Отиди на
Форум "Наука"

Безполезна ли е сегашната образователна система?


Recommended Posts

  • Потребител
Преди 3 часа, scaner said:

Интелект: способността да се вземат адекватни решения в непозната ситуация?

Това и Бог не го може...🙂 И от човешка гледна точка е пълен non sens...

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 733
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Преди 13 часа, gmladenov said:

Четох статия за един тото-милионер и за това как той винаги е бил убеден, че ще спечели
от тотото. Това му бил планът. Естествено роднините го спуквали от подигравки ... докато
един ден той не спечелил.

Планът на човека е бил много добър, мен ако ме питат. Аз също имам такъва план.
Цаката е как да го осъществиш.

"- Какво ще правиш ако спечелиш един милион лева?

 - Ами ... ще си върна заемите...

 -А, другите?

 - Другите ще почакат."😎

...

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

В България не може да спечелите от тото,понеже тиражите (сферата с топките) се манипулира. Ако тото-то играеше честно,тогава можеше някой математик или физик да изчисли вероятностите и да познае шестицата...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 18 часа, Orbit said:

И най голямата група от низкоквалифицирана работна ръка - групата на потребителите. ( Възможно в бъдещето ще мине изцяло на социална издръжка) 

Може би най-голямата опасност за човечеството ще дойде именно от тези все по-многобройни нискоквалифицирани хора. Техните дейности постепенно ще бъдат изцяло автоматизирани/"роботизирани", така че те наистина ще станат само потребители. И тогава? Какво ще правят такива хора? Нищо добро🥴 Защото, както мъдро е казано:

"Безделието е майка на всички пороци".

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 6 часа, Grifin said:

А иначе да, предразположеност има, но една по-добра обща култура не би навредила никому според мен, много от нещата имат връзки помежду си, които без наличието и са по-трудно проследими.

Едно време е било така - подобно съждение е имало почти универсална валидност. Днес нещата се променят, защото върховите постижения в много области са достигнали невероятни висоти и изискват както предразположеност (биологична, социална), така и максимални усилия в конкретната област. Тоест, ако отклониш част от усилията в друга посока (обща култура), рязко сваляш вероятността да се изкачиш до върха.

Например шахматистите. Навремето са били всестранно развити личности - учени с постижения и т. н. И по силата на високия си интелект паралелно с това са били елитни шахматисти. Годините минават, шахът става все по-сложна и по-сложна игра, докато се стига дотам, че огромна част от днешните елитни шахматисти владеят само шах и нищо друго. В  останалите области са като деца. Обаче ако ги пратиш назад във времето, дори един среден гросмайстор ще разпердушини старите световни шампиони без шансове.

Разбира се, тук възниква друг въпрос - а трябва ли да се гонят върховете в дадена област...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 6 часа, scaner said:

Интелект: способността да се вземат адекватни решения в непозната ситуация?

Ако трябва да се задълбае още по-дълбоко, интелектът в крайна сметка е скоростта, с която се обработва новопостъпилата информация. 

Link to comment
Share on other sites

Дълбоко вкоренено в земеделските народи е, че дългата и упорита работа води до успех в живота. Сред слабите бизнесмени и търговци убеждението е, че като усъвършенстват своя продукт и го направят най-добър ще завладеят пазара. Глупости! Трудът не води до нищо, а издъхващото ни училище ни учи на това. Както казах няма как да има полза от нещо, което хиляолетия е подготвяло кожари, каменоделци, зидари, с мисълта, че ще ги подготвя още много векове. Няма а кажа, че 100% от времето в училище е загубено, напротив, там може да си хванеш гадже, да пушиш след часовете в някоя бесетка и други неща, а и все пак има физическо, пеене, рисуване.

