Отиди на
Форум "Наука"

Всеки, който има въпрос, да пише тук!


Beki

Recommended Posts

  • Потребител

"имам някакви рецепти за оксидация с различни цветове на бронз,ще видим какво ще се получи ,ще споделя какво се е получило,че общо взето когато ги правиш все нещо не достига или не е както трябва,ще помагате отново с мнения май..,а междувременно ако някой е изпробвал или знае нещо за оксидиране на бронз може да ми пише ще съм му благодарна"

здравей ,точно с рецепти за бронз не разполагам но имам доста за метални покрития върху цветни метали ,полиращи и почистващи пасти за благородни метали и рецепти имитиращи покрития от благородни метали ,ако те интересуват ще ти ги напиша

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 765
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

Съвсем правилно си определила кое с колко килограма участва, но да караме подред.

Първо, запиши в колонка химическите формули на веществата.

До нея, в нова колонка, запиши изчислените килограми, с които участват.

По-нататък, отново в колонка, до първите две запиши молекулните тегла на веществата.

Нека да видя тези три колонки и после ще продължим.

P.S. Не знам, как си получила 66,66666666666667 за молекулното тегло на NH4NO3, но

но то не е такова. Молекулното тегло е равно на сумата от атомните тегла на еле-

ментите, които изграждат молекулата. Справка за атомните тегла - менделеевата

таблица. Например, молекулното тегло на NH4NO3, определено по този начин е 80.

Това 66,66666666666667 го получих, че е масата с която участва т.е. че от тези 200 кг 66,66666666666667 са NH4NO3 ,което го получих като умножих 5 и х=13,333333333. А иначе ето как съм решавала задачата досега. По същата логика умножих х със 3 и 5 за да получа с каква маса участват другите съединения при което получих за (NH2)2CO 93,33333333333 13,333333333*7 и за NaNO3 39,9999999, и като закръгля се получава 93+67+40=200, което ме води на мисълта, че съм им намерила масите вярно. И сега молекулните им тегла са съответно M( NH4NO3 )= 80 M((NH2)2CO )=60 M( NaNO3)=85. Само че си нямам на идея коя формула да използвам за да изчисля процентното съдържание на азота.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Съвсем елементарно е. Например, както вече беше казано, молекулното тегло на

NH4NO3 е 80 единици. Азотът участва в това молекулно тегло с 28 единици.

При това положение, мисля, че е елементарно да се пресметне колко процента

азот съдържа амониевият нитрат.

P.S. Точните науки (химията) са много тясно свързни с математиката и е в голяма

заблуда всеки, който смята, че успешно може да ги (я) изучава без необходимите

познания по математика. Не случайно, години наред се учи първо тя и чак тогава

се стига до другите точните науки. Това го казвам съвсем приятелски, без грам

назидание. Просто, такова е положението...

Редактирано от Moon_Watcher
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това 66,66666666666667 го получих, че е масата с която участва т.е. че от тези 200 кг 66,66666666666667 са NH4NO3 ,което го получих като умножих 5 и х=13,333333333. А иначе ето как съм решавала задачата досега. По същата логика умножих х със 3 и 5 за да получа с каква маса участват другите съединения при което получих за (NH2)2CO 93,33333333333 13,333333333*7 и за NaNO3 39,9999999, и като закръгля се получава 93+67+40=200, което ме води на мисълта, че съм им намерила масите вярно. И сега молекулните им тегла са съответно M( NH4NO3 )= 80 M((NH2)2CO )=60 M( NaNO3)=85. Само че си нямам на идея коя формула да използвам за да изчисля процентното съдържание на азота.

Слушай сега мацка, доколкото разбирам трябва да намериш колко килограма азот има във всеки от торовете. Ти вече имаш масите на торовете значи примерно както ти е NaNO3 85, а азота от тия 85 е 14 това го изчисляваш като процент демек 85*14/100 което ти дава 11,9 и сега това 11,9 го използваш във формулата за масова част. w=m(N)/m(NaNO3) и става 11,9= m(N)*100/39.9999 (може да го закръглим на 40 за по-лесно смятане) и ти се получава че в NaNO3 има 4,76 килограма азот и така правиш за всички и после събираш стойностите, които си получила за азота за да видиш стигат ли за 5 декара. Не съм много силен в изчисленията, не ми се доверявай на 100 процента, но все пак опитай така.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

damon, надявам се да си прав, защото показаното от теб е лесно и ще мога да се справя и за останалите торове, ако пък не си ще посмятам малко излишно здраве да е ;d

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Ами, прилага се простото тройно правило.

85 единици са 100%

14 единици са Х

Х = 14*100/85 = 16,47%

Или пък осемдесет и пет се дели на четиринайсет, след което сто се дели на частното...

