпечатъка да е била да се появи кръг със седем лъча?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това което е на снимка 1 на Равен ли е оригинала?

Ако е това лъчите не биха излезли защото средната част по-издадена, поне така се вижда от снимката.

Моля само за отговор дали е снимка на оригинала, за да разгледам значите после.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това е снимката на оргинала, а така изглежда в музея.

http://static.panoramio.com/photos/original/31700918.jpg

Възможно е да се е отпечатвал и празен седмолъчен символ, но тогава защо са си играли толкова да направят знаци от обратната страна?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Значи с този печат, които е дал маготин, стават три известни бактрийски печата сходни с нашата розетка. Те всички имат дръжка, 7 лъча и кръг в средата.

Има и още един бактрийски печат с 7 лъча, но при него дръжката не е халка, а дълга ръкохватка подобна на игла.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Това е снимката на оргинала, а така изглежда в музея.

http://static.panoramio.com/photos/original/31700918.jpg

Възможно е да се е отпечатвал и празен седмолъчен символ, но тогава защо са си играли толкова да направят знаци от обратната страна?

За да укрепят магическите свойства на предмета... :smokeing:

Иначе т.нар. бактрийски печати от подобен тип са десетки, отдавна известни...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Сега няколко нещица извън бактрийско-турския калъп, за които подхвърли и Гарвана.

Всъщност, аз няма да излитам някъде по-надалеч от Близкия Изток и Кавказ. Има две интересни книги на италианския изследовател Емануеле Теста за ранното християнство. Паралел м/у рисунки и знаци на ранните християни от Близкия изток до Сирия , Мала Азия и Кавказ, и на "прабългаро-тюрко-бактрийските" от България, дн. Македония, Сърбия и Северна Гърция прави и нашия изследовател П. Георгиев.

Хипотезата на П. Георгиев е , че това е един от печатите на раннохристиянските или неортодоксалните християни по тези земи (сирийци, арменци и др. ) . Розетата се е използвала за богослужебни цели и по-точно за печат за просфори (или специални хлябове за вечерите на любовта /агапита/) или нещо подобно.

Според обясненията на Георгиев , тези знаци съдържат името на Бога , което е неизговоримо или непроизносимо за неговите последователи.

В момента не разполагам нито с книгите на италианеца , нито със статията на Георгиев, но определено може да се поработи и в тези насоки.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Сега няколко нещица извън бактрийско-турския калъп, за които подхвърли и Гарвана.

Всъщност, аз няма да излитам някъде по-надалеч от Близкия Изток и Кавказ. Има две интересни книги на италианския изследовател Емануеле Теста за ранното християнство. Паралел м/у рисунки и знаци на ранните християни от Близкия изток до Сирия , Мала Азия и Кавказ, и на "прабългаро-тюрко-бактрийските" от България, дн. Македония, Сърбия и Северна Гърция прави и нашия изследовател П. Георгиев.

Хипотезата на П. Георгиев е , че това е един от печатите на раннохристиянските или неортодоксалните християни по тези земи (сирийци, арменци и др. ) . Розетата се е използвала за богослужебни цели и по-точно за печат за просфори (или специални хлябове за вечерите на любовта /агапита/) или нещо подобно.

Според обясненията на Георгиев , тези знаци съдържат името на Бога , което е неизговоримо или непроизносимо за неговите последователи.

В момента не разполагам нито с книгите на италианеца , нито със статията на Георгиев, но определено може да се поработи и в тези насоки.

Това, за печата за нафора, аз му го казах на Павката преди известно време. Обаче копае в грешната посока.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Eто един от мен.

:good: Тенкю:)

Това за мене си е жив печат.

Издадеността на центъра на нашата розета, която според мен също е печат, може да се обясни, ако се приеме, че печатът се поставя на восък - тогава целта би била знакът в средата да се отпечата по-дълбоко, а лъчите - по-плитко. Знаците отзад, предвид на това, че има дръжка, очевидно имат символно значение, а не практическо, т.е. не се отпечатват никъде.

Множеството бактрийски аналози за мене говорят едно единствено нещо....;)

Логиката поне е такава.

пп

Впрочем какви ли биха били отпечатъците от тези предмети?

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...