Някъде през 80-те щяхме да ставаме Япония на Балканите. Даваха един филм за японското образование и там изискването към учащите било да трупат знания в максимално количество, а как да мислят и да ги използват ги учила после фирмата. Това добре, това им бил акъла, това решили. Въпросът е дали сега в Япония има училища? Макар и абсурден въпроса е резонен, защото сега знанията не са в главата, а в телефона, като много скоро ще са пак в главата, но под формата на чип.  Хреи един хирург трябваше да знае всичко, защото не може да заколя някой и да хукне към библиотеката за справка в анатомичния атлас. Сега обаче той прави операцията, а тя се предава на компа на 10 негови колеги, които дават акъл, а на друг екран или холограма излиза цялото човешко тяло в триизмерно изображение и няма нужда да си броиш ребрата за да отговориш на теста. Един осъден на смърт в САЩ го замразили и нарязали на филии от по части на милиметъра и направили такъв виртуален атлас. Аз на времето направих добри пари купувайки анатомични атласи от руската, продавах ги на сръбски студенти, сега ще се изненадам ако някой ги ползва. 

Светът е друг, той няма нищо общо със стария, този от преди 10 години, тези деца, които видиотените учители карат да учат определението за "климат", "валентност" и други безсмислици, ще са с вградени компютри в телата след не повече от 20 години, а единствената разлика с това бъдеще и сега е, че компютрите с цялото човешко знание не са им в главите, а в джоба. Това на което училището учи децата трябва да е различно, съвсем друго и съобразено единствено с времето в които живеем, а още повече с това, което идва. Нашето училище не произвежда нищо, неграмотни за всякаква възможна дейност деца, обременени с напълно ненужни знания, гони единствено да мият чинии и то след 2-3 месеца обучение на място, но пишещи физични и химически формули на плочките в миялното.

Link to comment
Share on other sites

Преди 16 минути, Кухулин said:
Преди 7 часа, scaner said:

Интелект: способността да се вземат адекватни решения в непозната ситуация?

Ако трябва да се задълбае още по-дълбоко, интелектът в крайна сметка е скоростта, с която се обработва новопостъпилата информация.

 

Интелекта е не как да вземеш правилно решение как да излезеш от белята, с голяма скорост при това, а как да не влизаш в нея! Интелект е да вземеш пари от туристи, за да ги заведеш в гората да плашат мечките, но само ако си сигурен, че там няма мечки.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, deaf said:

В България не може да спечелите от тото,понеже тиражите (сферата с топките) се манипулира. Ако тото-то играеше честно,тогава можеше някой математик или физик да изчисли вероятностите и да познае шестицата...

Вероятностите са (49.48.47.46.45.44)/6! , това обаче не помага много за познаването. Не са нужни математици и физици, мисля че в седми клас го учат учениците. Гледам че ги има побликувани и на сайта на тотото:

 

https://www.action.toto.bg/veroyatnosti/

Преди 2 часа, Кухулин said:

Едно време е било така - подобно съждение е имало почти универсална валидност. Днес нещата се променят, защото върховите постижения в много области са достигнали невероятни висоти и изискват както предразположеност (биологична, социална), така и максимални усилия в конкретната област. Тоест, ако отклониш част от усилията в друга посока (обща култура), рязко сваляш вероятността да се изкачиш до върха.

Например шахматистите. Навремето са били всестранно развити личности - учени с постижения и т. н. И по силата на високия си интелект паралелно с това са били елитни шахматисти. Годините минават, шахът става все по-сложна и по-сложна игра, докато се стига дотам, че огромна част от днешните елитни шахматисти владеят само шах и нищо друго. В  останалите области са като деца. Обаче ако ги пратиш назад във времето, дори един среден гросмайстор ще разпердушини старите световни шампиони без шансове.

Разбира се, тук възниква друг въпрос - а трябва ли да се гонят върховете в дадена област...

 

   Безспорно, аз имах предивид обаче образование и обща култура, а не върхови постижения.

Редактирано от Grifin
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Петър_Пейчев said:

Светът е друг, той няма нищо общо със стария, този от преди 10 години, тези деца, които видиотените учители карат да учат определението за "климат", "валентност" и други безсмислици, ще са с вградени компютри в телата след не повече от 20 години, а единствената разлика с това бъдеще и сега е, че компютрите с цялото човешко знание не са им в главите, а в джоба. Това на което училището учи децата трябва да е различно, съвсем друго и съобразено единствено с времето в които живеем, а още повече с това, което идва. Нашето училище не произвежда нищо, неграмотни за всякаква възможна дейност деца, обременени с напълно ненужни знания, гони единствено да мият чинии и то след 2-3 месеца обучение на място, но пишещи физични и химически формули на плочките в миялното.