Пак се получава същото

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ами, прилага се простото тройно правило.

85 единици са 100%

14 единици са Х

Х = 14*100/85 = 16,47%

Ахаа схванах, извинявам се на мацката, че я подведох. Просто си мислех, че това се изчислява с формулата за масова част. Добре, а сега като сме намерили тези проценти тях ползваме ли ги във формула с масова част където например тези 16,47 процента ще са ни w, а m(NaNO3) ще ни е 40 демек се получава нещо като 16.47=m(N)*100/ m (NaNO3) Ако е така значи m(N) e 6.59 ? (задачата силно ме заентригува)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

NaNO3 участва в торовата смес с 40 kg и съдържа (както вече определихме) 16,47 % азот.

Килограмите азот, които той внася в сместа са - 40*16,47/100 = 6,59 kg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

В едно шишенце имам някакво бисмутово съединение, за съжаление надписа е компроментиран след "бисмутов..." идея как да разбера какво е?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Наскоро ми казаха, че когато разтваряме някакво вещество в друго (например захар във вода) докато развора не стане наситен обема му не се увеличава (т.е. колкото и захар да сипваме водата в чашата няма да промени нивото си докато не се насити). Това било защото молекулите на разтворяемото се намествали между тези на разтворителя без да увеличават обема му. Понеже ми ги няма учебниците и не можах да намеря никакви статии в интернет, които да поясняват точно това, питам тук дали това е така?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Определено са те измамили ;). Но какво точно искаш да знаеш?

Първо правило на разтворите е подобни се разтварят в подобни. Ако са полярни в полярни р-рители, ако не са в неполярни. За 'наместване' (не точно) можем да говорим при смесване на етанол с вода. Стандартен у-щен опит е да се смеси 50мл. вода и 50мл. етанол и да се види, че получения р-р не е 100мл., а по-малко. Да тук имаме някаво хмм наместване, но причините са водородните връзки.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Определено са те измамили ;). Но какво точно искаш да знаеш?

Първо правило на разтворите е подобни се разтварят в подобни. Ако са полярни в полярни р-рители, ако не са в неполярни. За 'наместване' (не точно) можем да говорим при смесване на етанол с вода. Стандартен у-щен опит е да се смеси 50мл. вода и 50мл. етанол и да се види, че получения р-р не е 100мл., а по-малко. Да тук имаме някаво хмм наместване, но причините са водородните връзки.

Ами всъщност ме интересуваше само за примера със захар-вода, понеже така ми поставиха въпроса и ме питаха "Не си ли забелязал че когато слагаш захар във чая си не му се вдига нивото в чашата докато не стане наситен разтвор и не започне захарта да се утаява на дъното". Аз казах че не съм забелязал, но ми стана любопитно дали наистина е така и за това реших да попитам тук при специалистите :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

5-та

Азот

Z=7

p+=7

e-=7

Електронна конфигурация: 1s2 2s2 2p3 Азотът е p-елемент.

Място на ХЕ в периодичната система: 2 период VА група

Основно състояние: 1s2 2s2 2p3

Възбудено състояние: 1s2 2s12p33s1

Валентност:1;2;3;4;5

Степени на окисление: -3;+1;+2;+3;+4;+5

Атомни свойства:

Електроотрицателност – c=3,07

Атомния радиус на азота е сравнително малък той е по–малък от атомните радиуси на предхождащия го в периода ХЕ © и по-голям от този на кислорода. В VА група азотът има най-малък атомен радиус. От атомните свойства на азота мажем да установим че той е добър окислител. Азотът има най-силно проявени окислителни свойства в 5А група, но във втори период кислородът и флуора са по-добри окислители от него.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ми написал съм го:

Основно състояние: 1s2 2s2 2p3

Това значи, че в първи слой си имаш два електрона, във втория 5, съответно в s подслоя 2 и в p подслоя 3

Възбудено състояние: 1s2 2s12p33s1

Във възбудено двата в първи слой си остават, но във втория 1 s електрон от 2-рия слой минава в s поднивото на 3-тия слой, броя на р електроните си е същия.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това, че си го написал, го виждам.

Мен ме интересува - може ли един електрон при преминаване на един атом от основно във възбудено състояние да смени своя слой?

В определението, което съм учил, беше невъзможно да стане това.

Можеш ли да намериш определение от добър източник, който да твърди обратното?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Е как да не може!

Пак повтарям в нормално с-яние имаш в първи слой 2 електрона, във втория слой 5 електрона. Цифрите пред латинските букви означаващи подслоя показват номера на слоя.

Във възбудено имаш два електрона в първи, 4-ри във втори (2s12p3) и едно електронче в 3-тия 3s1.

Е сега точно надали, ама ще потърся.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...