Колкото и да се променя времето, основната цел на училището все още остава непроменена - да научи децата да мислят, да разбират  и да се справят с трудностите пред тях, които възникват в тази посока, както и сами да усъвършенстват тези умения. И имплантиран компютър да имате в главата, с всичките знания на света, ако не ги разбирате и не можете да работите с тях, вие ще сте пълна нула, такава каквато ще бъдете и без тези знания. Примера вече го имаме - зубренето, заместващо разбирането - което при възникнала нужда чупи схемата, води до нервни сривове, депресии сред децата и недай боже до самоубийства. Защото детето не е усвоило основната схема чрез която се обработват знанията. Повтарянето на заучените знания е рефлекс, използването с разбиране им е вече осмислено придобито умение, което се дава чрез опита, който училището в една или друга степен произвежда. Първото е съмнително по полза трениране на  краткосрочната памет, второто е важна стъпка в изграждането на интелекта и формирането на човека като личност.

Вашата внучка е боцнала в някаква малка област която я кефи (и мен навремето много ме впечатляваха боклукчийските коли, исках да ставам боклукчия), заучила е нужната последователност бутони и край, станала била експерт разбирач в училищните проблеми...  Друг път... Доколкото разбирам, тя се е запънала на етапа в който не може да отличи запомнянето от разбирането, бърка ги, и си търси оправдания...

А вашата роля във всичко това ми е много странна, стоите от страни и цъкате безучастно с език, колко се бил променил света, на къде ли щал да ходи... Ми той и дядо ми цъкаше, и баща ми цъкаше, но не бяха така безучастни към моите фантазии по отношение базовото образование... За което макар и със закъснение, съм им благодарен.

 

Преди 1 час, Петър_Пейчев said:

Интелекта е не как да вземеш правилно решение как да излезеш от белята, с голяма скорост при това, а как да не влизаш в нея! Интелект е да вземеш пари от туристи, за да ги заведеш в гората да плашат мечките, но само ако си сигурен, че там няма мечки.

Това също изисква правилно решение в нестандартна ситуация. Точно по определението което дадох  :D

Изобщо, хайде да не си фантазираме какво било интелект. За разлика от някога в училище, вече имате компютър пред себе си, опитайте да разберете знанията които той ви дава в това направление :)  Надявам се, ще разберете каква е разликата да ги имате струпани написани тези знания ей там в Гугъл, и да можете да ги ползвате с разбиране когато трябва. Което е съвсем по темата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 минути, deaf said:

Образованост е да знаеш,че доматът е плод,интелигентност е да знаеш,че домат не се слага в плодова салата.

Това също е някаква банална догма от някакви "умни" книжки :)

Всичко зависи от вкуса на готвача. Много добре се балансира сладкото и киселото при домат с узряло киви, с ябълки звученето е доста банално...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, Шпага said:

Може би най-голямата опасност за човечеството ще дойде именно от тези все по-многобройни нискоквалифицирани хора. Техните дейности постепенно ще бъдат изцяло автоматизирани/"роботизирани", така че те наистина ще станат само потребители. И тогава? Какво ще правят такива хора? Нищо добро🥴 Защото, както мъдро е казано:

"Безделието е майка на всички пороци".

 Според мен не е точно така. 

 Всичко това се случва в момента, но в по малки мащаби. Какво правят хората които получават социална помощ и нямат намерение да работят за почти същите пари ? Ами потребяват - храна, новини, предавания и т.н.   На пръв поглед може да се стори че тази група е безполезна - като един голям тежък прицеп. Но в същото време това е един голям потенциал който най вероятно е лошо да бъде изгубен, и по добре да го има от колкото да го няма.

 Интересното е че най малката неработеща група (която държи най голям капитал) също е безполезна за нашето общество.  Понеже полезните за обществото са само работещите групи .  Но тази най малката група дережира всички социални и икономически процеси в съвременото общество. И най интересното че те имат интерес да я има тази най голямата групата от потребителите. Ако се изгуби групата от потребителите, най малката група остава един на един със работещата, и последната става заплаха за съществуването на тази най малката група. Затова най малката група трябва да има контрол върху най голямата група за да може да контролира истински важна за обществото работещата група. Сигурно се получи доста объркващ пост. :) 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 10 часа, scaner said:

Интелект: способността да се вземат адекватни решения в непозната ситуация?

  Какво е интелект ? Аз нямам отговор на този въпрос.  Не съм го срещал до сега :) ( в кръга на шегата) .

 Но ще споделя нокои мисли по въпроса :

 Ако вземем човек от племето живял преди 10000 години (примерно) , съвременен човек, и човек който ще живее  след 100000 години , и им поставим задача : да дефинират какво е интелект като използват всички възможни ресурси на своето съвремие .  След което и тримата ще се срещнат и ще сравнят дефинициите си.  Най вероятно че и тримата ще имат различни дефиниции, при което някои основни положения все пак ще ги има и при трите. 

 От моя личен опит:

 Когато се "намерих" в този свят , господстваше една теза : "оцелява най силният" .  След време, в следствие на информационния поток около мен, или спонтанно  подреждане на факти в главата ми , се оформи една идея "оцелява най приспособеният" . В последствие това стана доминиращата теза. В момента съм застъпил трета теза, която гласи : " оцелява най ясновиждащият" .  "Ясновиждащият" не е в смисъл на фантастическите способности, а в смисъла човек да вижда и да "чете" реалността колкото може по "ясно". Всичките знания ( общи или специализирани), контрол върху собственото тяло , поддържане на тялото в добро състояние и остър ум , и др. дава възможност на човек да "вижда" реалността по ясно, спрямо човек който няма нито познания, нито контрол върху тялото и т.н.

 Една измислена история :  Всички се възхищаваха на интелекта и математическите способности на индивид "А". Той е бил толкова погълнат от тази дисциплина, че практически не е забелязвал нищо друго около себе си. Но веднъж в библиотеката в която се е намирал индивидът се е случил пожар, и понеже последният си е нямал понятие какво е пожарна аларма, не е реагирал адекватно, което довело до невъзможността да напусне сградата благополучно. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ясно е началното формулиране на тезата от Пейчев, спорове по разните варианти за обучение са се водили и продължават да се водят. Обаче той предлага нещо и отхвърля друго, със някакви доста крайни формулировки.

Според мен има нужда нашето образование да се измени донякъде, да бъде по-гъвкаво и по-съобразено със различните ученици и групи, както и с новите тенденции. В момента и това се прави, но предимно от отделни преподаватели, в отделни учебни заведения, и разбира се от някои родители, като цяло на принципа на ентусиазма главно, несистематизирано и инцидентно.

Нещата се свеждат до това че трябва да се направят разни компромиси от всички участващи, и учебния процес да е нещо по средата на предлаганите крайности (и във двете си техни проявления виждам големи недостатъци - по-нагоре постовете обясняват всичко).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 часа, Петър_Пейчев said:

 

Интелекта е не как да вземеш правилно решение как да излезеш от белята, с голяма скорост при това, а как да не влизаш в нея! Интелект е да вземеш пари от туристи, за да ги заведеш в гората да плашат мечките, но само ако си сигурен, че там няма мечки.

    На мен ми се струва, че се поомешаха нещата.... Уж за образование се говори, а всъщност деца милионери от Тик-Ток и Ютюб, сега пък оцеляване и търговски нюх... Едно е да си образован, по-различно е да си умен или интелигентен или пък тесен специалист, съвсем различно е да си тарикат, сървайвър, стрийт смарт, визионер или играч някакъв... Голяма част от качествата на втората група не се възпитават по училищата и не са обект на образователната система, така е. 
   И нали щото от внучката тръгна темата, как щяла да се реализира и т.н. Ами зависи от нивото, което се преследва, или я пускаме сред тарикати и инфлуесърки от малка да попива от тези качества или пък нека се пообразова и щом ще преследва върхове и финансова и социална реализация да поизучи икономика, маркетинг, IT , психология и т.н., някаква тясна специализация, спорт някакъв, може и на късмет и тото да чака... варианти има.

Редактирано от Grifin
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 13 часа, Grifin said:

В действителност "музикални инвалиди" наистина има и това са хората, които страдат от редки разтройства като това: https://en.wikipedia.org/wiki/Amusia

Toва е поантата - всички, които не страдат от редки разстройства, могат да бъдат обучени :)

Вследствие на пластичността на мозъка (neuroplasticity)  в някаква степен и хората с разстройства могат да бъдат обучени поне в някаква степен да могат това, за което се предполага, че е невъзможно да го могат.

Тоест това "не мога" е по-скоро "не вярвам, че мога", "не искам да мога", "мързи ме да положа необходимите усилия, за да мога".

Което е ОК, разбира се, но причината не е в някакъв генетичен бъг на неспособността, в който да си търсим оправдания :)

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Конкретно по темата :

 Как може човек изкарал 4-5 години висше образование в Англия да не разбира английски език ? Парадокс ! 

Англия.   Държавата предлага на учебни заведения и на студенти  ( в определни сфери ) кредит , за хора които искат да придобият знания и да изкарват повече пари като прилагат тези знания . При което се приема че същият ще изкарва повече пари и ще може да погасява отпуснатит му кредит ( условия по кредита са много добри , понеже са за студети). И една малка подробност - кредитът се отпуска на училището и на учащият се при желание ( ако покрива определни условия) , но при завършване на обучението си учащият се се дължава да погасява и собствения си кредит и този отпуснат на училището. Студентите могат да бъдат дори и работещите хора, и условия за саписване са много занижени.

Какво се случва на практиката : студент ( условно казано) се записва и учи в определно учебно заведение с цел получаване на кредит в размер около 10 000 паунда на година.  Училището ( условно казано) има интерес да има повече студенти поради по голям приход от същия този кредит от държавата,приблизително 10 000 - 12 000 паунда на година от един студент. Не всички студенти са наясно че дългът който се струпа по "сметката им" включва и тези пари които се отпускат на училището. Учителите и ръководството на училищата имат интерес да има повече студенти , и поради това помагат на кандидатите да се записват при тях.  В последствие същите учителте срещу скромните 100 паунда от всеки желаещият му върши неговата ученическа "работа" , така че на студента не му се налага дори и да знае английският език. 

В крайна сметка получаваме

Студент които след 4 годишно обучение в сферата на менеджмента ( например) няма никакви знания в тази сфера, но е усетил в джоба си 40 000 паунда  , но пак за сметка на това има диплома и 80 000 - 100 000 паунда дълг към държавата. Условията на кредита са такива че студентът може просто да не го погасява , ако не надхвърля годишния приход от 35 000  паунда (например) 

 Училището и учителите са доволни, понеже са повишили приходите си. 

Редактирано от Orbit
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Orbit said:

 Ако вземем човек от племето живял преди 10000 години (примерно) , съвременен човек, и човек който ще живее  след 100000 години , и им поставим задача : да дефинират какво е интелект като използват всички възможни ресурси на своето съвремие .  След което и тримата ще се срещнат и ще сравнят дефинициите си.  Най вероятно че и тримата ще имат различни дефиниции, при което някои основни положения все пак ще ги има и при трите. 

А защо ни е нужно това? След като ни интересува това понятие сега?

Преди 10000 години човек не е имал и понятие за атом, макар че е бил изграден от атоми. Нещо повече, интелигентност проявяват много примати, други животни, както и някои видове птици, и това понятие има отношение към тях. А те дори не могат да формулират това понятие. За бъдещето да не говорим, нямаме право и възможности да се съобразяваме с неговите понятия, това е безсмислена дейност :)

За сега е важен смисъла на това понятие. И не да седнем сега да си го измисляме в тоя форум, а да ползваме общоприетият смисъл, създаден хората да се разбират като чуят тая думичка.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 29 минути, Orbit said:

Конкретно по темата :

 Как може човек изкарал 4-5 години висше образование в Англия да не разбира английски език ? Парадокс ! 

Англия.   Държавата предлага на учебни заведения и на студенти  ( в определни сфери ) кредит , за хора които искат да придобият знания и да изкарват повече пари като прилагат тези знания . При което се приема че същият ще изкарва повече пари и ще може да погасява отпуснатит му кредит ( условия по кредита са много добри , понеже са за студети). И една малка подробност - кредитът се отпуска на училището и на учащият се при желание ( ако покрива определни условия) , но при завършване на обучението си учащият се се дължава да погасява и собствения си кредит и този отпуснат на училището. Студентите могат да бъдат дори и работещите хора, и условия за саписване са много занижени.

Какво се случва на практиката : студент ( условно казано) се записва и учи в определно учебно заведение с цел получаване на кредит в размер около 10 000 паунда на година.  Училището ( условно казано) има интерес да има повече студенти поради по голям приход от същия този кредит от държавата,приблизително 10 000 - 12 000 паунда на година от един студент. Не всички студенти са наясно че дългът който се струпа по "сметката им" включва и тези пари които се отпускат на училището. Учителите и ръководството на училищата имат интерес да има повече студенти , и поради това помагат на кандидатите да се записват при тях.  В последствие същите учителте срещу скромните 100 паунда от всеки желаещият му върши неговата ученическа "работа" , така че на студента не му се налага дори и да знае английският език. 

В крайна сметка получаваме

Студент които след 4 годишно обучение в сферата на менеджмента ( например) няма никакви знания в тази сфера, но е усетил в джоба си 40 000 паунда  , но пак за сметка на това има диплома и 80 000 - 100 000 паунда дълг към държавата. Условията на кредита са такива че студентът може просто да не го погасява , ако не надхвърля годишния приход от 35 000  паунда (например) 

 Училището и учителите са доволни, понеже са повишили приходите си. 

Хъм. къде я има тази практика? Има ли посочено конркетно училище?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Just now, dora said:

Хъм. къде я има тази практика? Има ли посочено конркетно училище?

Конкретно : в Лондон.  Училещето не е едно . Не виждам смисъл да посочвам някакво училище, това е проблемът на системата  а не е на конкретното училище. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 8 минути, Orbit said:

Конкретно : в Лондон.  Училещето не е едно . Не виждам смисъл да посочвам някакво училище, това е проблемът на системата  а не е на конкретното училище. 

И аз съм изкарал 4-5 висше в бг и не разбирам български.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 21 минути, Gravity said:

И аз съм изкарал 4-5 висше в бг и не разбирам български.

 Това го знаем, и сега го демонстрираш , като пропускаш смисъла на написаното. 

Ама поне можеш да пишеш и предполагам да говориш на български  , за разлика от въпросните студенти.  Разбира се че не всички са много зле с английският, но това не е най важното.  

Редактирано от Orbit
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 58 минути, Orbit said:

Конкретно : в Лондон.  Училещето не е едно . Не виждам смисъл да посочвам някакво училище, това е проблемът на системата  а не е на конкретното училище. 

Toва нещо ново ли е? Защото по моя представа винаги е имало изрично изискване за предоставяне на документ за владеене на английски език, ако човек не е native - стандартен тест по английски на определено ниво,  за да може документите на кандидата да бъдат разглеждани изобщо. Не вярвам да са го махнали?

(Някои от университетите, които съм завършила, са британски - University of York, London School of Economics and Political Science. При курсовете, които съм карала към Cambridge University и University of Leeds също е задължително предоставянето на такъв документ преди да се извърши каквато и да било селекция.  Съшото е  в Уniversity College London, затова ми е трудно да повярвам, че е възможно. Навсякъде другаде по света - University of Amsterdam, където имам степен,  University of Cork, където имам степен, пак при кандидатстване за програма на английски език е задължителен документ за ниво на английски език. Изключение се прави за студентите, които са карали предишната си образователна степен на английски - но тогава е ясно, че могат да се обучават на този език).

Пример:

https://london.ac.uk/applications/how-apply/english-requirements

https://www.imperial.ac.uk/study/ug/apply/requirements/english/

Сега нямам време да проверя всички университети, но ето още един пример. Никой британски няма да дундурка студент, само защото той си плаща някакви такси. Нито ще му даде диплома.

 

 

1920813522_Screenshot2022-01-20at14_03_24.thumb.png.70f82fac59cc20cf9038bf087bf91f96.png

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...